1147
1273

باریک شدن فضاهای باز در ستون فقرات را، که می تواند بر نخاع و اعصاب که از طریق ستون فقرات عبور می کنند فشار وارد کند را تنگی کانال نخاعی می گویند . تنگی کانال نخاعی اغلب در گردن و کمر رخ می دهد.در حالی که برخی مردم هیچ علائم یا نشانه هایی ممکن است نداشته باشند، تنگی کانال نخاع کمر می تواند باعث درد، بی حسی، ضعف عضلانی و ایجاد مشکلاتی در عملکرد مثانه یا روده شود.تنگی کانال نخاع معمولا بیشتر با تغییرات سایش ستون فقرات و پارگی دیسک کمر مربوط به پیری ایجاد می شود. در موارد شدید تنگی کانال نخاعی، که درمان های بدون جراحی به کاهش علائم بیمار کمک نکرده است، پزشکان ممکن است برای ایجاد فضای اضافی برای کانال نخاع و یا اعصاب عمل جراحی را توصیه کنند.
در حدود ۷۵% از موارد تنگی کانال نخاعی در کمر (مهره‌های کمری) رخ می‌دهد. لازم به ذکر است که در اکثر موارد، تنگ شدن کانال نخاعی به ریشه اعصاب فشار می‌آورد که این امر به نوبه خود به درد پشت پا می‌انجامد.

بسیاری از مردم ممکن است شواهدی از تنگی کانال نخاعی در عکسبرداری اشعه ایکس داشته باشند، اما هیچ علائم و نشانه ای نداشته باشند. هنگامی که علایم رخ می دهد، اغلب به تدریج شروع می شوند و در طول زمان بدتر می شوند. علائم ، بسته به محل تنگی متفاوت است:

  • در گردن

تنگی در بالا ی ستون فقرات(گردن) می تواند بی حسی، ضعف یا باعث سوزن سوزن شدن در پا، بازو یا دست ها شود. در موارد شدید، اعصاب مثانه یا روده ممکن است تحت تاثیر قراربگیرند و منجر به بی اختیاری شود.

  • در کمر

اعصاب فشرده درپائین (کمر) ستون فقرات شما می تواند هنگامی که شما برای مدت زمان طولانی ایستاده اید و یا هنگام راه رفتن زیاد درد یا گرفتگی در پاها را ایجاد کند. ناراحتی معمولا زمانی که شما به جلو خم میشوید و یا با نشستن بهبود می یابد.اگر شما درد مداوم، بی حسی یا ضعف در پشت، پاها و یا بازوها دارید برای گرفتن وقت ملاقات با دکتر خود اقدام کنید زیرا مشکوک به ابتلا به تنگی کانال نخاعی هستید.

خرد سرچشمه خوشبختی ست

درمان        کمر درد        دیسک       سیاتیک     گردن       ارتروز        مچ دست         زانو      بدون جراحی       بدون دارو       کایرو پرکتیک            تنها                متخصص کایرو             خانم              در تهران             @drtarameshloo      ۰۲۱۲۲۶۴۳۷۵۸                                                        دکتر       سپیده ترامشلو        از         امریکا

خرد سرچشمه خوشبختی ست
  • رشد میکروبی مربوط به استخوان

فرسایش و پارگی در استخوان ستون فقرات شما می تواند باعث تشکیل اسپرز استخوانی شود (رشد غیر طبیعی زائده استخوان)، که می تواند به کانال نخاعی رشد کند. بیماری پاژه، یک بیماری استخوانی است که معمولا در بزرگسالان تاثیر می گذارد، همچنین می تواند باعث رشد بیش از حد استخوان در ستون فقرات شود و منجر به تنگی کانال نخاعی می شود.

  • پارگی و بیرن زدگی دیسک کمر

دیسک کمر که به عنوان کمک فنر بین مهره عمل می کند با افزایش سن تمایل به خشک شدن دارد. ترک ها در قسمت بیرونی یک دیسک ممکن است به برخی از مواد داخلی نرم اجازه دهد بیرون بزنند و بر روی نخاع یا اعصاب فشار وارد کند.

  • رباط ضخیم

رباط سختی که به شما کمک می کند استخوان ستون فقرات خود را نگه دارید می تواند در طول زمان سفت و ضخیم شود. این رباط ضخیم تر می تواند به کانال نخاعی نفشار وارد کند.

  • تومورها

رشد غیر طبیعی سلول ها می تواند در داخل نخاع، در غشایی که نخاع را تحت پوشش قرار داده است و یا در فضای بین ستون فقرات و مهره ها ایجاد شود و منجر به تنگی کانال نخاع شود.

  • آسیب های نخاعی

تصادفات و تروما می تواند باعث در رفتگی یا شکستگی در یک یا چند مهره شود. استخوان شکسته شده از شکستگی ستون فقرات ممکن است به محتویات کانال نخاعی آسیب برساند. تورم بافت اطراف نخاع بلافاصله بعد از عمل جراحی نیز می تواند بر روی کانال نخاع یا اعصاب فشار وارد کند و باعث تنگی کانال نخاعی کمر شود.

خرد سرچشمه خوشبختی ست

سلام 😇👋🏻

امسال نمايشگاه 👩‍👧‍👦مادر ،نوزاد و كودك

با كلي اتفاقات هيجان انگيز منتظرتون هستيم🎈

https://miladfair.com/fa/mbc

https://t.me/mbcfair2019  👈🏻تلگرام

اينستاگرام👈🏻  [email protected]

نوع درمانی که برای تنگی نخاعی دریافت می کنید ممکن است بسته به محل تنگی و شدت علائم و نشانه ها متفاوت باشد.

برای کنترل درد همراه با تنگی نخاعی، دکتر شما ممکن است یکی از موارد زیر را تجویز کند:
شیوه زندگی و راه حل های خانگی

  • درد

بیشتر داروهایی مانند ایبوپروفن (Advil، و موترین، و غیره) و ناپروکسن (ناپروکسن) می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند.

  • کمپرس گرم و یا سرد

برخی از علائم تنگی کانال نخاعی گردن ممکن است با استفاده از گرما یا یخ کم شوند.

  •  ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) به تسکین درد ناشی از تنگی کانال نخاع کمک می کنند وباعث کاهش التهاب می شود. برخی از این داروها، مانند ایبوپروفن، موترین و ناپروکسن بدون نسخه در دسترس می باشد.

  • مواد مخدر

مواد مخدر مانند اکسی کونتین و هیدروکدون حاوی مواد مربوط به کدئین هستند و می تواند ایجاد وابستگی کنند.

  • تزریق

ریشه های عصبی شما ممکن است در جایی که تحت فشارند متورم و تحریک شوند. تزریق کورتیکواستروئید در فضای اطراف این نقاط می تواند به کاهش التهاب و تسکین برخی از فشارهای ناشی از تنگی کانال نخاعی کمک کند. با این حال، تکرار تزریق استروئید می تواند استخوان اطراف و بافت همبند را تضعیف کند، بنابراین تنها چند تزریق در یک سال مجاز است.

  • فیزیوتراپی

یک درمانگر فیزیکی می تواند به شما نرمش هایی را آموزش دهد که به شما کمک کند تا :

  • قدرت و استقامت خود را افزایش دهید.
  • انعطاف پذیری و ثبات ستون فقرات خود را حفظ کنید.
  • تعادل خود را بهبود ببخشید.
خرد سرچشمه خوشبختی ست
1291

اگر شما درد تنگی نخاع دارید، شما احتمالا حتی نمی خواهید در مورد ورزش فکر کنید. با این حال، ورزش، کشش، و جنبش می تواند به تسکین درد و درمان قطعی تنگی کانال نخاعی کمرشما کمک کند. در مورد انجام فعالیت ها موارد زیر را در نظر بگیرید:

لطفا، قبل از شروع هر رژیم، ورزش یا فعالیت، با دکتر خود مشورت کنید. او ممکن است توصیه هایی برای نوع ورزشی که برای شما بهتر خواهد بود بدهد، و او قادر خواهد بود به شما در مورد برخی ورزش ها هشدار دهد. از آنجا که دکتر شما تاریخ درد و علائم شما را به خوبی می داند، او بهترین منابع شما برای اطلاعات و توصیه ها است.

شما باید به طور کلی، از هر گونه فعالیت که استرس بیش از حد در ستون فقرات شما اعمال میکند، جلوگیری کنید.

شما با انجام تمرینات ورزشی و مراقبت خوب از ستون فقرات خود می توانید عضلاتی که ستون فقرات را حمایت می کنند تقویت کنید. شما قرار نیست که تبدیل به یک وزنه بردار پر قدرت یا شناگر المپیک شوید . به سیگنال های بدن خود توجه کنید ، و اگر درد شما افزایش یافته و یا اگر شما متوجه درد جدید شدید، ورزش را متوقف کنید و با دکتر خود تماس بگیرید شنا یک روش مثر در بهبود علائم تنگی کانال نخاع می باشد.
پیاده روی ورزش مناسبی برای شما است اگر شما دچار تنگی نخاع هستید. این ورزش کم تاثیر است، و شما به راحتی می توانید با توجه به نیازتان سرعتهای متفاوتی را داشته باشید . یک پیاده روی روزانه برا ی خود در نظر بگیرید. پیاده روی روزانه یک روش عالی برای کاهش استرس است.شنا نیز ورزش ایده آلی است به دلیل اینکه تمام عضلات کمر و پشت را در یک وضعیت حمایتی امن قرار میگیرند. آب وزن شما را به خوبی پشتیبانی میکند، که بدان معنی است که فشار کمتری به پشت شما اعمال میشود .شما همچنین می تواند راه رفتن در آب را انجام دهد.
کشش های خاص روزانه برای تنگی کانال نخاع می تواند مفید باشد. لطفا با دکتر خود (و یا فیزیوتراپیست) قبل از اقدام برای هر ورزش یا کشش های جدید صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که آن همه برای شما مناسب است و بعد آن را انجام دهید.در حالی که ممکن است وسوسه شوید که شما نباید به خاطر تنگی نخاع ورزش کنید ، به خاطر داشته باشید که اگر شما اصلا حرکت نمی کنید و اگر فکر می کنید بیحرکت بودن شما باعث میشود که درد شما بهتر شود در واقع درد خود را بدتر می کنید. با در نظر گرفتن آنچه که بدن شما می تواند انجام دهد و با یک برنامه ریزی قابل اجرا، شما می توانید هر روز گام های سالمی برای تسکین درد و درمان تنگی کانال نخاعی خود بردارید.

خرد سرچشمه خوشبختی ست
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

1300
1330
1305
1294
1275
1297
1298
1301
1295
1255
1314
29
1180
224
داغ ترین های تاپیک های امروز