2733
2734
عنوان

سندروم سیندرلا چیست؟؟

211 بازدید | 5 پست

🦋 سندرم سیندرلا چیست؟


🎠 سندرم سیندرلا در خاورمیانه و در خرده فرهنگ های خاصی بیشتر دیده می شود


زمانی که دختر ۳ ساله در عروسی با لباس سفید می رقصد می گوییم : «انشاا… عروسیت عزیزم!»


زمانی که ۱۵ ساله شد گفته می شود: «کی بشه که ازدواج  تو را ببینم دخترم؟!»


زمانی که ۲۵ ساله شد در عروسی گفته می شود : «انشاا… که بخت تو هم باز شود!» یعنی چه؟


 یعنی این که در طی این دوران بخت تو بسته بود و یک رویدادی رخ می دهد و ناگهان درهای سعادت باز می شود و تو از فردای روز ازدواج خوشبخت می شوی و قرار است همچون سیندرلا مردی با اسب سفید به خواستگاری تو بیاید و از فردای آن روز تو به همراه آن شاهزاده در قصری پر از خوشبختی زندگی کنی و تا آخر به خوبی و خوشی در کنار هم باشید!


🏰 سندرم سیندرلا یعنی همین، یعنی این که سواری با اسب سفید و کالسکه طلایی به دنبال دختر می آید و خوشبختش می کند.


📌 تجربه نشان داده است که اغلب مردهای واقعی نه اسب بالدار سوار میشوند نه ماشین آنچنانی دارند ....


حال با این تفکر سیندرلایی ما به دختران میگوییم نیازی به تلاش و کوشش در عرصه ی فردی، شغلی، اجتماعی و … ندارند و قرار است مردی پولدار بیاید و  خوشبختی را به آن ها هدیه بدهد بدون هیچ زحمت و دردسری!


به دخترانمان یاد نمی دهیم که برای رشد شخصی اش تلاش کند.برای موفقیت ،برای تغیر در دنیا ،برای سودمند بودن در جامعه تلاش کند و بعد که همسر مناسبش سر راهش قرار گرفت هر دو همچون باغبان مواظب نهال زندگی شان باشند تا هر روز بهتر از قبل رشد کند و این نهال زندگی هر روز به مراقبت نیاز دارد و زندگی بدون تلاش و مراقبت امکان ندارد.


لطفا به دخترانتان سندرم سیندرلا هدیه ندهید و آنها را با تفکرات سیندرلایی بزرگ نکنید.

دیوونه دلم،پای عشق تو میمونه دلم،حالا که تو شدی مهمون دلم، دیوونه دلم،قدر عشق تو میدونه دلم،حالا که با منی آرومه دلم،به عشقت دل سپردم چه عشق بینظیری،تویی هوای آدم که از یادم نمیری،بهت دلبستم آسون به اون چشمای زیبا،تو زیبایی که دنیا شده غرق تماشا،برام جون و تنی عمری نفس میدی به قلبم،تویی عشقم گلم جونو دلم آرومه قلبم،مثه ماهی و همراهی هر راهی که میرم،تویی جونم نمیتونم بمونم بی تو یک دم


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731

سندروم سیندرلا به چه معناست؟ زنان دارای سندروم سیندرلا چه ویژگی‌هایی دارند؟ برخی از خانم‌ها قدرت و توانایی انتخاب کردن را ندارند و همیشه منتظرند دیگران برای آن‌ها تصمیم‌گیری کنند؛ علاوه بر این معمولا رویای مردی ایده‌آل و افسانه‌ای همچون شاهزاده سوار بر اسب سفید را در ذهن خود می‌پرورانند؛ همان شاهزاده‌ای که در انیمیشن سیندرلا  دیده‌اند. اغلب کارتون‌های والت دیزنی مثل سیندرلا، سفیدبرفی و راپونزل به روایتی می‌پردازند که در طی آن دختری تمام عمر خود را در رنج و سختی به سر می‌برد و با رسیدن یک شاهزاده سوار بر اسب سفید به خوشبختی می‌رسد و تا آخر عمر با آرامش و لذت زندگی می‌کند. برخی از دختران از این گونه روایات و داستان‌ها تأثیرات متفاوت و غیر واقعی می‌پذیرند؛ تأثیراتی که باعث می‌شود توانایی‌های خود را نادیده بگیرند و برای رسیدن به خوشبختی و آرامش تنها بر فردی دیگر متکی باشند.


منبع : سندروم سیندرلا | تشخیص و نحوه مقابله با سندرم سیندرلا

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687