2703
2553

سلام.دوستای عزیزم من تصمیم گرفتم توی کانال تلگ.رامی آموزش گلدوزی و ساخت ست بدلیجات گلدورزی رو یادتون بدم قطعا خیلی هاتون به یه کار درمنزل احتیاج دارید در عوضش شما برام دعا کنید❤️

به آخرین تاپیکم مراجعه کنید لینک کانال رو اونجا گذاشتم

میشه واسه خوشبختیم یه صلوات بفرستید؟


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2720

من چندسال زندگی کردم 

آدمای بسیار منظم، وقت شناس، قانونمند،سرد (ویژگی اکثر اروپاییا)، تا حدی نژاد پرست (شاید آزاردهنده بنظر نیاد)، یه کشور تمیز و پیشرفته که همه چیز توش حساب کتاب داره 

اکثر مواقع سال بارونه

ثبات قیمت داره همه چیز 

و

دختر قشنگم👩تحصیلاتت📚شغلت🗂پولت💶هیچوقت تصمیم نمیگیرن یه روز صبح بیدار شن و تو رو رها کنن و برن...بچسب به آرزوهات💞💞باور کن پسرا جایی نمیرن😘

تجربه‌ی همه از زندگی در ایران یکی نیست. کسی که در رفاه کامل در منطقه‌ی خوش آب و هوای شمال تهران زندگی می‌کنه و هر وقت خواست دکتر و رستوران و خلاصه هر جای عمومی بره می‌ره یک جای خلوت با سرویس خوب و آرامش خوب خیلی رفاه داره. تجربه‌اش با کسی که در کوچک‌ترین شهرها و محلات و با بی‌کاری و بیماری و .. سر و کله می‌زنه فرق داره. 

اختلاف طبقاتی در این حد در آلمان نیست و امکانات هم پخش هست. ولی خیلی خیلی فرق می‌کنه که فرد با چه شرایطی و در کجا زندگی می‌کنه؟ چه سطحی از زبان، چه شغلی ( محیط کاری و پرستیژ کاری جدای از درآمد خیلی مهم هست)، چه درآمدی و چه محله‌ای زندگی می‌کنه؟ چه افرادی دور و برش هستند و شبکه‌ی دوستانش کیا هستند؟ اصلا شبکه‌ای داره یا تنها مونده؟ 


زندگی یک پناهنده که در یک شهری که بهش اجبار کردند باید اونجا باشه در یک کانتینر با یک عالمه پناهنده از کشورهای به نسبت فقیر خیلی فرق داره با یک کسی که با شغل و شرایط مناسب وارد آلمان می‌شه. دانشجوی فوق با خرج زیاد و درآمد کم فرق داره با دانشجوی دکتری که حقوق داره ولی خیلی خیلی باید کار کنه.

در کل نمی‌شه گفت شرایط خوبه یا نه... ولی می‌شه گفت کسی که با برنامه و شرایط خوب وارد بشه و تلاش و پشتکار داشته باشه (دنبال مفت خوری از دولت و پناهندگی و غیره نباشه) می‌تونه زندگی خوبی بسازه. در جهت فعالیت‌های اجتماعی و زندگی اجتماعی سالم  هم باید جداگانه وقت بگذاره که زندگیش را بسازه. مثل کشور خودت که همه چیز به صورت اتوماتیک اتفاق می‌افته نیست. زندگی شاد اجتماعی ساختن هم شدنی هست ولی تلاش می‌خواد. کلا همه چیز در آلمان تلاش زیاد می‌خواد و همه چیز برای کسی که تلاش زیاد می‌کنه دست یافتنی هست.

من مونی هستم که از سال ۸۹ در سایت فعال هستم. یک مدت خودم داوطلبانه به سایت نیومد و وقتی دوباره برگشتم تا در تاپیک‌های قدیمی به خصوص تاپیک خشونت علیه خانوم‌ها فعال باشم، با وضع نابسامان سایت رو به رو شدم. حدود شش ماه پیش بود. داشتم داخل پیام خصوصی با نی نی یار در خصوص مشکلات سایت چت می‌کردم که ایشون «به هوس نیمه شبی» فقط چون قدرت در دستش بود و نباید جایی جواب پس می‌داد وسط صحبت‌های خصوصی بی هیچ اخطار و حرفی من را قطع دسترسی کرد. اکانتی هفت هشت ساله را قطع کرد که باهاش سال‌ها با علاقه در سایتی که دوستش داشتم و بهش اعتقاد داشتم وقت گذاشته بودم! من موندم و این سوال: «واقعا این بود آرمان‌های نی نی سایت؟»
2714
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز