2726
عنوان

ضیایی طب سنتی

| مشاهده متن کامل بحث + 143156 بازدید | 190 پست
جلسه پانزدهم: مرد نمایی به طور طبیعی تمام خانم ها دارای مقدار اندکی هورمون مردانه اند که توسط غدد فوق کلیوی و تخمدان ها ترشح می شوند حال اگر تولید این هورمون ها افزایش یابد ویژگی های مردانه در خانم ها پدید می اید که مردنمایی گویند. علایم: · کلفت شدن صدا · افزایش موهای زبر در صورت وبدن که به ان هیرسوتیسم گوییم · نازک شدن موهای گیجگاه و بالای سر · کاهش اندازه پستان ها · بزرگ شدن کلیتوریس · بزرگ شدن حنجره و کلفت شدن صدا · نامنظم شدن قاعدگی · شکل اندام مرد ها را پیدا می کنند خیلی به ندرت دیده می شود که این وضعیت از هنگام تولد(وراثتی)دیده شود. علل ایجاد مردنمایی § اگر در سنین بزرگسالی رخ دهد: § نابهنجاری در تخمدان ها مثل سرطان تخمدان یا سندرم تخمدان پلیستیک یا کیست تخم دان § وجود تومور در غده فوق کلیوی § مصرف داروهای حاوی هورمون های مردانه توسط خانم های ورزشکار § مصرف بی رویه قند های شیمیایی § مصرف بی رویه اسانس های شیمیایی § مصرف کافئین زیاد § مصرف چربی های با ترانس بالا و فست فود ها متخصص زنان برای تشخیص ازمایش خون برای بررسی میزان هورمون ها و سی تی اسکن برای بررسی تومور در غدد فوق کلیوی و سونوگرافی برای بررسی تخم دان ها اگر هیچ علت زمینه ای یافت نشد متخصص برای درمان مرد نمایی تجویز قرص ضد بارداری برای کم کردن تولید هورمون ها از تخم دان ها و کاهش میزان هورمون جنسی مردانه نظیر تستوسترون برای کاهش مو های زبر صورت از روش های الکترولیز استفاده و یا با لیزر از نظر طب سنتی اگر بیماری های زمینه ای انواع کیست های تخم دان و سرطان و تومور نبود پرهیز از قند و فست فود و..باید بکند و مواد زیر را مصرف نماید: v مصرف کرفس هفته ای دوسه بار v مصرف شکوفه درخت خرما به مقدار یک سوم قاشق چای خوری در 24 ساعت v عسل گل بهار نارنج هر شب قبل خواب 1 قاشق پلو خوری یا همراه با صبحانه v مصرف 7 برگ کاسنی وسط روز یا 1 قاشق مربا خوری پودر ان یا یک استکان عرق بدون اسانس ان v عصرانه دم کرده رازیانه v شب ها هم سیاه دانه با عسل از نظر پزشکی جدید هم دو عدد امپول استروژن یک عدد هفته اول و دومی هفته بعد باید بزند.
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه سیزدهم: بلوغ غیر طبیعی در دخترها 1.بلوغ زودرس جنسی به همراه بلوغ فکری؛اشکال ندارد و بیماری نیست 2.بلوغ زودرس جنسی بدون بلوغ فکری ؛که این بیماری است که عللی دارد: § دوست ناباب § همنشین بد § شب نشینی مبتذل § مصاحب و همراه ناشایست § صحنه های سکس یا نیمه سکس § اختلال در غدد هیپوفیز و هیپوتاموس مغز در ترشح نابهنگام و زیاد و زود هنگام هورمون زنانه استروژن § وجود کیست تخمدان در سنین پایین § وجود تومور در هیپوتالاموس مغز § ضربه به سر در اثر سقوط یا تصادف یا دعوا که سبب اسیب به غده ی هیپوفیز شود § عفونت در سر مانند بیماری عفونی مننژیت گاهی بلوغ دیررس در دختران است که این هم بیماری است.علل ان: · خانواده خیلی بسته · بیماری ژنتیکی سندرم ترنر · تومور در هیپوفیز · کاهش وزن شدید و سوء تغذیه زیاد · ورزش های سخت و سنگین بلوغ به دوره ای گفته می شود که تغییرات جنسی رخ دهد در پسر ها افزایش قد,تغییر صدا ,تغییر رنگ پوست الت,رشد موی سیاه در شورت و زیر بغل و..امدن منی قبل از سن پانزده سالگی یا بعد از پانزده سالگی,پانزده سال قمری داشتن. بلوغ در دختران :سن نه سال قمری تمام باشد,افزایش ناگهانی قد,رشد بدن,رشد موهای زبر زیر بغل و انه,رشد پستان ها,رشد دستگاه تناسلی,وقوع قاعدگی در روایات اسلامی در سنین بین نه تا سیزده سالگی معمولا بلوغ دختران می باشد اما از نظر پزشکی جدید بین ده تا چهارده سالگی می باشد. اگر بلوغ دختر زودتر از این سنین باشد زودرس است گاهی هم دیر تر از 14 است که این هم دیررس است ؛مثلا اگر دختری قبل از 8 پستان هایش رشد کند یا قبل از 9 یا 10 قاعدگی هایش شروع شود دچار بلوغ زودرس شده,در موارد شدید این بلوغ در سن 4 سالگی است. اگر قاعدگی های دختر تا سن 15 یا 16 شروع نشود و پستان های دختر تا سن 13 یا 14 سالگی رشد نکند نشانه بلوغ دیررس در دختران است. باید دانست بلوغ زودرس نادر بوده و ممکن است به علت اختلال در هورمون ها ایجاد شود ولی بلوغ دیررس بسیار شایع است البته امروزه زودرس هم به علت اوضاع شایع شده است البته بلوغ دیررس می تواند دلیل ارثی و یا ژنتیکی مثل بیماری سندرم ترنر داشته باشد.
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

جلسه چهاردهم: باید دانست دخترانی که بلوغ زودرس دارند و زود قاعده می شوند توانایی باروری هم دارند. دخترانی هم که بلوغ دیررس دارند گاهی ناشی از کم کاری غده های ترشخ کننده داخلی بدن از جمله غده تیروئید است. درمان : متخصص ابتدا برای بررسی ایجاد بلوغ غیر طبیعی معاینه داخلی می کند که متوجه شود بلوغ جنسی چه زمانی ایجاد شده و برای برای هورمون ها و اختلالات کروموزومی خون را بررسی و حتی ام ار ای یا سی تی اسکن برای بررسی غده هیپوفیز و سونوگرافی برای بررسی تخم دان ها انجام دهد. اگر در این موارد بالا علت زمینه ای برای بلوغ غیر طبیعی پیدا شد اقدام به درمان می کند. · مثلا اگر سونوگرافی انجام داد و علت ان کیست تخمدان بود در پزشکی جدید می تواند جراحی کند و در طب گیاهی هر روز 7 عدد برگ کاسنی یا یک استکان عرق کاسنی یا 1 قاشق مربا خوری پودر کاسنی مصرف کند و یکبار حجامت خاص؛روز شنبه از وسط دو ران و یک شنبه از بالاتر وسط دوران ان و پنج شنبه از روی مهره اخر کمری حجامت کند و فقط یکبار انجام می شود. · اگر بلوغ زود رس یا دیررس بود با انجام هورمون درمانی می توان بلوغ دیررس را درمان کرد یا بلوغ زود رس را به تعویق انداخت و در طب گیاهی می توان در درمان بلوغ زودرس دم کرده شکوفه های درخت بادام را هر روز بنوشند این حتی در کم کردن شهوت خانم ها مفید است.اما برای درمان بلوغ دیررس در دختران هر روز باید 1 قاشق الی 2 قاشق پلوخوری ابغوره یا یک خوشه غوره طبیعی بخورند. · برای تحریک شهوت خانم هایی که ازدواج کرده اند ولی هورمون استروژنشان کم است باید در جیره غذایی هفتگی 2 یا سه نوبت کرفس باشد حالا چه خورشت چه اب و...و هر روز عصرانه چای رازیانه ویا 1.5 الی 2 گرم از گرده های شکوفه درخت خرما استفاده کنند ؛البته این سه مورد را کسانی هم که بلوغ دیررس دارند می توانند انجام دهند. · گاهی اوقات بلوغ دیررس همراه با نازایی می باشد و هیچ علت زمینه ای ندارد در این صورت باید هر روز یک لیوان شربت زعفران عسل؛نوک قاشق چای خوری پودر زعفران ویک قاشق پلوخوری عسل گرم(مثل عسل اویشن) را در لیوان به همرا اب بریزد اگر عسل گرم نبود یک قاشق پلوخوری پودرشاخه نبات بریزد و سه مورد کرفس و شکوفه خرما و چای رازیانه را هم مصرف کند.البته وقتی حامله شد دیگر نباید زعفران بخورد وگرنه دچار سقط جنین می شود. · گاهی علت تاخیر بلوغ نحیف بودن است که باید صبحانه و نهار شام خورد و بین وعده ای هم 6 نوبت ریز مغزی بخورد و در ماه رمضان هم علاوه بر خوردن سحری و افطاری باید بین سحر تا افطار2 وعده میان وعده غذایی و 3 وعده ریز مغزی و شربت شیر عسل یا زعفران عسل و.. بخورد همچنین از چهار مغز به مقدار یک مشت.سوپ رقیق یا حلیم گندم گوشت نیمه شب بخورد از میوه های انگور ,گلابی اب سیب تازه ,هلو ,اناناس و یا پرتقال شیرین یا لیمو شیرین و مانند این ها استفاده کند.اب نخود را بجوشاند و یک استکان حریره بادام هم اضافه کند و بخورد . · گاهی هم بلوغ دیررس به خاطر ورزش های سنگین است که باید ترک کند
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه شانزدهم: ایا بعضی بیماری های زنان در مردان هم رخ می دهد؟ بلی.مثلا بلوغ زودرس و یا دیررس در پسران هم رخ میدهد. بیماری زن نمایی در مردان و پسران بالغ و مردان داریم به خاطر افزایش هورمون استروژن و کاهش شدید پروژسترون . علایم بیماری زن نمایی در مردان: · رشد موی بیش از حد سر و کاهش موی صورت و سبیل و تنک شدن ان · کاهش اسپرم و کاهش مایع منی · افزایش حجم پستان ها · شل شدن الت و عدم نعوظ کامل · کاهش لذت جنسی · کوچک شدن سیب ادم و نازک شدن صدا · افزایش زخامت موی گیجگاهی و بالای سر · کاهش عضلات و چاقی باسن و افزایش چربی زیر پوست برای درمان این بیماری شیر عسل و شیر انبه و خوردن هفت برگ کاسنی و خوردن شکوفه خرما . اما بعضی از مردان ازدواج کرده از لحاظ اخلاقی دچار بیماری ماچوئی می شوند که خصوصیات مردانگی در انها رشد نیافته از این رو نسبت به جنس زن حساس می باشند و نسبت به زن شدیدا احساس نیاز کرده و از بودن با زن سریعا تحریک می شوند و نسبت به زن کنجکاوی و ابراز علاقه بیش از حد دارند. مردان ماچوئی شباهت زیادی با زنان پیدا می کنند لذا در ارتباط با زن حالت لجبازی روششان می شود اگر این مردان در زمان کودکی از حیث شخصیت سرکوب شده یا در او حالت های زنان به خاطر افزایش هورمون استروژن ایجاد شده حالت عنادورزی بیشتر می شود؛در همان حالت که زنش را خیلی دوست دارد دچار یاس از اینده می شود و دائما چک می کند که در امنیت عشقی و عاطفی به سر میبرد یا خیر و اگر کوچکترین شکی در امنیت عشقی اش رخ دهد عنادورزی اش بیشتر می شود.گاهی هم به خاطر عادت های زشت که پدر این مرد نسبت به مادرش حالت های سرکوبگری و عناد و مانند این ها داشته و بچه هم یاد گرفته است.(کتاب احمد حاجی شریفی در بحث مسایل ازدواج و جنسی ص 273و274)و (کتاب بیماری های زنان در انجمن پزشکی بریتانیا در بحث راهنمای پزشکی خانواده نوشته ی پروفسور کارول ترجمه فرهاد همت خواه ص 28)
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
2728
جلسه هفدهم: بیماری التهابی لگن که به ان پی ای دی گویند علت شایع درد در لگن خانم ها می باشد در این وضعیت بعضی از قسمت های تناسلی خانم ها ملتهب می شود . این التهاب معمولا بر اثر یک عفونت می باشد خانم های جوان و از نظر جنسی فعال بیشتر احتمال دارد که به بیماری التهابی لگن دچار شوند . ممکن است هیچ علامت واضحی نداشته باشد و بعضی از خانم ها تا سال های بعد که به خاطر نازا بودنشان تحت بررسی قرار گیرند از این بیماری اطلاعی ندارند . علل ایجاد : v عفونت مقاربتی مثل بیماری سوزاک v عفونت کلامیدیایی v عفونت بعد از سقط جنین یا عفونت بعد از زایمان v بیماری سل v استفاده از ای یو دی یا کاپوت این ها باعث عفونت شده و بیماری التهابی را تشدید می کند. بیماری التهابی لگن گاهی علائم واضحی ندارد اگر علت ان عفونت کلامیدیایی باشد ولی در انواع دیگر ان علائمی برای بیماری التهابی لگن هست که عبارتند از : o تب o ترشح غیر طبیعی از مهبل o خستگی o درد در ناحیه لگن o درد در هنگام مقاربت جنسی o خونریزی های شدید یا طول کشیده در هنگام عادت ماهیانه o و در صورتی که به طور ناگهانی بیماری التهابی لگن ظاهر شود دچار درد شدید در ناحیه لگن,تهوع و استفراغ می شوید که باید سریعا به بیمارستان مراجعه کرد اگر بیماری درمان نشود لوله های فالوپ اسیب می بیند و عفونت ممکن است به سایر قسمت های لگن گسترش پیدا کند درمان بیماری التهابی لگن: پزشک زن اقدام به معاینه لگن می کندو با استفاده از یک سواپ از ترشحات دهانه رحم و مهبل نمونه برداری کند و به ازمایشگاه میفرستد تا میکروب عفونت مشخص کند. اگر علایم بیماری شدید باشد متخصص باید تجویز بستری شدن در بیمارستان را می کند در بعضی موارد استفاده از لاپاروسکوپی حفره شکم و لگن دیده شود پزشک احتمالا در پزشکی جدید در صورتی که در بیمارستان بستری باشید انتی بیوتیک هایی تجویز می کند که از طریق وریدی تزریق می شود. همچنین ممکن است داروهای مسکن هم داده شود طب مکمل و طب گیاهی : عسل رقیق شده صبحگاهی و 4 ساعت بعد 1 قاشق چای خوری اب پیاز و 4 ساعت بعد 1 قاشق چای خوری اب کاسنی و 4 ساعت بعد 1 قاشق چای خوری اب سیر و 4 ساعت دیگر 1 لیوان اب انگور و 4 ساعت بعد 1 لیوان اب سیب که این ها انتی بیوتیک و مسکن طبیعی است. خانمی که این بیماری را دارد تا زمانی که بهبودی حاصل نشده نباید مقاربت داشته باشد و شوهر هم باید ازمایش شود که اگر شوهر هم دچار بیماری مقاربتی است تحت درمان قرار گیرد تا از انتقال عفونت در اینده جلوگیری شود و در صورت وجود شوهر هر روز عصرانه 1 لیوان اب انگور بخورد. زن باید از ای یو دی هم دیگر استفاده نکند . تشخیص به موقع و اقدام سریع در درمان التهابی لگن تا اسیب هایی که به لوله رحم وارد میاید جلوگیری شود در صورت عدم درمان که باعث افزایش خطر حاملگی نا بجا و یا عقیمی و نازایی می شود. زن باید سعی کند بدون سحری روزه نگیرد و بدون صبحانه هم سر کار نرود و یبوست را درمان کند و کاهش وزن خود را هم اگر دارد درمان کند. در صبحانه ی لیوان شیر عسل یا شیر خرما یا حلیم گندم گوشت بخورد.چیز های ملین در جیره غذایی اش باشد مثل کاهو.. پیاده روی ارام و ورزش های سبک داشته باشد.
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه هجدهم: درمان بیماری ماچوئی: شیرعسل صبحانه و شیر انبه وسط روز و کاسنی شب یا عصرانه پرهیز از خوردن زعفران ,دارچین و سس فلفل بیماری اندومتریوز: به لایه پوشاننده جدار داخلی رحم اندمتریوم گویند و هر ماه این لایه پوشاننده دچار ریزش سلولی می شود و سپس دوباره رشد می کند.اگر بعضی از این قطعات و سلول های اندومتر به اعضایی مثل تخمدان ها و روده و.. بچسبد سبب می شود که هورمون های سیکل قاعدگی واکنش نشان داده و در طی عادت ماهیانه خونریزی کنند و چون این خونریزی از تخمدان و یا روده نمی توانند از طریق مهبل زن خارج شوند باعث ملتهب شدن بافت های اطراف تخمدان و روده می شود لذا بافت های اطراف لگن را ملتهب کرده و موجب درد های زیر نافی می شوند. تحریک تخمدان ها توسط اندومتر باعث پیدایش کیست های دردناک تخمدان می شود.اندمتریوز یک بیماری شایعی است که هر5 خانمی که در سنین باروری قرار دارند به ان دچار می شوند خانم هایی که بعد از 30 سالگی باردار شده اند یا خانم هایی که اصلا باردار نشده اند در خطرند. اندمتریوز های شدید باعث مشکلاتی در باروری خانم ها شود علت دقیق بیماری اندومتریوز معلوم نیست و نظریه های مختلفی است و یکی از انها گوید:قطعات اندومتر در حین حیض از بدن از طریق مهبل و واژن خارج نمی شوند بلکه از راه لوله های رحم به محوطه لگن رفته و در انجا به اعضایی همچون تخمدان و روده می چسبند. بیماری انومتریوز گاهی بی علامت است و گاهی علامت ان ضعیف است و گاهی هم شدید. علایم : o درد هنگام مقاربت جنسی o درد در قسمت تحتانی شکم در هنگام ادرار کردن o قاعدگی های نامنظم و یا خونریزی های شدید قاعدگی o درد در قسمت تحتانی شکم که ممکن است درست قبل یا بعد از عادت ماهیانه شدیدتر شود o حال اگر قطعات اندومتر بر روی روده بچسبد علاوه بر علایم بالا دچار اسهال یا یبوست یا درد در هنگام دفع مدفوع یا خونریزی از مقعد در هنگام عادت ماهیانه شود. درمان : · پزشک معاینه با استفاده از لاپاروسکوپی کند.درمان با استفاده از سن بیمار و محل اندومتریوز و علایم و خواستار باروری در اینده مختلف است · توصیه به هورمون درمانی و گاهی توصیه به جراحی · در موارد خفیف هیچ دارویی تجویز نمی شود و نیازی به هورمون درمانی و شیمی درمانی نیست · اگر علایم سخت و مشکل افرین شود پزشک گاهی درمان های هورمونی را تجویز می کند که چندین ماه قاعدگی متوقف شود از داروی هورمونی گونادولین و همچنین دانازول که باعث سرکوب کردن تولید استروژن شود · از داروهای ترکیبی ضد بارداری به مدت 6 الی 12 ماه ادامه می یابد و در طی این مدت بیماری اندمتریوز خوب شود و اگر این بیماری عود کرد معمولا خفیف تر از قبل می باشد · اگر قطعات کوچک اندومتر که به روده یا تخمدان چسبیده با داروهای هورمونی از بین نرفت بعد از لاپاروسکوپی از جراحی لیزری استفاده می کنند اگر عود کرد دوباره این عمل ها تکرار می شود · اگر دچار اندومتریوز شدید شود و قصد بارداری مجدد هم ندارد و یا به سن یائسگی نزدیک شده است ممکن است پزشک پیشنهاد عمل جراحی هیستروکتومی (خارج کردن رحم و هر دو تخمدان به همراه قسمت های بیماری)دهد اگر قبل از سن یائسگی تخمدان ها با جراحی دراورده شوند عالئک یائسگی زودرس در زن ظاهر خواهد شد و برای از بین بردن این علائم تجویز هورمون درمانی می کند. درمان بیماری اندومتریوز غالبا موفقیت امیز است ولی احتمال عود بیماری تا دوران یائسگی هست ولی اگر تخمدان را دربیارند عود نمیکند. درمان و پیشگیری طب سنتی: · ازدواج به موقع دختران 15 سال به بالا تا هجده سال و بارداری از 16 تا 25(18-25بهترین زمان) · ترک ازدواج دیر هنگام یعنی 25 سال به بالا بالاخص 28 سال به بالا · پیشگیری از حامله شدن در سالیان طولانی یا بارداری بعد از سنین 30الی 35 · مصرف چای رازیانه · مصرف تخم کتان هر روز 5 دانه ریز · دم کرده گل بهار نارنج یا عسل یا مربای ان به همراه صبحانه یا شب قبل از خواب · خوردن مسقطی خرمای شهر جهرم شیراز در وسط روز
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه نوزدههم: ( کتاب درمان با گیاه یا مبانی نسخه پیچی گیاهی تالیف دکتر هادی سمسام و دکتر فریبرز معطر ص 129 تا 131 و 240 تا 244) مثلا دارو جهت درد های ماهیانه خانم ها: · گیاه اکلیل کوهی( یک قسمت)+گیاه کیسه کشیش(یک قسمت)+پوست بید( دو قسمت)=>پودر کرده و مخلوط ان را یک قاشق غذا خوری در یک لیوان اب جوش ریخته و نیم ساعت باشد تا خوب دم شود و یک فنجان وسط روز و یک فنجان عصرانه · 20 گرم گل بابونه+10گرم بادرنجبویه=>پودر و مخلوط و از این مخلوط یک قاشق پلوخوری در یک لیوان اب جوش ریخته و صاف کرده و یک فنجان وسط روز و یکی دیگه هم عصر دارو برای خانم هایی که برای مدتی( مثلا دو سه ماه) قاعده نمی شوند: 0.1گرم برگ های سداب(پی ام )+0.05گرم صبرزرد(الوئه ورا)+0.1 گرم زعفران+0.1 گرم اپ سنتین=>بعد از پودر کردن و مخلوط کردن به صورت کاشه دراورده و 2 یا 4 یا کاشه در 24 ساعت به مدت 4 یا 5 روز مصرف کرده تا قاعدگی باز شود. اگر خانمی هم درد قاعدگی هم یبوست دارد: 20 گرم گل بابونه+ 10 گرم بادرنجبویه+10 گرم برگ سنا+10 گرم رازیانه=>پودر ها را مخلوط کرده و یک قاشق پلوخوری را در یک لیوان اب جوش ریخته و نیم ساعت میگذاریم تا خوب دم بکشد و یک فنجان وسط روز و یک فنجان عصرانه می خوریم. کسی که درد زیر نافی و یا پهلو دارد و به عبارتی دیسمنوره اولیه یا ثانویه دارد و خون قاعدگیش هم کم می اید: 20گرم بومادران+0.1 گرم زعفران+20 گرم بابونه+10 گرم بادرنجبویه=>مجزا پودر کرده و بعد مخلوط کرده و یک قاشق پلوخوری از ان را در یک لیوان اب جوش ریخته و نیم ساعت دم می کنیم و یک فنجان وسط روز و یکی عصر می خوریم داروی قاعده اور و درمان یبوست: 20 گرم بابونه+20 گرم بومادران+10 گرم بادرنجبویه+5 گرم نعناع+25 گرم برگ سنا=>به طور مجزا پودر کرده و بعد مخلوط کرده و یک قاشق پلوخوری از ان را در یک لیوان اب جوش ریخته و نیم ساعت دم می کنیم و یک فنجان وسط روز و یکی عصر می خوریم درمان عوارض یائسگی :مثل پرخاشگری و دل نازکی و...) 2 یا 4 گرم ریشه سنبل طیب میکوبیم و در یک لیوان اب جوش ریخته و نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خورد. اگر کسی سردرد ناشی از قاعدگی دردناک دارد: علف چای(چای کوهی) 2 تا 4 گرم از ان را کوبیده و در یک لیوان اب جوش ریخته نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خورد. البته برای سردرد های میگرنی و سردرد ناشی از ضعف اعصاب و افسردگی هم خوب است. کسی که قاعدگیش کم است: 2 تا 4 گرم بادرنجبویه از ان را کوبیده و در یک لیوان اب جوش ریخته نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خورد. کسی که اختلالات قاعدگی مزمن دارد و نامرتب قاعدگیش است: (برنج جاسب)شویلا 2 تا 4 گرم را کوبیده و در یک لیوان اب جوش ریخته نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خوردالبته زیاده روی مصرف ان برای کلیه ضرر دارد و فقط دو سه روز مصرف ان کافی است. دارو جهت عوارض زنانه: 2 یا 4 گرم هلیله کابلی را پودر کرده و در یک لیوان اب جوش ریخته نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خورد. کسی که دیر به دیر قاعده می شود: 2 تا 4 گرم گل گیاه گندم را پودر کرده در یک لیوان اب جوش ریخته نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خورد. دردهای قاعدگی دیسمنوره اولیه یا ثانویه+فشارخون+دیابتی: 2 تا 4 گرم سیر کوبیده همراه غذا یا 3 الی 4 پیاز کوچک همراه غذا فشار خون +درد قاعدگی+چربی خون: 2 تا 4 گرم دانه شنبلیله راکوبیده در یک لیوان اب جوش ریخته نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خورد. ضد درد قاعدگی+ضد خونریزی های شدید: 2 تا 4 گرم گیاه بومادران در یک لیوان اب جوش ریخته نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خورد.یا سیب زمینی خلال شده در روغن زیتون سرخ کرده و روزی دوبار مصرف کنند تا خونریزی های شدید بند بیاید. اگر مدت زمان قاعدگی و خونریزی زیاد باشد: برگ یا ریشه یا دانه گزنه 2 تا 4 گرم را کوبیده در یک لیوان اب جوش ریخته نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خورد. کسانی که قاعدگی کم دارند و در سطح لکه بینی است: دو روز مانده به قاعدگی جعفری تازه یا دم کرده پودر جعفری خشک یا شاهی ولی نباید زیاده روی در خوردن کرد. چای رازیانه یا خوردن مرزه که 2 تا 4 گرم از ان را در یک لیوان اب جوش ریخته نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خورد باعث میشود اختلالات قاعدگی از بین رود و منظم شود. برای شیر افزا+ضد کیست و تومور+تنظیم قاعدگی: 2 تا 4 گرم رازیانه را راکوبیده در یک لیوان اب جوش ریخته نیم ساعت دم می کنیم و روزی سه بار هر بار یک فنجان کوچک می خورد. کسانی که زایمان سخت دارند یک استکان چای رازیانه قبل از زایمان باعث راحتی زایمان می شود. گیاه سداب ضد استحاضه است.
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه بیستم: کیست تخمدان: به اب اوردگی بافت نرم حفره لگن زن اماس نرم حفره لگن زن گویند در کتاب فرهنگ پزشکی رجحان تالیف محمد صادق رجحان در اخر ص162 مطلب امده است. کیست های تخمدان که در داخل یا روی تخمدان رشد میکنند اکثر کیست های تخمدان غیرسرطانی هستند گاهی ممکن است کیست سرطانی شود و این در خانم های بالای 40 سال بیشتر است. انواع کیست های تخمدان: 1. کیست های فولیکولر که یک فولیکول رشد می کند و پر از مایع می شود که گاهی حجم این تا 5 سانتی متر می شود و غالبا به صورت منفرد دیده می شود 2. کیست های کوچک چندتایی که در تخمدان ایجاد شده و علت ان احتمالا اختلالات هورمونی می باشد به این نوعPCO گویند یعنی سندرم تخمدان پلی کیستیک 3. شیوع کمتری این نوع دارد کیست های که در کورپوس لوت اوم به وجود می اید یعنی کیستی که در جسم زردی که از یک فولیکول بعد از رها شدن تخمک ایجاد می شود چنین کیست هایی پر از خون بوده و اندازه انها می تواند تا 3 سانتی متر هم رشد کند 4. کیست های درموئید که حاوی سلول هایی می باشند که به طور طبیعی در همه جای بدن یافت میشوند مانند سلول های پوست و مو 5. کیست های ادنوم که بر اثر رشد یک نوع سلول در تخمدان ایجاد می شود در موارد بسیارکمی دیده شده که یک کیست ادنوم به قدری رشد کرده که تمام محوطه شکم را فراگرفته است. اکثر کیست های تخمدان علائم ندارند ولی بعضی از کیست ها باعث این علائم می شوند: علائم وجود کیست های تخمدان: احساس ناراحتی در شکم درد در هنگام مقاربت نامنظمی قاعدگی که گاهی اوقات باعث از دست رفتن خون زیادی از بدن می شود خونریزی های بعد از یائسگی کیست های بزرگ می تواند بر روی مثانه فشار اورده و باعث احتباس ادراری شود عوارض کیست های تخمدان: اگر یک کیست تخمدان پاره شود و یا پیچ بخورد درد شدید در ناحیه شکم و همچنین تهوع و تب ممکن است ایجاد شود کیست ها ممکن است انقدر بزرگ شوند که شکم انسان متسع و بزرگ و حجیم شود. در موارد کمیاب و قبل از بلوغ دختر وجود یک کیست در تخمدان دختر باعث تولید هورمون جنسی استروژن شود و علائم جنسی در سنین پایین دختر ایجاد شود بعصی از کیست ها تخمدانی تولید هورمون های جنسی مردانه می کنند و باعث می شوند که خانم ها ویژگی های مردانه نشان دهند یعنی یائسگی زودرس و هیپرپلازی و تاسی جلوی سر بگیرند در پزشکی جدید درمان کیست ها معاینه داخلی و لاپاروسکوپی یا سونوگرافی از تخمدان انجام می دهند تا اندازه کیست و تعداد ان و محل مشخص شود.و اینکه ایا این کیست سرطانی شده و ایا خوش خیم است؟ ممکن است بعدا ازمایش خون هم بگیرند کیست های تخمدانی گاهی خود به خود از بین می روند و ناپدید می شوند اگر احتمال کیست سرطانی باشد در پزشکی جدید ان را خارج می کنند کیست های تخمدان حتی اگر درمان شود ممکن است به طور مکرر باز گردد. علل اصلی کیست های تخمدان که باید پرهیز کرد: چربی های ترنس بالا خورده نشود و غذا ها بدون روغن باشد و همراه غذا روغن زیتون بخورد اسانس های شیمیایی نخورد مثل نوشابه,بستنی,اس مارتیز و... کافئین زیاد نخورد پرخوری نکند کم تحرکی نداشته باشد اضافه وزن نداشته باشد درمان کیست تخمدان از نظر طب مکمل: v حجامت در روز شنبه از وسط دو ران از دو طرف روز دوشنبه بالاتر از وسط دوران روز پنج شنبه از روی اخرین مهره کمری که بزرگترین مهره است این حجامت فقط یک بار انحام شود. v از فردای روز حجامت هر روز 7 برگ کاسنی یایک قاشق مرباخوری پودر کاسنی یا یک استکان عرق کاسنی بدون اسانس بخورد v گل استوخودوس یک قاشق چای خوری صبح ناشتا در یک استکان ابجوش ولرم v عصرانه 1 قاشق پلوخوری عسل +نصف قاشق چای خوری ابلیمو ترش تازه
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه بیست و یکم: کیست پستان : به توده ی غیر سرطانی بافتی گویند که ممکن است در غدد شیری پدید اید غالبا کیست پستان در دوران یائسگی برطرف می شود.از لحاط اندازه در افراد فرق می کند. در ایام مختلف فرق می کند و در قبل از قاعدگی یا در ان هنگام کیست بزرگتر می شود. علامت کیست: 1.لمس پستان به گونه ای که به پشت روی زمین می خوابد و یک دست خود را زیر سر می گذارد با دست دیگر پستان را لمس میکند و اگر چیزی غیر از غدد شیری به زیر دستش اید احتمال کیست یا تومور می رود. 2.احساس درد ناحیه کیست غالبا می کند گرچه در بعضی موارد دردی ندارد کیست های پستان تا قطر 2.5 سانتی متر دارد و گاهی در هر پستان یک یا چند کیست وجود دارد. علل ایجاد کیست های پستان: · هورمون های مترشحه ی زنانه زن به هم می ریزد مخصوصا هورمون های مترشحه از تخمدان معاینه و ماموگرافی و سونوگرافی برای تشخیص نوع عارضه و مشخصات کیست انجام می شود اگر کیست دارای درد بود پزشک داروهای تسکین درد می دهد. قسمت عمده پستان از چربی پوشیده شده و در لا به لای چربی 10 تا12 عدد غددخوشه ای شکل که به غدد شیری معروف اند وجود دارد هر غده به وسیله مجرایی به نوک پستان راه دارد.قبل از بلوغ پستان دختر و پسر تفاوت چندانی ندارد و از پستان فقط نوک و هاله قهوه ای ان نمایان است همین حالت برای مرد باقی می ماند ولی در زنان با ترشحات هورمونی پستان ها نیز بزرگ می شوند پس پستان زن از طریق هورمون ها و ترشحات تخمدانی به دستگاه تناسلی وابسته است وبا این که پستان ها در دوره بلوغ رشد می کنند و بزرگ می شوند ولی غدد شیری در سکون به سر می برند پس از تولد نوزاد به ترشح شیر می پردازند و شیری که ابتدا خارج می شود ابی و زرد رنگ است که ماک گویندو بعدا سفید می شود,متاسفانه بعضی مادران از دادن شیر ماک به طفل خوداری مینند در صورتی که برای بچه تازه متولد شده غذایی بهتر از شیر ماک نیست چون واکسن عمر بچه است و دارای ویتامین های زیادی است و حکم مسهل را نیز دارد و روده طفل را از مواد ناپاکی که از رحم مادر انباشته شده پاک می سازد. پس از مدتی به طور طبیعی که دوره شیرخواری کودک تمام شد غدد شیری از فعالیت باز می ماند و به حالت قبل از حاملگی باز می گردد. در دوره عادت ماهیانه زن به موازات تغییرات هورمونی تخمدان ها پستان ها نیز تغییراتی از خود نشان می دهند گاه گاه حساس و دردناک میشوند همچنین در دوران یائسگی که تخمدان ها از فعالیت بازمانده اند تغییراتی در شکل و ساختمان تخمدان ها به وجود می اید. وظیفه اصلی پستان ها تامین غذای نوزاد است.مادرانی که به نوزادان خود شیر می دهند کمتر به سرطان پستان دچار می شوند.شیر دادن به نوزاد هیچ نقصی متوجه زیبایی پستان های زن نخواهد شد. طبق ایات شیر دادن تا بیست و دو ماه باید ادامه یابد ولی طبق پزشکی جدید تا یکسال کافی است. به موازات شیر از 4 ماهگی به کودک غذای مکمل داد.بعدا علاوه بر شیر باید از ریز مغزی ها مانند هلیله بادام؛سوپ رقیق و 1 قاشق اب انار شیرین و عسل رقیق شده 1 قاشق چای خوری در نصف استکان اب جوشیده ولرم از 6 ماهگی به بعد داد. (البته در کتاب پزشک ما درخدمت شما نوشته مرتضی حقیقت ص353 گفته از 4 ماهگی باید غذای مخصوص داد) تجویز هورمون های تخمدانی توسط پزشک برای دختر خانم هایی که از کوچکی پستان شکایت می کنند انجام میگیرد چون ممکن است به دلیل کمبود ترشحات تخمدان ها باشد و برای بزرگی هم جراحی پلاستیک انجام گیرد. راه های جدید از جمله ماساژ,کرم ها,دارو,هیدروتراپی سلب می شود اغلب این موارد تلاشی بی اثر و هدر دادن پول است . اندازه پستان ها به کارکرد غددمترشحه داخلی به خصوص هورمون های مترشحه تخمدان ها بستگی تام دارد تغذیه مناسب در کار غدد درون ریز موثر است دستور دیگر تهیه سینه بند های مناسب است سینه بند باید به اندازه پستان باشد و خانم هایی که سینه های بزرگ دارند حتی در موقع خواب هم باید از سینه بند استفاده کنند چون در موقع خواب بزرگی پستان سبب کشیدگی پوست ان شده و به افتادگی پستان و بدقواره شدن ان می انجامد . بعضی دختران از بستن سینه بند خودداری می کنند که باعث به خطر افتادن زیبایی ان می شوند. کیست مهبلی: علائمی دارد: § کاهش میزان ترشحات خارج شده از رحم و جمع شدن ان در مهبل § ایجاد تورم دردناک در ناحیه مهبل و واژن § احساس درد و ناراحتی در هنگام امیزش جنسی علل: v ابتلای اندام تناسلی به نوعی از انواع عفونت دستگاه تناسلی v ابتلا به یکی از انواع امراض امیزشی درمان: ابتدا معاینه دقیق مهبل زن توسط پزشک متخصص و در صورت لزوم عکس برداری و گاهی هم سواپ می کند. اگر عفونت بود مصرف انتی بیوتیک مناسب وبا جراحی موضعی کیست مهبلی را برش میدهد و درونش را تخلیه می کند. در درمان های خانگی گرم نگه داشت مهبل به وسیله تشک های برقی یا کیسه اب گرم مفید است. کیست فولیکولی تخمدان: حاوی مواد گازی یا موادمایع یا نیمه جامد یا که بر روی فولیکول های قدیمی که به دلایلی امکان پاره کردن کپسول خود را پیدا نکردند ایجاد می شود. کیست فولیکولی یکی از شایع ترین انواع کیست در زنان است و در شرایط عادی محتوای فولیکول های قدیمی پاره نشده به هنگام تخمک گذاری به صورت خودبه خود جذب شده و از بین می رود. علائم : احساس درد در پایین شکم محل تخمدان ها لکه بینی یا خونریزی مختصر از رحم احساس درد و یا ناراحتی هنگام امیزش جنسی کیست های فولیکولی غالبا قطرشان تا 5 سانتی متر است و در برخی موارد کیست پاره شده و از بین می رود.برخی از موارد درد در تخمدان سمت راست با درد حاصل از اپاندیسیت اشتباه می شود,فرقش این است که درد اپاندیسیت چند باری دور ناف درد میگیرد و سمت راست بدن درد میگیرد اما درد کیست در ناحیه کیست تخمدان سمت راست فقط است. علل : پاره نشدن کپسول فولیکول طی دوران تخمک گذاری جذب نشدن این فولیکول ها درمان: انجام اقدامات تشخیصی و دوش مهبلی با اب گرم و قرص مسکن و داروی هورمونی و یا جراحی در موارد شدید که کیست ادنوم است که تمام محوطه شکم را فراگرفته است. پرهیز های غذایی هم در قسمت های قبلی نوشته شده است.
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه بیست و دوم: سندرم تخمدان پلی کیستیک تخمدان:PCO هرگاه دو تخمدان به وسیله کیست های فولیکولی متعدد گرفتارشود اصطلاحا به این عارضه دچار می شود. (راهنمای گام به گام دکتر در خانه نوشته نفیسه دری صفت ص 656و657و531و532) در سنین جوانی غالبا تا اواخر دهه بیست رخ می دهد و این بیماری شایع ترین بیماری اختلال تولیدمثلی در خانم ها می باشد. علائم: ناتوانی بدن زن در امر باروری چاقی مفرط؛افزایش بیرویه وزن بدن افزایش موهای بدن و صورت و غیر عادی بودن موهای بدن قاعدگی های کم و یا فقدان قاعدگی علل ایجاد PCO: پاره نشدن کپسول فولیکول های قدیمی در طی فرایند تخمک گذاری . هر دو تخمدان به علت وجود کیست ها بزرگ می شود و تصور می شود که این بیماری به علت اختلال هورمون های جنسی ایجاد می شود گاهی به علت افزایش همورمونLHکه از هیپوفیز ترشح می گرددو افزایش هورمون تستوسترون ممکن است از تخمک گذاری جلوگیری کند . این خانم ها بیشتر مبتلا به دیابت می شوند زیرا بدن چنین خانم هایی به هورمون انسولین مقاومت نشان می دهد این افراد همچنین در خطر بالا بودن فشارخون و سکته قلبی و حتی کبد هستند. درمان پزشکی جدید: ابتدا ازمایش خون تا سطح هورمون جنسی معلوم شود و سونوگرافی تخمدان برای اگاهی از حجم و تعداد کیست ها انجام دهد. درمان بر اساس شدت بیماری متفاوت است. v استفاده از داروهای هورمونی مثل استروژن v استفاده از رژیم غذایی کنترل شده به منظور رفع چاقی v روش های مو زدایی که یا ریشه موها را با لیزر بسوزانند یا با نوار چسب مخصوص بردارند یا تخم مورچه که در رستنگاه مو زده شود تا پیاز مو سوزانده شود.یا با الکترولیز موهارو از میان ببرد.استفاده از پاکتن هم گاهی اوقات می شود v اگراضافه وزن و مقاومت نسبت به انسولین دارد داروی متفورمین تجویز می شود. v جراحی و برداشتن کیست ها قاعدگی های زنان اگر دارای سنرم تخمدان پلیکیستسک باشند هر دو ماه یا سه ماه یکبار قاعده می شوند زیرا تخمدان چنین زنانی کمکار است لذا باید چند کار انجام دهند: · باید اضافه وزن خود را کم کنند و قند خون خود را بین 770 تا 90 نگه دارند · پرخوری نکنند · کافئین زیاد با اسانس شیمیایی نخورند · اگر اضافه وزن+قند خون+سندرم تخمدان:هم متفورمین به صورت نوسانی استفاده کنند یعنی هفته اول روزی یکی و هفته دوم روزی دو تا و هفته سوم روزی سه تا و هفته چهارم دوتا و هفته پنجم روزی یکی و هفته ششم دوتا و هفته هفتم روزی سه تا مصرف کند و شب ها هم با فاصله زمانی دو ساعت که از مصرف قرص گذشته یک استکان عرق کاسنی و یا 1 قاشق مربا خوری پودر کاسنی و یا7 برگ کاسنی مصرف کند · اگر خانمی می خواهد سندرم پلی کیستیکش خوب شود ولی بچه دار نشود درمانش قرص شیمیایی ضدبارداری بخورد و دارو گیاهی نخود فرنگی 1 قاقش پلوخوری و میوه قاذیاقی در فواصل 8 ساعت بخورد. · اگر خانمی میخواهد هم پلی کیستیکش درمان شود و هم بچه دار شود باید قرص کلومیفن برای درمان ناباروری و همچنین از دارو گیاهی های قوی استفاده می کنیم : 1.خوردن گل اسخودوطوس 2.خوردن کاهو با ناهار و شام بدون سس 3..خوردن خورش کرفس هفته ای یک یا دوبار یا خوردن 1 شاخه کرفس هرشب 4..برگ های ثعلب با زعفران و کمی مشک مخلوط کرده و در مهبل به صورت شیاف بردارند و با شوهر همبستر شوند,اگر نقص فیزیولوژی نداشته باشند همان بار اول باردار می شوند معرف گیاهی نوشته میرحسین حیدر جلد 6 ص 436 علائم کیست جسم زرد : ü ایجاد درد و حساسیت در ناحیه پایین شکم ü ایجاد اختلال و بی نظمی در چرخه قاعدگی در زنان غیر باردار ü ایجاد لکه بینی یا خونریزی در زنان باردار وظیفه جسم زرد تولید هورمون پروژسترون است که در اماده کردن اندومتر برای لانه گزینی تخمک بارور شده نقش بسزایی دارد. عامل ایجاد کیست جسم زرد تولید بیش از حد مایع قهوه ای رنگ می باشد که منجر به انباشته شدن فضای داخلی فولیکول و بزرگ شدن غیر عادی ان می باشد معمولا قطر کیست های جسم زرد به 5 الی 8 سانتی متر میرسد کیست جسم زرد معمولا در ماه های اول حاملگی یا دوره تخمک گذاری ایجاد می شود. سونوگرافی و استفاده از داروهای مسکن برای تسکین درد توسط پزشکی جدید انجام می گیرد. زنان باردار قبل از مصرف هر داروی مسکن مشورت با پزشک کند. انجام عمل جراحی برای برداشتن کیست هم گاهی انجام می گیرد. عوارض کیست جسم زرد: ü پیچ خوردگی دردناک تخمدان ü پاره شدن جسم زرد ü خونریزی و التهاب صفاق اگر خونریزی و التهاب پرده صفاق دیده شود عمل جراحی اورژانسی ضرورت پیدا می کند. علائم کیست شکلاتی: · کاهش یا از بین رفتن امکان باروری · ایجاد درد هنگام مقاربت در واژن و مهبل · ایجاد قاعدگی های نامنظم · برخی از اختلالات دیگر دستگاه تناسلی نظیر خشکی یا ترشح بیش از اندازه مایعات مهبلی کیست شکلاتی به خاطر رنگ قهوه ای اش شکلاتی گویند و از بزرگترین کیست های تخمدانی می باشد . کیست های شکلاتی غالبا قطر بیشتری از سایر کیست ها و تا قطر 15 سانتی متر رشد مینند و کیست کورپوس لوتئوم 3 سانتی متر و کوچک است . عوامل ایجاد کننده: به خاطر رشد نابجای بافت اندومتر بر روی تخمدان .محل طبیعی رشد اندومتر داخل تخمدان نه روی ان است. درمان: انجام اعمال جراحی و یا کورتاژ(در کیست های کوچک) برای اینکه ببیند کیست حالت توموری نشده و اگر شده بدخیم است یا نه در عمل جراحی که دراوردند ازمایش میکنند. در صورتی که سلول های بافت کیست سرطانی باشد رادیوتراپی و شیمی درمانی هم به درمان های قبلی اضافه می شود. درمان گیاهی: o گل اسخودوطوس صبح o افتیمون اول مغرب o کاهو به همراه ناهارو شام o هفته ای چند بار مصرف کرفس o مصرف کاسنی که هم هورمون جنسی استروژن بالا رفته و هم کیست ها خشک شوند و برای عدم تکثیرو رشد بیرویه سلول سرطانی ,گیاه شیرینک یا قرص انگلیسی گیاهی اسکادور تجویز می شود ودر جیره غذایی زن زردچوبه نوک قاشق چایخوری به همراه ناهارو شام بخورد
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه بیست و سوم: داروهایی برای بیماری های زنان / عادات ماهانه نامنظم / فقدان قاعدگی / آمنوره اولیه و ثانویه / قاعدگی شدید / عدم بند آمدن حیض / دردهای قاعدگی / سزدرد ناشی از قاعدگی / سندرم پیش از قاعدگی / خونریزی غیر طبیعی از مهبل / پیشگیری از خونریزی رحم پس از زایمان · درمان عادت ماهانه نامنظم: داروی گیاهی چای رازیانه(در درمان سفیدک مهبلی هم مفید است)- صبر زرد – بهار نارنج- گیاه کیسه کشیش(خاکشیر تلخ) – قرص ضعیف ضد حاملگی (مانند کنتراسپتیو:از روز اول خونریزی تا 21 روز بخورد سپس یک هفته نخورد و بعد دوباره 21 روز بخورد) جوشانده بابونه در درمان گرفتگی های عادت ماهانه و رفع ناراحتی های دوران یائسگی مفید است. · درمان فقدان قاعدگی: اگر سرش را با حنا خزاب کند عادت ماهانه می شود · درمان امنوره اولیه : دارچین - زعفران - باقالی - کاهو بدون سس- جوشونده اکلیل کوهی- چای بابونه شاهی- جعفری – رازیانه گل گیاه گندم –روغن زیتون- جوشانده مریم گلی (شب قبل از خواب) – خوردن اسپند به مقدار خیلی کم(3 دانه الی 14 که برای سقط جنین هم به کار می رود)- داروی کلومیفن – داروی مدروکسی پروژسترون که در درمان امنوره ثانویه نیز به کار می رود. · سندرم کوشینگ: تومور در هیپوفیز مغز که باعث قطع قاعدگی هم می شود درمان: قطع داروی کورتون دار و جراحی تومور · .گل اسطوخودوس صبح وپودر افتیمون شب برای درمان تومور هیپوفیز · خوردن 7 عدد خرما بعد از نهار و شام که درمان ضعف عضلات دست و پا شود · خوردن 1 قاشق چای خوری زنیان با 1 قاشق پلو خوری عسل برای چاقی شکمی و سر شانه ها · خوردن سیاه دانه با عسل شب قبل از خواب · منوراژی: 1.عدسی 2. یک کف دست گشنیز و یک کف دست بوته سماق شب زیر نور ستاره ها پودر کرده و در ظرف سفالی می پزیم و یک پیاله کوچک هر شب می خوریم. 3.توت فرنگی 4.انگور زرد رسیده- گیاه بومادران- جوشانده گلنار فارسی 5.روغن سویا و زرده تخم مرغ با پیاز یا شیر کم چرب 6.زیره سبز با روغن زیتون به عمل کند و شیاف در مهبل کند 6.و.. · برای خونریزی بین دو عادت ماهانه: 1.غسل 2. یک کف دست گشنیز و یک کف دست بوته سماق شب زیر نور ستاره ها پودر کرده و در ظرف سفالی می پزیم و یک پیاله کوچک هر شب می خوریم. 3.عدسی · دیسمنوره: · گل بابونه وچای کوهی در درمان سردرد یا قطره گیاهی هایپیران · گل های گلرنگ · فلج اندامی و درد قاعدگی ->گل های گلرنگ بین روز و گل مریم بعد از ظهر بخورد · تنقیه روغن اسپند برای تسکین درد کمر( ناشی از دیسک یا سردمزاجی )و درد کلیه( ناشی از تب کلیه یا سردی کلیه) و درد رحم · روزانه به همراه صبحانه یک لیوان شیر گاو کم چرب با 7 عدد خرما و یک مشت کلم خورد شده با نهارو خوردن ماهی ازاد هفته ای دو بار نهار و 7 عدد خرما بعد نهار-> هم درد های قاعدگی برطرف می شود و هم گرفتگی های عضلانی برطرف می شود نکته:کبود کلسیم هم درد مفاصل و هم درد قاعدگی می اورد. سندرم قبل از قاعدگی (پی ام اس) سندرم تنش پیش از قاعدگی(پی ام تی اس) که علائم ان ها در جلسات قبل ذکر شده است. · درمان سندرم پیش از قاعدگی: · برای سفتی عضلات خرمای تازه و خشک و شیر خرما · برای افسردگی گل راعی صبح و گل ساعتی شب · تعادل هورمونی-> برگ سنا صبح و زنیا بعد از مغرب · خوردن خربزه بعد غذا و لیموشیرین شب · حمام گرم · تعداد وعده های غذایی بیشتر با حجم کمتر · پرهیز از خوردن کافئین · داروهای ویتامین B6 که برای پوست صورت هم خوب است (10 عدد بگیرد قبل قاعدگی بخورد تا پایان قاعدگی)لکه های قهوه ای پوست را هم از بین می برد (60 عدد در دو ماه) توضیحات خونریزی های غیر طبیعی هم در جلسات قبل ذکر شده است. · برای پیشگیری و درمان خونریزی رحم بعد از زایمان : 1.اولین غذا خرمای تازه باشد 2.داروی متیل ارگونوین · سرطان رحم: فایبر- بتاکاروتن- لیسیتین- کروم –سلنیوم که در بدمان اگر این 5 چیز تامین شود بسیاری از بیماری های سرطانی را نمی گیرد
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه 24 ام: پاسخ به سوالات باقی مانده / خونریزی غیر طبیعی از مهبل / پیشگیری از سرطان رحم / بتاکاروتن و لسیتین / عوارض یائسگی زودرس / درمان مشکلات یائسگی / کم کاری تخمدان / خونریزی بعد از یائسگی / سرطان تخمدان / روغن های مناسب دوران یائسگی / بلوغ غیر طبیعی زودرس و دیررس / مرد نمایی زنان / زن نمایی مردان / بیماری التهابی لگن / آندومتریوز / کیست تخمدان / سندرم تخمدان پلی کیستیک / کیست جسم زرد و کیست شکلاتی درمان خونریزی غیر طبیعی از مهبل: · قرص شیمیایی ترنسیت هر روز وسط نهار یک عدد · استفاده از میوه درمانی مثل مربای به یا به رسیده یا اب به · استفاده از تخمه هندوانه هنزل زیر نظر پزشک سنتی · برگ انگور یا دلمه برگ که با رب انارشیرین طبیعی درست شود · صدف گیاهی دریا باعث درمان زخم های داخلی بدن می شود · قارچ خوراکی از نوع بی پایک · شیره تازه گیاه کیسه کشیش که با فشاربدون حرارت ابش را بگیریم و در هر ساعت 1 قاشق سوپخوری خورده شود برای قطع استحاظه بسیار مفید است ü سرطان رحم خود یک عامل خونریزی مهبل است است که درمان هایش: · سلنیوم برای پیشگیری ار سرطان رحم و پیری زودرس مفید است که در جرم گندم و سبوس گندم و سیر و پاز و کلم بروکلی موجود است . · بتاکاروتن برای فرد بالغ در روز 3000 تا 7000 واحد .برای مقابله با سرطان است در زرد الو و طالب و کدو حلوایی و سبزی برگ شلغم و انواع کلم سبز و هویج زردک یافت می شود · نکته:لسیتین سنگ صفرا را کوچک می کند و برای ترمیم حافظه مفید است و برای گرفتگی شراین حتی در مراحل پیشرفته مفید است و خونروی های مفرط را کاهش می دهد و برای کم خونی و ضعف عضلات .(در بیماری ام اس) .ارزشمند ترین خاصیت ان توانایی ان برای کاهش ال دی ال (کلسترول مضر) است در روغن سویا و زرده تخم مرغ موجود است سویا در دمای 50 بالا جوشانده شود و مصرف شود و زرده تخم مرغ با پیاز خورده شود . · پرهیز از خوردن چربی های اشباع شده و قند و شکر سفید و سس مایونز و فست فود و زرده تخم مرغ به تنهایی و ... علل یائسگی زودرس که در جلسات قبل ذکر شده است. ü دم کرده رزماری و بابونه و گیاه پنج انگشتی در درمان گرگرفتگی یائسگی است. نکته:بابونه خواص زیادی دارد:کاهش تب ورفع گرفتگی عادت ماهیانه و کنترل سردرد و ارام بخش طبیعی و درد های ارتروز و کاهش فشار خون و رفع سرگیجه و التهابات پوستی و کمک به رفع سوءهاضمه برای بی نظم شدن قاعدگی های قبل از یائسگی: § صبر زرد(معارف گیاهی جلد 8 اخر ص 59) § سیپروترون کامباند که ضد انتروژن است و در درمان پرمویی و اکنه هم است ü خوردن اب سیب با عسل در درمان عرق ریزی های شبانه یائسگی مفید است. · اب سردی (1 شیشه اب اشامیدنی خانواده) که14 الو بخارا و ا قاشق پلوخوری خاکشیر و نصف لیموترش بزرگ تازه که ابش گرفته شده شب تا صبح مخلوطش را می گذاریم و بعد میل می کنیم و در عطش شدید و گرما زدگی است ü یک عدد پرتقال وسط نهار و و یک عدد لیمو شیرین وسط شام برای خشکی و چروکی پوست دوران یائسگی. ü گل بهارنارنج یا به لیمو و قرص ماهی برای درمان افسردگی دوران یائسگی در درمان کم کاری تخم دان و خشکی فرج و کاهش علائم یائسگی داروی استرادیول و اتینیل استرادیول. درمان خونریزی های بعد از یائسگی: · گیاه سداب یا پی ام جوشانده یا دم کرده اش · گل بومادران · سیب زمینی برشته در روغن زیتون · قرص ترنسیت هر روز وسط نهار یک عدد(10 تا کلا) نکته:در دوران میانسالی نباید شکر و قند سفید بخورد زیرا کروم موجود در بدن از بین می رود و دچار سرطان انسان می شود و به جاش از شکر طبیعی استفاده کرد . اب سیب با عسل و سوپ جوجه دارای انتی هیستامین هستند. کروم و سلنیوم و بتا کاروتن و فیبر در جلوگیری از انواع سرطان است. روغن ماهی بدون جیوه و روغن زیتون خالص بدون اسانس وروغن سویا و روغن بادام تازه در دوران یائسگی خوب است.لذا برای بقا در این دوران به جای بقیه روغن ها از این ها استفاده کرد. بلوغ زودرس و دیر رس و مرد نمائی در جلسات قبل به طور کامل ذکر شد. در پیشگیری بلوغ زودرس: 1.هفته یک بار جوشانده اناب یک استکان 2.دم کرده شکوفه های درخت بادام که در کم کردن شهوت خانم ها هم خوب است. درمان بلوغ دیررس: 1.هر روز ابغوره طبیعی یا یک تا دو خوشه غوره 2.کرفس و هر روز عصرانه چای رازیانه ویا از عطر تائف استفاده کنند داروشیمیایی سیپروترون کامباند و ضماد تخم مورچه و یا ضماد باقلای خام در درمان پرمویی مردنمایی مفید است. برای نازک شدن موهای جلوی سر در مرد نمایی دارو شیمیایی ماینوکسیدیل و بیست دقیقه قبل حمام از روغن سیاه دانه استفاده کرد. زن نمایی مرد ها: کاهش مایع منی و کوچک شدن سیب ادم در حنجره و کوچک شدن الت و افزایش حجم پستان و پرمویی سرو.. که در اثر کاهش تستوسترون و افزایش استروژن است. پرهیز از خوردن زعفران و دارچین و غذاهای چرب این افراد باید بکنند و سه چیز (شیر عسل و شیر انبه و 7 برگ کاسنی)هر روز بخورند افراد دچاردرمان التهابی لگن باید صبحانه و سحری بخورند.پیاده روی ارام و شنای ارام و.. البته التهاب لگن ممکن است در اثر سوزاک (هر روز یک لیوان اب انگور طبیعی)و عفونت یا سقط جنین یا استفاده از ا.یو.دی باشد. گوشت قرمز مخصوصا ران گوسفند و گوشت بوقلمون زینک روی و ویتامین بی12 دارد که برای کم خونی خوب است. اندومتریوز و کیست زرد در جلسات قبل توضیح نوشته شده است. · عوارض قرص ضد حامگی: لجن صفراوی و سنگ صفرا و یکی از عوامل ایجاد کیست تخم دان و فیبروم رحم هم تشدید می کند و غلظت خون هم می اورد. کسانی که بیماری سندرم تخم دان پلی کیستیک دارند و نمی خواهند حامله شوند می توانند قرص لوونورژسترن و لاینسترنول زیر نظر متخصص بخورند و نخود فرنگی وگل میخک بعد قاعدگی و 5 عدد تخم کتان که هم ضدبارداری و هم میل جنسی را خوب می کند. ولی نروک پلنگ نخورد که عقیمی کامل می اورد.
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه 26 ام: گیاهان ضد سرطان / ترکیبات شیمیایی ضد سرطان در گیاهان / ویتامین های ضد سرطان / تقویت جنسی مردان و بالا بردن احتمال پسرزایی این دو کتاب در رابطه با انواع سرطان مطالعه شود: 1. کتاب سلامتی با تغذیه صحیح دکتر حسین میر حیدر(ص27-106) در رابطه با رژیم غذایی صحیح در رابطه با سرطان 2.کتاب گلچین گیاهان دارویی دکتر فریبرز معطر و مرتضی صفایی (قسمت سرطان) برخی از گیاهان که خواص زیادی در این رابطه دارد: § مثل سیر که فواید زیادی دارد از جمله کسی که تاندون هایش کشیده شده است حدود یک ماه در جیره غذایی اش سیر ,پیاز و کاسنی باشد.ضد گرفتی شراین,رقیق کننده خون,چرک خشک کن,خون را به سطح پوست می اورد و یکی از داروهای پیشگیری کننده و درمان کننده سرطان است. § ریشه شیرین بیان که در کسی که زخم معده دارد در هنگام غذا خوردن نیم ساعت غذا را خوب می جویم و بیست دقیقه پیاده روی ارام و یک سیب درختی رسیده می خوریم و دوباره 10 دقیقه قدم زدن و بعد 1 قاشق چای خوری مومیالی شیرین بیان را می خوریم.در پیشگیری و درمان سرطان مفید است.(زیادش سمی است) § سویا در سرطان تخم دان و پستان مفید است البته سویایی که 20 دقیقه جوشانده شده در اب جوش 50 به بالا و بعد صاف شده است.اگر جوشانده نشود بدن دچار خارش می شود. § زنجبیل (کسانی که هنگام سوار شدن در وسیله نقلیه دچار حالت تهوع می شوند می توانند یک تکه زنجبیل تازه را در دهان بگذارند و بجوند یا چای زنجبیل بخورند=یک قاشق چایی خوری پودرش را در چای میریزیم) البته زیادش برای مثانه ضرر دارد.در سرطان مفید است. § هویج زرد ایرانی(زردک)نور چشم را زیاد میکند و مانع پیری زودرس است و برای پوست هم مفید است و برای لق کمر مرد و برای نعوظ و مانع لکه بینی زیاد زن و ضد سرطان است .برای افراد دیابتی هم خوب است و قند خون را بالا نمی برد . § کرفس و جعفری و چای (که در جلسات قبل در مورد چای توضیح داده شده که چه چایی برای چه کسی مفید است)کسی که سینوزیت التهابی و کلیه کم کار دارد دو استکان چای سیاه کمرنگ بخورد.چای کوهی در درمان اسپاسم روده و سردرد ناشی از قاعدگی دردناک.(احتیاط:به کودک زیر دو سال و زن حامله و زن شیر ده چای کوهی نمی دهیم)برای تقویت اعصاب ماست شیرین کم چرب و یا دوغ شیرین با اویشن و نعناع بخورد که راحت بخوابد. § زردچوبه خالص که چوبش را می خریم و میشوییم و خشک می کنیم و پودر می کنیم.نوک قاشق چای خوری در 24 ساعت کافی است . § پرتقال ,لیموشیرین و نارنج و.. که فیبر گیاهی دارند که عامل پیشگیری کننده از سرطان کلون است. § دانه کامل گندم(با سبوسش) § دانه کتان (در 24 ساعت فقط 5 تا تخم کتان کافی است چون بیشترش ضرر دارد)هم ضد سرطان و هم درمان بیماری خستگی جنسی و هم برای کاهش چاقی شکمی. § برنج قهوه ای(شلتوک دار) که ضد دلپیچه شدید شکم و رشد موی سر و ضد سرطان و درمان کننده سرطان § گوجه فرنگی خام و رسیده(گوجه فرنگی نارس خارش پوست می اورد)گوجه فرنگی یا رب تف داده مثل املت, تورم پروستات و ناراحتی دهانه رحم می اورد.در 24 ساعت یک یا دو تا کافی است. § بادمجان در فصل خودش یکی دو عدد به صورت بخارپز و یا خورشتی یا کبابی § فلفل سیاه, فلفل سفید,فلفل قرمز و فلفل دلمه ای ولی به مقدار کم فلفل ها باید مصرف شود و به اندازه چاشنی چون زیاده روی سل ریوی میاورد.فلفل دلمه ای با حرارت ویتامین اش از بین می رود .باید بخارپز یا خام مصرف شود § انواع کلم مثل کلم برگ و... § نعناع.ضد استفراغ و تهوع و ریفلاکس معده ناشی از سوءحاضمه § اویشن ,پونه,مرزه,کاکوتی و... § جو دو سر § خیار بوته ای نه گلخانه ای.که کله خیار که تلخ است برای بیماری قند خوب است->هیچ وقت خون بالا نمی رود و برای یبوست هم خوب است. § مریم گلی § رزماری البته زن حامله نباید بخورد یا به سر بزند .البته محلولش را به سر بزنن ضد شوره سر و تقویت کننده ساقه مو.البته کسی که ضعف اعصاب شدید داشته باشد و به سر بزند حالت تهوع می گیرد. § سیب زمینی پخته. § اگر خانمی خونریزی ماهیانه شدید دارد یا سنش بالاست و دارد یائسه کم کم می شود ->سیب زمینی را در زوغن زیتون برشته کند و روزی دو مشت وسط روز و عصرونه بخورد. ویا ویار و تهوع دارد در طول حاملگی سیب زمینی پخته بخورد یا قبل از غذا چای نعناع فلفلی بخورد البته برای کسی هم که اسپاسم دائم دارد. § طالبی § ترخون که داروی تقویت اعصاب هم است.البته مصرف تنهای ان باعث اسم می شود § جو § خوراکی دریایی مثل ماهی ازاد و..البته به شرطی که بعد از مصرف 7 عدد خرما یا 1 قاشق عسل بخورد. § خرما و عسل § انواعی از روغن های گیاهی مثل روغن زیتون اصل خوراکی و روغن گلرنگ به شرطی که با روغن زیتون خورده شود و... § تعدادی از ترکیبات موجود در گیاهان که دارای خاصیت ضد سرطانی است: § الیلیک سولفات ها که در سیر و پیاز موش و.. است. § کاروتنوئید ها که در گیاهان نارنجی و سبز تیره و کدو حلوایی موجود است § کاتچین که در چای و انواع تمشک است که تومور پانکراس نگیرد تمشک بخورد § کومارین در هویج و پرتقال و ..است § اللاجیک که در انگور ها است. § شلغم که پنیسیلین طبیعی است و ضد سرطان مخصوصا سرطان خون است.گل همیشه بهار دم کرده اش برای سرطان خون خوب است(روزی یک استکان) § لیگنن در دانه سویا و کتان § مههار کننده پروتئاز در انواع بذور موجود است § سولفورافان در کلم بروکلی ,کلم قرمز و گل کلم و.. § ویتامین ها از عوامل نیرومند ضد سرطان هستند مخصوصا ویتامین سی که ضد چروک است و جذب اهن را هم چند برابر می کند و با جهش های سلولی مبارزه می کند.
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه 25ام: پاسخ به برخی سوالات باقی مانده / آلوده بودن منی زن و مرد / مصرف شکلات و نسکافه در زمان حاملگی / تنبلی تخمدان و کیست تخمدان / عوارض سزارین / گیاهان ضد سرطان / و ... · خانم حضرت ابراهیم 90 ساله و حضرت ابراهیم 120 ساله بودند که دارای فرزند شدند. · ایا زن و شوهری که یک کدام منی الوده دارند می توانند جماع کنند یا برکت بریزند؟ باید تا قبل از درمان سلام علیک خصوصی نکنند واز ان مهم تر برکت نریزند چون عفونت به دیگری منتقل شده حتی جنین هم الوده می شود.مثل سوزاک,ایدز و.... · زن حامله می تواند کافئین زیاد بخورد؟ خیر چون مصرف کافئین زیاد در زنان باردار سبب کم وزنی جنین و نوزاد می شود · درمان تنبلی یا کیست تخم دان: 1.پرهیز از خوردن قند شیمیایی و فست فود ها و کافئین زیاد و چربی ترنس بالا 2.گیاه 5 انگشتی و شوید و تخم خام کدو و ریشه شیرین بیان->نقش شبه هورمونی دارند 3.حجامت خاص شنبه از دو طرف وسط ران و دوشنبه همان منطقه ولی کمی بالاتر و 5 شنبه از مهره اخر کمری 4.روزی 7 عدد برگ کاسنی یا یک استکان عرق کاسنی · عوارض سزارین: از 3500 تا زایمان1855 تا سزارین امروزه در ایران است . 1.عفونت ها 2.ابسه در قسمت پایین تنه 3.خونریزی بیش از حد 4.برداشتن رحم 5.بستن عروق رحم 6.عوارض سوءقلبی برای بچه 7.عوارض سوء تنفسی برای بچه 8.مادری که سزارین کرده دیرتر به وزن طبیعی خودش بر می گردد · عفونت مثانه باعث نازایی نمی شود ولی عفونت دستگاه تناسلی باعث نازایی می شود · واکسن ضد سرطان دهانه رحم 95 درصد تاثیر دارد · سرطان رحم قبل از بدخیمی قابل درمان است · ا.یو.دی باعث کاهش وزن نمی شود · با کوچکترین خونریزی غیر طبیعی به متخصص مراجعه کنید تا تشخیص زودرس باشد و درمان هم به موقع انجام شود. · برخی از گیاهان و مواد گیاهی عمده که دارای خاصیت ضد سرطانی هستند(کتاب سلامتی با تغذیه صحیح ,رهنمودی برای پیشگیری و کنترل بیماری ها با استفاده از غذا ها و گیاه هان شفا بخش نوشته دکتر حسین میر حیدر369 و370 و 371)مثل: سیر ,هویج زرد, کرفس خام, چای کوهی , پیاز ,چای سبز(اونی که کلسترولش بالاست) چای سرخ (فشارخون بالاست)چای اویشن نعناع(اعصابش ضعیف است)زردچوبه خالص(ضدسرطان رحم)مرکبات,دانه کامل گندم,بادمجان رسیده,کلم برگ,خیار بوته ای و...
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
جلسه 27ام: سرطان تخمدان / علل و علائم / تشخیص و درمان سرطان تخم دان: سرطان تخمدان 5 امین سرطان شایع در خانم ها می باشد و تشخیص سرطان تخمدان چون سرطان تخمدان معمولا تا کاملا پیشرفت نکرده خود را نشان نمی دهند در نتیجه باععث دیر تشخیص دادن سرطان می شود و درمان سرطان تخمدان دیررس می شود. علت اصلی سرطان تخمدان در پزشکی جدید مشخص نیست ولی گاهی از یک کیست تخمدان پدید امده و گاهی عامل هورمونی یا ژنتیکی و گاهی عدم بچه دارشد و حامله شدن و گاهی سن یائسگی خیلی دیرتر پدید اید. اگر در فامیل درجه اول مثل خواهر و یا فامیل نزدیک مثل عمه و خاله اگر کسی کمتر از سن 50 سالگی دچار سرطان تخمدان شده باشد چنین خانمی احتمال ابتلا به سرطان تخدان در او بیشتر است . علائم: § در ابتدا پیدایش نظیر کیست تخمدان ,قاعدگی نامنظم می اورد § در مراحل پیشرفته سرطان تخمدان علائم پندگانه ای پدید می اید: § درد زیر نافی § ورم کردن یعنی باد کردن شکم به علت افزایش مایع شکمی(اسیت: ص 318 کتاب تشخیص بیماری ها هارول فریدمن) § نیاز به دفع مکرر ادرار § به ندرت خونریزی غیرطبعی از مهبل § ممکن است به علائم کلی سرطان ها مثل کم شدن وزن بدن,تهوع,استفراغ دچار شوند § اگر سرطان تخم دان درمان نشود ممکن است از نوع بدخیم باشد که به بقیه اعضا مثل کبد اسیب زند و انها را هم سرطانی کند. روش تشخخیص: · در فامیل نزدیک کسی مبتلا است یا خیر · با ازمایش های متعدد معلوم شود سرطان تخمدان در مراحل اولیه است یا پیشرفته · گرفتن سونوگرافی تا تومور سرطانی از حیث وزن و حجم در تخمدان مشخص شود · گرفتن ازمایش خون تا پروتئین های خاصی که بر اثر این سرطان پدید می ایند پیدا شوند و مشخص گردند.اما اگر پزشک علم به سرطان تخمدان ندارد اما برای او سرطان تخمدان مشوک می باشد لذا پزشک شکم زن را معاینه می کند و به دنبال تورم یا برامدگی می گردد و ممکن است لاپاروسکوپی درخواست کند. · عکس رادیوگرافی از سینه · سی تی اسکن از ریه و یا کبد درمان در پزشکی جدید : o برای بیماری که دوست دارد در اینده بچه دار شود فقط تخمدان سرطانی و لوله فالوپ برداشته می شود . o اگر بیمار زن مایل به بچه دارشدن در اینده نباشد و یا سرطان گسترش یافته به واسطه جراحی تمام رحم و لوله فالوپ و تخمدان برداشته می شود. o بعد از جراحی شیمی درمانی انجام می شود تا سلول های باقی مانده از بین برود. o اگر سرطان به بقیه قسمت های بدن گسترش یافته احتیاج به پرتودرمانی هم باشد o بیمار باید بعد از درمان دائم چکاپ شود. o اگر تشخیص زودرس باشد احتمال درمان کامل وجود دارد. پزشکی مکمل و طب اسلامی: Ø بیماران باید از غذاهای صنعتی مثل فست فود و پیتزا و..اجتناب کنند Ø عدم مصرف چربی های ترنس بالا مثل خامه و سرشیر و... Ø عدم مصرف اسانس های شیمیایی Ø کافئین زیاد نخورد Ø می توان از دارو گیاهی سیلی مارین که تهیه شده از گیاه خار مریم می باشد که در کاهش کلسترول خون و درمان انواع سرطان ها موثر است(سرطان خون و سرطان پروستات و سینه و تخمدان) این دارو در کشور چین و ایران ساخته می شود Ø اش جوی دوسر بخورد Ø سنجد تلخ در 24 ساعت یک قاشق پلوخوری Ø دم کرده گزنه یک قاشق چای خوری در یک استکان اب جوش Ø از این 4 روغن استفاده کند:روغن گلرنگ مخلوط با روغن زیتون-روغن افتاب گردان-روغن ذرت-روغن سویا Ø از غذاهای درست شده از ماهی سفید یا قزل الا یا سردست گوسفند یا ران مرغ مرغ بدون پوست به همراه کاهو بدون سس و سبزی و به همراه دانه گیاهی کامل یعنی با سبوس و شلتوک ان مصرف کند. Ø مصرف روغن ماهی یا قرص امگا سه بدون جیوه Ø مصرف ویتامین E Ø خوردن کروم که در زراع گوسفند و ران مرغ و ماءالشعیر(اب جوی مخمر غیر مست کننده) Ø سلنیوم که در سبوس گندم و سیر وپیاز و کلم بروکلی و گوجه فرنگی رسیده است Ø کتاب معارف گیاهی جلد 8 مراجعه شود Ø انگور قرمز چون مواد فنولی دارد Ø خوردن انجیر 7 تا در 24 ساعت Ø خوردن زردالو به همراه مغزش Ø خوردن شلغم Ø نقش سه ویتامین:ویتامین C,D,E Ø کتاب سلامتی با تغذیه صحیح نوشته حسین میرحیدر از ص 25
خداوندامن درکلبه حقیرانه خودچیزی رادارم که تو درعرشه کبریایی خودنداری!من خدای چون تو دارم و تو چون خودی نداری!
..............[smiley]s/sm_50.gif[/smiley] [smiley]s/sm06.gif[/smiley] [smiley]l/l_27.gif [/smiley]
2706
ارسال نظر شما
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز