2733
2739

امروز داشت تو تلویزیون حرم آقا امام رضا رو نشون میداد و اون صحن و سرای باصفاش، به راحتی می تونستم بوی خوشی که اونجا بود رو احساس کنم.شکوه و جلال حرمش آمدمو به وجد میاره واقعا.

اومدم ی جستجو تو گوگل زدم ببینم وسعت حرمش چقدر هست و یکسری مطالب تو ویکی پدیا بود در تو ادامه میذارم.

حرم امام رضا مجموعه‌ای است با کانونِ آرامگاهِ علی بن موسی الرضا که دیگر مسجدها، آرامگاه‌ها، رواق‌ها، صحن‌ها، کتابخانه و موزه‌ها را دربرمی‌گیرد. مسجد بالاسر (۴۲۵ ه‍. ق/۱۰۳۳ م) و مسجد جامع گوهرشاد (ساختهٔ ۸۲۱ ه‍. ق/۱۴۱۸ م) از مهم‌ترین بناهای پیوسته به آن هستند.

قدیمی ترین بخش‌های حرم به دههٔ ۶۱۰ ه‍.ق (دههٔ ۱۲۳۰ م) می‌رسد. از دورهٔ تیموریان هم‌زمان با نوسازی بسیاری از بناهای کهن خراسان این مکان نیز به خوبی بازسازی شد. بسیاری از ساختمان‌های این حرم از دورهٔ صفویان به‌ویژه روزگار شاه طهماسب صفوی به‌جا مانده‌است.

جالبه که بدونید وسعت حرم در طول بازسازی های دوره های مختلف بیشتر و بیشتر شده و از ۱۲ هزار مترمربع به مساحت حدود یک میلیون متر مربع در حال حاضر رسیده‌ و حرم آقا رو به یکی از بزرگترین اماکن مذهبی جهان تبدیل کرده‌.

ضریح مطهر امام رضا(ع) که ساخته استاد محمود فرشچیان است، حدود 12 تن وزن دارد. و در آن از پوشش نقرهای و طلایی به خوبی استفاده شده است و اتصال روکشهای بدون استفاده از هر نوع پیچی به یکدیگر متصل شده اند و از ویژگی های جالب ضریح است. طول ضریح 7متر 84سانت و عرض آن 3متر 73 سانت و ارتفاع آن با محاسبه سنگ پایه 9متر 63 سانت است.

در مورد لوسترهای حرم امام رضا هم اومده که: بزرگترين لوستر نصب شده در رواق دارالسياده  4 متر طول و 3 متر عرضدارد. با ارزش‌ترين جارحرم مطهر نیز جار 40 شاخه سبز بالاي ضريح مطهر است.سنگين‌ترين جار،جار 114 شعله نصب شده دررواق دارالسلام با وزن بيش از 2 تن و ارتفاع 4 متر است. لوستر دارالسیاده با 250 شعله لامپ، بیشترین تعداد لامپ در حرم مطهر را دارد و رواق دارالحجه هم روشن ترین رواق حرم مطهر است که 181 لوستر و 5271 شعله لامپ دارد.

دلم بدجور هوای حرم رو کرده شما چطور؟

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728

دوس دارم زودتر شهریور بشه برم حرمش😢

آی وی اف انجام دادم و این ماه انتقال جنین فریز دارم،،،فقط 2 تاجنین برام تشکیل شد،،، دوستای خوبم لطفا اگه ممکنه  برام ی صلوات بفرستین ک مثبت شه و نی نی بیاد توی دلم ممنون از همتون😍😍 ،،،،،4 آبان 98 انتقال دادم متاسفانه منفی شد 😳

دیروز بابام‌ وآبجی هام اینا رو بردم ایستگاه قطار پسرم برن مشهد بغض کرده بود.منم دلم گرفته بود خیلی دلم مشهد میحاست 

صبحی شوهرم زنگ زد که از طرف محل کارش برای هشتم بهمون هتل دادن😍😍

امسال فقط به دو تا از همکاراش هتل میدادن اونم قرعه کشی میشد .هنوز باورم نمیشه اسم ما در اومده

آدمها را مهم نکنید.همانطور که زیرشان را خط میکشیدبه آنها نشان دهید که بلدید دورشان را هم خط بکشید.آدم ها که مهم شوند دیگر به چشمشان ریز میرسیدبه آنها یادآوری کنید که این خودِ شما بودید که آنها را واردِ عرصه کرده اید تا خودکارهای قرمزتان جوهر دارندشروع کنید خیلی ها را باید پر رنگ تر خط بزنید.(دوست عزیز من ممکنه نظرم باهات فرق کنه ولی دشمنت نیستم. بهم احترام بزاریم در کنار تفاوت عقاید. بهم عشق بدیم دنیا قشنگ تر میشه😘😘😘😘) 
2738

منم دلم لک زده براش

این روزا همه اطرافیام هرکسی که میشناسم رفته یا داره میره مشهد 

اما انگار اقا منو قابل نمیدونه بطلبه😔

خدایا میدونم قراره بهترین ها رو سر راهم قرار بدی پس نا امید و ناراحت نیستم 
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز