2737
2734

گیاه سانسوریا Sansevieria یا به اصطلاح لاتین گیاه مار و یا گیاه شانس یکی از محبوب ترین است که تاکنون بیش از 70 گونه مختلف از آن شناسایی شده است.
 این گیاه همیشه سبز، برای اولین بار در جنوب آسیا، ماداگاسکار و افریقا به ویژه کشورهای نیجریه و کانگو دیده شده است.
 برگ های کشیده و شمشیر مانند آن به رنگ سبز تیره یا روشن می یاشد که با نوارها و خطوطی به رنگ خاکستری، نقره ای، سفید و یا طلایی زینت داده شده است و گاها تا ارتفاع یک متر هم می رسند در حالی که در برخی گونه ها از کشیدگی برگ ها کاسته شده و به فرم پهن، گرد و کوتاه در آمده است.

گل سانسوریا از میان برگ های شمشیری آن و از مرکز آن به رنگ سفید مایل به سبز رشد می کند و میوه آن قرمز و توتی شکل است.

ویژگی که سانسوریا را به یکی از محبوب ترین گل های آپارتمانی تبدیل کرده، قابلیت انطباق بالای این گیاه با هر محیطی است به گونه ای که سانسوریا را می توان هم در محیط های سرباز و هم فضاهای سربسته نگه داری کرد.

با محیط های پرنور و گرم بیشترین سازگاری را دارد. البته همانطور که پیش تر عنوان شد، گیاه سانسوریا می تواند خود را با هر محیطی اعم از گرم یا سرد، پرنور یا کم نور تطبیق دهد.
 گیاه را از نور مستقیم آفتاب دور نگه دارد در غیر اینصورت امکان دارد برگ های آن می سوزند و همچنین در زمستان از یخ زدهی به خصوص در فضای آزاد حفظ کنید.

هرچه خاک این گیاه فشردگی بیشتری داشته باشد، رشد آن سریعتر می شود. سانسوریا به کوددهی خاصی نیاز ندارد ولی کوددهی دو بار در سال در فصل های بهار و تابستان در رشد بهتر این گیاه تاثیر به سزایی دارد.

گیاه آپارتمانی سانسوریا از طریق قلمه پاجوش و یا برگ تکثیر می شود.

گیاه سانسوریا به طور معمول به هفته ای یکبار یا دو هفته یکبار آبیاری نیاز دارد که بسته به محیط نگه داری آن متغیر است.
 دقت کنید زمانی به این گیاه آب دهید که خاک سطحی اطراف آن کاملا خشک باشد.
 در نظر داشته باشید سانسوریا قابلیت بسیار بالایی در تحمل کم آبی دارد. بنابراین، از آبیاری بیش از حد گیاه پرهیز کنید.
 اگر مشاهده کردید برگ های گیاه افتاده و یا به سمت پایین تمایل پیدا کرده، نشان از آبیاری بیش از نیاز آن می باشد. تا خشک شدن کامل خاک گیاه به آن آب ندهید.

براساس تحقیقاتی که ناسا انجام داده است، گیاه سانسوریا می تواند محیط اطراف خود را به خصوص در فضاهای سرپوشیده مثل منزل یا دفتر کار با تولید اکسیژن در طول روز و جذب کربن دی اکسید در هنگام شب پاک سازی کند. همچنین این گیاه می تواند محیط را از وجود چندین نوع سم مختلف از جمله فرمالدئید، نیتروژن اکسید و بنزن سم زدایی کند.
 به همین دلیل سانسوریا مناسب ترین گیاه برای اتاق خواب می باشد.

اگر سوالی در مورد گیاه سانسوریا دارید، در زیر این مطلب با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
با سلام میخواستم بدونم اندازه ی دقیق آبیاری سانسوریا چقدره؟ یعنی اگه بخوام با لیوان آب بدم چند لیو ...

بستگی به اندازه گلدون و گیاه داره. به طور کلی به اندازه ای که خاک گیاه کامل خیس بشه آب بدین و صبر کنید تا خاک گیاه خشک بشه برای آبیاری بعدی که معمولا بین 7-14 روز طول میکشه

2738

سلام دوستان امیدوارم که حالتون خوب باشه من به تازگی با یه سایتی آشنا شدم به اسم سایت جوانه  بان که در این سایت کلی مقاله در موردآموزش پرورش انواع گیاهان آپارتمانی، نکات مهم شرایط نگهداری از سانسوریا مهتابی، تکثیر کاکتوس و آشنایی با گل های مناسب باغچه خانه در فصول مختلف ،انواع کاکتوس خانگی، نحوه رشد آن ، نگهداری کاکتوس در منزل داره همچنین داخل سایتشون آموزش انواع ساخت تراریوم  کاکتوس و در بسته و آبی وجود داره.و همچنین فروش انواع خاک و کود به سراسر ایران رو هم دارند. خوبی این سایت اینه که مشاوره گل و گیاه به صورت آنلاین و مستقیم با متخصصان گل و گیاه هستش. حتما به سایتشون سر بزنید

من گیاه پزشکم کسی سوالی داشت در خدمتم.

اگه خاک سانسوریا رو دو یا 3بار در 2هفته عوض کنیم به علت ایجاد کردن زهکشی مناسب گیاه شوک میشه؟

و اینکه خاکش خیسه وقتی عوض کردم الان دوباره اب بدم

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز