2737
2734
عنوان

با ماهی 1500 میشه یه خانواده سه نفری رو اداره گرد؟

| مشاهده متن کامل بحث + 1163 بازدید | 76 پست

من نمیدونم تهران چطوریه ولی من توی قم 2 نفره با 1 تومن زندگی میکنیم. (یعنی 1 تومن می مونه برامون. 600 داریم قسط میدیم)
اجاره خونه 150 و ماشین هم نداریم و شوهرم خیلی خیلی تردد داره بین تهران و قم از این کلاس به اون کلاس و خیلی هزینه ی رفت و آمد داریم.
زندگیمون خیلی خوبه ولی هزینه اضافه فعلا نمیتونیم داشته باشیم.
منم رفتم یه دوره خیاطی ساده یاد گرفتم و الان از پس همه نیازای خیاطی خودم برمیام در حد آبرومند. نی نی م هم دختره که لباسای بچگونه ی دخترونه دوختنش خیلیییی ساده هست. دوخت لباس بچه واسه پسر خیلی سخته ولی دختر همه ش پیراهنای مختلف و متنوع میشه با هزینه ی خیلی کم براش دوخت. فقط نوزادیشو من حوصله ندارم بدوزم ولی از یک سالگیش همه نوع لباس دوختنش راحته واسه بچه دختر. فقط به متنوعیِ بازار نیست اما واقعا میشه چیزای قشنگی دوخت.

نیازهای زندگی رو هم اعم از گروه های مختلف مواد غذایی، بهداشتی و هدیه و این چیزا  رو نوشتم که در طول ماه حواسم باشه چیزی رو بیشتر از نیاز نخریم یا نخوریم. اگه آخر ماه پول اضافه آوردیم مثلا رستورانی چیزی میریم .
ضمناً باید از تنوع و قیمت و کیفیت اجناس مختلف آدم آگاه باشه. همیشه چیزای خوب گرون نیستن.
دیگه آدم باید خلاقیت داشته باشه و ان شاالله شوهرامون هم قدرمون رو میدونن.
یه لیست متنوع از غذاهای مختلف باید داشته باشی که فکر نکنی مجبوری به نون و سیب زمینی بگذرونی. اینقدر تنوع غذا ماشاالله زیاد هست که به نظر من هیچ کمبودی در تغذیه با این میزان پول حس نمیشه.

تفریح هم به نظر من لازم نیست وقتی آدم در چنین شرایطی هست حتما پرهزینه باشه. میشه رفت پارک سر کوچه میشه یه پیاده روی با شوهرت بکنی و فقط یه بستنی بخورین میتونین برین مثلا یه امامزاده زیارت میتونی توی خونه شام درست کنی برین بیرون. میتونین برین نمایشگاه های مختلف...
ما که با همین تفریحات خیلی با هم خوشیم.

بعدشم هنر و سلیقه برای زن خیلی به کیفیت و روحیه دادن به زندگی خانوادگی کمک میکنه. یه غذای قشنگ یا تزیینات خلاقانه ی خونه یا همین مثلا خیاطی باعث میشه آدم فکر نکنه برای باکیفیت و آبرومند شدن زندگیش مجبوره هزینه های زیادی بکنه.

به نظر من مهم اینه که آدم در حد معقول و آبرومند زندگی مرتبی برای خودش تشکیل بده. یکی با پول و خریدن کالا و لباس لوکس و گرون این کارو میکنه یکی با هنر و سلیقه و خلاقیت و استفاده ی صحیح از وسایل و امکانات.


ان شاالله به زودی درآمدتون بالا بره و شوهرتم قدر تو رو بدونه.
شک نکن که بچه نعمت و رحمت و برکت هست. و اگر سختی هم داره فکر نکن که اگه بچه نمی بود دیگه اون سختی هم نمی بود. چه بسا خداوند سختیِ بیشتری بهتون میداد اگه بچتون نمی بود.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

کنکورریاضی

marcoooojj | 59 ثانیه پیش
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز