2410
2553
خوردن کندر از چه ماهی برای زن حامله خوب است؟وچه مقدار؟
2-برای داشتن بچه زیبا از چه رژیم غذایی باید استفاده کرد؟

1- مصرف کندر زمان خاصی ندارد.
برای افزایش هوش و رشد عصبی بهتر بچه، مصرف اسید فولیک پیش از بارداری و در ماه اول بارداری بسیار مهم است. یا منابع غذایی اسید فولیک را مصرف کنید و یا مکمل آنرا بصورت دارو مصرف کنید و در طول بارداری از منابع غنی ویتامنیهای B و روغنهای غیر اشباع با یک یا چند باند مضاعف که در روغن ماهی، روغن سبزیجات و دانه های روغنی مثل بادام و بادام زمینی و گردو موجود است، استفاده کنید.
منابع غذایی اسید فولیک : (جگر – حبوبات پخته – اسفناج – جوانه گندم – کلم بروکلی – کاهو – آب پرتقال تازه – کلم – زرده تخم مرغ – موز) است.
2- طبق احادیث اسلام در زمان بارداری برای زیبا شدن کودک سیب و به مصرف کنید خصوصاً در شب تشکیل نطفه و برای باهوش شدن کودک، کُندُر بخورید که از مقدار کم شروع کنید و به مرور مصرف آنرا به روزی یک تکه کوچک برسانید .
کارشناس تغذیه تبیان
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
اثر برخى خوراکى‏ها برروى جنین:98
براى زیاد شدن موى سر: شنبلیله‏
زیبایى پوست:روغن زیتون،نعناع،میوه‏هاى داراى ویتامین ث
غذاهاى مانده،مصرف بیش از حد غذاهاى گوشتى و نیز مصرف دخانیات باعث تیره و کدر شدن پوست نوزاد مى‏شود.
مشکى‏شدن مو:غذاهاى داراى ویتامین د،گوگرد و منگنز- نور مستقیم آفتاب،روغن ماهى،پیاز،سفیده تخم مرغ
جلوگیرى از ماه گرفتگى صورت نوزاد: دورى از شرایط ترس‏زا،مصرف میوه‏هاى شیرین در هنگام ترس‏
جلوگیرى از اگزماى اطفال: مصرف ویتامین آ ،روغن ماهى،پرهیز از مصرف ادویه‏هاى تند99
جلوگیرى از لکنت زبان کودک: میوه‏ها و سبزى‏هایى که ویتامین ب و د دارند100
دستور براى سهولت زایمان: در روزهاى آخر آبستن مجدداً متوجه ویتامین‏هاى ب شوید زیرا این ویتامین‏ها درد زایمان را کم و خاصیت ارتجاعى نسوج را زیاد مى‏کند.
هورمون زنانه مخصوصاً رازیانه و شیوید در روزهاى آخر آبستنى بسیار مفید است و وضع حمل را آسان و خاصیت ارتجاعى رحم را زیاد مى‏کند. ضمناً براى زیاد شدن شیر نیز مفید است.101
- زنان حامله اگر یک ماه قبل از وضع حمل دمکرده مریم گلى را مرتب بنوشند آسان‏تر وضع حمل مى‏کنند.102
- براى برطرف کردن درد زایمان، زن حامله باید از آغاز ماه نهم حاملگى تا آخرین روز تولد طفل هر روز صبح 2 قاشق چایخورى روغن بادام بخورد.103
- همچنین آب پرتقال براى کاهش درد زایمان و برطرف کردن بى‏اشتهایى مفید است و مواد حیاتى مورد نیاز مادر را تأمین مى‏کند.104

http://20zendegi.persianblog.ir/post/39
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش

ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

غذاهایی که سبب زیبائی نوزاد میشود
نویسنده : هاشم فردوئى - ساعت ۱٠:٢٧ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٧/۱٠/٢٦
غذاهای دوره بارداری زیباشدن نوزاد، اختلالات روان تنی(سایکوسوماتیک)


پیغمبر:انگور(مویز"ویحسن الخلق") تصفی الون [گرم وتر- مویزگرم وخشگ]

امام رضااز امام علی واوازپیغمبر: به (فانه یحسن اولادکم)[گرم وتر]

پیغمبر:کدوحلوائی(حسن خلقه ونضروجهه)[گرم وتر]

امام صادق: کاسنی (ویحسن الولد)[گرم وخشگ]ضمناسبب پسرزائی میگردد.

امام رضا: انار- ویحسن الولد[سردوتر- خون ساز]

امام صادق: روغن زیتون- یصفی اللّون - رنگ رخسارراصاف میکند [گرم وخشگ]

امام صادق: سیاه دانه باگردو- یحسنّان اللّون- نیکومیکنندرنگ پوست را[هردوگرم وخشگ]

پیغمبر: پیاز- فانه یجلی البصر وینقّی الشعر،...ویذهب بالحماء وهوالسوادفی الوجه(جلی میدهد دیده را ، وبراق میکند مو را، ومی بردتیرگی وکدری رنگ چهره را)[گرم وخشگ]

امام رضا:باقلا- ...خون تازه می رویاند...

اینهادرمادرانی تأثیرداردکه بیمارنباشندیعنی طبع خودرااعم ازبلغمی یاسوداوی یاصفراوی وخونی بشناسندسپس مبادرت به غذاخوردن نماینددرغیراینصورت مادرانی که غذاهای صنعتی وناسازگارباطبع خودمصرف می نمایند فشاربه کبدآنهامی آیدوتولیدهیستامین می کندکه مانع جذب موادبخصوص ویتامین غذاها دربدن آنهامیشودواثرکامل برزیبائی جنین ندارند.

مادرانی که افت فشارخون دارندوفشارآنهازیر12می باشدآنها بطورخودکارعصبی هستند و چهره آنهاکدروپوستاشان صافی لازم راندارد وبرجنین نیزتأثیرمنفی دارد.انار،آلبالو،گوشت نرکباب شده،سبزی خوردن،سیب درختی،باقلا ونخود خون ساز،کلسیم دارهمچنین دارای ویتامین ب هستندکه سبب خوش خلقی،تأمین کلسیم وپیشگیری ازنرمی استخوان میشوند ودرمجموع سبب زیبائی مادرونوزادمیشوند.

اغلب غذاهایی که درمتن احادیث آمده گرم هستندوگرمی بدن رابالامی برندوازرطوبت بدن می کاهنددرنتیجه سبب صافی پوست وشفافیت، وضوح رنگ چهره میگردند.

ازاحادیث مذکوراستنباط میشود اینگونه غذاهامعدل غذاهابرای افرادباردارهستند چون غذاهای گرم وتربرای مادران باردارمناسب ترین می باشدغذای حضرت مریم نیزدردوره بارداری انگوربوده است هم تری بدن آنها راحفظ میکند تادچار یبوست(خشکی)نشوند هم ازسردشدن بدن پیشگیری می نمایند . کم خونی ،کمبودکلسیم،کمبودویتامین ب بدن مادرازطریق سلولهای عصبی و...به بدن نوزادمنتقل میشودواوراشجاع (میوه به شجاع کننده است)یاترسوبارمی آوردنوزادانی که باکوچکترین صدامی لرزندیاازجامی پرندومی ترسند دلیل کمبودویتامین ب بدن مادربوده است.
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
2456
مامان من سر خواهرم کیلو کیلو به می خورد. با وجودی که مامان و بابام و من سبزه روشن هستیم خواهرم سفید و بوره. به جاش سر اون یکی خواهرم ویار انار داشت. خواهر کوچیکم به شدت سبزست!!!!!!
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش..
2714
چرا نشه شادی جون به نظر من نه تنها میوه چه کمپوت چه خودش بلکه آمیوه هم خیلی تاثیر داره قبلا هم گفتم آرایشگری که پیشش میرم هم خودش هم شوهرش قیافه ی خیلی معمولی دارن اما خودش میگفت همش میوه میخوره و مخصوصا به جای آب آبمیوه بچه هاش فوق العاده زیبان....
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
آموزش جنین

نوزادحتی پیش از اینکه به دنیا بیایدمی تواند چیزهایی یاد بگیرد.نوزاد در دوران جنینی و پیش از تولدنیز صداها را می شنود و از طریق آن چیزهایی را میآموزد.بنابراین بهتر است در روز زمانهایی را به صحبت کردن با جنین بپردازید.برای او شعرهای اخلاقی ،تربیتی و بهداشتی بخوانید.و یا خودتان قرآن بخوانید.

http://iranhayahoo.persianblog.ir/post/31
در این دوران حرفهای زشت نزنیدو در جاهایی که دیگران حرفهای زشت می زنند حضور پیدا نکنید .با صدای بلند فریاد نکشید.فیلمهایی که صحنه های زد و خورد،دزدی ،دروغگویی ،دارند را کمتر مشاهده کنید.

١-آرامش خود را حفظ کنیدو از ناراحتی و عصبانیت دوری کنید.

٢-هر روز زمانی را به تفریح و سرگرمی ،خنده و... اختصاص دهید.

٣-رابطه رفت و آمد خود رابا خویشاوندان،مخصوصا پدر و مادر بیشتر کنید

۴-همیشه به یاد خدا باشید،دعا کنید و نمازهای مستحبی بخوانید.

۵-ساعاتی از روز را به مطالعه ،فکر کردن ،خواندن قرآن ،اختصاص دهید.

۶-به مقدار کافی استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید.
در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
آموزش جنین در دوران بارداری و افزایش هوش و یادگیری
http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=6474&postID=644290#644290
تا سالها قبل تعریف نوزاد موجودی دوست داشتنی ولی ناتوان-مادون انسانی-کودن و فاقد احساس بو و به همین ترتیب هم با آنها رفتار میشد.طی 25 سال گذشته روانشناسان و جنین شناسان آمریکایی و زاپنی تحقیقاتی در زمینه جنین انجام داده اند که نتایج آن حیرت آور است به طوری که این قرن قرن نوزادان خوانده شده.این مطالعات نحوه شکل گیری سیستم عصبی و مغز را از 2 هفتگی روشن میکند .جنین دارای سیستم عصبی فوق العاده پیچیده ای است که تا 3 سالگی در حال ضبط کلیه حرکات اصوات تصاویر مزه ها و بو هاست.
یک جنین در 7 ماهگی بیشترین سلولهای مغزی را داره از ماه8 این سلولها شروع میکنن به از بین رفتن روزانه تا سن 3 سالگی حالا بحث بر سر این هست که ما میتونیم این روند را کند کنیم چه جوری؟با تحریک قسمتهای مختلف مغز جنین و نوزاد که هر کدام راهکارهای مختلفی داره این تحریک باعث میشه که ارتباطات بین سلولهای عصبی بر قرار بشه و وقتی این اتفاق بیفته سلولهایی که فعال شدن دیگه از بین نمیرن .یعنی مغز این قانون رو داره که از هر سلولی که استفاده نمیشه حذف بشه حالا هر چی تعداد سلول هایی که زنده موندن بیشتر باشه و تعداد اتصالات آنها با هم بیشتر باشه کودک هوش و یادگیری بالا تری خواهد داشت.
مغز نوزاد دارای قسمتهای مختلفی است که هر کدام به فعالیت خاصی ارتباط دارد مثلا بخش درک موسیقی با بخش درک متن یا آوا در دو قسمت مختلف هستند یا بخش دیداری و چشایی .پس بایستی با تمرین های مختلف و متناسب هر بخش را تحریک کرد.تا سلول های مغز در همان بخش بیشتر و متراکم تر با اتصالات بیشتری شکل یابند.
در صورتی که دوست دارید هر کدام از حواس و نحوه تحریکشان رو براتون بنویسم.

کارهایی که باعث تحریک سلول های مغزی میشه تقریباازماه 5 شروع میشه چون معتقدند که از حدود هفته 18 جنین می تونه صدا را بشنوه
صدایی که جنین میشنود صدای قلب مادر است اگر ما بتونیم یک صدایی با تم قلب مادر ولی با ریتم متفاوت ایجاد کنیم این تفاوت توجه نوزاد را جلب می کنه برای اینکار یک دستگاهی هست مثل واکمن که میشه گرفت و روی شکم گذاشت هر روز از حدود 10 دقیقه شروع میشه البته این دستگاهو تو اینترنت میفروشن که ممکنه تهیه اش برای ما سخت باشه ولی صداهای بم را با ریتم منظم میتونید براش بگذازید مثلا اونهایی که دف دارن شاید خوب باشه یا هر چیزی که صدای بم داره .
کلا اعتقاد بر این است که 4 راه برای جلوگیری ازاز بین رفتن سلول های مغزی جنین وجود دارد
1:ایجاد محرک محیطی-اهمیت صدا و لمس

-موسیقی
-صدا شامل حرف زدن با جنین قصه آواز(طفلک نی نی من که من براش آواز بخونم)
-لمس شامل استفاده از حرکات ریتمیک وضربه زدن
-نور:یک چراغ قوه را 3-4 بار روشن و خاموش کنید
2-رژیم غذایی
شامل اسید های چرب ضروری که20 درصد مغز را می سازد میوه های تازه و سبزی جات غذاهای سرشار از کلسیم
3-آرامش مادر
-ورزش های ملایم مثل یوگا که باعث گردش مواد غذایی وحرکات بدن موجب تحریک سلول های مغزی جنین می شود علاوه بر آن به دلیل هماهنگی کودک با بدن مادر از هفته 3 به بعد کودک هم به نوعی یوگا میکند
-از هفته 30 به بعد سر کار نرید و استراحت بیشتری داشته باشید
-استرس نداشته باشید
4-آلودگی
سیگار اکسیژن را بایین می آورد وآی کیو را حدود 10-15 درصد بایین می آورد
محیط های آلوده شیمیایی و به نظر من ساعت هایی را برای بیرون رفتن انتخاب کنید که دود و ترافیک کمتره

در دنیا تنها یک قلب است که برای تو می طپد آن هم قلب خود توست.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687