2733
2734
عنوان

ازچن ماهگی شکم بزرگ میشه؟

| مشاهده متن کامل بحث + 396 بازدید | 46 پست
بچه اولم کم کم از ۴ و ۵ شروع شد ولی تا ۷ بازم انچنان نبود ..ولی تو ۸ و بخصوص ۹ چناااان بزرگ شد انگار ...


جنسیتشون چیه؟ شنیدم پسر باشه خودشو زیاد نشون نمیده


ظاهراً تنها چیزی که تو دنیا عادلانه تقسیم شده عقله؛ چون هیچ کس اعتراض نمیکنه بگه: مال من کمه  

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

من همین الانشم شکم دارم. از بس که میخورم. نخورم دست و پاهام میلرزه. قراره تا 9 ماهگی چی بشم/ حتما فی ...

خوشبحالت که میتونی بخوری ..من که حالم از ایم غذاها هم بهم میخوره ..وحشت دارم از اینکه بگن بیا به چیزی بخور 

چرا گفتن استراحت مطلق؟ مگه چی دیدن؟ من هنوز سونوی قلب نرفتم. فقط آزمایش خون و ادرار رفتم

اخه من لک بینی داشتم شیاف داد و گفت فعلا فقط استراحت کن تا سری بعد ک اومدی ببینم وضعیتت چطوره.آز خون و ادرار برا چی؟

یدونه پسر دارم من  😍    قند و عسل دارم من  
2731
یعنی واقعاامکان داره توسونوقلب مشخص نباشه؟

بله ماهم خیلی تعجب کردیم دوستم چون لک بینی داشت دوبار هم سونو رفت تو هر دو حرفی از دوقلو بودن نزدن فقط سایز یک جنین رو نوشتن .تو ان تی معلوم شد دوقلو هست 

❤️بگذار مهربانی خاصیت توباشد❤️
اخه من لک بینی داشتم شیاف داد و گفت فعلا فقط استراحت کن تا سری بعد ک اومدی ببینم وضعیتت چطوره.آز خون ...


اینجا خوندم یه خانومی رفته. منم رفتم مرکز بهداشت برام نوشتن. میزان دفن پروتئین در ادرار و اینجور چیزاست. بعد ببینن عفونتی چیزی ندارم.اخه عفونت باعث میشه کیسه آب پاره شه. 

ظاهراً تنها چیزی که تو دنیا عادلانه تقسیم شده عقله؛ چون هیچ کس اعتراض نمیکنه بگه: مال من کمه  
خوشبحالت که میتونی بخوری ..من که حالم از ایم غذاها هم بهم میخوره ..وحشت دارم از اینکه بگن بیا به چیز ...


آره حالت تهوع ندارم. دارم ها. ولی وقتی میخورم خوب میشه. هیچیم شبیه حامله ها نیس.

ظاهراً تنها چیزی که تو دنیا عادلانه تقسیم شده عقله؛ چون هیچ کس اعتراض نمیکنه بگه: مال من کمه  
2738

در اولین معاینۀ باداری، پزشک یک آزمایش خون برای شما تجویز خواهد کرد. این آزمایش خون برای کنترل موارد زیادی کاربرد دارد و می‌تواند اطلاعات مناسبی در مورد وضعیت شما بدهد. اگر آزمایش خون پیش از بارداری را انجام نداده باشید، این آزمایش خون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. همچنین در طول سه ماهۀ اول، ممکن است آزمایش‌های خون دیگری نیز برای شما تجویز شود. مواردی که معمولاً پزشک در این آزمایش‌های خون بررسی خواهد کرد به شرح زیر است:

گروه خونی، عامل Rh و غربالگری آنتی‌بادی: نتایج آزمایش خون شما برای تعیین گروه خونی شما که شامل یکی از گروه‌های O، B، A یا AB است، بررسی خواهد شد. همچنین مشخص می‌شود که آیا Rh خون شما منفی است یا مثبت. اگر خون شما Rh منفی و کودک شما Rh مثبت باشد، آمپول پادتن Rh یا روگام (Rhogam) را دو بار؛ یک بار در طول دوران بارداری دریافت خواهید کرد و مرحلۀ بعدی پس از به دنیا آمدن کودک خواهد بود. این آمپول در مقابل رشد آنتی‌بادی‌هایی که ممکن است در طول همین بارداری یا بارداری‌های آینده خطرناک باشد، از بدن شما و جنین محافظت می‌کند. اگر پدر کودک هم Rh منفی باشد، کودک نیز Rh منفی خواهد بود، بنابراین نیازی به تزریق آمپول نخواهید داشت. همچنین خون شما از نظر آنتی‌بادی‌های Rh و برخی انواع دیگر آنتی‌بادی‌هایی که ممکن است بارداری شما را تحت تأثیر قرار دهند، بررسی خواهد شد.

شمارش کامل سلول‌های خونی یا CBC: آزمایش CBC به پزشک در بررسی مقدار هموگلوبین در سلول‌های قرمز خون شما کمک خواهد کرد. مقدار کم این میزان یکی از نشانه‌های کم‌خونی است و در این صورت باید بررسی شود که آیا این احتمال در اثر فقر آهن ایجا د شده است یا خیر. اگر دچار فقر آهن باشید، پزشک استفاده از مکمل‌های آهن و غذاهای غنی از آهن را مانند گوشت بدون چربی برای شما تجویر خواهد کرد. همچنین این آزمایش، پلاکت‌ها و گلبول‌های سفید خون شما را شمارش می‌کند. تعداد زیاد سلول‌های سفید خون، نشانۀ وجود عفونت در بدن است.

ایمنی نسبت به سرخجه: این آزمایش، مقدار آنتی‌بادی‌های مربوط به ویروس سرخجه را در خون فرد اندازه می‌گیرد و مشخص می‌کند که آیا فرد ایمنی کافی نسبت به این عفونت را دارد یا خیر. بیشتر خانم‌ها در مقابل سرخجه ایمن هستند، زیرا یا قبلاً واکسینه شده‌اند یا این که در کودکی دچار آن شده‌اند. ویروس سرخجه در دوران بارداری ممکن است موجب سقط جنین، زایمان زودتر از موعد، به دنیا آوردن کودک مرده و همچنین بسیاری نقص‌های هنگام تولد در کودک شود که بستگی به مدت زمانی دارد که فرد به ویروس مبتلاست، بنابراین اگر در مقابل این ویروس ایمن نیستید، از تماس با افرادی که دچار آن هستند پرهیز کنید و از سفر به کشورهایی که هنوز این بیماری در آنها رایج است نیز خودداری کنید. اگرچه در زمان بارداری نمی‌توانید واکسینه شوید اما پس از زایمان، واکسن را دریافت خواهید کرد تا در بارداری‌های آینده محافظت شوید.


ظاهراً تنها چیزی که تو دنیا عادلانه تقسیم شده عقله؛ چون هیچ کس اعتراض نمیکنه بگه: مال من کمه  

آزمایش هپاتیت B: بسیاری از زنان مبتلا به این بیماری کبدی نشانه‌ای ندارند و ممکن است هنگام زایمان یا بعد از آن ندانسته آن را به نوزاد خود منتقل کنند. این آزمون نشان می‌دهد که آیا شما حامل هپاتیت B هستید یا خیر. اگر حامل هپاتیت B باشید، پزشک با تزریق گلوبولین ایمنی هپاتیت B و همچنین اولین دورۀ واکسن هپاتیت B طی دوازده ساعت بعد تولد، از کودک محافظت می‌کند. دورۀ دوم واکسن در ماه اول یا دوم و مرحلۀ سوم در شش ماهگی به کودک داده می‌شوند. اگر شما حامل هپاتیت B باشید، تمام اعضای خانواده باید بررسی و واکسینه شوند.

بررسی بیماری‌های آمیزشی: درصورتی‌که مادر باردار، رفتار جنسی پرخطر داشته است یا در معرض بیماری‌های آمیزشی قرار گرفته باشد، پزشک آزمایشی برای بررسی عفونت‌هایی مانند سفلیس و ایدز را نیز تجویز می‌کند. اگر فرد به سفلیس مبتلا باشد و آن را درمان نکند، هم مادر و هم کودک دچار مشکلات جدی خواهند شد. درصورتی‌که پاسخ آزمایش مثبت باشد، برای درمان این بیماری، آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد شد. در صورت تشخیص ایدز در مادر باردار، پزشک می‌تواند تا حد زیادی شانس ابتلای کودک به این ویروس را کاهش ‌دهد.

آزمایش قند خون: اگر پیش از بارداری آزمایش خون قند ناشتا نداده باشید، در اولین معاینه، پزشک درخواست آزمایش قند خون ناشتا را برای بررسی وضعیت دیابت شما خواهد داد. درصورتی‌که آزمایش قند خون بیشتر از ۹۳ و کمتر از ۱۲۵ میلی‌گرم در دسی‌لیتر باشد، فرد پِره‌دیابتیک به حساب می‌آید و اگر بیشتر از این مقدار باشد، احتمال ابتلا به دیابت در فرد در نظر گرفته می‌شود. در افرادی که سابقۀ خانوادگی دیابت دارند، سن آنها بالاتر از ۳۵ سال است، سابقۀ فشار خون مزمن یا سقط جنین  داشته باشند و کسانی که پره‌دیابتیک تشخیص داده شده‌اند، پزشک آزمایش چالش گلوکز تجویز خواهد کرد. اگرچه این آزمایش برای تمام زنان باردار در هفتۀ ۲۴ تا ۲۸ تجویز خواهد شد.

سایر آزمایش‌های خونی: اگر مطمئن نیستید که آیا تا به حال دچار آبله‌مرغان یا در برابر آن واکسینه شده‌اید، می‌توانید برای بررسی ایمنی در برابر آن آزمایش انجام دهید. همچنین ممکن است انجام آزمایش برای بیماری‌هایی مثل توکسوپلاسموز نیز لازم باشد. همچنین ممکن است پزشک در آزمایش، سطح هورمون hCG و پروژسترون شما را نیز بررسی کند.

با انجام آزمایش ادرار در اوایل بارداری، پزشک می‌تواند عفونت‌های احتمالی مجاری ادرار را تشخیص دهد. علاوه بر آزمایش کشت ادرار که برای تشخیص عفونت‌های مجاری ادرار است، ممکن است در شرایطی پزشک برای بررسی وجود قند، پروتئین یا کتون در خون از شما درخواست آزمایش ادرار کند. وجود سطح بالایی از قند در ادرار می‌تواند نشانۀ دیابت بارداری باشد، همچنین وجود پروتئین در ادرار اگر همراه با فشار خون بالا باشد یکی از علائم مسمومیت بارداری است.

ظاهراً تنها چیزی که تو دنیا عادلانه تقسیم شده عقله؛ چون هیچ کس اعتراض نمیکنه بگه: مال من کمه  
اینجا خوندم یه خانومی رفته. منم رفتم مرکز بهداشت برام نوشتن. میزان دفن پروتئین در ادرار و اینجور چیز ...

اهان من پس فردا وقت دکتر دارم شاید خودش بنویسه برام

یدونه پسر دارم من  😍    قند و عسل دارم من  

این مطلب واسه اون دوستانی که خواستند بدونن آزمایش خون و ادرار سه ماهه اول برا چیه


ظاهراً تنها چیزی که تو دنیا عادلانه تقسیم شده عقله؛ چون هیچ کس اعتراض نمیکنه بگه: مال من کمه  
اهان من پس فردا وقت دکتر دارم شاید خودش بنویسه برام


برین مرکز بهداشت کاملا رایگانه. برا من هزینه اش 48 تومن شد که همه رو با سهمیه دولتی پرداخت کردن

ظاهراً تنها چیزی که تو دنیا عادلانه تقسیم شده عقله؛ چون هیچ کس اعتراض نمیکنه بگه: مال من کمه  
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687