2726
عنوان

کم شدن مایع دور جنین

29168 بازدید | 34 پست

سلام بچه ها

میشه بگید ب غیر از سونو چطور قابل تشخیصه ؟؟؟

لطفا جواب بدین استرس شدید دارم

بیقرار توأم و در دل تنگم گله هاست ... آه و بیتاب شدن عادت کم حوصله هاست ... مثل عکس رخ مهتاب ک افتاده در آب ،،، در دلم هستی و بین من و تو فاصله هاست،،،

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2728

عزیزم نمیدونم چطور قابل تشخیص اما یه متن دارم راجع بش برات میفرستم بخون




✅دلایل کمبود آب دور جنین


پاره شدن کیسه آب:

گاهی اوقات با پاره شدن کیسه آب، مایع کم کم از بدن خارج می شود. اگر کیسه آب پیش از هفته سی و هفتم بارداری پاره شود، پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند تا جنین را در مقابل عفونت محافظت کند و طول بارداری افزایش یابد تا فرایند تکامل جنین به درستی انجام شود. سپس پزشک با استفاده از روش های القایی باعث شروع درد زایمان می شود. گاهی نیز به روش های القایی نیازی نیست و درد زایمان به طور طبیعی شروع می شود.


مشکلات جفت:

اگر بیماری داشته باشید که جفت نتواند مقدار کافی خون و ماده مغذی به جنین برساند با کمبود آب دور جنین مواجه می شوید. بیماری هایی که جفت را تحت تاثیر قرار می دهند شامل پره اکلامپسی، فشار خون بالا و دیابت می باشند. 


اگر جفت مشکل داشته باشد پزشک به طور مداوم شما و جنین را چک می کند. همچنین مقدار آب دور جنین را به طور مرتب اندازه گیری می کند.


مصرف قرص:

برخی داروها بر آب دور جنین تاثیر می گذارند و باعث کاهش مقدار آن می شوند. ایبوپروفن و قرص های فشار خون بالا از این دسته هستند.اگر باردار هستید، پزشک این قرص ها را برای شما تجویز نمی کند و اگر این گونه قرص مصرف کنید مشکل کمبود آب دور جنین پیدا می کنید. بنابراین پیش از مصرف هر گونه قرصی به پزشک اطلاع دهید.


جنین بیماری داشته باشد:

به یاد داشته باشید جنین مایع را قورت می دهد و آن را با استفاده از ادرار دفع می کند. اگر کمبود آب دور جنین اتفاق بیفتد احتمالا جنین آب را به مقدار کافی دفع نکرده است. این مسئله نشان می دهد جنین مشکل کلیه یا مشکل مجاری ادراری دارد.


اگر جنین مشکلی در کلیه یا مجاری ادراری داشته باشد نشانه ناهنجاری کروموزومی است. پزشک با استفاده از سونوگرافی در هفته بیستم بارداری می تواند این گونه مشکلات را تشخیص دهد.


وجود مشکل در دوقلوهای همسان:

دوقلوهای همسان از یک جفت استفاده می کنند و این مسئله آب دور جنین را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا یکی از جنین ها، مقدار بیشتری خون دریافت می کند که این مسئله سندرم دوقلویی نامیده می شود. اگر این سندرم اتفاق نیفتاده باشد مشکل کمبود آب دور جنین اتفاق افتاده است.


پزشک در این صورت از شما می خواهد آب به مقدار زیاد بخورید تا سطح مایع بدن افزایش یابد. همچنین توصیه می کند به مقدار کافی استراحت کنید.


آب دور جنین نقشی مهم در حفظ سلامتی جنین در دوران بارداری دارد.


   

فاکتورهای خطرناکی که بر کمبود آب دور جنین تاثیر می گذارند:

اگر بیماری خاصی داشته باشید احتمال کمبود آب دور جنین افزایش می یابد. این بیماری ها عبارتند از:


* دیابت

*کم آبی بدن

* فشار خون بالا

*پره اکلامپسی


علائم کمبود آب دور جنین:

ممکن است علائمی مشاهده نکنید. اما در صورتی که علائم کمبود آب دور جنین را مشاهده کنید. عبارتند از:


* چکه کردن آب دور جنین از واژن. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که کیسه آب پاره شده باشد. بنابراین همیشه احساس خیسی می کنید.



*کاهش سایز رحم. این مسئله باعث کوچک تر بودن رحم از حد مورد انتظار می شود.



* پزشک کاهش مقدار مایع را از طریق سونوگرافی مشاهده کند.


به یاد داشته باشید که علائم کمبود آب دور جنین مشابه سایر بیماری ها است. بنابراین پیش از مطمئن شدن با پزشک صحبت کنید تا آزمایشات لازم را انجام دهد و درمان موردنیاز را تجویز کند.



مشکلاتی که به خاطر کمبود آب دور جنین ایجاد می شوند:

هنگامی که در سه ماهه اول و دوم بارداری با کمبود آب دور جنین مواجه شوید، مشکلاتی به همراه خواهید داشت. اگر مشکل در سه ماهه سوم اتفاق بیفتد پزشک به درمان آن می پردازد.

مشکلاتی که کمبود آب دور جنین ایجاد می کند شامل:

نقص تولد:

جنین نقص تولد جدی مانند تکمیل نشدن اندام داخلی یا خارجی خواهد داشت. همچنین احتمال ناهنجاری های استخوانی نیز وجود دارد.

تولد فرزند مرده:

کمبود آب دور جنین باعث مرگ جنین در هفته بیستم بارداری در داخل رحم می شود. همچنین ممکن است فرزند شما مدتی کوتاه پس از تولد بمیرد.

سقط جنین:

سقط جنین به خاطر مردن جنین در داخل رحم در هفته بیستم بارداری اتفاق می افتد.

زایمان زودرس:

ممکن است جنین پیش از هفته سی و هفتم بارداری متولد شود. به یاد داشته باشید نوزاد نارس وزن بسیار کمی دارد ولی اعضای بدنش کامل شده است. این مسئله احتمال مرگ را افزایش می دهد.

اگر پزشک کمبود آب دور جنین را در سه ماهه سوم بارداری تشخیص دهد ممکن است 


به از این چه شادمانی 💖                                        که تو جانی و جهانی💖




زایمان زودرس:

ممکن است جنین پیش از هفته سی و هفتم بارداری متولد شود. به یاد داشته باشید نوزاد نارس وزن بسیار کمی دارد ولی اعضای بدنش کامل شده است. این مسئله احتمال مرگ را افزایش می دهد.



اگر پزشک کمبود آب دور جنین را در سه ماهه سوم بارداری تشخیص دهد ممکن است مشکلات زیر اتفاق بیفتد:


* رشد محدود جنین



* فشردگی بند ناف در هنگام تولد. به یاد داشته باشید بند ناف اکسیژن و مواد مغذی را به جنین می رساند. بنابراین اگر فشرده شود جنین به مقدار کافی اکسیژن و ماده مغذی دریافت نمی کند.



*ممکن است نیاز به زایمان سزارین شود زیرا نمی توان منتظر زایمان طبیعی ماند.


تشخیص کمبود آب دور جنین:

پزشک سوالات زیادی در خصوص سلامتی شما و مشکلات و بیماری های شما می پرسد. همچنین پزشک آزمایشات مختلفی برای بررسی مشکلات جنین انجام می دهد. برخی آزمایشاتی که پزشک برای تشخیص کمبود آب دور جنین انجام می دهد عبارتند از:



سونوگرافی:

پزشک با انجام سونوگرافی به بررسی مسائل مختلف می پردازد. سونوگرافی به پزشک کمک می کند مثانه و کلیه جنین را بررسی کند. همچنین پزشک با استفاده از سونوگرافی داپلر به بررسی جفت می پردازد.



شاخص آب دور جنین:

شاخص آب دور جنین به پزشک کمک می کند حجم آب دور جنین داخل رحم را اندازه گیری کند. این آزمایش متداول ترین و مطمئن ترین آزمایش برای اندازه گیری حجم مایع است. 



در این آزمایش، به پشت می خوابید و پزشک مبدل دستگاه سونوگرافی را بر روی شکم شما قرار می دهد. این آزمایش به تجربه زیادی نیاز دارد زیرا فشار زیاد بر روی شکم باعث می شود مقدار مایع کمتر تشخیص داده شود و در صورتی که مبدل دستگاه به طور عمود بر کف اتاق نباشد، مقدار مایع بیشتر تشخیص داده می شود.

به از این چه شادمانی 💖                                        که تو جانی و جهانی💖
عزیزم نمیدونم چطور قابل تشخیص اما یه متن دارم راجع بش برات میفرستم بخون ✅دلایل کمبود آب دو ...

ممنونم عزیزم

بیقرار توأم و در دل تنگم گله هاست ... آه و بیتاب شدن عادت کم حوصله هاست ... مثل عکس رخ مهتاب ک افتاده در آب ،،، در دلم هستی و بین من و تو فاصله هاست،،،

عزیزم من تو بارداری احساس میکردم حرکتش کم شده رفتم سونو گفت آب دور جنین کم شده و بستری شدم چند روز تو بیمارستان تحت نظر بودم و مایعات زیاد میخوردم و فعالیت هم خیلی کم انجام میداد م حتی دکتر اجازه دوش گرفتن هم بهم نمیداد اما سه روز بعد بستری ناچارن بچه رو خارج کردن چون دیگه ضربان قلبش هم پایین اومده بود ، من هفته 37 بودم،  اگر علائم منو داری حتما یه سونو برو

علامت نداره. من 30هفته بودم که سونو رفتم گفت اب دور جنین کمه خودمو بستم به مایعات شیر فراوون دوغ و ابمیوه و هندوانه فراوون یع 2هفته دوباره سونو دادم گفت بهتره و به حد مجاز رسیده اما بازم کمی کمتره ...تا میتونی مابعات زیاد بخور.. اهان چند روز پیش هم جاری دخترعموم به خاطر همین که بچه به خشکی افتاده بود 37 هفته زایمان زودرس کرد و چند روزی هم بچه تو دستگاه موند

اب جنین من کم بود.خودم زیاد اب و مایعات نمیخوردم.

علامتشم این بود که موقع حرکت خوردن جنین درد داشتم.قشنگ میفهمیدم الان دستشو داره باز میکنه و دردم میگرفت.وقتی ابش خوب شد فقط تکن کلیشو حس میکردم و دردم دیگه نداشت.

مایعات و شربت خاکشیر بخور.

یه صلوات برای حل مشکلاتم میفرستین؟
هفته چندی

سی هفته

بیقرار توأم و در دل تنگم گله هاست ... آه و بیتاب شدن عادت کم حوصله هاست ... مثل عکس رخ مهتاب ک افتاده در آب ،،، در دلم هستی و بین من و تو فاصله هاست،،،
عزیزم من تو بارداری احساس میکردم حرکتش کم شده رفتم سونو گفت آب دور جنین کم شده و بستری شدم چند روز ت ...

بچه من حرکت میکنه

ولی وقتی ب پشت میخوابم اندامش کاملا مشخصه

ترشح هم دارم

بیقرار توأم و در دل تنگم گله هاست ... آه و بیتاب شدن عادت کم حوصله هاست ... مثل عکس رخ مهتاب ک افتاده در آب ،،، در دلم هستی و بین من و تو فاصله هاست،،،
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730