2410
2553
عنوان

خرید وسایل نوزاد،بیاین کمک

552 بازدید | 43 پست

خانوما من بچه دومم باردارم راستش واسه اولی اصلا تو باغ نبودم مامانم خرید الان نمیدونم چی بخرم؟چه سایزی؟چند دست؟توروخدا کمک کنید موندم

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش

ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷


پیراهن با درز از بغل: 3 تا 6 عدد

سرهمی: 4 تا 6 عدد

این لباس یکی از پراستفاده‌ترین اجزای سیسمونی نوزاد است. سرهمی درواقع مانند پیژامه یک‌تکه یا پیژامه متصل به شلوار است. این لباس، نوزاد را گرم و امن نگه می‌دارد و پوشیدن آن بسیار آسان است. آستین و شلوار بعضی از سرهمی‌ها مجهز به محافظ دست‌وپا هستند و شما را از جوراب و دستکش بی‌نیاز می‌کنند.
 

 بادی: 7 تا 10 عدد

بادی تا زمان راه افتادن نوزاد یکی از اجزای ضروری سیسمونی است. بادی‌ها در طرح‌های متفاوت، بدون آستین، آستین‌کوتاه و آستین‌بلند موجود هستند. آن‌ها را می‌توانید به‌عنوان زیرپوش در فصول سرد استفاده کرده و یا با شلوار، جوراب شلواری، دامن و ... موردعلاقه خود ست کنید. بادی‌ها اغلب کشی بوده و دارای دکمه‌های فشاری هستند و به‌راحتی تعویض می‌شوند. البته بادی‌های زیپی سریع‌تر تعویض می‌شوند.





 

شلوار جوراب‌دار: 2 تا 4 عدد

بعضی از والدین از خرید شلوار برای نوزاد خودداری می‌کنند زیرا معتقدند نوزاد خیلی سریع قد می‌کشد و دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند. اما باید بدانید که شلوارهای بلند از اجزای مهم سیسمونی هستند زیرا به گرم نگه‌داشتن نوزاد کمک می‌کنند. از طرفی، جوراب‌ها خیلی اوقات بعد از مدتی از پای نوزاد بیرون می‌آیند. درحالی‌که با پوشیدن شلوار می‌توانید از گرم ماندن نوزاد مطمئن شوید.
 





شورت پوشکی: 4 تا 6 عدد

این شورت‌ها روی پوشک را می‌پوشانند و احتمال لک شدن لباس‌ها، روتختی، صندلی و ... را به حداقل می‌رسانند. شورت پوشکی برای بیرون رفتن از خانه و همچنین هوای سرد زمستانی انتخاب مناسبی هستند.

جوراب نوزاد: 3 تا 6 جفت

جوراب از دیگر اجزای ضروری سیسمونی است اما پیدا کردن جوراب متناسب با اندازه پای نوزاد کار نسبتاً سختی است. از طرفی جوراب‌ها معمولاً بعد از مدتی از پای نوزاد بیرون می‌آیند. بنابراین بهتر است از جوراب‌هایی استفاده کنید که به دور قوزک گره می‌خورند و یا دارای سر کشی هستند.





 پاپوش نوزاد: 3 تا 4 جفت

برای محافظت از پاهای کوچک نوزاد حین بیرون رفتن از خانه، مهمانی‌ها و ... به چند پاپوش با کف نرم احتیاج دارید. این کفش‌ها اغلب بسیار انعطاف‌پذیر و راحت هستند و به‌آسانی پوشیده می‌شوند.
.

کلاه: 1 تا 2 عدد

کلاه علاوه بر ظاهر زیبایی که به لباس‌های دیگر می‌بخشد به حفظ دمای بدن نوزاد کمک می‌کند. استفاده از کلاه‌های نخی و خنک در تابستان از پوست حساس سر کودک در برابر نور آفتاب محافظت می‌کند. کلاه‌های ضخیم‌تر نیز در هوای سرد باعث حفظ گرمای بدن نوزاد می‌شوند.





راهنمای سایز لباس نوزاد

برچسب‌های روی لباس نوزاد طوری نشان می‌دهند که گویی سایز لباس تنها به سن کودک ارتباط دارد. درحالی‌که بهترین روش برای انتخاب سایز مناسب، توجه به قد و وزن نوزاد است. در ادامه با سایزهای معمول لباس نوزاد و تناسب هر یک از آن‌ها با قد و وزن کودک آشنا می‌شوید:

Newborn: مناسب برای نوزادان با قد 54 تا 56 سانتی‌متر و وزن تا 4.5 کیلوگرم

0-3 ماهه: مناسب برای نوزادان با قد 58 تا 62 سانتی‌متر و وزن تا 6.5 کیلوگرم

3-6 ماهه: مناسب برای نوزادان با قد 64 تا 68 سانتی‌متر و وزن تا 8 کیلوگرم

6 تا 12 ماهه: مناسب برای نوزادان با قد 66 تا 74 سانتی‌متر و وزن تا 10 کیلوگرم





10 نکته‌ای که باید قبل از خرید به خاطر بسپارید

هنگام خرید لباس برای نوزاد به‌جای تمرکز بر مدل و برند لباس به کیفیت، راحتی، نرمی، امنیت و کارایی آن دقت داشته باشید.

از خرید لباس‌هایی که نیاز به اتوکشی یا شستشو با دست دارند، خودداری کنید.

از لباس‌هایی که به‌سختی پوشیده می‌شوند صرف‌نظر کرده و ترجیحاً لباس‌هایی با دکمه یا زیپ تهیه کنید.

 لباس‌های نوزادی را بهتر است حداقل از 3 ماه قبل از زایمان تهیه کنید.

در خرید لباس نوزاد زیاده‌روی نکنید. بلکه لباس‌ها را به تعداد لازم خریداری کرده و بعد از زایمان به‌تدریج با افزایش سایز کودک به تعداد آن‌ها اضافه کنید.

لباس‌های نوزاد را قبل از اولین استفاده، شستشو دهید.

به جنس و وزن پارچه لباس توجه داشته باشید. دمای بدن نوزاد خیلی سریع بالا می‌رود. بنابراین بهتر است به‌جای لباس‌هایی با الیاف مصنوعی از لباس‌های ارگانیک با الیاف طبیعی استفاده کنید. این لباس‌ها در تابستان باعث دفع دمای اضافی می‌شوند و در زمستان به حفظ گرمای بدن کمک می‌کنند.

لباس‌ها را مطابق با سایز و سن نوزاد تهیه کنید و از خرید پوشاک بیش از 1 سایز بزرگ‌تر خودداری کنید زیرا این لباس‌ها باعث کاهش راحتی و امنیت نوزاد می‌شوند و هنگام خواب او را درخطر خفگی قرار می‌دهند.

اگر در هفته چندین بار به شستشوی لباس‌ها می‌پردازید، می‌توانید تعداد بیشتری از هر یک از لباس‌های مورد نیاز کودک تهیه کنید. به‌این‌ترتیب با هر بار کثیف شدن لباس، یک لباس جایگزین برای آن خواهید داشت.

بعد از خرید لباس‌های دکمه‌دار و زیپ‌دار از محکم بودن دوخت دکمه‌ها و دسته زیپ مطمئن شود و ترجیحاً لباس‌هایی با دکمه فشاری خریداری کنید

2456

هووف خیلی چیزا بری فروشگاه متوجه پیشی من ک خسته شدم دو هفتس دارم میخرم 😫

تیکر لاغری وزن اولیه ۸۰ 😐ایستگاه اول۷۰😣ایستگاه دوم ۶۰☻ببینیم تا ایستگاه سوم دووم میارم ی نه😥 میخوام تا عید بترکونم من میتونم🍬💃
2714
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687