2726

خورشت قارچ و گوشت از خورشت های خوشمزه و پرطرفداری است که طعم متفاوتی با خورشت های دیگر دارد. برای کسانی که طعم قارچ را دوست دارند، درست کردن خورشت قارچ پیشنهاد خوبی است. خورشت قارچ را می توان در چند نوع متفاوت درست کرد. ازجمله خورشت قارچ و مرغ یا خورشت قارچ و سیب زمینی ...

قارچ حاوی مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین D می باشد و در نتیجه خورشت قارچ یک غذای مقوی محسوب می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن خورشت قارچ و گوشت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم خورشت قارچ و مرغ را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی ساده بارونک بتوانید خورش قارچ و گوشت خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
طرز تهیه خورش کنگر خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه خورش کنگر خوشمزه و مجلسی
تعبیر خواب خریدن و گم کردن و بخشیدن انگشتر شکسته و دیدن انواع انگشتر طلا ، نقره ...
مواد لازم خورش قارچ و گوشت 4 نفر
گوشت 4 تکه خورشتی
قارچ 300 گرم
پیاز 1 عدد
آلو بخارا 15 عدد
رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت خورشت قارچ و گوشت

1. برای شروع پخت، ابتدا پیاز را خرد می کنیم و در یک قابلمه با کمی روغن تفت می دهیم. بعد از نرم شدن پیازها، گوشت را بهش اضافه می کنیم و دوباره کمی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

2. بعد مقداری نمک، زردچوبه ، فلفل و رب گوجه فرنگی به گوشت می زنیم و خوب تفت می دهیم تا گوشت طعم دار شود. مقداری هم آب به قابلمه می ریزیم تا گوشت با حرارت ملایم بپزد. در ادامه آلوها را نیم ساعتی در آب خیس می کنیم و بعد می پزیم.. البته می توانید بدون خیس خوردن در قابلمه جداگانه روی حرارت بگذارید تا بپزد.

3. حالا قارچ ها را خوب می شوییم و بعد از خشک شدن آن ها را اسلایس می کنیم. سپس در یک تابه بزرگ، قارچ ها را بدون روغن روی حرارت متوسط کمی تفت می دهیم.

4. بعد از چند دقیقه که قارچ را مرتب هم زدیم، مقداری کره به تابه اضافه می کنیم و دوباره تند تند با حرارت زیاد تفت می دهیم و سریع حرارت را خاموش می کنیم تا قارچ ها آب پس ندهند و کوچک نشوند.

5. وقتی گوشت به خوبی پخته شد، قارچ و آلوی پخته شده را به قابلمه گوشت اضافه می کنیم. در انتها برای اینکه خورشت ما خیلی تیره نشود، یک قاشق زعفران دم کرده به خورشت اضافه می کنیم تا خوش رنگ شود.

6. بعد از اضافه کردن مواد، خورشت را حدود نیم ساعتی روی حرارت ملایم می گذاریم تا به خوبی جا بیفتد.

7. در پایان خورشت قارچ و گوشت آماده شده را در دیس می کشیم و با برنج کته یا برنج آبکش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورشت قارچ و گوشت خوشمزه لذت ببرید


ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز