2733
2734
عنوان

تاثیر امواج بر بدن

| مشاهده متن کامل بحث + 24178 بازدید | 39 پست

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

مرسی ریحانه جون مطالب مفیدی بود. ولی واقعا گناه ماها و نسلهای بعد ما چیه؟ و چکار میشه کرد؟
اینکه تو درست میگی، معنیش این نیست که من اشتباه می‌کنم، فقط زندگی رو اونجوری که من دیدم ندیدی!!!
باز هم موضوع پارازیت‌های ماهواره‌ای جدی شد

سرگردانی در میان امواج

سال 82، روزنامه‌ای که تازه متولد شده بود و حالا مرحوم است، کاریکتوری از فیدل کاسترو- رهبر انقلاب کوبا- چاپ کرد و کنار آن تیتر زد پارازیت‌ها از کوبا آمدند داستان، مدتی پیش از این تیتر آغاز شده بود، اما وقتی به صفحه اول روزنامه‌ها آمد، همه چیز تغییر کرد.

مجلسی که آن روزها تفاوت‌های فراوانی با مجلس امروز داشت، موضوع را بررسی کرد و رای به زیان‌ده بودن پارازیت‌ها داد. همان روزها، اولین رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، در گزارشی کارشناسی، پارازیت‌ها را ضرررسان ندانست و بعدها نیز از نظر خود دفاع کرد و آن را کارشناسی و فارغ از مسائل سیاسی دانست.

پارازیت‌ها کمتر شدند و موضوع تا حدودی فراموش شد. اما از بین نرفت و دوباره از اواخر تابستان امسال، به مسئله‌ای جدی تبدیل شد.

موج‌های دوست نداشتنی

پارازیت یا همان نویز، چیست؟

نویز، سیگنال ناخواسته‌ای است که حداقل به سه دسته کلی تقسیم می‌شود:

1 - Background Noise (نویز زمینه)

2 - Modulated Noise (نویز نوسانی)

3 - Interference Noise (نویز مزاحم)

اما عمده بحثی که مردم نیز با آن آشنا هستند، درباره مورد سوم است که همانند یک سیگنال امواج اصلی، منتشر می‌شود و سیگنال‌های دریافتی را به گونه‌ای پوشش می‌دهد که باعث به هم ریختن سیگنال اصلی می‌شود.

نویز‌ی که هم‌اکنون عامل بحث‌های فراوان شده، از نوع Terrestrail Interference (امواج رادیوئی یا میکروویو مزاحم) است که از سوی یک فرستنده زمینی ارسال می‌شوند. این امواج، همانند سیگنال از برج رادیوئی فرستاده و روی سیگنال‌های اصلی ماهواره سوار می‌شوند و باعث دیده شدن تصاویر ماهواره‌ای به ‌صورت شطرنجی می‌شوند. معمولا microwave towerها در محل‌های بلند شهر نصب می‌شوند شاید برای همین است که این روزها نام برج میلاد به عنوان محل فرستاده شدن پارازیت‌ها مطرح شده است و یا برخی از روزنامه‌ها، از دارآباد به عنوان محل ارسال نویزها یاد می‌کنند.

ایجاد اختلال یا پارازیت انداختن روی امواج ماهواره‌ای، پدیده تازه‌ای نیست. نخستین اختلال در کانال‌های ماهواره‌ای در آوریل سال 1986 ثبت شد.

در آن سال، بینندگان کانال Home Office Box با دیدن عبارت کاپیتان نیمه شب به جای برنامه‌های این شبکه، شگفت‌زده شدند. این اختلال در برنامه‌ها با هدف انتقاد از افزایش قیمت اشتراک این کانال تلویزیونی صورت گرفت.

از آن زمان تاکنون، اختلالات متعددی در برنامه‌های ماهواره‌ای رخ داده که منشا آنها پارازیت‌های ارسالی از سوی منابع معلوم و نامعلوم ذکر شده است.

اما مسئله‌ای که کار فرستندگان پارازیت‌ها را دشوار می‌کند، زیان‌رسانی نویزها برای انسان‌ها است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، قرار گرفتن مداوم در معرض میزان زیاد تشعشع ماکروویو که استفاده از آنها برای پخش پارازیت روی امواج ماهواره‌ای ضروری است، می‌تواند روی سلامت افراد از جمله باروری مردان اثر بگذارد.

موج‌های خطرناک

مشکلاتی که امواج برای سلامتی انسان ایجاد می‌کنند، موضوع تازه‌ای نیست. هنوز مباحثی درباره بیماری‌زا بودن زیستن در مجاورت BTSهای تلفن همراه، وجود دارد و به طور قطع می‌توان گفت این امواج بر بسیاری از موجودات زنده، تاثیر منفی دارند.

این مسئله باعث شده است حتی مخالفان جدی برنامه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های فارسی‌زبانی که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود نیز، موضوع پارازیت‌ها را پیگیری کنند.

چند هفته پس از مطرح شدن پارازیت‌های ماهواره‌ای و گوشی‌های همراه و تاثیرات مضر آن بر سلامت افراد می‌گذرد، کمیسیون بهداشت مجلس تازه وارد عمل شده و قرار است در هفته جاری، پس از بررسی گزارش‌های رسیده از سوی وزارت اطلاعات و وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

سید اکبر رنجبرزاده- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس- به ایلنا گفت: از سوی وزیر اطلاعات و معاون سلامت وزارت بهداشت گزارشی از تاثیر امواج ماهواره‌ای، پارازیت‌ها و گوشی‌های همراه به کمیسیون بهداشت داده شده که در آن از نوع گیرنده‌ها و استاندارد بودن آنها بحث شده است. با این حال گزارش تکمیلی و تفصیلی درباره انشعابات امواج گوشی‌های همراه، BCF (گیرنده‌های تقویت گوشی همراه) و ماهواره‌ها بر سلامت افراد، هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود.

وی در مورد تاثیرات امواج ماهواره‌هایی که در این مدت ارسال شده است، افزود: از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده که گزارشی از وضعیت امواج‌های ماهواره‌ای و پارازیت‌ها تاکنون جمع‌آوری نشده است.

رنجبرزاده در پاسخ به این سوال که چرا در مورد منشاء ارسال پارازیت‌ها و میزان ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای اعلام نمی‌شود ابراز بی‌اطلاعی کرد.

اما مسعود پزشکیان- نماینده تبریز و عضو کمیسیون بهداشت و درمان- که زمانی وزیر بهداشت بود، خواهان بررسی جدی تاثیرات مخرب پارازیت‌های ماهواره‌ای در سلامت و روان انسان شد.

او با بیان اینکه متاسفانه پخش پارازیت به صورت کاملا بی‌ضابطه‌ای صورت می‌گیرد و در این خصوص به تنها چیزی که توجه نمی‌شود سلامت شهروندان است، گفت: از نهادی که مسئول پخش پارازیت برای مختل کردن ماهواره‌ها در شهر تهران است خواهش می‌کنیم به عواقب جدی این امواج مخرب بر سلامت شهروندان تهرانی توجه داشته باشد.

همچنین انوشیروان محسنی بندپی- نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس- نسبت به تاثیر مخرب پارازیت‌های ماهواره‌ای و مخابراتی بر سلامت روان شهروندان تهرانی هشدار داد و گفت: متاسفانه بعد از انتخابات انواع پارازیت‌های مخابراتی به شدت افزایش یافته که مطمئنا برای سلامت تهرانی‌ها نگران‌کننده است.

او با بیان اینکه گزارش‌ها و تحقیقات متعدد حکایت از خطرناک بودن امواج پارازیتی برای سلامت جسمی و روانی انسان دارد، اضافه کرد: تحقیقات همچنین نشان داده که امواج پارازیت تاثیرات مخربی بر اعصاب و روان انسان نیز بر جای می‌گذارند.

گفته می‌شود گیجی و خستگی، ناشنوایی مزمن، التهابات و سرطان‌های پوستی، خونی، نخاع و اختلالات هورمونی (عقیم شدن مردان) و مشکلات باروری (در خانم‌های باردار) از جمله مشکلاتی هستند که این پارازیت‌ها برای انسان ایجاد می‌کنند اما تاکنون کسی این تاثیرات را تائید نکرده است.

موج‌های بی‌صاحب

یکی دیگر از مسائلی که این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته، ارسال کننده پارازیت‌های ماهواره‌ای است. براساس قانون، مدیریت و نظارت بر امواج و فضای فرکانسی، از وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است و این سازمان با نصب تجهیزات لازم، به سادگی می‌تواند محل ارسال هر نوع موجی در فضای فرکانسی کشور را مشخص کند. نمونه این اتفاق در زمستان سال گذشته رخ داد که براساس اعلام رسمی، فرستنده‌ای به صورت ناگهانی، در فضای فرکانسی همراه اول روشن شد و در ارتباطات تهرانی‌ها اختلال ایجاد کرد. با گذشت چند روز، محل و مسئول این امواج مزاحم شناسایی شدند و فرستنده خاموش شد. هرچند هیچ‌گاه نامی از فرستنده این امواج ذکر نشد که این موضوع باعث شد شایعاتی در این رابطه منتشر شود.

اما این بار محمدرضا فرنقی‌زاد - مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم ‌مقررات و ارتباطات رادیوئی- با اعلام اینکه این پارازیت‌ها هیچ ربطی به رگولاتوری ندارد، گفت: ایجاد اختلال و پارازیت ماهواره‌ای اصلا به رگولاتوری ربطی ندارد و ما اصلا نمی‌دانیم که این موضوع به وسیله چه کسانی هدایت می‌شود.

در همین رابطه نیز مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از هرگونه پارازیت ماهواره‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: اگر هم پارازیتی باشد به وسیله مخابرات و ما انجام نمی‌شود و ما هم هیچ اطلاعی از چگونگی این پارازیت‌ها نداریم.

ایلنا هفته گذشته نوشت که شایع شده است وزارت ارتباطات با همکاری شرکت صاایران چندین دستگاه جدید فرستنده با هدف ایجاد اختلال در شبکه ماهواره‌ای به تازگی تولید کرده‌اند و در حال حاضر در حال تست این دستگاه‌های جدید هستند که این امر به دلیل عقب نماندن از دنیای تکنولوژی و صرفا در عرصه جنگ دیجیتالی و فضای سایبر انجام می‌شود اما وزارت ارتباطات هرگونه اطلاعی از منبع پارازیت‌ها را رد می‌کند.

در همین حال، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز با رد اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای از سوی شرکت مخابرات، گفت: ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای در حوزه مسئولیتی ما نیست.

صابر فیضی در گفت و گو با سلامت نیوز با بیان اینکه شرکت مخابرات تنها قادر به ارسال فرکانس‌های کمتر از 1800 مگاهرتز است، افزود: فرکانس‌هایی که برای پارازیت‌های ماهواره‌ای ارسال می‌شود از قدرتی به مراتب بیشتر از فرکانس‌های شرکت مخابرات برخوردار است.

او اضافه کرد: فرکانس‌های پارازیت‌های ماهواره‌ای دارای طول موجی بیش از یک گیگاهرتز هستند که از سوی دستگاه‌های دیگری ارسال می‌شود.

فیضی گفت: ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای بسیار هزینه‌بر است و بودجه محدود شرکت مخابرات اجازه ارسال این پارازیت‌ها را به ما نمی‌دهد.

او افزود: بلندترین دکل‌های شرکت مخابرات 48متر است اما برای ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای به دکل‌های بسیار بلندی نیاز است.


منبع :هفته نامه عصرارتباطات شماره 329 شنبه بیست و پنجم مهر
همه ﭼﻴﺰﺍﯼ ﺧﻮﺏ ﻣﺎﻝ ﻣﺮﺩﺍﺱ ... ﻧﻤﻮﻧﺶ ﻣﺎ خانم ها ... ! ﻭﺍﻻ!! ☝️ خدا سایمونو از سرشون کم نکنه!! *** http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=1258877&T=%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87_&PageNumber=1
2728
مضرات استفاده از موبایل برای زنان باردار
خلاصه : توصیه پزشکان در این باره
متن کل خبر : پزشکان توصیه کرده‌اند که زنان باردار روزانه بیشتر از ? ??ساعت در معرض امواج الکترومغناطیس که در رایانه، تلفن همراه، دستگاه‌های مایکروویو و به میزان بسیار کم در تلویزیون وجود دارد، قرار نگیرند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران بابیان‌این مطلب گفت: این امواج ممکن است بر روی رشد جنین تاثیر گذار باشد.
دکتر "شهلا چایچیان"،متخصص زنان و زایمان، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حتی تحقیقات نشان داده امواجی که در رایانه وجود دارد می‌تواند بر کیفیت اسپرم مردان نیز تاثیر بگذارد و باعث عقیم شدن آنها شود.
استفاده از رایانه این روزها یکی از الزامات زندگی شده است، استفاده از این دستگاه نه فقط در محیطهای کاری بلکه در خانه‌ها هم به شدت افزایش پیدا کرده است.
رایانه با تمام کارگشایی که برای بشر داشته ضررهایی را هم به جسم او وارد می‌کند.
کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و ارگونومی معتقدند کار با رایانه عوارضی به همراه دارد، از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به مشکلات بینایی برای کاربر، عوارض مفصلی و عضلانی، استرس و تنفس گازهای مضر متصاعد شده از رایانه اشاره کرد
همه ﭼﻴﺰﺍﯼ ﺧﻮﺏ ﻣﺎﻝ ﻣﺮﺩﺍﺱ ... ﻧﻤﻮﻧﺶ ﻣﺎ خانم ها ... ! ﻭﺍﻻ!! ☝️ خدا سایمونو از سرشون کم نکنه!! *** http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=1258877&T=%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87_&PageNumber=1
سلام ریحانه جون واقعا ممون از اطلاع رسانی فوق العادت



خداوند به سه طریق به دعاها جواب می دهد:
او می گوید آری و آنچه می خواهی به تو می دهد.

او میگوید نه و چیز بهتری به تو می دهد.
او می گوید صبر کن و بهترین را به تو می دهد

در اندرون همه ما خزانه‌ای بیکران از عشق و شادمانی و نعمت هست که می‌تواند آنچه را که در آرزوی آنیم، برایمان فراهم کند
درین مقاله ابتدا میدان مغناطیسی و امواج مغزی بدن انسان و خطرات تهدید کننده ی ان ها توضیح داده شده و سپس به تاثیر نماز و وضو در رفع این خطرات و اهمیت ان ها پرداخته شده است.
میدان مغناطیسی بدن انسان:
هارولد بور از دانشگاه ییل برای اولین بار با انجام یک آزمایش ساده ، به وجود میدان در اطراف موجود زنده پی برد. او با توجه به یک مولد الکتریکی که در آن آهنربا در داخل سیم پیچ دوران می کند و جریان تولید می کند، سمندری را در یک ظرف آب نمک قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند. الکترودهایی که در این ظرف وجود داشتند و به یکی گالوانومتر حساس متصل شده بودند، یک جریان متناوب را نشان دادند.
هنگامی که بور این آزمایش را بدون سمندر انجام داد، گالوانومتر هیچ جریانی را نشان نداد. این بدان معنی بود که در اطراف موجودات زنده میدانی وجود دارد که خاصیت مغناطیسی هم دارد. بور این وسیله را بر روی دانشجویان داوطلب خود امتحان کرد و مشاهده کرد این میدان در بدن انسان نیز وجود داردو کاملا تابع از رویدادهای اساسی زیست شناختی بدن است.
او این میدان را میدان حیاتی نامید، زیرا هرگاه حیات از بین برود میدان حیاتی نیز از بین می رود به طوری که یک سمندر مرده در دستگاه بود هیچ پتانسیلی را به وجود نمی آورد.

تشکیل میدان مغناطیسی بدن انسان: همانطور که می دانید در بدن ما میلیون ها عصب وجود دارد که کار انتقال پیام در بدن به وسیله ی تحریک الکتریکی این عصب ها صورت می گیرد. و در اثر شارش بار در اعصاب ما به دور آن ها یک میدان تشکیل می شود و میدان بدن ما در اثر فعالیت همزمان میلیون ها عصب به وجود می آید.

امواج مغزی:
دستگاه الکتروآنسفالوگرام یا موج نگار مغز چهار نوع منحنی از امواج مغزی ارائه می دهد که عبارتند از: آلفا، بتا، لتا و تتا. ریتم های دلتا کند ترین امواج مغزی با تناوب از 1 تا 3 دور در ثانیه بوده و اغلب در خواب عمیق ظاهر می شوند. به نظر می رسد که ریتم های تتا که دارای تناوب 4 تا 7 دور در ثانیه می باشند به خلق و خوی بستگی داشته باشد. ریتم های آلفا از 8 تا12 دور در ثانیه، در اوقات تفکر، تامل آزاد رخ داده و در اثر تمرکز حواس و توجه قطع می شود و بالاخره ریتم های بتا با تناوب 13 الی 22 در ثانیه ظاهرا منحصر به نواحی جلویی مغز یعنی جائیکه فعالیت های پیچیده ی فکری رخ می دهد می باشند.
امواج آلفا امواج بسیار مهمی هستند که به وسیله ی هانس برگر روانپزشک آلمانی کشف گردیدند و به گفته ی او با نوعی هشیاری و خودآگاهی معطوف به درون ظاهر می شوند و تغییرات فیزیولوژی مهمی در بدن ایجاد می کنند مانند تمرکز و یادگیری و... .

میدان مغناطیسی بدن و امواج مغزی در معرض خطر:
حتما تا به حال درباره ی خطرات گوشی های تلفن همراه یا زندگی در نزدیکی نیروگاه های برق شنیده اید. بنا به تحقیقات پروفسور لای امواج الکترومغناطیسی که از نیروگاه های برق یا از وسایل برقی مانند سشوار، ریش تراش، پتو برقی و... ساتع می شود به DNA سلول های مغزی آسیب می رساند و قابلیت ترمیم را در آن ها از بین می برد. میدان های مغناطیسی خارجی علاوه بر آسیب به مغز اثر منفی دیگری نیز بر بدن دارند. این میدان ها باعث ایجاد خلل در میدان مغناطیسی طبیعی بدن می شود.همانطور که می دانید حدود 70% بدن مارا آب تشکیل می دهد و مولکول های آب به صورت دو قطبی هستند و وقتی ما در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیریم این مولکول ها در جهت آن میدان قرار می گیرند و این پدیده باعث می شود که نظم میدان مغناطیسی بدن ما ه هم بخورد.
علاوه بر عوامل خارجی یک سری عوامل داخلی نیز وجود دارند که باعث ایجاد خلل در میدان بدن می شوند. مهم ترین آن ها بارهای الکتریکی ای هستند که در هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود می آیند و به صورت الکتریسیته ی ساکن در بافت های بدن ذخیره می شوند و میدانی که در اطراف این بارها به وجود می آیددر میدان بدن خلل ایجاد می کند. این بارها به خصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیش تر است ذخیره می شوند و به دلیل این که هم تراکم زیادی دارند و هم در نزدیکی عصب های بیش تر و مهم تری قرار دارند برای بدن به شدت مضرند. از جمله این نقاط سر و دست ها و قسمت مچ پا به پایین است و در بین این سه قسمت، سر اهمیت ویژه ای دارد زیرا بارهای ذخیره شده در آن علاوه بر ایجاد خلل در میدان مغناطیسی مغز باعث اغتشاش در امواج مغزی نیز می شوند.
همانطور که گفته شد میدان های مغناطیسی در بدن اثر سوء دارند. ما روزانه بیش از چند دقیقه در معرض میدان هایی مثل سشوار و تلفن همراه نیستیم اما در تمام طول عمر خود در معرض میدانی بسیاد قوی تر قرار داریم و آن میدان مغناطیسی زمین است و عوامل داخلی اغتشاش در میدان بدن ما نیز فعالیت های حیاتی و جتناب ناپذیری هستند که در تمام طول عمر ما در جریانند پس چگونه می توان این اثرات سوء که باعث خلل در بدن ما و بیماری هایی مانند سرطان می شوند را خنثی کرد؟
باید گفت که خداوند راه حل تمام این سوالات را در یک عمل ساده که امکان انجام آن برای همه ی افراد وجود دارد و بیش از چند دقیقه هم وقت نمی برد و هیچ ضرر و عوارضی ندارد به انسان هدیه داده است و آن نماز است.
به طرز شگفت انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می شود در مدتی که در نماز است میدان بدنش منظم می شود.
یکی از نکات بسیار جالبی که پروفسور بور به آن دست یافته بود این بود که دریافت که در بدن تمام دانشجویان مونث ماهی یک بار تغییرات ولتاژ شدید ایجاد می شود و میدان بدن به منظم ترین حالت خود می رسد و به همین دلیل است که زنان نیازی ندارند که درین مدت نماز بخوانند.
و اخیرا نیز کشف شده است که علت اینکه قلب زنان منظم ترو قوی تر از قلب مردان می زند نیز این است که مردان این تقویت ولتاژ را ندارند.

نماز و بارهای الکتریکی زاید بدن:
همانطور که قبلا اشاره شد بارهای زایدی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود می آیند هم بر میدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سوء دارند و این اثرات در نواحی ای که اعصاب در آن تراکم بیش تری دارند خطرات جدی تری ایجاد می کنند و باید هر چه سریع تر از آن نواحی دور شوند و به طرز حیرت آوری می بینیم که این نواحی دقیقا نواحی ای هستند که در وضو شسته می شوند و بنا به تحقیقات صورت گرفته بهترین راه دفع این بارهای زاید استفاده از یک ماده ی رساناست که سریع ترین و ارزان ترین و بی ضررترین ماده برای این کار آب است و جالب ایتجاست که هرچه آب خالص تر باشد سریع تر بارهای ساکن را از بدن ما به اطراف گسیل می دهد و هیچ مایعی مانند آب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده این اثر را ندارد.

نماز و امواج مغزی:
با دفع بارهای زاید در وضو امواج مغزی در ایده آل ترین حالت قرار می گیرند . علاوه بر آن حالت تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به وجود می آید تشعشع امواج آلفا را به اندازه ی قابل توجهی بالا می برد و توانایی مغز را در تولید این امواج بالا می برد
همه ﭼﻴﺰﺍﯼ ﺧﻮﺏ ﻣﺎﻝ ﻣﺮﺩﺍﺱ ... ﻧﻤﻮﻧﺶ ﻣﺎ خانم ها ... ! ﻭﺍﻻ!! ☝️ خدا سایمونو از سرشون کم نکنه!! *** http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=1258877&T=%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87_&PageNumber=1
خدایا خودت کمکمون کن.............................
همه ﭼﻴﺰﺍﯼ ﺧﻮﺏ ﻣﺎﻝ ﻣﺮﺩﺍﺱ ... ﻧﻤﻮﻧﺶ ﻣﺎ خانم ها ... ! ﻭﺍﻻ!! ☝️ خدا سایمونو از سرشون کم نکنه!! *** http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=1258877&T=%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87_&PageNumber=1
2738

glitter-graphics.com
همه ﭼﻴﺰﺍﯼ ﺧﻮﺏ ﻣﺎﻝ ﻣﺮﺩﺍﺱ ... ﻧﻤﻮﻧﺶ ﻣﺎ خانم ها ... ! ﻭﺍﻻ!! ☝️ خدا سایمونو از سرشون کم نکنه!! *** http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=1258877&T=%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87_&PageNumber=1
مرجانی جان نیومدی تو تاپیک مامانای ا و 2 ماهه.....عزیزم چرا نی نی مرد؟هفته چند بودی؟نشانه ای قبلش داشتی؟دل درد؟لکه بینی؟خونریزی؟آخه قلب نی نی که تشکیل شده بود و همه چیزت خوب بود مگه نه؟
آدمی است دیگر ...گاهی دلش میگیرد

glitter-graphics.com
نظر یادتون نره.........
همه ﭼﻴﺰﺍﯼ ﺧﻮﺏ ﻣﺎﻝ ﻣﺮﺩﺍﺱ ... ﻧﻤﻮﻧﺶ ﻣﺎ خانم ها ... ! ﻭﺍﻻ!! ☝️ خدا سایمونو از سرشون کم نکنه!! *** http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=1258877&T=%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87_&PageNumber=1
مرسی از تاپیک بسیار خوبت. راستش منم همه اش دارم توی سایت ها سرک میکشم تا شاید چیزی دستگیرم بشه و یه راهی پیدا کنم تا در آینده بارداری کم خطری داشته باشم. من بچه اولم رو چند ماه پیش از دست دادم و تنها دلیلی که میتونست مسبب این اتفاق باشه الودی هوا و این امواج اضافه که دنیای مارو تسخیر کردن بود. تما م آزمایشها خوب بود تا اینکه در ماه پنج بارداری گفتند که 2-3 هفته ای هست که علایم جهش ژنی رخ داده و رشد بعضی از اندامهای طولی کمتر از سایر اندامهاست. یه دوستی میگفت توی اروپا لباس ضد اشعه اومده تا در طول بارداری به خانوم ها مصونیت بده. اما از دکترم که پرسیدم گفتند تاثیر چندانی نداره این لباسا. پناه بر خدا من که نمیدونم چه کار باید کردولی از تو بابت مطالب خوبی که مینویسی یه دنیییییییییا ممنونم. خواهش میکنم به نوشتن در این مورد ادامه بده.
لادن جان با شوهرت فامیل بودی یا سابقه مشکل خاص تو فامیل نداشتی؟....به نظرم کسایی کع تو تهران زندگی می کنن خیلی مواظب باشن...تهران خیلی آلودگی داره...من اصفهانم اینجا خیلی بهتره.......خیلی هم مراکز شهر که شلوغه نمیرم.......به نظرم بهتره......
آدمی است دیگر ...گاهی دلش میگیرد

نظر نظر نظر بدین........
همه ﭼﻴﺰﺍﯼ ﺧﻮﺏ ﻣﺎﻝ ﻣﺮﺩﺍﺱ ... ﻧﻤﻮﻧﺶ ﻣﺎ خانم ها ... ! ﻭﺍﻻ!! ☝️ خدا سایمونو از سرشون کم نکنه!! *** http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=1258877&T=%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87_&PageNumber=1
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730