2726
عنوان

شما از کی شروع به آموزش مسائل جنسی به کودک کردید

| مشاهده متن کامل بحث + 4519 بازدید | 64 پست
عزیزم منظور رابطه جنسی و ... نیست. اینکه بچه باید بدونه یک قسمتهایی از بدنش جزو حریم خصوصی محسوب میش ...

خوب یه کارشناس بیارید اینجا به ماها راه درست رو آموزش بده که چطور به بچه هامون یاد بدیم

شیکترین و خوشقیمت ترینها رو واستون اوردم. فالو کنید تخفیف بگیرید پیجمه 👈  sarr_poosh@

خانم تهرانی شما نی نی یار هستین ؟میشه جواب بدین 😕

ی وقتایی از دست خودم ودیگران دلم میگیره از خدای خودم فاصله میگیرم خدایا منو ببخش 😔 این امضای من تا زمانی که دوست های عزیزم نی نی دار بشن پابرجا خواهند ماند ..خدایا به دوستای مهربونم نی نی سالم وخوشمل بده  ....ثمین 😘 ماهرخ ..رزبانو..مریم بانو  ...میترا...کوثر..باران ..فاطمه 😍....زهرا..سارا...هلیامامان..سمیرا ..فاطمه ..زرینه ...سپیده ..بانو مهربون ..پرنسا۷۴...حسنا .. خرم بانو.. یاقوت سرخ...سمیه ..مامان سوفی..یاس۸۹..نیاز...بهار۹۸..هستیجان..jigali ... Dornaz ..روشنک 😍 کاربرلواشک.. بانوز ...ناناززززز۶۸.. zahra93..فندق_خانوم ..مالکوم ..اناهیتام ...گلفم ۵۴وبااااجی ..جاخالی... ..ودوستای دیگه تایپکمون ...انشاالله به زودی امضام عوض شه..🤲🤲🤲🤲🤲رزبانو.. حسنا.. پرنسا74. هلیا مامان.. سارا ..سمیرا..روشنک ..یاس ۸۹..کوثر..ناناززززز۶۸...فاطمه ...ماهرخ.یاقوت سرخ ..سمیرا...فندق خانوم..مالکوم....بهار۹۸..مامان شدن شکر خدای مهربون 


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728

با شاد ترین درودها

علیرضا صدیق منش هستم ، روانشناس و مشاور کلینیک مشاوره نی نی سایت

در مورد تربیت جنسی توجه شما رو به نکته های زیر جلب می کنم:

1- ما بجای بحث آموزش جنسی از تربیت جنسی استفاده می کنیم. به این معنی که وقتی بچه از 3 سالگی رفتارهایی رو انجام می ده ما می تونیم از همین سن کم کم شروع کنیم به این مقوله توجه کردن و در قالب تربیت (و نه آموزش بصورت مستقیم) مسایل رو یاد بدیم. 

2- پس فهمیدیم شروع این تربیت باید از 3 سالگی باشه اما غیر مستقیم. 

3-نکته اصلی و اساسی این هست که ما تا جایی که می توانیم ابتدا باید اطلاعات خودمان را از دستگاه تناسلی زن و مرد کامل کنیم. و در مرحله بعد بصورت کامل دوران رشد کودک را باهاش آشنایی پیدا کنیم. 

نکته : وقتی دوران رشد را می شناسیم یادمی گیریم که هر سنی چه ویژگیهایی دارد و نسبت به همین ویژگیها با کودک رفتار می کنیم. قطعا در مورد تربیت جنسی این مساله به ما کمک می کند متناسب با سن کودک اطلاعات بدهیم. 


4-آشنایی نسبت به پسر بودن و دختر بودن و یادگیری در مورد نقاط خصوصی باید بسیار به زبان ساده و کاملا راحت ترجیحا توسط والد همجنس صورت بگیرد. 

5- هر زمان کودک سوال پرسید شما فقط و فقط باید به همان سوال پاسخ بدهید و توضیح اضافه تر ندهید. بسیاری از والدین بعد از دادن یک پاسخ کوتاه و ساده شروع به توضیحات تکمیلی می کنن که کار اشتباهی است. 

پس پاسخ باید متناسب با سن کودک بصورت ساده و کوتاه و فقط در مورد همان سوال باشد. 

6- توجه داشته باشید که قبل از پاسخ دادن به سوال کودک حتما مراقب واکنش های هیجانی خودتان باشید. به این معنی که تعجب، نگرانی و عصبانیت و... را در برابر کودک نمایش ندهید دل نگران نشوید و یا واکنش هایی مثل حرف زشت رو از کی یاد گرفتی، یا خدا مرگم بده این چیه می گی و غش و ضعف نداشته باشید...(ادامه در پست بعد) 

(ادامه پست قبل) 

7- همیشه پاسخ به پرسش های کودک را با طرح پرسش از کودک مدیریت کنید. با این روش می توانید دانسته ها یا حدسیات کودک را به روش درست ساماندهی کنید.

8- نام اعضا بدن را یکی یکی ضمن نشان دادن آنها به کودک یاد بدهید. برای این کار می توانید از عرسک یا اشکال کتاب استفاده کنید. مثلا دست، بینی،. چشم، عضو خصوصی... 

9- عضو تناسلی در سننین کودکی را عضو خصوصی بنامید و بیان کنید که ما عضو خصوصیمون رو به کسی نشون نمی دیم، به کسی اجازه نمی دیم دست بزنه و خودمون هم به عضو خصوصی کسی دست نمی زنیم. 


با سلام خدمت خانم مدیر و دوستان🌹🌹

من از وقتی که بچه هام میتونند بفهمن و حرف بزنند با این‌موضوع آشناشون کردم

تقریبا از ۲ سالگی

اصلا نیاز به دید جنسی نیست...میشه گفت رعایت حیا تو کودکه که صد البته به حفظ بچه از خطرات هم کمک می کنه


هم به دخترم و هم به پسرم از همون سن کم مرتب گوشزد می کردم و می کنم که بعضی جاهای بدن خصوصی هست و هییییچ کس جز مامان و یا کسی که مامان تو رو پیشش بگذاره و اجازه بده تو دستشویی رفتن کمکت کنه حق نداره اون رو ببینه یا بهش دست بگذاره

اگه کسی چنین کرد باید جیغ بزنی و حتمااا حتما زودی به مامان بگی


گفتم حتی اگه خودت الکی دست بگذاری آسیب می بینه


اینقدر این براشون جا افتاده که همین امشب اتفاق جالبی در این زمینه افتاد که به دخترم آفرین گفتم

و برام جالب بود که الان بعد اون اتفاق این تاپیک رو دیدم

کرونا اگه فقط یک خوبی داشت این بود که همه بفهمن جواب امر به معروف《به تو چه ؟》نیست. بفهمن آلودگی یک نفر به همه ربط داره👌🙄تعجب میکنید چرا بعضی از اونهایی که میگفتن به خاطر کرونا نمازجمعه ها باید تعطیل و قم قرنطینه بشه، الان خودشون گله ای راه افتادن رفتن شمال یا جنوب؟بابا لیدرهای اینها همون عاریایی هایی هستن ک واسه مراسم اربعین و حج به ما میگفتن عرب پرست،بعد خودشون به خاطر یه مشت دلار رفتن عربستان دیکتاتور وکودک کش،پاچه خواری شاهزاده های سعودی رو کردن و اونجا همه ترانه ای خوندن غیر از خلیج فارس!😏😷دعای غریق که امام صادق(ع)برای نجات از فتنه های اخرالزمان سفارش کرده اند:"یا الله و یا رحمن و یا رحیم، یا مقلب القلوب، ثبت قلبی علی دینک"🙏🙏 دوست من، دعای عظم البلا و دعای یا من تحل و دعای عهد با توجه به معانی فراموشمون نشه⚠🙏اگر نماز قضا بشه میشه جبران کرد، اگر روزه قضا بشه میشه جبران کرد ولی اگر ولایت قضا بشه نمیشه جبران کرد😔یکباردرسقیفه قضاشد،حضرت زهرا(س) را شهید کردند😢یکباردرصفین قضا شد،حضرت علی (ع) را شهید کردند😢امام حسن شهید شدند😢 تا "مردم بفهمند" نمی شود به پیمان صلح معاویه اعتماد کرد؛ امام حسین شهید شدند😢تا "مردم بفهمند" یزید ظالم است،یک تاریخ هزینه شد تا یه عده دیرفهم بفهمند! در حالی که میشد فقط با گوش کردن به "ولی‌خدا" هزینه نداد⚠️😔سلیمانی یک فرد نیست،یک مکتب است❤ شهید سلیمانی برای دشمن خطرناک تر از سردار سلیمانی است👊✌#مکتب_سلیمانی📚🕯🚩#انتقام سخت👊💣#مرگ_بر_آمریکا✊👊الا حزب الله هم الغالبون
(ادامه پست قبل)  7-  همیشه پاسخ به پرسش های کودک را با طرح پرسش از کودک مدیریت کنید. با ا ...



سلام

خواهرزاده من(پسر)چهارسالشه و هروخ جای خلوت گیرمیاره ی چیزی میذاره لای پاش و شروع ب بازی میکنه

ما واکنش خاصی نشون نمیدیم و حتی الامکان سعی میکنیم تنهاش نذاریم

حتی توپشو چن بارقایم کردیم و ماشین بازی و...

ولی نمیدونیم چیکارکنیم ک دیگه اینکاروتکرارنکنه یاچی بگیم بهش...

مادرپدرش بردنش دکتر گف عفونت داره و بایدختنه بشه.ختنه کردن ولی اوضاع فرق نکرده.....

ممنون میشم راهنمایی کنین

سعی کنیم "قضاوت" نکنیم.اونم تو فضای مجازی!

تا جاییکه بچه کنجکاو بوذه بهش گفتم بیشتر از اون نه دروغ هم اصلا نگفتم ولی همه چیز رو هم نگفتم فقط در حد سوالش،یعنی یه جوری برخورد کردم که فک نکنه سوال کردن در این باره ایراد داره ،و از وقتی خودشون کمی درک و فهم پیدا کرذن یعنی سه چهار سالگی  بهشون هم گفتن این قسمتها خصوصی هستن حتی پدر مادر هم نباید دست بزنن چه بره غریبه ،اگه بیرون کسی خاست دست درازی کنه جیغ بکشید و سر و صدا کنید 


2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز