2737
2734

برای بسیاری از ما وجود یا عدم وجود جن در این دنیا یک مسئله است و خیلی دوست داریم بدانیم آیا در منابع معتبر اسلامی و قرآنی صحبتی راجب جن شده است یا نه!؟

جن، بنابر مطالبی که بزرگان دین اسلام نوشته اند، موجودیست اسرارآمیز و وحشتناک که مانند انسان دارای شعور، اختیار و تکلیف است. و در برخی آیات و روایات آمده است که جن آفریده شده از آتش و یا آمیخته‌ای از آتش است. قرآن در ۲۲ آیه از جن یاد می‌کند و هفتاد و دومین سوره قرآن جن نامگذاری شده است.

موضوع جن یکی از بحث‌های مورد علاقه مردم است که کنجکاوی بسیاری درباره آن وجود دارد و کمتر کسی است که از خود نپرسیده باشد جن‌ها چگونه موجوداتی هستند؟ چگونه و چطور زندگی می‌کنند؟ آیا به انسان آسیب می‌رسانند؟ آیا ما می توانیم جن ها را ببینیم؟

جالب است بدانید :علامه مجلسی بیش از سیصد صفحه از جلد ۶۰ بحار الانوار را به احادیث مربوط به جن و کلام برخی عالمان دینی در این موضوع اختصاص داده است.

 اگر منابع تا توضیحاتی در این باره دارید در پایان این نوشته بیان کنید. 

در واقع کلمه «جن» در اصل به معنی چیزی است که از حس انسان پوشیده باشد. جن در عرف قرآن، موجودی است با شعور و اراده که به اقتضای طبیعتش از حواس بشر پوشیده است و در شرایط عادی، قابل درک حسی نیست. او مانند انسان، مکلف است و هدف از خلقت او، همانند انسان، عبادت و بندگی خدا است.در میان آن‌ها افرادی یافت می‌شوند که از قدرت زیادی برخوردارند، همان‌گونه که در میان انسان‌ها نیز چنین است

در بسیاری از روایات و احادیث آمده که جن در آخرت برانگیخته می‌شود و می‌تواند مطیع یا عاصی، مؤمن یا مشرک و… باشد. و مانند انسانها زندگی می کنند و دارای زن و فرزند ومی شوند و نسبت های خویشاوندی با یکدیگر را رعایت می کنند.

روایتی از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نقل شده است که ایشان فرموند: «خداوند جن را پنج صنف آفریده است: صنفی مانند باد در هوا (ناپیدا هستند) و صنفی به صورت مارها، و صنفی به صورت عقرب‌ها، و صنفی حشرات زمینند و صنفی از آن‌ها مانند انسانند که بر آن‌ها حساب و عقاب است.»

در سوره ذاریات آمده که :

«وما خلقت الجن والانس الا لیعبدون» جن و انسان را نیافریدم مگر برای عبادت و پرستش نمودن!

از این آیه قرآن می توان به خیلی از خصوصیات جن ها پی برد

  1. جهان جن، جهان تکلیف و مسئولیت، باز خواست، خطاب و عتاب است و آنها قدرت دریافت رسالت و انذار و بشارت را دارند.
  2. معلوم می‌شود که جهان جن نیز همراه مجموعه عالم به سوی قیامت و رستاخیز عمومی پیش می‌رود.
  3. نشان می‌دهد که عالم قیامت و جهان موت برای افراد جن در حکم جهان غیب و پنهان است و افراد جن در مورد سرای آخرت، علم و اطلاع محسوس ندارند.
  4. نشان می‌دهد که در نفس و در وجود جن، قدرت یافتن و وجدان است.
  5. نکته‌ای که از آیات و روایات استفاده می‌شود این است که جنیان نیز همانند انسان‌ها مسلمان و کافر دارد.

اکثر قریب به اتفاق علمای دین اسلام بر این حرف که دیده شدن جن توسط انسان غیر ممکن است صحه می گذرند و می گویند این کار امکان ندارد، چون جن‌ها نمی‌توانند به چشم انسان بیایند، اما گاهی صورت برزخی آنها می‌تواند به چشم انسان بیاید.

از روایات اسلامی و تحقیقات دینی، این‌گونه معلوم شده است که جن‌ها در جاهایی مثل صحراهای بی‌جمعیت زندگی می‌کنند که در آن هیچ انسانی وجود ندارد یا در جاهایی زندگی می‌کنند که بسیار کثیف باشد.و همانند ما انسانها در همین کره خاکی زندگی می کنند.

انطور که مصلم است جنها هم مانند انسان‌ها برای زنده ماندن غذا می خورند، می‌خوابند، توالد و تناسل دارند، و می‌میرند. یکی از غذاهای آنها پس مانده غذای انسان است بر طبق این روایت که ابن بابویه نقل کرده است: «گروهی از طایفه جنّ خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شرفیاب شدند و عرض کردند‌ای رسول خدا، چیزی برای خوردن به ما عطا فرما، حضرت هم استخوان و بازمانده غذا به آنها عطا کرد. وسایل الشیعة: ج۱، ص۲۵۲. و نیز امام صادق(ع) میفرماید: «استخوان و ضایعات غذای جنیان است». وسایل الشیعة: ج۱، ص۲۵۲.

 

 

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728

اعتقاد ندارم و اگرم کسی ببینه زاده فکر خودشه و بیماری شیزوفرنی اسکیزوفرنی داره

همیشه دلیلی برای گریه کردن وجود داره...ما به یک جوک دوبار نمیخندیم پس چرا برای یک مشکل دوبار غصه بخوریم!؟...این بستگی به تو داره که لبخند بزنی یا گریه کنی و غصه بخوری☺

جن یعنی پوشیده

شاید پری جنگلی و دریایی و آدم کوچولوها و غولها و سانتورا و آدم فضاییها بقیه موجودات جادویی همه جن باشن 

چرا همیشه میگید سم دارن زشت و کثیفن

با اجنه مهربان باشیم  


مدیونی اگر فکر کنی خودم جنم  

رفیق گرمابه و گلستان   
2738
اعتقاد ندارم و اگرم کسی ببینه زاده فکر خودشه و بیماری شیزوفرنی اسکیزوفرنی داره

ی خانومی پیش ما کار میکنه میگه من با چشمای خودم دیدم ولی سالمه سالمه!!

البته بگم اونم میگه اون چیزی که به چشم من اومد احساس کردم جن هستش!


توضیح ت خیلی ابتدایی بود ولی بازم خوبه

بیشتر منظورم رسوندن مطلب بو تا واکاوی و تشریح مسئله! نمیتونم که 40 هزار خط بنویسم!!

نظرت راجب جن رو بگو با پست چیکار داری!؟! والا!

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687