2733
2734

 ‍ علت انتخاب 8 مارس به عنوان روز جهانی زن سالانه ملیونها تن زن و مرد در اقصی نقاط جهان در روز هشتم مارس با ترتیب اجتماعات و گردهمایی ها این روز را گرامی میدارند. انتخاب روز هشتم مارس به عنوان روز زن بخاطر مبارزۀ زنان کارگر نساجی کتان در سال 1857 میلادی در شهر نیویورک آمریکا بر می گردد. شرایط کاری سخت و غیر انسانی با دستمزد کم کارگران زن در اوایل قرن بیستم که همراه با مردان در کشور های صنعتی وارد بازار کاری شده بودند آنان را وادار به مبارزه علیه این بی عدالتی به شکل سازمان یافته و منظم نمود. در اين روز كارگران نساجى زن در يك كارخانه بزرگ پوشاك براى اعتراض عليه شرايط بسيار سخت كارى و وضعيت اقتصادي شان دست به اعتصاب زدند. خاطره اين اعتصاب براى كارگران نساجى باقى ماند. نارضايتى عمومى ازاين شرايط براى زنان كارگر ادامه داشت.  

  هشتم مارس سال1908 میلادی: بعد از گذشت بیش از پنجاه سال، کاگران زن کارخانـۀ نساجی کتان در شهر نیویورک به منظور احیا خاطرۀ اعتصاب در این روز را که تبعیض،محرومیت وفشار کار و حقوق بسیار کم زنان را بیاد می آورد دست به اعتصاب زدند، صاحب این کارخانه به همراه نگهبانان بخاطر جلوگیری از همبستگی کارگران بخش های دیگر با اعتصاب گران و عدم سرایت آن به بخش های دیگر ، این زنان را در محل کارشان محبوس ساخت و بعدا به دلایل نامعلوم کارخانه آتش گرفت و فقط تعداد کمی از زنان توانستند از این حادثه نجات یابند و مابقی 129 تن از زنان کارگر در این آتش سوختند. به همین دلیل روز هشتم مارس بطور سنتی بنام روز مبارزه زنان علیه بی عدالتی و فشار علیه زنان در خاطره ها باقی ماند.

 ۸ مارس روز جهانی زن گرامی باد. 

در روز جهانی زنان یادی کنیم

 از بی‌بی فاطمه خانم استرآبادی، زنی که در سال ۱۲۸۴ با خیلی‌ها جنگید تا اولین مدرسه دخترانه ایران را تاسیس کند. #روز_زن 

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2731
2738

ما مردها بعضیامون عاشق کاریم ، یه عده مون عاشق پول ، یه سری هم دیوونهء ماشین لوکس! ببین هر کدوم یه چیزی داریم که دوستش داریم تو زندگی و براش تلاش میکنیم در حد مرگ! گاهی واسه به دست آوردنش ، گاهی برای به روز کردنش و بعضی اوقات هم نگه داشتنش فقط! ولی حواسمون به زن های زندگیمون هست؟؟؟ عشقمون به مادرمون رو آپدیت میکنیم ؟ مواظب هستیم روی مهر پدری به دخترمون خط و خشی نیفته ‌؟ ریموتِ رابطه با عشقمون باطری داره؟ خوب کار میکنه؟ امتحانش میکنیم هر شب با "راستی دوستت دارم" و "بیا یه بوس بده ببینم"؟؟؟ ظریف و لطیف و حساسن این لعنتیای خوب ، این ابرای سفید خوشگل ، تموم این مهربونای بی اندازه دوست داشتنی ، مواظبشون باشیم و یادمون نره!

 . ته نوشت : آقا بگرد ببین چی تو زندگیت از همه چی واست مهم تره ، اگه یه زن نیست بریزش دور ، سه هیچ از زندگی عقبی #محمد_يغمائی

ملاله يوسف زي  يه دختر پاكستاني فعال حقوق زنان ( براي تحصيل دختران)كه هدف گلوله گروههاي تندرو ...

جایزه صلح نوبل رو هم فکر کنم گرفت 

کتاب زندگینامه اش رو خوندی؟

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز