2410
2553
عنوان

ایده های ناب و جالب برای شب یلدا

69658 بازدید | 213 پست
دوستان خوبم از اونجا که شب یلدا نزدیکه و همه هم دور هم جمع میشنو جشن میگیرن خواهش میکنم هر کسی هر ایده جالب یا دسر یا تزئینات خاصی برای شب یلدا میدونه اینجا بزاره تا همه استفاده کنند . از همکاری همه ممنونم .
بزارید اول خودم شروع کنم . یک دسر خوشمزه برای شب یلدا . ( البته این دستور رو از مامی سایت پیدا کردم . پس نجما جون مامی سایتی متشکریممممممممم )

مواد لازم :

نصف بسته بیسکوییت ساقه طلایی
40 گرم کره
یک بسته ژله انار
دنت شیری ( که البته پیشنهاد من بستنی وانیلی هست بجای دنت . چون حیلی خوشمزه تر میشه )
انار


دستور : ( عینا از نوشته نجما جون تو مامی سایت کپی کردم اینجا )

این دسر رو توی برنامه بهونه دیدم که با یه تغییراتی برای شب یلدای پارسال درستش کردم
من توی قالب کوچک درستش کردم .شما می تونید بیشتر درست کنید
نصف بسته بیسکویت دایجستیو(ساقه طلایی) رو با حدود 40 گرم کره آب شده توی خرد کن ریختم کف یک قالب ریختم و با پشت قاشق خوب پرسش کردم و توی یخچال گذاشتم.
یک بسته ژله انار رو توی یک یوان آب در حال جوش حل کردم نصفش رو با 2 بسته دنت شیری قاطی کردم و روی بیسکویت ریختم توی یخچال گذاشتم تا بست نصف دیگه ژله رو با نصف لیوان آب سرد مخلوط کردم توی یخچال گذاشتم تا یکم سفت شد بعد مقداری انار دانه کرده توش ریختم و روی دسر بسته شده ریختم و گذاشتم توی یخچال.قیافه اش که خوب شده مزه ش رو نمی دونم .
آقای گلریز همین دسر رو با ژله توت فرنگی و دنت توت فرنگی درست کرد البته توی یک بسته ژله 3 تا دنت ریخت و روش رو ژله نریخت .

مراحل کار بصورت تصویری :
Ir Upload

Ir Upload

Ir Upload

Ir Upload

Ir Upload

Ir Upload

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش

ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

طرز تهیه باسلوق شب یلدا ( برگرفته از نوشته هیون عزیز از مامی سایت )
مواد لازم:
نشاسته : 2 پیمانه
آب : 2پیمانه
شکر : 5/1 پیمانه
گلاب : نیم پیمانه
گردو : به میزان لازم
کره : 100گرم
پودر نارگیل: به میزان لازم

طرز تهیه :
نشاسته را در آب سرد حل می کنیم و از صافی رد می کنیم. سپس ظرف را که بهتر است از جنس تفلون باشد، را روی حرارت می گذاریم. کمی که گرم شد، شکر را به آن اضافه می کنیم. بهتر است دائم آن را هم بزنیم. نشاسته کم کم گلوله می شود. نترسید ! شما همچنان هم بزنید و با پشت قاشق چوبی آن را صاف کنید. سپس گلاب را به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.
Ir Upload



البته از آنچه که در عکس مشاهده می کنید، بیشتر باید هم بزنید. تا زمانی که نشاسته سفت شود. در این مرحله همانطور که در عکس نیز می بینید، ممکن است مقداری از مواد، به اطراف قابلمه چسبیده باشد. نگران نباشید. وقتی که نشاسته سفت شد، کره را به آن بیفزایید. و هم بزنید. این باعث می شود تمام مواد از اطراف ظرف کنده شود. سفتی نشاسته دیگر بستگی به تجربه شما دارد! باید مثل خمیر باشد. بعد از این مرحله، مقداری پودر نارگیل روی یک سینی می ریزیم و مقداری از خمیر را برمی داریم. خمیر نباید به دست بچسبد. سپس آن را روی سینی و پودر نارگیل پهن می کنیم. سپس از یک طرف آن گردوها را می چینیم :
Ir Upload


بعد از این، خمیر را لوله می کنیم و می گذاریم کمی خنک شود.


Ir Upload


بعد از حدود یک ساعت آن را درون یخچال می گذاریم تا چند ساعت بماند. سپس آنها را برش می زنیم و درون ظرف مورد نظر می چینیم.

نکته 1 : در برخی از دستورات طبخ باسلوق، میزان شکر، یا با میزان نشاسته برابر است و یا بیشتر. در صورت تمایل می توانید مقدار شکر را افزایش دهید.
نکته 2 : در صورت تمایل می توانید از خلال بادام یا خلال پسته نیز در کنار گردوها استفاده نمایید.
نوش جان !
2456
سلام

بچه ها من برای تمامی جشن ها و تولد نی نی های شما انواع غذا های اصیل و فانتزی با انواع دسر وسالاد را میتوانم تهیه کنم .با تزیینات زیبا و بهداشتی
انواع گیفت تولد و تزیینات تولد و .....
فیلمبرداری و مونتاژ و موسیقی های شاد
راستی کارت تولد هم هدیه ما به مهمانان شما است.
برای دیدن نمونه کارها http://www.niniparty.blogfa.com


2714
مرسی بچه ها عالیه !!!
الهام جون این دسر رو درست کردی؟
اگر از قالب ژله استفاده کنیم , با این ترتیب باید درست کنیم اول ژله براق و بعد ژله ترکیبی با بستنی و بعد بیسکویت . که وقتی برگردونیم بیسکویت زیر باشه !!!!!!
سارا جون من درست نکردم ولی قصددارم درست کنم حتما . در مورد ترتیب لایهها در مورد قالبهایی که میخواییم برگردونیم حق با شماست . فکر کنم این دوستمون از این قالبهای کمربندی استفاده کرده .
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687
داغ ترین های تاپیک های امروز