2733
2734

اگر این مقاله را می‌خوانید دلیلش این است که یک پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، خاله، دایی، عمو یا عمه‌ای بی‌نظیر هستید. شما احتمالا پیش از دهه ۶۰ متولد شده‌اید و این یعنی ساعات بیشماری را به بازی کردن در بیرون از منزل، همنشینی با دوستان، خاطره نویسی، جمع کردن برچسب آدامس، بازی سوپر ماریو، گوش دادن به موسیقی با واکمن، پیش بینی اتفاقات قسمت بعدی سریال مورد علاقه‌تان و مطالعه کتاب‌های دلخواه‌تان صرف کرده‌اید. شما احتمالا جزو نسلی بوده‌اید که یکی از سریع‌ترین تغییرات در تاریخ را تجربه کرده و گذار از به عصر اطلاعات دیجیتال را لمس کرده است. ما در واقع سناریوی فیلم «بازگشت به آینده» را با گوشت و پوست خود احساس می‌کنیم.

وقتی ۱۲ سالم بود در یک رقابت Karaoke یک موبایل برنده شدم که اولین گوشی زندگیم بود. خاطرم هست که آن موبایل به نظرم خیلی کوچک می‌آمد و باور اینکه دستگاهی با آن ابعاد می‌تواند تماس تلفنی برقرار کند و پیامک بفرستد در نظرم بسیار عجیب می‌آمد. و درست همانطور که از زبان والدینمان می‌شنیدم «چقدر همه چیز عوض شده». ما در واقع پا جای آنها گذاشته‌ایم و تغییراتی که مشاهده می‌کنیم برایمان قابل تصور نیستند.

طبق برآورد موسسه تبلیغاتی Influence Central به طور متوسط بچه ها در سن ۱۰.۳ سالگی صاحب اولین گوشی خود می‌شوند و در سن ۱۲ سالگی ۵۰ درصد آنها در شبکه های اجتماعی حساب کاربری دارند.

چه زمانی برای استفاده از موبایل زود است؟

بیل گیتس موسس مایکروسافت و پدر جنیفر ۲۰ ساله، روری ۱۷ ساله و فوئب ۱۴ ساله از سن ۱۴ سالگی به بچه‌هایش اجازه استفاده از موبایل را داده، هرچند که آنها مرتبا به پدر گلایه می‌کردند. همچنین استفاده از گوشی موبایل در زمان صرف غذا در خانه گیتس ممنوع است و طبق قانون او بچه‌ها زمان محدودی را می‌توانند از موبایل و گجت‌های هوشمند استفاده کنند.

پاملا روتلج مدیر مرکز تحقیقات روانشناسی رسانه اما در مصاحبه با دیجیتال ترندز اعلام کرده که سن مشخصی برای خرید موبایل برای بچه‌ها وجود ندارد و خرید موبایل به سطح بلوغ و علت استفاده‌شان بستگی دارد. این مسئولیت پدر و مادر است که تفکر انتقادی و رفتار مسئولانه را به بچه هایشان بیاموزند. او همچنین خاطرنشان کرده که محروم کردن کودکان از موبایل هم نمی‌تواند راهکار درستی باشد زیرا گوشی راه ورود آنها به زندگی اجتماعی است.

Q

چه مقدار استفاده زیاد است؟

همه ما وقتی بیشتر از زمان توافق شده با فرزندانمان، به آنها اجازه استفاده از موبایل را می‌دهیم احساس گناه می‌کنیم. البته گاهی أوقات ترجیح‌مان این است که بچه مدت زمان بیشتری را با موبایل آرام بگیرد و ما نیز بدون غر زدن‌های پیوسته فرزندمان، فرصتی برای تفکر و انجام کارهایمان پیدا کنیم.

نشریه Psychology Today توصیه می‌کند که برای تشخیص مدت زمان مناسب استفاده از موبایل این پرسش‌ها را از خود بپرسیم:

· آیا استفاده فرزندم از موبایل می‌تواند مانع از ایجاد مهارت‌های ارتباطی رو در رو و انجام بازی‌ها و فعالیت‌های فیزیکی در وی شود؟

· آیا استفاده فرزندم از موبایل مانع از انجام أمور روزمره، تکالیف یا دیگر وظایفش می‌شود؟

· آیا فرزندم به خاطر موبایل برای مکالمه با من یا گوش دادن به حرف‌هایم با مشکل روبرو است؟

· آیا فرزندم در زمان‌هایی که باید مشغول انجام کار دیگری باشد غالبا به صفحه موبایلش خیره شده؟

· آیا موبایل به ابزاری برای دسترسی فرزندم به مواد مخدر و دیگر خطرات بدل شده؟

· آیا فرزندم بعد از استفاده از موبایل احساس دلهره یا افسردگی پیدا می‌کند یا وقتی نمی‌تواند از موبایلش استفاده کند رفتار خشن و تهاجمی دارد؟ مورد دوم از علائم اعتیاد محسوب می‌شود.


سلام و وقت به خیر

اپلیکیشن دانادیس برای آموزش و تربیت کودکان تا 14 سال بسیار مفیده.در این اپلیکیشن با کمک گرفتن از قصه و داستان و انیمیشن های جذاب رفتارهای نامناسب کودکان اصلاح می شود. برای دریافت این اپلیکیشن جذاب به سایت دانادیس مراجعه کنید.

مشاوره کودکان و نوجوان، متخصص های زندگی

سلام سلام من که توی گوشیم با خیال راحت نرم افزارهای آموزشی رو نصب کردم و بقیه نرم افزار ها رو قفل کودک کردم.خوب اینبچه رو که نمیشه از گوشی دور کرد حداقل بشینه چهار تا چیز یاد بگیره. به هرحال به مامان های گلی که نگرانن این پیشنهاد رو میکنم که از نرم افزارهای آموزشی استفاده کنن.

اگر سایتش رو هم می خواین من از سایت رایاد گرفتم

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

2728

بچه های امروز تمایل زیادی به استفاده از فضای مجازی و رسانه دارند که تاثیر مخرب روی مغز و خواب و شادابی بچه ها میذاره به جای منع بچه ها از استفاده باید با یادگیری اصول صحیح زمان استفاده رو کاهش بدیم و به فرزندانمان یاد بدیم که از اون فضا یک مهارتی رو یاد بگیرند نه اینکه عمر خودشون رو به بطالت بگذرونن

به نظرم به جای گوشی باید باید از بازی هایی استفاده کرد که باهاشون بشه استعدادکودک رو شناسایی کرد&nbs ...

دقیقا درست میگی من همیشه سعی میکنم برای بچه های فامیل بازی فکری هدیه ببرم این خیلی بهتر از گوشیه چون به چشماشون هم آسیب میزنه البته بیش از حدش ولی بازی هم باعث آموزش میشه هم تعاملشونو میبره بالا هم قدرت فکرشونو زیاد میکنه من که خودم معمولا از تلگرام یا سایت سفارش میدم این سایت به نظرم بازیای خوبی داره 

www.lobechi.com

2738
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز