متأسفانه بحران کرونا ماهیت ضعیف بسیاری از مدارس از جمله معرفت نو را نشان داد. فرزند بنده در دبستان معرفت نو درس می خواند و بنده قصد ندارم به دلایلی به مقطع تحصیلی فرزندم و نام معلم ایشان اشاره نمایم. متاسفانه معلم کلاس در دوران کرونا بسیار بد عمل نمودند و علیرغم ادعای بسیار، ماهیت بسیار ضعیف خود را نشان دادند. بعد از راه اندازی اپلیکیشن شاد توسط وزارتخانه، ایشان فقط هر روز دستور می فرمودند که فلان صفحات فلان کتاب حل شود. بدون آنکه کوچکترین اشاره ای به مطالب درس شود. ایشان هرگز به روی خود نیاوردند که هیچ مطلبی را تدریس نکرده اند و همیشه از موضع طلبکارانه برخورد می نمودند. ایشان حداکثر لینک تدریس معلم های دیگر را در سامانه قرار می دادند. آن لینک ها هم اصلاً مفید نبودند. خانم معلم حتی توانایی عکس گرفتن از نمونه سوالاتی که که از سالیان قبل (و احتمالا از اینترنت) تهیه کرده بودند را نیز نداشتند. ایشان چند بار به عنوان مثلاً امتحان عکس هایی را در سامانه ی شاد قرار دادند. این عکس ها به وضوح نشان می داد که حتی ایشان توانایی عکس گرفتن را هم ندارند، زیرا عکس ها کج و معوج و تیره و دارای سایه بود. در ضمن ایشان بارها سوالات و تمرین های سر کاری را مطرح می نمودند، مانند پیدا کردن برخی کلمات از کتابها و مرتب نمودن بر حسب حروف الفبا. مرتب سازی کلمات به ترتیب حروف الفبا چه هنری در قرن بیست و یکم محسوب می گردد؟ چه توانایی خاصی به فرزندان ما اضافه می نماید؟
وقتی فرزندان ما به مدرسه می روند، ما متوجه ضعف مدارس و معلمان نمی شویم. در طول سال تحصیلی، فکر میکنیم فرزند ما نیاز به کمک دارد و خودمان در منزل برایش وقت می گذاریم و یا حتی بعضی ها معلم خصوصی می گیرند. عملاً در اکثر موارد فرزندمان را خودمان می سازیم و یا خود فرزند با تلاش خود ساخته می شود. دبستان های معروف عمدتاً به این دلیل معروف شده اند که خانواده های سطح بالاتر به لحاظ تحصیلات را جذب نموده اند و در ادامه خود خانواده ها نقش اساسی در ساختن فرزند خود داشته اند. وگر نه اکثر مدارس با هم فرقی ندارند. اما در نهایت این را عرض نمایم که بنده از معرفت نو به هیچ وجه راضی نیستم. معلم های این مدرسه به دانش آموزان توهین میکنند. حتی تنبیه بدنی نیز در این مدرسه صورت می گیرد.