2737
2734
عنوان

جوجه اردکی که اصلا اردک نبود!!!

187 بازدید | 4 پست



جوجه اُردک زشت، از بدِ حادثه، قاطی یک دسته اردک شده بود.

برخلاف آن‌چه به نظر می‌رسید، او #زیبا بود ولی تنها در پایان داستان این را می‌فهمد، زمانی‌که دیگر جوجه نیست، بلکه تبدیل به قوی بالغی شده و در دریاچه‌ای شنا می‌کند؛ مردم او را با انگشت به هم نشان می‌دهند و برای اولین بار در آب، انعکاسِ زیبایی‌اش را می‌بیند.


این #داستان بسیار جالب است؛ داستانِ جوجه اردکی که اصلاً اردک نبود.

داستان همه‌ی ما شبیه آن جوجه اردک زشت است و درون هرکدام از ما قوی زیبای منحصر به فردی وجود دارد که در تقابل با جامعه‌ای خشن فردیتش را از دست می‌دهد و قاطی اردک‌ها به فراموشی سپرده می‌شود.

او بارها و بارها زمین می‌خورد، تحقیر می‌شود و مردم به او می‌خندند. #دیگران از او انتظار دارند که شکل اُردکی باشد که نیست.

دردناک‌تر آن که خودش هم تصویر خود را در آب ندیده و نمی‌داند کیست. او #سردرگم و بیهوده تلاش می‌کند که اردک خوبی باشد، اما نتیجه‌ای نمی‌گیرد، زیرا او اصلاً اردک نیست.


دنیا پُر است از جوجه اردک‌های زشتی که هرگز نمی‌فهمند که اردک نبوده‌اند: کارمندهای معمولی‌ای که می‌توانستند مدیران موفقی باشند، کارگرانی که می‌توانستند کارشناس باشند، مدیران ناخوشنودی که باید نقاش، شاعر یا #نوازنده می‌شدند، زنان و شوهرانی که در نارضایتی در کنار هم پیر می‌شوند و هرگز نمی‌فهمند که شاید در کنار دیگری #خوشبخت بودند، حسابدارانی که از ریاضیات متنفرند و می‌توانستند طراح لباس باشند و زنان خانه‌دارِ با استعدادی که می‌توانستند در اجتماع به بهترین شکل فعالیت کنند.

دنیا پُر است از کسانی که #قهرمان زندگی خود نبوده‌اند، نتوانسته‌اند، نفهمیده‌اند و به هر دلیلی آن چیزی که باید باشند نشده‌اند.

دنیا پُر است از جوجه اردک‌های زشتی که عمری را در ناخشنودی و #تکرار زندگی می‌کنند و می‌میرند بدون آن‌که تصویر واقعی خود را مشاهده کنند.


اما دنیا را اردک‌های زشت نمی‌سازند. دنیا را قوهای زیبایی می‌سازند که زیر بار کلیشه‌ها و بایدها ونبایدها، آرزوهایشان را فراموش نکرده‌اند و تاوانش را هم داده‌اند.

آن‌ها تلاش‌شان در #شناخت خود و فریادکردن خویشتنِ خویش بوده است.

نبوغ آن‌ها در توانایی‌شان در #جور_دیگری_فکر_کردن و نپذیرفتن قوانین دنیای اردک‌ها بوده است.

نبوغ آن‌ها در شهامت روبه‌رو شدن با مشکلاتی که وقتی از دسته‌ی اُردک‌ها جدا می‌شوی و در پیشِ رو داری بوده است.


آن‌ها زندگی را، خودشان #انتخاب کرده‌اند، فراتر از اندیشه‌های خانواده، سُنت، شهر، کشور و تمام حصارها ...


با تصرف:

وحید اکبری

میشه یه صلوات برای سلامتی خانوادم بفرستین❤❤❤  لطفا یه صلوات هم بفرستین برای سلامتی همگیمون❤#لطفا_کودکان_را_نبوسیم   #من_به_شما_دست_نمیدهم_چون_شما_را_دوست_دارم ✋ 


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728

بالاخره یه جامعه به کارمند کارگر سفور احتیاج داره اگه حقوقشون با کارکردشون برابر باشه مشکلی نیست مشکل اینجاست که کار بیشتر و حقوق کمتر ما زیردسته کارکمتر حقوق بیشتر مال بالاییاست.

اشتباهم این بود هر جا رنجیدم خندیدم فکر کردند درد ندارد ضربه ها را محکم تر زدند...
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687