2737
2734


مامانای عزیز سلام

همونطور که شما مادرا در جریانید اگر در خانواده ای کودکی دچار اختلالی مثل بیش فعالی/ کمبود توجه باشه اعضای خانواده و مخصوصا مادر، تنش و مشکلات زیادی را تجربه میکنند.

گاهی مادر احساس میکند کودک از کنترل او خارج است، گاهی احساس گناه میکند که مبادا برای فرزندش کم گذاشته یا بیماری فرزندش تقصیر اوست البته اظهار نظر اطرافیان نیز بی تاثیر نیست گاهی اطرافیان‌ با گفتن جملاتی مثل 《 بچه را خوب تربیت نکرده اند》 یا 《 فرزندشان بی ادب است》و غیره، موجب ناراحتی والدین و بالاخص مادر می شوند. 

بنابراین ضروریست علاوه بر توجه به درمان‌ کودک بیش فعال/کمبود توجه، به سلامت روان مادران انها نیز توجه شود.

در پژوهشی سعی داریم به مشکلات این دسته از مادران بپردازیم. چنانچه شما هم‌ درگیر این موضوع هستید، میتوانید در‌‌اجرای این پژوهش به ما کمک کنید.

لطفا روی لینک کلیک بفرمایید. 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSez8RrZ80KmiaApPMT_3gqoCopDdFp-n6w_zeXbdv1FJZUF2w/viewform?usp=sf_link

توجه :

والدین باید به رفتار کودکان خود دقت داشته باشند و تنها در صورتی که مجموعه از نشانه ها را در مدت طولانی مشاهده کردند با یک متخصص مشورت کنند. در غیر اینصورت نمی توان به هر کودک پرتحرک برچسب بیش فعالی زد

دسته ای از پدر و مادرها، نمی خواهند مشکل کودک خود را بپذیرند و معمولا با بهانه آوردن از هشدارهای معلمان و سایر اطرافیان طفره می روند. این افراد از درمان این اختلال واهمه دارند و گمان می کنند داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود برای فرزندشان عوارض دارد. این در حالی است که اگراین کودکان در زمان مناسب درمان نشوند، نمی توانند در امور آموزشی و فعالیت های اجتماعی خود موفق عمل کنند و ممکن است برای خودو اطرافیانشان مشکل آفرین باشند.

هرچقدر زودتر به درمان کودکان پرداخته شه هم برای کودک هم والدین کمک کننده هست.

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

جنب و جوش زیاد نشانه قانع کننده ای برای این اختلال نیست. ناتوانی در تمرکز و نداشتن صبر در گوش کردن، ناتوانی در توجه به جزئیات، ناتوانی در انجام تکالیف مدرسه و سایر وظایف محوله، بی دقتی و بی نظمی، گم کردن مدام وسایل، بی قراری (معمولا نشستن آرام در یک جا برای این کودکان مشکل است) و ناتوانی در انتظار کشیدن از دیگر علائم این اختلال است.

کودکان بیش فعال احساس خطر نمی کنند و به کارهای خطرناک علاقه نشان می دهندن که گاهی اطرافیان این موضوع را نشانه شجاعت کودک به حساب می آورند در صورتی که این مورد یکی از علائم بیش فعالی به شمار می آید.

تشخیص بیش فعالی با یک آزمون خاص امکانپذیر نیست. مجموعه ای از این علائم باید (حداقل در مدت شش ماه) مورد بررسی قرار بگیرد. کودک این موارد را معمولا قبل از هفت سالگی نشان می دهد. همچنین کودکی که دارای این نشانه هاست با رفتارهایش اطرافیان خود را در محیط های مختلفی مانند مدرسه یا خانه دچار مشکل می کند و حتی با گروه دوستان و همسالان خود نیز به راحتی کنار نمی آید.

2731

آنچه که باعث نقص در عملکرد های کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالی، اتیسم، اختلالات یادگیری و... می شود، نقص در کارکردهای اجرایی آن ها است. هوش در بسیاری از موارد در این افراد نرمال و حتی بالاتر از حد نرمال است. کارکردهای اجرایی شامل مهارت هایی مثل مدیریت زمان، برنامه ریزی، توجه پایدار، حافظه فعال، کنترل هیجانی، بازداری و... می شود.  این مهارت ها قابل بهبود هستند و هرچه درمان در سنین پایین تر آغاز شود اثربخشی درمان بیشتر و بیشتر خواهد بود.

عملکردهای اجرایی، کارکردی مربوط به بخش پیشانی مغز است که وظایفی همچون توجه و تمرکز، بازداری پاسخ و مدیریت هیجان، برنامه ریزی، پیش بینی و .. دارد، در مواردی که این قسمت دچار نقص باشد، مشکلات رفتاری در فرد بروز می کند البته می توان میتوان با اقدامات به موقع، این کارکردهارا تا حدی بهبود بخشید. در موارد خفیف اختلال، خط پایه درمان، آموزش به والدین و درمان رفتاری کودک است معمولا در موارد متوسط تا شدید اختلال، دارو داده میشود و سپس برای رفتاردرمانی و آموزش والدین به روانشناس ارجاع داده میشود. توجه داشته باشید اگر به تشخیص روانپزشک مجرب کودک احتیاج به دارو داشته باشد آن را از کودک دریغ نکنید زیرا برای بازی درمانی لازم است کودک میزانی از تمرکز را داشته باشد به عباراتی در یعضی از کودکان لازم است ابتدا علائم توسط دارو کنترل شود  و سپس برای رفتار درمانی به روانشناس مراجعه شود. روانشناس بالینی همچنین به شما آموزش هایی در رابطه با مدریت رفتار فرزندتان می دهد. در آخر شما مادر عزیز میتوانید با بازی هایی به بهبود عملکرد های اجرایی کودک کمک کنید. 


قبل از هر تمرینی باید اینو بگم که اگر به هر دلیل رابطه گرمی با بچه ندارید از این ببعد سعی کنید از طریق بازی تعامل مثبت داشته باشید.

پس در وهله اول هدفمون از بازی با کودک، برقراری ارتباط گرم و سازنده ست. با فرزندتون بازی ای رو انتخاب کنید و شروع کنید بازی کردن. تو این مرحله یعنی برقراری ارتباط، بازی باید دارای این ویژگی ها باشه: 

1- هیجان مدار باشه: یعنی چی؟ یعنی بازی های فکری و اموزشی رو فععلا بذارید کنار. اینجا هدف خوشگذرونی و لذت بردنه میخوایم لحظات شادی باهم داشته باشیم.   

2- قاعده و دستور سفت و سخت نداشته باشه: یعنی لازم نیست خیلی به بچه سخت بگیرید که نه این غلطه این درسته ...  

3- برد و باخت نداشته باشه: سعی کنیم بچه رو تو جو رقابتی قرار ندیم فققطط بازی و لذت  


2738

مامان جانا لطفا با کلیک روی لینک در پست اول تو این پژوهش شرکت کنید


ما برای بررسی مشکلات مادرانی که بچه کم توجه/ بیش فعال دارن به نظرات همین مادرا نیاز داریم. نهاااایتا 15 دقیقه زمان میبره


باز هم میام و براتون بازی میذارم تا تو این فرصت تابستون با بچه ها تمرین کنید.

بازی زبان بچه ست

میتونید زمانی رو بگید که بچه در حال بازی کردن نباشه؟؟

راه رفتنش با بازیه. داره غذا میخوره بازی می کنه. در حال خوابیدن بازی می کنه. پس از اون نخواید که مثل اقاها راه بره یا خیلی اروم بخوابه خودتون رو جای اون بدارید و با بازی خودتون رو به بچه نزدیک کنید.

حتی وقتی دارید اشپزی می کنید میتونید اونو با خودتون همراه کنید بهش خیار بدید پوست کنه، سالاد درست کنه .. البته با توجه به مهارتهایی که هر بچه ای داره (نکته ای که این کار داره اینه که اگر کودک اختلال یادگیری هم داشته باشه این کار بهش کمک می کنه هماهنگی چشم و دست رو افزایش میده)


عزیزان اگر مطالب رو دوست دارید همینجا لایک کنید چون شاید من نتونم صندوق پیام هامو چک کنم. سپاس  

بازی زبان بچه ست میتونید زمانی رو بگید که بچه در حال بازی کردن نباشه؟؟ راه رفتنش با بازیه. داره غذ ...

ميشه تو زمینه بیش فعالی يه روانشناس بالینی، یا مشاور یا روانپزشک عااااالی تو اصفهان بهم معرفی کنی لطفا

ان مع العسر یسری... 🌸

دوستان دکتر مهسا ساداتی متخصص روانشناسی کودک کارشون در این زمینه عالیه آدرس پیجشون و تلفن رزرو وقت قبلی و اگه در این زمینه سوالی از خانم دکتر دارید ایشون پاسخگو هستند

https://instagram.com/dr.mahsasadati?utm_source=ig_profile_share&igshid=1i6xbdvmldpqd

سلام عزیزم

دکتر مهسا ساداتی متخصص روانشناسی کودک کارشون عالیه در این زمینه خیلی هم معروفند ایشون استاد دانشگاه و مدرس گارگاه های دانشگاه علامه هم هستند

 یکم وقت دهی شون طولانیه ولی ارزش صبر کردن داره

 خواهر من پسرشو برا یه اختلالی برده بود پیش ایشون

هم  از قیمت مشاوره و هم از کارشون خیلی راضی بود امیدوارم مشکل شما هم هرچه زود تر برطرف شه

کلینیک گیشا

۸۸۲۶۷۰۶۸

۸۸۲۶۷۰۴۰

۰۹۱۲۸۳۹۸۵۸۸ شماره خانم دکتر

درضمن ایشون اصلاً مصرف دارو شیمایی رو توصیه نمیکنند

2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز
داغ ترین های تاپیک های امروز