2733
2734
عنوان

لطفا اونایی که از نظر اعتقادی احساس میکنن قوی ان بیان

| مشاهده متن کامل بحث + 3496 بازدید | 272 پست

ببین منم به همین مشکل خورده بودم.😢خانمای اینجا بهم دکترساینا رو معرفی کردن و منم از یکی از دکتراش ویزیت آنلاین گرفتم از خونه. و خیلی راضی بودم و مسالمم حل شد😍 بیا اینم لینکش ایشالا که مشکل توهم حل بشه😘

مشکل ما ایرونیا می دونین چیه؟؟اینه که قرآن نمیخونیم یا که کم میخونیم،اکثر این سوالاتی که تو ذهن انسان پدید میاد ناشی از نخوندن قرآنه!ببینید؛این دنیا چرا دنیا شده؟؟!چون توش تبعیضه!یعنی اگه تو این دنیا تبعیض نبود که این دنیا،دنیا نمیشد،میشد بهشت.بعدشم درسته که ما دست خودمون نیست که پدر و مادرمون پولدار باشن یا فقیر،اما تو قرآن اومده که خدا حکیمه و لازمه ی حکیم بودن خدا اینه که کاری رو بیهوده انجام نمیده.پس اول باید به چیزایی که تو قرآن اومده اعتقاد داشته باشیم.

اما این‌که گفته شده این‌ها خلاف عدالت خداست، نه این سخن، سخن درستی نیست؛ چون لازمه عدال الهی این نیست که به همه افراد به طور مساوی نعمت بده و شرایط همه را مساوی قرار بده،خدا به صلاح‌دید خود نعمت می‌ده، به برخی کم و به برخی بیشتر می‌دهد، البته نه بدون دلیل، بلکه بنا بر مصالحی که خود می‌داند. بلکه عدالت خدا به این معناست که از هر کس به اندازه آن‌چه به او داده بازخواست کند، یعنی مثلا از کسی که پول ندارد، خمس و زکات و کمک به فقرا و ... را نمی‌خواهد، ولی از کسی که پول دارد این موارد را می‌خواهد، این یعنی عدالت، پس عدالت یعنی بازخواست بر اساس توانایی‌هایی که شخص دارد، نه مساوی قرار دادن همه انسان‌ها.

امیدوارم مفید باشه.


ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687