2726
عنوان

آداب خواندن حدیث کسا

135 بازدید | 1 پست

برای مثال مرحوم آیت الله بهاء الدینی سفارش می کردند برای خواندن حدیث کساء چند نفر، پس از نماز مغرب و عشاء دور هم جمع شوند و ۱۴ هزار صلوات بفرستند و حدیث کساء را بخوانند و حاضران در جلسه را اطعام کنند.

محمد جواد یزدی شیبانی نیز در مقدمۀ کتاب خود می نویسد: چون ذکر حدیث کساء جهت رفع بلیات و قضای حاجات منویات و فیوضات از جملۀ مجربات است و تمام این آثار به برکت واسطه ها ی الهی برای جلسات حدیث کساء وجود دارد ، سزاوار است که افرد علاقه مند به شرکت در جلسات حدیث کساء به نحوی در این مجالس شرکت کنندکه گویا آن بزرگواران در جلسه حاضر و ناظر می بینند» (یزدی شیبایی، محمد جواد، تذکر المصائب ص ۱ .» )

رو به قبله نشتن و مؤدب به آداب اسلامی بودن و ... از آدابی است که جناب شیبانی برشمرده است. از دیگر آداب جلسات حدیث کساء ، سفارش آیت الله سید علی قاضی به سوزاندن چوب عود در جلسۀ حدیث کساء است.

سلام. من چهل روز توی جلسه حدیث کسا شرکت کردم اما نتیجه ندیدم و خیلی ناراحت بودم چون توی خود حدیث هست که به عزت و جلالم سوگند اگر در جمعی از شیعیان و محبین ما این حدیث خونده بشه هم و غمش برطرف میشه و حاجت روا میشه. هیچکدام از این اداب بالا رو رعایت نکردم. دوس دارم دوباره برام چنین جلسه ای پیش بیاد و انجامشون بدم

ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز