2733
2734

آگلونما Aglaonema یا گیاه همیشه سبز چینی از تیره گیاهان گلدار و از خانواده گل شیپوریان Araceae می باشد.
 این گیاه برای اولین بار در مناطق استوایی و نیمه استوایی آسیا به ویژه کشورهای فیلیپین و مالزی دیده شده است. گل آگلونما کوچک و معمولا به رنگ سفید، سفید مایل به سبز و یا قرمز می روید.

آگلونما یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی می باشد چرا که بیش از 21 گونه های مختلف دارد که با رنگ ها و طرح های گوناگون شناخته می شوند: برگ های بیضی شکل سبز تیره، سفید و یا سبز روشن آن با نقاط و لکه های قرمز، صورتی، نقره ای، سفید، طلایی و سبز به دست مادر طبیعت آرایش شده است.از میان گونه های مختلف این گیاه در حال حاضر ، ، و در موجود است که می توانید به صورت آنلاین سفارش دهید و در محل و زمان دلخواه تحویل بگیرید.

گیاه آپارتمانی آگلونما می تواند با محیط های کم نور، پر نور و با نور متوسط سازگاری شود ولی این گیاه با فضاهایی با نور متوسط و یا نور غیرمستقیم، هوای تازه و شرجی بیشترین سازگاری را دارد و برگ های آن بهترین رنگ را از خود نشان می دهند. حدالامکان گیاه را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

بهترین دما برای نگهداری این گیاه 16 درجه سانتی گراد است. در کل دمای زیر 24 درجه سانتی گراد برای آن مناسب می باشد.

آگلونما را می توانید در زمستان در محیط منزل و در تابستان در بالکن و یا حیات نگه دارید.

این گیاه ذاتا به هرس کردن نیاز ندارد و کوددهی 2 مرتبه در سال می تواند تاثیر بسزایی در رشد آن داشته باشد.

گل آپارتمانی آگلونما هم از راه قلمه زدن و هم از راه کاشت دانه تکثیر می شود. وقتی میوه های آن به رنگ قرمز در آمد، بهترین زمان برای چیدن و آماده سازی آن به عنوان دانه است. تکثیر از راه کاشت دانه 3 ماه به طول می انجامد.

تعویض گلدان گیاه را هر 2 تا 3 سال یک بار انجام دهید، چرا که رشد آن بسیار کند می باشد. در این زمان می توانید در صورت تمایل از مجتمع گل و گیاه گلزار بهاره دیدن فرمایید.

اگر رشد آگلونما طولی و برگ های آن کشیده شدند، نشان از فقدان نور گیاه می باشد. آن را به محیط پرنورتر منتقل کنید.

خاک گیاه آگلونما را همواره مرطوب نگه دارید ولی غرق آب کردن آن می تواند به گیاه آسیب بزند.

در فصول گرم سال به خصوص تابستان مرتب به گیاه آب بدهید و در فصول سرد سال آبیاری را کاهش دهید ولی دقت کنید خاک گیاه برای مدت طولانی خشک باقی نماند.

در نظر داشته باشید گیاه آگلونمای زیبا و دوست داشتنی سمی است و می تواند به انسانها و حیوانات خانگی صدمه بزند. توصیه می شود با دستکش گیاه را لمس کنید.

اگر سوالی در مورد گیاه آپارتمانی آگلونما دارید در زیر این پست با ما در میان بگذارید. باعث خوشنودی ماست که در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

من توی یه ساختمان پزشکان دیدم که آگلونما رو توی آب نگهداری میکردند خیلی هم زیبا بود

تو آب ریشه کرده بود و خیلی سرحال هم بود

میخوام ببینم ما هم میتونیم تو خونه این کارو انجام بدیم؟

خدایا به خاطر همه نعمتهایی که بهم دادی ازت ممنونم.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2731
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
داغ ترین های تاپیک های امروز