2703
2553

سلام خانما بزرگترها کوچکترها بیاین بگین ببینم چطوری بین کارای خونه و وظایف همسرداری و بچه داری تعادل برقرار می‌کنید که هم به خودتون برسید هم به زندگیتون من واقعا درموندم یا ازین ور پل می‌افتم یا اون ور پل

برنامه روزانه بنویسید و اولویت بندی کنید.به انجام کارها هم سرعت بدید.

سخت است فهماندن نکته ای به کسی که منافعش در نفهمیدن است.......دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند وگرنه در هنگام راحت و فراغت و صلح و سلم چه بسیارند اهل دین، آنجا که شرط دینداری جز نمازی غراب وار و روزی چند گرسنگی و تشنگی و طوافی چند برگرد خانه ای سنگی نباشد....

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

2720
2714

یه سری نکاتی رو که در نت پیدا کردم برای خودم جالب بود شاید بدرد شما هم بخوره

۴ اصل در انجام کارهای خانه 

۱. تاحدممکن انجام کارها را خودکار کنید (لباسشویی - ظرفشویی-استفاده از پلوپز-آرام پز و........)

۲. کارها را دسته‌بندی کنید (امور مالی-نظافت-پخت و پز-شستن لباس ها و ....)

۳. چندمنظوره کار کنید و از وقت آزاد خود برای اتمام کارها استفاده کنید (انجام بعضی امور زمانی که منتظر انجام بقیه امور هستید مثلا وقتی برنج دم میدید ظرفای دم ظرفشویی رو بشویید و ...)

۴. از دیگران کمک بگیرید (استفاده از کارگر برای نظافت یا استفاده از اپلیکیشن امور خانه)

 

اگر می خواهید صبح با نشاطی داشته باشید و سرحال و سر خوش روز خود را شروع کنید؛ باید این حس خوب را از شب قبل همراه خود داشته باشید .اگر منزل به هم ریخته ای داشته باشید و کلی کار نکرده و کلی ظرف نشسته روی هم تلمبار کرده باشید؛ قطعا صبح هیچ اشتیاقی برای بیدار شدن و انجام کارها ندارید. برای این که این حس بد را از خود دور کنید یک سری کارها در منزل به ویژه در آشپزخانه وجود دارد که باید شب، قبل از خواب انجام دهید تا صبح بهتری هم داشته باشید؛ همراه ما باشید با ادامه مطلب :

جمع کردن آشغال ها :
مهم ترین کار جمع کردن آشغال ها از سبد ظرفشویی است. چون باعث ایجاد میکروب و بوی بد در آشپزخانه می شود. پس از ان سریعا کیسه پلاستیک سطل آشغال را گره زده و سطل را خالی کنید چون اگر آشغال شب در منزل بماند کلی پشه و الودگی را به همراه می آورد؛ پس هرچه زودتر آشپزخانه را از تجمع میکروب ها پاک کنید .

شستن ظرف ها :
شستن ظرف ها وقتی هنوز چربی ها و غذا ها به آن ها نچسبیده خیلی راحت تر است تا صبح که همه مواد روی ظرف ها خشک شده است و کلی زمان باید صرف کنید تا ظرف ها تمیز شود. پس بهتر است پس از خوردن شام اول ظرف ها را بشورید و بعد گاز را تمیز کنید و یک سر و سامانی به اوضاع آشپزخانه و یخچال بدهید .

جارو زدن آشپزخانه :
چون ما مدام در آشپزخانه در حال رفت و آمد هستیم؛ باید حتما آشغال هایی که در کف آشپزخانه می ریزد را جمع کنیم تا آشغال ها از آشپزخانه به اتاق ها و پذیرایی برده نشود. شب وقتی همه کارهای تان تمام شد یک جاروی کوچولو حتما به آشپزخانه بکشید تا مجبور نشوید صبح همه خانه را جارو بزنید .

– تعویض حوله :
بعضی روزها پیش می آید که خیلی از حوله استفاده می کنیم یا دستمال های آشپزخانه زیاد مورد استفاده قرار گرفته اند که در این صورت شب حتما حوله را عوض کنید و یک حوله جدید جای آن بگذراید و دستمال ها را حتما شسته و بگذارید خشک شوند .

برنامه ریزی برای صبح و صبحانه :
اگر قرار است صبح زود برای همسر و فرزندان از خواب بیدار شوید بهتر است از شب خوراکی هایی که برای صبحانه و بین روز خانواده در نظر گرفته اید را آماده کنید تا صبح معطل آماده کردن نشوید و بتوانید سریع به دیگر کارهای تان برسید .

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

مرغ شکم پر

75nemesis | 20 ثانیه پیش
2687