2726
عنوان

مصرف قطره آهن برای نوزادان

392 بازدید | 2 پست

دو نوع قطره آهن وجود دارد که البته تفاوتی از نظر زمان مصرف یا مقدار مصرف یا موارد مصرف ندارند بلکه تفاوت آنها به دلیل نوع داخلی یا خارجی آنهاست. بعضی ها بر این باورند که قطره آهن خارجی کیفیت بیشتری دارد که این باوری غلط است و برای کودکان قطره آهن ایرانی توصیه می شود. زیرا تمام مقدار آهن مورد نیاز کودک در آن وجود دارد. در بعضی موارد به جای قطره آهن و مولتی‌ویتامین، از قطره خارجی مولتی‌ویتامین+آهن+زینک می توان استفاده کرد در صورتی که این قطره در حدود ۱۵۰۰ واحد ویتامین A, حدود ۴۰۰ واحد ویتامین D و حداقل ۱۰ میلی‌گرم آهن داشته باشد.

جایگزین قطره آهن
بعضی از والدین به جای قطره آهن برای کودکان از قطره مولتی ویتامین میم استفاده می کنند. گفتنی است که این قطره دو نوع متفاوت دارد که فقط نوع ویتامین میم اورنج دارای آهن است. والدینی که به کودکان قطره ویتامین میم می دهند باید حتما از قطره آهن هم استفاده کنند اما میزان قطره آهن در کودکانی که ویتامین میم اورنج داده می شود کمتر است و در حدود ۱ سی سی می باشد.

از نظر بد مزگی و سیاه کردن دندونها قطره اهن ایرانی مزخرف ترین قطره است

از نظر مقدار آهنم زیاد فرق ندارن قطره آهن ایرانی 25 میلی گرم در 1 سی سی داره که 15 قطره باید بدین میشه همون 15 میلی گرم 

قطره اهن آیروویت که خارجیه اونم باید 1 سی سی بدین که 15 میلی گرمه هم خوشمزه تره هم خیلی کمتر سیاه میکنه


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730