2737
2734

نام فیلم:Lucy (لوسی) 2014

کارگردان:لوک بسون
نویسنده:لوک بسون
بازیگران مطرح فیلم:اسکارلت جوهانسون-مورگان فریمن-چویی_مین_سینک
نمره 7/4از سایت معتبر Imdb
مدت زمان:90 دقیقه
محصول همکاری ایالات متحده آمریکا و فرانسه


باور عامیانه ای درباره عملکرد مغز در میان مردم وجود دارد که در آن گفته شده انسان تنها قادر به استفاده از 10 درصد مغز خود هست و 90 درصد دیگر دست نخورده باقی مانده است!اگر چه امروزه دانشمندان این نظریه را رد میکنند.
ولی...
طبق تحقیقات بسیاری از محققان و دانشمندان درباره ی آناتومی و اسرار بدن انسان، به این حقیقت صحه گذاشته اند که هر انسان تنها از 8~10 درصد از سلول های  خود و تنها 8~12 درصد از عصب خود استفاده میکند!!!

 وجود 75 تریلیون سلول در بدن در کنار 160 هزار کیلومتر عروق خونی، تنها بخشی از پیچیدگی‌های خارق‌العاده بدن انسان محسوب می‌شوند!!!
حال فکر کنید اگر انسان بتواند تمامی ظرفیت  صد در صد رشته های عصب و سلول های بالقوه در بدن خود را به بالفعل تبدیل کند،به چه تواناییهایی دست پیدا میکند و بعد از توانایی به کارگیری حداکثری ظرفیت بدن پیچیده ی خود به چه موجودی تبدیل میشود!!!!!

و اما
داستان:فیلم 《 لوسی 》 ساخته
 لوک بسون بر پایه همین نظریه ساخته شده است. 

فیلم داستان دختر 25 ساله ای به نام لوسی ( اسکارلت جوهانسون ) می باشد که که توسط حقه بازی های دوست پسرش تبدیل به یک دلال مواد مخدر شده. وی در یکی از روز به درخواست دوست پسرش کیفی شامل محموله ای خطرناک از مواد ترکیبی به نام CPH4(cph4,ماده‌ای است که به میزان خیلی کم جنین در هنگام رشد از بدن مادر دریافت می‌کند و تأثیر خارق‌العاده‌ای در تولد و شکل گیری نوزاد دارد)را به فردی به نام آقای جانگ برساند اما لوسی در حین انجام کار دستگیر می شود و بسته های مواد مخدر بزور داخل شکمش جاساز می شود. لوسی در وضعیت اسارت، متحمل شکنجه هایی نیز می گردد که باعث پاره شدن بسته در شکمش می شود و پس از مدت کوتاهی وی متوجه می شود که قدرت تمرکز فوق العاده ای پیدا کرده که قادر به تغییر شرایط اطرافش می باشد...

در میان سفر، کیسه حاوی CPH4 که در شکم لوسی جاسازی شده بود، در اثر ضربه یکی از قاچاقچیان  به شکم لوسی که قصد تجاوز به او را داشت،پاره شده و مقدار زیادی از CPH4 در بدن وی پخش می‌شود و باعث فعل و انفعالات غیرعادی در وضعیت زیستی وی می‌شود که به وی این توانایی را می‌دهد که به تدریج تمام ظرفیت اسمی مغز خود را به صورت بالفعل درآورد.

 لوسی با بودجه ۴۰ میلیون دلاری ساخته شد و توانست به فروش ۴۶۳.۴ میلیون دلاری دست پیدا کند.
 با تضاد و تعارضاتی که در این فیلم شاهد هستیم ما را در مقوله خودشناسی و خداشناسی به فکر فرو میبرد.

علاوه بر در نظر گرفتن جنبه ی سرگرمی فیلم باید اندیشید که این فیلم چه مفاهیمی را می خواهد به بیننده القا کند. برای کسانی که آگاهی لازم نسبت به حوزه های مختلف دارند در مورد خیالبافی و یا دور از خیال نبودن این فیلم تا کنون بحث های بسیاری صورت گرفته است.

هم چنین فیلم Lucy در بسیاری از دانشگاهها مورد بحث و نقد و بررسی قرار گرفت و طبق نظر منتقدین جزو بهترین فیلم های انگیزشی به شمار میرود.



نکته مهم:

لوسی مجموعه ای از فسیل استخوانهایی است که زمانی مربوط به یک انسانیان (hominid) مونث از سرده جنوبی‌کپی عفاری (Australopithecus afarensis) بوده است. او ۳.۲ میلیون سال پیش در اتیوپی زندگی میکرد.
به گزارش بیگ بنگ، استخوانهای فسیل شده لوسی در سال ۱۹۷۳، در اتیوپی کشف شد. نزدیک به ۴۰% از فسیل لوسی تقریبا دست نخورده و سالم بود. در پی تحقیقات دانشمندان، فسیل لوسی مربوط به یک گونه انسانیان بود که تا سال ۱۹۷۳ ناشناخته بودند. همین موضوع ارزش این یافته را دو چندان میکرد. گوگل لوگوی خود را به افتخار چهل و یکمین سالگرد کشف فسیل لوسی تغییر داده است.
(یک مجسمه از لوسی که در موزه علوم طبیعی هیوستون در تگزاس قرار دارد)

         {استخوانهای لوسی و تصویر بازسازی شده از آن}

پ ن:سناریوی این فیلم مطمئنا بر این اساس نوشته شده که بیننده را در رابطه با ماهیت "خدا" ویا همان "خالق" و "آفریدگار" به چالش بکشه و یا حداقل اینکه بیننده رو با چند تا سوال اساسی روبرو کنه و به فکر فروببره که هم میتونه خیلی خوب و آموزنده باشه هم میتونه خیلی بد و مخرب باشه.

Fino Alle Fine#


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
2738

مرسی بابت معرفی ✋دیروز یه سکانس از یه فیلم دیدم رفتم دیدم یهو به خودم اومدم ساعت یک شب بود من داشتم قسمت سومشو میدیدم هر قسمتشم سه ساعت بود😂احتمالا اینم امشب درگیرم کنه

چو قناری به قفس یا چو پرستو به سفر؟                                 هیچ یک من چو کبوتر نه رهایم نه اسیر🙂                                  چیزی که وحشتناک بود حس می کردم                                                 نه زندهِ زنده هستم نه مُردهِ مرده  💔بهترین هرکس اون چیزیه که خودش دوست داره‌یه زوج جوون دیدین نگید " عه تو که از همسرت خیلی سرتری"دوستتون یه لباس خرید نگید "رنگ بهتر نداشت؟" و...بقیه که نباید به سلیقه ما زندگی کنن!کاری نکنیم که اطرافیانمون از ترس حرفای ما قید دوست داشتن هاشونو بزنن..تو زندگی آدما همیشه مرز های باریکی وجود دارن بین رک بودن و بیشعوری ، بین احترام و چاپلوسی ، بین اعتماد به نفس و خود شیفتگی ...این مرزها تعیین کننده ی بزرگی آدماست یادشون بگیریم.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730