این اتفاق برای همکاره همسرم افتاده
از زبون خودش بشنوید
این واقعه مربوط به امیر رضا شاهی است که در تاریخ 5 آذر از گالری پارسا (یافت آباد) خرید کرد و هیچ وقت مبل خود را ندید
سلام دوستان
اخیرا در رابطه با خرید مبل تجربه بسیار تلخی داشتم که لازم میدونم به اطلاعتون برسونم.
داستان طولانیه بنابراین فقط به نکاتی که مهمه اشاره میکنم.1-فروشنده در موقع خرید جوری با شما برخورد میکنه که انگار فوقالعاده قابل اعتماد و مشتری مداره و کوچکترین نقطه نظر شما واسش مهمه اما گول این برخوردها رو نخورید چون از فردای امضای قرارداد دیگه شما رو بجا نمیاره و اصولا میزنه زیر تمام حرفاش.2-هر چیزی رو که لفظی قول میده بخواین تو قرارداد درج کنه چون بعدا دستتون به جایی بندنیست.3-به قسمت تاریخ تحویل دقت کنید معمولا توی قرارداد چاپ میشه" تاریخ حدود: فلان " که همین کلمه "حدود" بعدا گیرتون میندازه.پس در اولین قدم واسه تحویل مبلتون تاریخ دقیق تعیین کنید.کلا حواستون باشه تمام متن ازپیش تایپ شده در گوشه و کنار قرارداد رو بخونین.ما عادت داریم فقط به اون چیزی که فروشنده مینویسه دقت کنیم در حالی که بندهای از پیش تایپ شده معمولا به ضرر ماست.و ریز و گوشه کنارهاست تا از دید ما پنهان بمونه.4-برعکس همه قولهایی که میدن به جای 10 روز ممکن تا 2 ماه و یاخدامیدونه شاید هرگز از مبلتون خبری نباشه پس حتما تو قرارداد یه بند اضافه کنید که باید به ازای هر یک روز تاخیر مبلغ قابل توجهی از قیمت مبل کسر بشه.5-حتما در مورد تضمین اینکه مبلی که میارن توی خونتون سالم و بینقص باشه یه بند اضافه کنید تا مسئولیت برگردوندن و آوردن مجدد به عهده خودشون باشه.البته بازهم تاکید میکنم به قول زبونی فروشنده در رابطه با اینکه کیفیت ما تکه و Isoداریم و10 بار هم که بیاد در خونتون اگه رضایتنامه مشتری رو پر نکنید برش میگردونیم و غیره توجه نکنید.همه این حرفا تا وقتیکه تو قرارداد ثبت نشه بی ارزشه.نمونش به خود من بعدا گفتن بهتره مبلتون که آماده شد خودتون برید رباط کریم و تو کارخونه تایید کنید بعد تسویه حساب کنید.6-به هیچوجه بیعانه زیاد ندید.ممکنه خودشون بگن که این روال عادی بازارمبله که یک سوم کل مبلغ اول پرداخت شه ولی زیر بار نرید .چون اونا مبل رو به اندازه کافی گرون میفروشن که با یکسوم کل مبلغ همه هزینه هاشون در بیاد که هیچ ، یه سودی هم کرده باشن.7-به هیچ وجه با جملاتی مثل روال اینه که تا 48 ساعت قبل از اومدن مبل به در خونه باید کل مبلغ پرداخت بشه تو دام نیفتید و تو قرارداد بنویسد در هنگام تحویل گرفتن مبل مابقی رو میپردازید.8-به مدیریت بازار مبل و شکوه منشور مشتریمداری در پاساژ و رئیس اتحادیه و این حرفا دل خوش نکنید چون در مورد خود من که از بازار مبل خلیج فارس تو یافت آباد خرید کردم وقتی بعداز ریختن کل پول به حساب گالری پارسا همون فروشگاه ملعونی که رفتار زشت روساش بعد از گذشت دو ماه از تاریخ سفارش منو وادار به انصراف از خرید کرد،منکر شدند که ما به حسباشون پول واریز کردیم و حتی وقتی از بانکمون نامه بردیم باز هم از رو نرفتن ، در حالی که واضح بود برای ادامه تاخیر در تحویلدهیشون دارن بهانه تراشی میکنن .بعدش دیگه از ما اصرار که بابا اصلا ما مبل نخواستیم پولمون رو بدید ازونا انکار که شما پول نریختید.وقتی هم که به مدیریت بازار مبل اعتراض کردیم از همون منشیشون گرفته انقدر بد برخورد کردن که باورتون نمیشه.جملاتی که بهمون گفتن:"شما چرا انقدر عصبی هستید؟اصلا حق ندارید مبلی رو که سفارش دادید کنسل کنید""من دارم لطف میکنم که کارتون رو پیگری میکنم وگرنه خودتون باید موقع خرید دقت میکردید"لازمه بدونید کاری هم واسمون نکردن.تا اینکه بعد 4 روز از ریختن پول به حساب و کلی اومد و رفت و شنیدن قولهای الکی دست آخربا کلی داد و فریاد و با بدبختی پولمون رو پس گرفتیم. دوست عزیز این ما هستیم که با نادیده گرفتن حق و حقوقمون به اونها اجازه میدیم با ما اینطور برخورد کنند.فراموش نکنید که بقای کار اونها در گرو خرید کردن ماست .اینکه در تمام دنیا مشتری عزیز و مورد احترامه هم به همین دلیه.چرا باید تمام قراردادها بر اساس اعتماد یکطرفه خریدار به فروشنده تنظیم بشه.آیا این خود ما نیستیم که با امضا کردن چنین قراردادهایی و از همه بدتر انصراف ندادن از خرید علیرغم مواجهه با هر نوع بی ادبی وبدقولی از سوی فروشندگان این توهم رو واسشون به وجود میاریم که بقای ما به اونها وابسته است. لطفا این ایمیل رو برای همه بفرستید.بخصوص تو این ایام که بازار مبل فروشا گرمه تا دیگه چنین مشکلاتی برای کسی بوجود نیاد.