2726
عنوان

چقدر به خواندن قرآن اهمیت می دهیم؟

1213 بازدید | 10 پست

یکی از اصلی ترین ارکان دین ما قرآن هست و هر مومنی باید همواره با اون انس بگیره و از یاد خدا غافل نشه.

تا حالا چقدر قرآن خوندید؟

آیا تا به حال به اهمیت خواندن قرآن پی بردید؟

خواندن قرآن برکات و فواید بی شماری داره که به یکسری از این تاثیرات و آثار آن در زندگی اشاره می کنم:

درجات بهشت بر اساس تعداد آيات قرآن تقسيم شده است و هر كس هر مقدار كه با قرآن آشنا باشد درجات بهشت را طى مى‌كند.

* سعادت‌مندى: پيامبر اكرم(ص) مى‌فرمايد: «اگر زندگى سعادت‌مندان و مرگ شهدا و نجات در روز جزا و امنيت در روز هراس و نور در روز ظلمت و سايبان در روز حرارتِ شديد و سيراب شدن در روز عطش و ارزش و سنگينى در روز سبكى اعمال را مى‌خواهى، پس قرآن را مطالعه كن، چرا كه قرآن يادآور خداى رحمان و حافظ از شيطان و عامل برترى در ترازوى اعمال است».

* «هر كس قرآن بخواند، گويى به مرتبه پيامبرى رسيده است، جز آن كه بر او وحى نمى‌شود!» -ميزان الحكمه، ج‌8، ص‌74

* زیاد شدن ايمان: اميرمؤمنان على(ع) فرمودند: «بارورى و رشد ايمان با قرآن خواندن به دست مى‌آيد» -غررالحكم و دررالكلم، ص‌112.

* تفاوت ذکر و تسبیح از منظر اسلام : «ذکر و تسبیح هر دو به معنای یاد خدا است. وقتی شما از یک جوی آبی که یک وجب ارتفاع و عمق دارد، عبور می‌کنید، پای شما تا مچ خیس می‌شود و این همان تمثیلی برای معنای کلمه ذکر است. اما وقتی شما بخواهید از رود کارون عبور کنید ده‌ها بار زیر آب می‌روید و تمام وجودتان با آب درگیر می‌شود، شنا می‌کنید و دست‌وپا می‌زنید و این معنای تسبیح است. تسبیح به معنای شناگری. باید در ذکر شنا کنی و غرق شوی تا به تسبیح برسی.

تسبیح و ذکر کثیر همان انس است. باید با قرآن درگیر و در ارتباط بود تا بتوان به انس رسید. حتماً هم لازم نیست در لفظ یاد خدا باشیم تا به با او انس بگیریم، همین‌که من زندگی روزانه و رفتار و عملکردم را با قرآن تطبیق دهم، مشمول ذکر کثیر و انس با قرآن می‌شوم.»

پیامبر اسلام (ص):

1- اِنَّ البَيتَ اِذا كَثُرَ فيهِ تِلاوَةُ القُرآنِ كَثُرَ خَيرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ كَما تُضى ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنيا؛ خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانيان بدرخشد چنان كه ستارگان آسمان براى زمينيان مى درخشند. -كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص610

امام علی (ع):
7- عَلَيكُم بِكِتابِ اللّه ... مَن عَمِلَ بِهِ سَبَقَ؛ بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد. -نهج البلاغه(صبحی صالح) ص219 ، خطبه 156

قرآن،بهترین فتح کننده قلّه بلند عزت است.قرآن،چکیده جهان هستی است؛و طبق فرمایش امام باقر(ع):«قرآن همانند دو ستاره تابناک آسمانی(خورشید و ماه)، صحنه زندگی انسان‌ها را روشن می‌کند».

قرآن،«شفاء» است:«و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمة للمؤمنین».(سوره اسراء،ایه 82) درمان بیماری‌های قلب و نفس است.و طبق فرمایش نبی اکرم(ص):«القرآن هو الدواء».

به‌محض بیکاری، قرآن بخوانید

آیه‌ای در قرآن کریم است که تأکیدش منحصربه‌فرد است: «فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ» این تأکید بیان می‌کند به هر اندازه می‌توانید قرآن بخوانید. ولو معنایش هم برای ما معلوم نباشد و تفسیر آن را ندانیم که البته فهم آن‌هم خیلی خوب است و هم مهم، اما برای شروع نباید نفهمیدن معانی دلیلی شود که از خواندن قرآن و بهره‌مندی از نورانیت آن فاصله بگیریم.

شما تا چه حد با قران انس گرفتید؟

تاثیرات اون رو تو زندگی تون حس می کنید؟

قرآن خوندن هم توی زندگیهای پرمشغله امروز یکی از واجبات فراموش شده محسوب میشه... من بخاطر اجبار خودم به خوندنش همیشه برای حاجاتم ختم قرآن با معنی نذر میکنم و خیلی جواب میده

 از همه بانوان سرزمینم میخواهم که مستند انقلاب جنسی را حتما تماشا کنند👌

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2728
قرآن چه قدر برای یه زن ارزش قائله که من بهش اهمیت بدم . همیشه جنس دوم . بیشتر هم که مخاطبش مردها هست ...

خدا دنیارو به خاطر یک زن افرید.حضرت زهرا

عزیزم اگر اطرافیانت دارن بهت ظلم میکنن اگر جامعه داره ازارت میده تقصیر خدا ننداز.اتفاقا خدا خیلی به زن بها داده خیلی برای زن ارزش قائل شده.ما توی قران سوی رجال نداریم ولی سوره نسا داریم.چرا این حرفو میزنی؟چرا از هر چی ناراضی هستید گردن خدا میندازید؟

غرب زدگی اثری از جلال آل احمد است.جلال آل احمد در این کتاب میگوید:غرب‌زدگی آفتی است که از غرب می‌آید و ما را مانند طاعون گرفتار و بیمار می‌کند. آدم غرب‌زده ریشه و بنیادی ندارد، نه شرقی مانده، نه غربی شده؛ هرهری مآب و چشم و گوش بسته از آداب و سنن و فرهنگ غرب تقلید می‌کند.جلال در این باره میگوید:«آدم غرب‌زده هرهری مذهب است به هیچ چیز اعتقاد ندارد اما به هیچ چیز هم بی‌اعتقاد نیست. یک آدم التقاطی است و نان به نرخ روز خور است همه چیز برایش علی‌السویه است. خودش باشد و خرش از پل بگذرد، دیگر بود و نبود پل هیچ است!نه ایمانی دارد،نه مسلکی،نه مرامی نه اعتقادی،نه به خدا یا به بشریت،نه در بند تحول اجتماع است و نه در بند مذهب و لامذهبی،حتی لامذهب هم نیست هُرهُری است.آدم غرب‌زده، شخصیّت ندارد.چیزی است بی اصالت. خودش و خانه‌اش و حرف‌هایش،بوی هیچ چیزی نمیدهد. بیش‌تر نماینده‌ی همه چیز و همه کس است.آدم غرب‌زده، معمولاً تخصّص ندارد، همه کاره و هیچ کاره است؛ امّا چون به هر صورتی درسی خوانده و کتابی دیده و شاید مکتبی، بلد است که در هر جمعی، حرف‌های دهن پر کن بزند و خودش را جا کند. شاید هم روزگاری تخصّصی داشته؛ امّا بعد که دیده است در این ولایت تنها با یک تخصّص نمی‌توان خر کریم را نعل کرد، ناچار به کارهای دیگر هم دست زده است. عین پیرزن های خانواده که بر اثر گذشت عمر و تجربه‌ی سالیان، از هر چیزی مختصری می‌دانند و البتّه خاله زنکی‌اش را.(کتاب بخون دوست عزیز،کتاب بخون)من نمیتونم به همه ی عقاید احترام بذارم،چون احترام به عقاید پوچ و بی ارزش در واقع توهین به شعور خودمه
قرآن چه قدر برای یه زن ارزش قائله که من بهش اهمیت بدم . همیشه جنس دوم . بیشتر هم که مخاطبش مردها هست ...

عزیزم مخاطب قرآن بشریت هست نه فقط مردها، ولی چون زبان عربی یک زبان جنسیتی هست از افعال مذکر برای عموم استفاده شده، حتی اگر زبان فارسی هم جنسیتی بود ما برای برخورد با عموم از عبارات مذکر استفاده میکردیم، راجع به جنس دوم که گفتید هم خواهش میکنم نص صریح رو حتما با تفسیر کامل مطالعه کنید، البته این فقط یک پیشنهاده جسارت نکرده باشم...

 از همه بانوان سرزمینم میخواهم که مستند انقلاب جنسی را حتما تماشا کنند👌
قرآن چه قدر برای یه زن ارزش قائله که من بهش اهمیت بدم . همیشه جنس دوم . بیشتر هم که مخاطبش مردها هست ...

والا جواب شما رو خود قرآن بهتر خواهد داد اگر کمی اونو می خوندید!

خیلی از مردم عادی تو کشورهای خارجی حتی برای مطالعه هم که شده یک بار قرآن رو خوندن ولی خیلی از ما شاید تا حالا 10 صفحه ازشو نخوندیم!

باورکنید نخونده نمیشه قضاوت کرد!

من زیاد قران نمیخونم ولی وقتایی که میخونم آروم میشم حتی اگه تو بدترین شرایط باشم

آدمی که حرف دیگران، نه بهش اعتماد به نفس میده نه تخریبش میکنه قطعا جای درستی ایستاده .
من زیاد قران نمیخونم ولی وقتایی که میخونم آروم میشم حتی اگه تو بدترین شرایط باشم

خیلی عالیه منم گوش دادن به قرآن رو تو زمان های تشویش و نگرانی خیلی ترجیه می دم،آرومم میکنه!!

خیلی عالیه منم گوش دادن به قرآن رو تو زمان های تشویش و نگرانی خیلی ترجیه می دم،آرومم میکنه!!

اگه میخواید سوره قدر رو با صوت زیبا بشنوید به این لینک برید:

http://iqna.ir/fa/news/3609873/تلاوت-سوره‌-قدر-با-صوت-قاریان-مصری

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز