2733
2734

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

کتو دایت (رژیم کتو) چیست؟



یک رژیم کتو معرف رژیمی با کربوهیدرات بسیار پایین است که بدن کتون های ساخته شده در کلیه ها را جهت سوخت لازم بدن استفاده میکند .این قبیل رژیم ها را با نام های مختلفی مثل رژیم لاغری کتوژنیک ،رژیم کم کربوهیدرات،رژیم کربو کم چربی زیاد(LCHF) و غیره شنیده ایم.هنگامیکه شما خوراکی هایی با کربوهیدرات بالا مصرف میکنید گلوکز و انسولین در بدنتان ساخته میشود.




گلوکز ساده ترین و راحترین مولکول در بدن برای تبدیل شدن به انرژی است،بنابراین نسبت به منابع دیگر تبدیل شدنی در اولویت بالاتری قرار دارد.

خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.
2728

با کاهش مصرف کربوهیدرات ها،بدن وارد حالت کتوز (ketosis) میشود . کتوز یک فرآیند طبیعی ست و زمانی که مصرف مواد غذایی کم است برای کمک به زنده ماندن ، بدن ما وارد وضعیت کتوز میگردد و در طی این حالت بدن کتون ها را تولید میکند که این کتونها از تجزیه و سوختن چربی ها در کبد تولید میشود.


هدف نهایی از یک رژیم لاغری کتوژنیک نگهداری و وادار کردن بدن به سوخت و ساز است .اما در این رژیم ما این کار را از طریق نخوردن کالری بدست نمی آوریم بلکه از طریق نخوردن کربوهیدرات بدن را وادار به سوخت و ساز و از بین بردن چربی ها میکنیم.



خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.
2738
كربوهيدرات مثلا چه چيزايي

مواد نشاسه اي شكر ميوه ممنوعه سبزيجات و تخم مرغ و غذاي پروتييني مجازه خوبيش اينه بعد از دو سه روز حذف نشاسته اشتها خيلي كم ميشه و كلا آدم كمتر مي خوره نشاسته و شكر اعتياد اورن وقتي از بدن اثراتشون خارج بشه ميل به خوردن كم ميشه

خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.
میشه بگی یعنی چیا نمی خوری چیا می خوری؟ 

سبزيجات گوشت مرغ و ماهي تخم مرغ پنير كم نمك مثلا شام سالاد خوردم با كباب ماهيتابه ايه 

خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.

شروع رژیم لاغری کتوژنیک

برای شروع یک رژیم لاغری کتوژنیک شما میباست با برنامه پیش برید . که قطعا به معنای داشتن یک برنامه غذایی متناسب با وضعیت جسمی و هدف شما میباشد است.سرعت وارد شدن بدن شما به حالت کتوژنیک واقعا به آنچه که می خورید بستگی دارد .اگر میزان مصرف کربوهیدرات را به کمتر از ۱۵ گرم در روز محدود کنید بدن خیلی سریع وارد وضعیت کتوز میشود اما به طور معمول،مصرف روزانه بین۲۰-۳۰g از کربوهیدرات خالص توصیه می شود هر چه سطح گلوکز خود را پایین نگه دارید، بهتر است و به نتایج مورد نظرتان زودتر می رسید .


ممکن است سوال برایتان پیش بیاید که منظور از کربوهیدرات خالص چیست ؟ پاسخ ساده است ، کربوهیدرات خالص کل کربوهیدرات غذایی شما، منهای فیبر ها هستند. بعنوان مثال شما در رژیم خود یک فنجان بروکلی دارید میزان کربوهیدرات خالص آن بشرح زیر محاسبه میگردد.

خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز