2733
2734

بر فروهر پاک زرتشت پیام آور نیکی ها درود باد


پنجم دی ماه را به یاد بسپار که روزی است متفاوت با روزهای دیگر . این روز را به یاد بسپار چرا که دستی نابخرد / آینه دار خرد و اندیشه / اشو زرتشت مهر اسپنتمان را به کام مرگ کشید . پنجم دی ماه را به یاد بسپار که زرتشت پیام آور خرد و آشتی به جرم خردورزی و دوست داشتن جهان و هر چه در اوست جان باخت .


اشو زرتشت نخستین پیامبر یکتا پرست جهان خداوند را (( اهورامزدا )) - (( اهورا )) به معنا هستی بخش (( مز )) بزرگ و (( دا )) به جم دانش و خرد - نامید .

 


او می دانست اندیشه چون آگاهی یافت بند نادانی گسل می شود / پس باید مردمان آگاه شوند تا جامعه ایستا به جامعه ای پویا مبدل شود . این آگاهی ها موجب شد که فرزندانش بیاموزند که زن و مرد قافیه های غزل زندگی اند و همسانند


اگر احترام از یکی گرفته شود وزن و قافیه ی زندگی در هم می ریزد . آزادی اندیشه چون در ایران پراکنده شد (( کاوی ها )) و (( کرپان ها )) که از نا آگاهی مردم سود می بردند خشمگین شدند چون می دانستند که (( پیام اشو زرتشت بر پایه ی اندیشه / خرد پاک / محبت و مهر که به راستی و درستی متکی است استوار شده و انسان برگزیده از دید او کسی است که بر شایه اندیشه نیک خود را با (( اشا )) هماهنگ سازد و با کار شایسته و سازنده در پیشرفت انسان کوشا باشد )) .


پنجم دی ماه را به یاد بسپار که اشو زرتشت با (( اهورامزدا )) خلوت کرده بود و به راز و نیاز می پرداخت و به جایی و کسی توجه نداشت که چیز تیزی بر پیکرش فرود آمد و بر سنگفرش آتشکده فرو افتاد و از قوه جاذبه رها شد و بالا رفت بالاتر در آستانه پیوستن به اهورامزدا .


یاد و نامش گرمی باد و راهش پر رهرو


(پ.ن افراطی ها عزیز یاد کردن از پیامبر زرتشت بی احترامی و توهین به اعتقاد هیچ کس نیست پس احساسات نابالغ خودتونو کنترل کنید😒)

هیچ کس متوجه نمیشود بعضی افراد چه عذابی را تحمل می کنن تا عادی و خونسرد به نظر بیایند......جهالت بیشتر از دانایی احساس امنیت ایجاد می کند!!!
ارسال نظر شما
این تاپیک قفل شده است و ثبت پست جدید در آن امکان پذیر نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز