2726
طبق تحقیقی که کردم نه تنها در نی نی سایت بلکه در ایران تحقیقات کمی در این باره صورت گرفته. دو تا مقاله در این باره ترجمه کردم که به نظرم خیلی مفید هستند. التماس دعا

مقاله اول:

بسیاری از خانم ها هنگامی که نوزاد شیرخوار دارند باردار می شوند. خود من (نویسنده مقاله) دوتا از بچه هایم را در همین دوران باردار شدم. برخلاف اعتقاد عموم، شیردهی شما را بصورت 100 در صد در برابر باردار شدن مصون نمی کند. حتی بسیاری از خانم ها با هدف ادامه شیردهی در طول دوران شیردهی باردار می شوند. (در فرهنگ ما به این پدیده بچه های شیر به شیر می گویند) در ادامه درباره چند نکته که برای مادران در این موضوع مهم است صحبت می کنیم.

آیا شیردهی در طول دوران بارداری ایمن و بی ضرر است؟
بسیاری از مادران نگران این هستند که شیردهی در طول دوران بارداری مضر باشد. بسیاری از آنها می ترسند مجبور شوند بلافاصله بعد از بارداری مجدد کودک نوپای خود را از شیر بگیرند.
اگر در حالی که نوزاد خود را شیر می دهید باردار شوید، الزاما نباید او را از شیر بگیرید. انجمن بین الملی La Leche Leaue از شیردهی در طول بارداری حمایت می کند.
البته بسیاری از پزشکان و افراد عادی نظرات دیگری در این باره دارند. آنها ممکن است نگران سلامت و رشد جنین شما در صورت ادامه شیردهی باشند. در اینجا نکاتی درباره شیردهی حین بارداری ذکر می شود که برای شما اطلاعات مورد نیازتان را فراهم می کند تا تصمیم مناسب را با توجه به سلامت خود، جنین و نوزادتان بگیرید:
1- شیر دادن همزمان به دو نوزاد معمول است. لازم نیست حتما نوزاد یا کودک نوپای خود را از شیر بگیرید. می توانید تصمیم بگیرید به هردوی آنها شیر بدهید.
2- شیردهی در طول دوران بارداری باعث مقداری انقباضات رحمی می شود، اما این انقباضات را در طول بارداری هنگام ورزش و ارگاسم هم تجربه می کنید و این الزاما باعث زایمان زودرس نمیشود.
3- شیردهی الزاما باعث بارداری پرخطر نمی شود مگر آنکه خود شما قبلا جزء گروه پرخطر باشید.
4- در صورت شیردهی در زمان بارداری شما به استراحت بیشتر نیاز خواهید داشت چون بیشتر احساس ضعف و بی حالی خواهید کرد.
5- شما نیاز خواهید داشت که مواد مغذی کافی بخورید تا کیفیت شیر و رشد جنین شما کنترل شود. احتمالا لازم است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا مطمئن شوید غذای کافی و مناسب برای سلامت نوزاد، جنین و خودتان مصرف می کنید.
6- بسیاری از خانم ها احساس می کنند در این دوران نوک سینه هایشان حساس تر است. می توانید با تغییر وضعیت شیر خوردن نوزاد به این مساله تاحدی غلبه کنید.
7- بسیاری از خانم ها مشاهده می کنند در یه ماهه دوم بارداری مقدار شیرشان کم می شود. اگر نوزاد شما در این هنگام شیر کافی دریافت نمی کند باید شیر یا غذای کمکی برای او استفاده کنید. الیته بعضی اوقات بخاطر تغییر مزه شیر، خود نوزاد تمایلی به خوردن شیر نشان نمی دهد و شیر خوردن را قطع می کند.
8- اگر تصمیم گرفتید نوزادتان را از شیر بگیرید باید وقت صرف کنید تا او کمترین اثر منفی را در این روند دریافت کند.

دیده شده که مادران پس از بارداری نوزاد را از شیر میگیرند و پس از تولد دومین نوزاد، اولی دوباره تمایل به شیر خوردن نشان می دهد. در این صورت می توانید هنگام شیر دادن به نوزادبه کودک نوپا یا نوزاد اول خود شیر درون فنجان بدهید تا با شما در عمل شیردهی شراکت داشته باشد.

این دوران، دوران حساسی برای مادر و نوزاد است. بسیاری از مادران شیردهی در دوران بارداری را دارای اجر بسیار تلقی می کنند و بعضی ها هم نوزاد ره بعد از بارداری از شیر می گیرند. هر تصمیمی که بگیرید باید از شما در تلاشی که می کنید حمایت شود.برای کسب هرگونه اطلاعات در این زمینه به آدرس اینترنتی http://www.lalecheleaue.org مراجعه کنید.
لینک این مطلب: http://www.llli.org

مقاله دوم:
شیردهی در طول دوران بارداری کاملا ایمن است، به شرطی که درست و منطقی غذا بخورید و از این طریق مطمئن شوید جنین شما موادغذایی کافی می گیرد یا نه؟
1- حتی در صورتی که ویار (تهوع صبحگاهی) داشته باشید، بدن شما مواد غذایی لازم برای جنین را تامین می کند. سعی کنید وقتی احساس بهتری دارید و تهوعتان کمتر است جبران کنید و بهتر بخورید.
2- در سه ماهه دوم شما 350 کالری بیشتر و در سه ماهه سوم 450 کالری بیشتر از حالت عادی احتیاج دارید. در سه ماهه اول بارداری و شیردهی همزمان با آن شما به کالری اضافی نیاز ندارید.
3- هنگام شیر دادن هورمون اکسی توسین ترشح می شود و همین هورمون است که باعث انقباضات رحمی و زایمان می شود، اما اکسی توسین ترشح شده در شیردهی برای باز کردن دهانه سرویکس و زایمان زودرس کافی نیست.
4- با وجود همه این نکته ها اگر شما بارداری با ریسک بالا دارید و مثلا به شما گفته شده در طول بارداری نزدیکی نداشته باشید ممکن است بهتر باشد نوزاد را از شیر بگیرید.
5- شیر شما برای نوزاد کاملا ایمن و سالم است. هورمون های بارداری که وارد شیر مادر می شود بسیار اندک هستند.
خلاصه کلام اینه اگر شما بارداری نرمال و سلامت جسمی دارید هیچ دلیل فیزیکی و پزشکی برای شیر ندادن به نوزادتان وجود ندارد.

با این که به محض پرسیدن این سوال که: "اگر باردار شوید آیا باز هم به نوزاد خود شیر می دهید یا نه؟" اکثر مادران به سرعت جواب می دهند: "البته، بله" ، اتفاقات بسیاری ممکن است بیافتد که در این روند خلل ایجاد کند.

بی حالی و ضعف که در بارداری خیلی شایع است ممکن است باعث شود تمایل به شیردهی را از دست بدهید و احساس کنید نوزاد در حال مکیدن شیره وجود شماست. اصلا اینطور نیست و دراز کشیدن و نشستن شما در حین شیر خوردن نوزاد، استراحت مفیدی هم هست.

عوامل فیزیکی وجود دارد که ممکن است قادر به تحمل آن نباشید. مثلا حالت تهوع هنگام مکش شیر توسط نوزاد مخصوصا وقتی معده شما خالی است؛ یکی از این عوامل است. عامل بازدارنده بعدی نوک دردناک سینه است که تقریبا 4/3 مادران دچار این مشکل می شوند. استفاده از چیزهایی که حواس شما را پرت میکند مثل تماشای تلویزیون، گوش دادن به رادیو یا کتاب خواندن هنگام شیر دادن ممکن است به شما کمک مند. حتی استفاده از تکنیک های ضد درد برای غلبه بر این مساله ممکن است موثر باشد. مشکل دیگر بالا رفتن میل جنسی در طول دوران بارداری است که در اکثر موارد وقتی با تحریک مداوم سینه ها موقع شیر دادن همراه می شود باعث افزایش تحریکات جنسی می شود. باز هم تصمیم به این که با فکرتان را به چیزهای دیگر معطوف کنید، دفعات شیر دادن را محدود نمایید یا شیردهی را قطع کنید با شماست.

کاهش مقدار شیر در ماه های چهارو پنج بارداری معمول است. مزه شیر هم بر اثر بارداری تغییر می کند و ممکن است نوزاد دیگر تمایلی به شیر خوردن نشان ندهد. ممکن است از اینکه بارداری مجدد، شیردهی به نوزادتان را زودتر از موعد دچار مشکل کرده غمگین شوید اما باید بدانید نوزاد شما دوره اصلی نیاز را گذرانده است.
از مقاله ستون لازم است بدانم (I need to know)
LLL GB News
لینک این مطلب: http://www.llli.org/NB/NBJanFeb08p32.html


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728
سلام دریا جونی
ممنون از مطلب خوبت من فکر میکردم فقط من در حین شیردهی حامله شدم. لطفا مامانایی که مثل من هستن کمی به من دلگرمی بدن. آخه من بارداری اولم هم خیلی مشکل داشتم. میترسم این بارم مثل دفعه قبل باشم.
ممنون از همگی.
خاک بر سر من.امروز فهمیدم که باردارم.دارم ازغصه میمیرم.برم دکتر ببینم میشه سقطش کنم.پسر 10 ماهشه. بچ ...

سلام شما هنوز عضوید لطفا به من کمک کنید شرایط شما رو دارم

فقط باید بخدا پیله کرد.. زیرا فقط با او میتوان پروانه شد... 
سلام شما هنوز عضوید لطفا به من کمک کنید شرایط شما رو دارم

سلام

منم چند روزه متوجه شدم باردارم

یه حس عجیبی دارم، خوشحالی با پشت صحنه ترس... سعی میکنم خیلی به آینده فکر نکنم و از الانم و دختر یکسال و نیمم لذت ببرم

سلام منم چند روزه متوجه شدم باردارم یه حس عجیبی دارم، خوشحالی با پشت صحنه ترس... سعی میکنم خیلی به ...

دختر من هشت ماهش هنوز خیلی کوچیکه😯

فقط باید بخدا پیله کرد.. زیرا فقط با او میتوان پروانه شد... 
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز