2726
نهال
پست ها: 838 | عضویت: 13/2/1388

1390/1/27 1:46 ق.ظ

سلام سلی جون مرسی گلم به خاطر توضیحاتت .شما با اومدنت باعث شدی تاپیکمون جالب تر بشه.
ببخشید با اجازتون من کاسه یخی را کامل توضیح بدم.
موادلازم :

دو عد کاسه در دوسایز متفاوت که داخل هم قرار بگیرند .

گل خشک و طبیعی

برش های میوه

و هر چیز زیبایی که به نظرتون اومد !

طرز تهیه :

کف کاسه ی بزرگتر رو به ضخامت دلخواه آب میریزیم ( حدود سه چهار انگشت ) و کف کاسه رو با گلها و یا برش های میوه و ... پر میکنیم . البته نه به حدی که کل حجم آب رو بگیره . چون باید فاصله ای بینشون باشه تا زیباییشون رو بعد از یخ زدن نشون بده .

کاسه رو داخل فریزر میگذاریم تا یخ ببنده .

بعد از یک ساعت کاسه رو از فریزر خارج کرده و کاسه ی کوچکتر رو داخل کاسه ی بزرگ میگذاریم . دقیقاْ وسط کاسه و روی لایه ی یخ ، به طوری که بشه بین دوتاشون آب ریخت ! دورش رو به اندازه ی یک سوم کاسه از آب پر میکنیم .

و دوباره گلهای طبیعی و خشک و برش های میوه و خوشه گندم و هر چیزی که به نظرتون زیبا میاد رو در آب قرار میدیم و دوباره در فریزر می گذاریم تا این لایه هم یخ بزنه .

و برای سوم و آخر کاسه ها رو از فریزر خارج کرده و قسمت باقی مونده رو از آب پر میکنیم و باقی مونده ی تزئینات رو داخلش می ریزیم و میگذاریم تا یخ بزنه .

بعد از یخ زدن کامل ، کاسه ها رو از فریزر خارج کرده و با حوله ی داغ داخل کاسه ی کوچک و بیرون کاسه ی بزرگ رو ماساژ میدیم که یخ ها به آرومی از کاسه جدا بشن . به هیچ وجه کاسه رو زیر آب نگیرید چون چون آب شدن کاسه یخی را تسریع میکنه .

وقتی کاسه ها از یخ جدا شدن . دوباره کاسه ی یخ زده رو داخل فریزر بگذارید و وقتی همه ی مهمونها اومدن کاسه رو سر میز بیارید .

نکته :

چند مرحله آب ریختن به این دلیل بود که وقتی کامل و یک جا آب رو اطراف کاسه بریزید گلها و میوه ها بالا میان و همون بالا یخ میزنن و کاسه زیبایی نخواهد داشت ! اصلاْ هم سعی نکنید با فشار گلها رو مجبور به یخ زدن بکنید . راهکار ارائه شده بهترین راه ممکنه .

اگر از کاسه های بزرگی استفاده می کنید این سه مرحله رو به چهار یا پنج بار افزایش بدید .

حتماْ زیر کاسه از یک ظرف گود مثل خورش خوری استفاده کنید چون کاسه بر اثر دمای محیط کم کم شروع به آب شدن میکنه و تا چهل و پنج دقیقه ی اول زیبایی ِ کاملش رو حفظ میکنه . حواستون به بشقابی که زیرش هست هم باشه که احیاناْ از آب پر نشه !!!

داخل کاسه رو می تونید از قالب های یخ که برای داخل لیوان ها استفاده میشه پر کنید و یا میوه و هر چیزی که به نظرتون زیبا اومد .


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

وایییییییییییییییییییییییییی چه دوستهای گل هنرمندی دارمممممممممممممممممممممم ماشالاااااااااااااا
تو آمدی و خدا خواست پسرم باشی،
وبهترین غزلِ توی دفترم باشی،
تو آمدی وخدا خواست از همان اول،
تمامِ دلخوشی روزِ آخرم باشی،

تمامِ زندگی من و همنفسم 7 آبان 92 چشممون و روشن کرد، خدایا شکرتتتتت
2728
راستش منم یه کارهایی بلدم و یهکارهایی کردم البته اگه بشه اسمشونو هنر گذاشت ...هرچند در مقابل کارهای شما هیچه و اصلا به چشم نمیاد.............راستش خیلیییییییییی به این کارها علاقه دارم اما با وجود بچه کوچیک و شاغل بودن ..متاسفانه فرصت خیلیییی کمی باقی میمونه ... خیلی انگیزه میدی گلمم
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز