2737
2734

روزی پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله و سلم) از کوچه ای می‌گذشتند. نگاه مبارکشان به گروهی از کودکان افتاد که در حال بازی بودند. پیامبر در همان حال فرمودند: «وای بر احوال فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان»

 
اصحابی که حضور داشتند از پیامبر سئوال کردند: یا رسول الله پدرانشان مشرک اند؟ 
پیامبر اسلام فرمودند: «نه بلکه پدران مؤمن و مسلمان دارند.»
اصحاب پرسیدند پس علت تأسف شما چیست؟
پیامبر فرمودند: پدران و مادران آخرالزمان بیشتر توجه خود را صرف برآوردن نیازهای مادی فرزندان خود نموده و از تربیت دینی آن‌ها غافلند. برخی از آن‌ها چیزی از واجبات و فرائض را به فرزندانشان نمی‌آموزند و اگر فرزندی شخصاً برای یادگرفتن احکام اقدام نمود او را از این کار باز می‌دارند و به بهره‌ی بسیار اندکی از دنیا برای آن‌ها راضی می‌شوند.
 
آنگاه پیامبر فرمودند: «من از آن‌ها بیزارم و آن‌ها نیز از من بیزارند.» (۱)

برگرفته از وبلاگ دل تنگ امام زمان (عج) -
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  دعا کنید مشکلات خانوادمون حل بشه

ا کمی تأمل در اینفرمایش و اندرز تاریخی پیامبر بزرگوار اسلام به درستی اهمیت تربیت فرزندان برای ماروشن خواهد شد و در می‌یابیم که به عنوان پدر و مادر چه وظیفه سنگینی در قبالفرزندان خود، تربیت دینی و معنوی آن‌ها ونیز کردار و اعمالشان داریم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  دعا کنید مشکلات خانوادمون حل بشه

فرزندان حقوق بسیاری برپدر و مادر دارند و تربیت صحیح و آشنا سازی با دین و وظایف فرزند در قبال دستوراتدینی و شرعی از جمله مهم‌ترین این حقوق فرزند بر پدر و مادر و دارای اهمیت بسیارفراوانی است. این اهمیت آنگاه برای ما بیشتر روشن می‌شود که به این سخن امام سجاد(ع) بنگریم: «و امّا حق فرزندتو، بر تو این است که بدانى وجود او از نیک و بدش در این جهان مربوط به تو است

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  دعا کنید مشکلات خانوادمون حل بشه


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که آشنا کردن فرزندان با مسایل دینی و عقیدتی بنا به توصیه دین مبین اسلام بر حسب سن فرزندان شرایط خاصی دارد. برخی خانواده های مذهبی سعی‌شان بر این است که تمام مسائل دینی را به کودکانشان بیاموزند و در این راه دچار افراط شده و در نتیجه کودکان از اموری که مقتضای سنشان است باز مانده و نمی‌توانند از عهده امور اجتماعی و عاطفی خود برآیند. این والدین هم اشتباهی بزرگ  مرتکب می‌شوند؛ همان طور که اسلام عزیز همیشه و در هر زمینه ای میانه روی و تعادل را پیشنهاد می‌کند نه باید افراط کرد و نه تفریط، بلکه باید در آموزش کودکان به خصوص در مسایل مذهبی، با توجه به سن او به صورت کلامی یا عملی آموزش داد. 

از آنجایی که «فرزند جگر گوشه مؤمن است، اگر پیش از پدر بمیرد، براى او شفاعت می‌کند؛ و اگر بعد از پدر بمیرد، استغفار می‌کند و خداوند در اثر استغفار فرزند، پدر را می‌بخشد.«(۳)

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  دعا کنید مشکلات خانوادمون حل بشه
2731

امام صادق (ع) بارها به والدین تأکید کرده اند که به فرزندان خود دین را بیاموزید. « ادبوا اولادکم علی ثلاث خصال:حب نبیکم و حب امامکم و قرائه القرآن» فرزندان خود را بر سه خصلت تربیت کنید: دوست داشتن پیغمبر ودوست داشتن امام و قرائت قرآن. اما متاسفانه در دروه کنونی با توجه به اینکه دینداری مسئله ای سخت و طاقت فرسا است و احتیاج به لوازم خاصی دارد اما والدین در یاد دادن دین به فرزندان خود اهمال می ورزند.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  دعا کنید مشکلات خانوادمون حل بشه

پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می‌فرماید:« ویل لاولاد آخرالزمان من آبائهم»؛ وای بر فرزندان آخرالزمان که از پدر و مادرهاشان چه ظلمی به آنها می شود.اصحاب پرسیدند : چرا ؟ چون پدر و مادرهاشان مشرک هستند؟ فرمود: نه! وای به حال آنها از دست پدر و مادرهای مومنان شان !! چطور؟ «لانهم لا تعلمونهم شیئا من الفرائض و اذا تعلموهم رضوا عنهم بعرض یسیر»؛ چون پدر و مادرهای مومن آنها علیرغم ایمان قلبی شان به فرزندانشان چیزی از دین نمی آموزند اگر هم چیزی از واجبات را برایشان بیان کنند به مقدار انجام اعمال اندک از آنها راضی می شوند و مطالبه ی بیشتری ندارند.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  دعا کنید مشکلات خانوادمون حل بشه
2738
کاملا درسته . انشالله خدا کمک کنه پدرمادرای خوبی باشیم .  برای مشکلتون صلوات فرستادم انشالله ح ...


ممنون عزیزم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم  دعا کنید مشکلات خانوادمون حل بشه

راست می که

در بدر دنبال این هستیم همون یک یا دو بچه ای رو که میاریم به بهترین نحو نیازهاشون رو برطرف کنیم.

یه بنده خدایی رو می شناسم،شوهرش کارگره

سه تا بچه داره

یکی کلاس پنجم،یکی دوم،یکی هم سه ساله

یه خونه ی 45متری دارن که تازه بیست مترش حیاطه

جفت بچه هاش مدرسه ی غیر انتفاعی می رن

آخه واجبه خواهر من

همون پول و بذار یه خونه ی بزرگتر

جفت بچه ها کلاس کاراته هم می رن توی مدرسه با شهریه،جفتی کلاس های فوق برنامه هم می رن


دخترم❤❤❤هلیااااااا

اگه درک کنیم که هر بچه ای که دنیا میاریم باید غیر از سیر کردنه شکمش و تفریح برای آینده اش هم پایه ریزی کنیم خوبه

متاسفانه بچه ها رو رها می کنیم توی این دنیا

به خیال خودمون روشن فکر هستیم 

می خوایم خودش راهه خودش رو پیدا کنه

دیگه نمیگیم این بچه ست،هنوز نمی تونه راه رو از چاه تشخیص بده


دخترم❤❤❤هلیااااااا
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز