2726

خواهشا از این مطلب سریع رد نشوید و حتما آن را مطالعه کنید!👇👇👇


✅ من از خودم شروع می کنم!


🚩 چند وقت پیش ملت با چوب و سنگ، #سگ و گربه‌ها را می‌زدند؛

ولی الان می‌بینیم توی خيلی از کوچه‌ها برایشان  کنار پیاده‌رو غذا می‌گذارند و كلی انجمن برای نگهداريشان ايجاد شده است.


🚩 همین چند وقت پیش یکی موهایش عجیب بود، تیکه بارانش می‌کردیم؛ ولی الان می‌گوییم دوست دارد این تیپی باشد مدل موهایش چه ضرری به ما می‌رساند؟!

نفسم =همسرم و پسرم



🚩 همین چند وقت پیش کسی #کمربندش را پشت فرمان می‌بست مسخره‌اش می‌کردیم؛ ولی الان ماشین را روشن می‌کنیم و اول کمربندمان را می‌بندیم و می‌گوییم برای سلامتی‌مان واجب است!


🚩 همین چند وقت پیش وقتی خانمی #متارکه می‌کرد به او بیوه می‌گفتیم و اذیتش می‌کردیم؛ ولی الان می‌گوییم ببین چی کشیده که جدا شده است!


🚩 همین چند وقت پیش تا همسایه‌مان #مهمانی می‌گرفت زنگ می‌زدیم ۱۱۰؛ ولی الان می‌گوییم بگذار شاد باشند و به آنها می‌گوییم لطفا ساعت ۱۲ شب تعطیلش کنید و همسایه‌مان هم ۱۲ نشده تعطیل می‌کند!


🚩 همین چند وقت پیش هر چرت و پرت و #خرافاتی می‌گفتند قبول می‌کردیم و به دیگران هم انتقالش می‌دادیم؛ ولی الان هر حرفی را که می‌شنویم سریع می‌گوییم منبع معتبرش را اعلام بکنید

نفسم =همسرم و پسرم

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

بله

کاش میفهمیدیم اگه نظر یکی باما فرق داره دلیل نمیشه نهایت بیشعوری رو به کار ببریم و بتوپیم بهش چه تو مجازی چه واقعی کاش آدما اونقدری که ادعای شعور دارن نصف همون ادعا شعور داشتن 
2728



🚩 همین چند وقت پیش برای #پرسپولیس و #استقلال دست به یقه رفیق چند ساله‌مان می‌شدیم؛ ولی الان می‌گوییم چی به من و تو می‌رسد؟! بحث می‌کنیم و آخر سر هم عذرخواهی می‌کنیم!


🚩 همین چند وقت پیش کسی نظر #مخالفی داشت غوغا به پا می‌کردیم؛ ولی الان می‌گوییم خب نظرش این است؛ هرکسی نظرش برای خودش محترم است!


🚩 تا چند وقت پیش روز جمعه یا تعطیلی همه پارک ها و پارک‌های جنگلی تبدیل می‌شدند به سفره‌ای از #زباله‌های رنگارنگ؛ اما الان بیشتر مردم وقتی می‌خواهند بساطشان را جمع کنند آشغال‌هایشان را می‌ریزند در کیسه زباله و می‌گذارند تو سطل آشغال!


🚩 همین چند وقت پیش بچه‌دار که می‌شدیم پدربزرگ و مادر بزرگ سریع خواب می‌دیدند، یکی آمده تو خوابشان و گفته #نام بچه را فلان بگذار و ما هم خوشحال می‌شدیم و می‌گذاشتیم. ولی الان آن نام زیبای ایرانی که دلمان بخواهد را روی بچه‌مان می‌گذاریم!


🚩 همین چند وقت پیش فکر نمی‌کردیم بتوانیم ملت #بافرهنگی باشیم. ولی می‌بینیم که آهسته‌آهسته داریم می‌شویم! و به اصل و سرشت و تمدن خودمان برمی‌گردیم!


✅ و اینها همگی از نشانه‌های #باسواد شدن اکثریت جامعه است. اين يعنی رسيدن به گوهر مدرنيته و عبور از دوران گذار با وجود همه محدوديت‌ها.


شاید هنوز خیلی راه مانده تا به‌طور کامل بافرهنگ بشویم ولی همینکه آغاز کردیم خیلی خوب است، خیلی خیلی خوب هست

نفسم =همسرم و پسرم

لطفا تمام دوستانت ادد کنین تا بفهمن چقدر پیشرفت کردیم

مرتب نگوییم مردم فلان هستند!
#مردم ایران یعنی من، یعنی تو!

تو مطالعه کن، رفتارهای اجتماعی نامناسبت را #اصلاح کن و به من هم یاد بده که همینکار را بکنم، با مهربانی؛ نه با نگاه بالا به پایین و با لحنی که "تو بی‌فرهنگی و من باسواد و متمدن"

مطالعه کنیم و به هم #کتاب هدیه بدهیم! لطفا لطفا به اشتراک بگذارید تا قدمی برای این ایران برداشته باشید! 

نفسم =همسرم و پسرم

خیلی جالب بود 


کاش میفهمیدیم اگه نظر یکی باما فرق داره دلیل نمیشه نهایت بیشعوری رو به کار ببریم و بتوپیم بهش چه تو مجازی چه واقعی کاش آدما اونقدری که ادعای شعور دارن نصف همون ادعا شعور داشتن 

همين چندوقت پيش مردم سفره اشون رنگى رنگى بود ولى الان يه عده از تو آشغالا غذا جم ميكنند ميخورن چه فايده داره ما با فرهنگ بشيم كشورى كه به مردمش ارزش نميده 

 وقتی از اینکه آنچه را می خواستی بدست نیاوردی افسرده ایفقط محکم بنشین و شاد باشخداوند در فکر دادن چیزبهتری به تو می باشد . دخترم سوفيا . .💖
اگه از خودمون شروع کنیم میدونین چقدر پیشرفت میکنیم

درسته اما خیلی زمان میبره

ترسم از اینه که هیچ وقت نتونیم مثل بقیه مردم دنیا با وجود اختلاف عقیده و سلیقه با کمال ادب و صلح و احترام کنار هم زندگی کنیم

البته همش به گردن ما نیست، مقداریش گردن طوفانیه که درخت فرهنگ ما رو از ریشه کنده...

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز