2733
2734
خواهش می کنم لطفا کسانی که در سن زیر چهل سال دچار یائسگی زودرس و یا به عبارتی نارسایی زودرس تخمدان شدن تجربیات خودشونو در اختیارم بذارن ، من 33 سالمه و دچار این مشکل شدم و دکترا تنها راه درمان را تخمک اهدایی می دونن. کمکمممممممممممممممممممممم کنیید دارم دیوانه میشم.
سلام مارال جان خوبی؟

میشه از علائمش بگی؟مثل علائم یائسگی در سن بالاست؟یا فرق میکنه؟منم 34 سالمه.نگران شدم.
همه می خواهند بشریت را عوض کنند؛ولی دریغا،هیچ کس در این اندیشه نیست که خود را عوض کند.
مگه شما هنوز نی‌نی ندارین که میخواهی‌ تخمک اهدائی بگیری؟.. علایم چی‌ هست که فکر میکنی‌ داری یائسه میشیی؟؟؟

میگن عراق رازیانه خوبه.. یه قرصی هست به اسم ویتاگنوز که اینم مال تنبلی و کندی تخمدان هست.. اما با دکتر مشورت کن... علایم یأسگی در سن پایین چیه؟


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

سلام آلیس و lilian عزیز.ممنون از اینکه جوابمو دادید.آلیس عزیز اولین علامت یائسگی زودرس بالا بودن سطح هورمون fsh هست که رنج نرمالش زیر 10 باید باشه که در مواردی که مشکل من رو دارن این عدد از 20 به بالاست،یعنی به عبارتی بالا بودن سطح این هورمون نشانه ی اینه که تخمدانها از کار افتاده و دیگه قادر به تخمک گذاری نیست و سیکل پریودی قطع میشه و تنها راه بارداری استفاده از تخمک اهدایی هست .من پیش دکتر اشرف معینی هم رفتم ،البته ایشون که اصلا برای مریضا وقت نمیذاره و لطف کرد و بدون دیدن جواب آزمایشهام و سونوگرافیهام کلی هم عیب و عار ژنتیکی هم بهم نسبت داد اما خوشبختانه جواب آز ژنتیکم(کاریوتایپ) نرمال بود و همه گفته هاش و تشخیص اش به کل زیر سوال رفت و در نهایت هم گفت چون جوان هستی نمی شه با قطعیت بگم که برای همیشه تخمدانهات از کار افتاده و نیاز هست که با فواصل زمانی چند بار آز بدی تا قطعیت نتیجه معلوم بشه اما اگر الان بچه بخواهی تنها راهش تخمک اهدایی هست و هیچگونه درمان دارویی نداره.من ام که بچه ای ندارم و دارم دیوونه میشم تصور اینکه از تخمک اهدایی بخوام استفاده کنم داره داغونم می کنه.
خدایاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا به فریادم بر سسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس.
2728
من پریود‌ام سر موقع هست و سیکلم 28 روزه هست و سر وقت پریود میشم، اما الان یک سال هست از وقتی‌ زایمان کردم پریدهم مقدارش کم شده و دورانش هم کوتاه شده یعنی‌ شده 3-4 روز.. بنظرتون علایم یأسگی هست؟..
سلام مارال جون من 27 سالمه ساکن شیراز 7 ساله این مشکلو دارم مجردم با یکی از خواستگاراما که پیگیر این قضیه شدیم ببینیم راه درمانش چیه همه دکترا گفتن تخمک اهدایی .ولی بعضی وقتا آدم موردایی رو میبینه که از نظر پزشکی هیچ توجیهی براشون نداره ولی درمان میشن توکلت به خدا باشه.منو فکر کن که شرایطمو قبول نکرد الان مجردم تا بخواد کسی بیاد قبول کنه بشه نشه منم تا الان روحیه خوبی داشتم ولی بعد از اون قضیه خواستگاری دیگه کم اوردم.بازم میگم توکلت به خدا باشه
سلام روبی عزیز،از همدردی شما ممنونم.از اینکه غیر از من هم کسای دیگه هم این مشکل رو دارن واقعا ناراحت شدم خدا هیچ بنده ای رو گرفتار این دکترا نکنه، این خواسته ی همیشگی منه.روبی جون من از 18 سالگی پریودام مشکل داشت و مداوم وضعیتم بدتر می شد و از همون موقع دکترم بهم قرص استروژن و پروژسترون رو تجویز کرد اما اون موقع سطح هورمونی من مشکلی نداشت و این نشانه ی خوبی بود اما از 2 ماه پیش که برای چکاب، آز دادم یهو با افزایش ناگهانی سطح هورمون fsh مواجه شدم که غیر منتظره بود ودکترم گفت این سطح هورمونی یعنی اینکه تخمدانهات دیگه فعالیت نمی کنه و اندوخته ی تخمدانی نداره که بتونی با کمک داروهای تحریک تخمک گذاری باردار بشی و تنها راه استفاده از تخمک اهدایی هست که من اصلا نمی تونم به این گزینه فکر کنم.الانم با خوردن قرص ها پری میشم اما پری ای که با خوردن قرص های استروژن و پروژسترون ایجاد میشه کاذب هست و اثر درمانی نداره، در ضمن خوشبختانه من در زندگیم مشگلی ندارم که بگم از استرس و فشار این مسئله ایجاد شدم.

الهام عزیزم شما هم به جمع ما خوش اومدی ،اصلا در مورد خواستگاری که داشتی ناراحت نشو اتفاقا باید خیلی هم خوشحال باشی که خیلی زود نشون داد که رفیق و همراه روز بد و ناخوشی شما نیست .مصمئن باش که اونقدر آدمای خوب توی این دنیا هستند که حتما یکی از اونها رو خدا برای شما در نظر گرفته و به موقع خودشو نشون میده ،همونطور که خودت گفتی فقط و فقط باید امیدمون به خدا باشه چون این دکترها فقط وسیله هستند و به نظر من هر جا کم میارن تئوری پردازی می کنن و در نهایت هم هزار جور عیب رو آدم میذارن

دوستای خوبم دوستون دارم
سلام مارال جان
همیشه نتیجه آزمایش fsh صحیح نیست آزمایش خونی به نام تست آنتی مولارین وجود داره که فقط 1 آزمایشگاه در ایران قادر به انجام اون هست که آزمایشگاه نیلو هست . خانم دکتر صفارزاده وقتی نتیجه آزمایش منو دید گفت FSH ام کمی بالا هست ولی برای اطمینان آزمایش AMH برام نوشت که دادم ومشخص شد ذخیره تخمدان ام خوبه وهیچ مشکلی نداشتم یعنی نه یائسگی زودرس داشتم نه pco بودم .
2738
star عزیز سلام

از راهنمایی شما ممنونم،اما مسئله اینه که میزان هورمون fsh من مرز 50 هست که این یعنی فاجعه( آزمایشم رو هم بیمارستان پارس انجام دادم که خیلی معتبره )،ظاهرا fsh شما فقط کمی بالا بوده و خوشبختانه شما شرایط بهتری داری، فعلا که نمی خوام شتابزده عمل کنم چون دکتر اشرف معینی بهم گفت لازمه با فواصل زمانی سه چهار بار تست بدم.امکان داره لطف کنی و بگی مشکل شما چی بوده که این آز رو دکترتون لازم دونسته؟

سلام روبی جون
راستش علت مخالفتم با تخمک اهدایی اینه که هنوز تو شوک این مشگل موندم و به لحاظ روحی خیلی داغونم و نمی تونم باور کنم که چی به سرم اومده ، از اون گذشته خب پیدا کردن کسی که بعد ها مشکل ایجاد نکنه هم خیلی سخته چون اگه بخوام از طریق مراکز ناباروری مثل رویان یا ابن سینا اقدام کنم به هر حال اهدا کننده هر موقع بخواد می تونه گیرنده رو پیدا کنه خصوصا اگه بابای بچه موقعیت خوبی هم داشته باشه که دیگه مصیبت ادامه داره،بعدشم دوست دارم بچه م شبیه خودم باشه.روبی جون شما چند سالته؟(البته اگه دوست داشتی بگو).ممکنه میزان fsh خودتونو بنویسید.

خدایا به امید تو
سلام به همه دوستان مارال جون من کارمند بیمارستانم خیلی چیزا رو وقتشو ندارم بگم اما یه کسایی یه چیزایی میبینم باورتون نمیشه اگه خدا بخواد همه چیز ردیفه به امید موفقیت همه (البته خودم خیلی کم آوردما ولی ..........میبوسمت گلم)
مارال جون آزمایش fshرو در روز 3پری انجام دادی؟بهترین و دقیقترین جواب در همان روز 3هستش .آنتی مولرینت چند بود ؟توکلت به خدا باشه همه مشکلات در برابر خدای بزرگ کوچک هستن .مطمئن باش خدا بهترین مصلحتش را بر سر همه ما فرود میاره .موفق باشی عزیزم


خداوندا مرا آن ده که آن به
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730