2726
عنوان

با لاغر کننده ای بسیار قوی آشنا شوید

174279 بازدید | 47 پست
فیبرها به روند لاغری شما سرعت بیشتری می دهند به شرط این که بدانید چگونه و به چه نحوی آن ها را مصرف کنید.
قدرت لاغرکنندگی فیبرها بر کسی پوشیده نیست. ما در این مقاله اسرار لاغری آن ها را برملا می کنیم و اطلاعاتی به شما می دهیم که زودتر به هدفتان برسید. با ما همراه باشید.

فیبرها : کدام، چرا و چگونه؟
باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاستاها، برنج و غیره وجود دارند به طور واقعی به حفظ وزن ایده آل شما کمک می کنند. در واقع برخی از مواد غذایی دیگر مثل شیر یا محصولات لبنی دیگر که با فیبرها غنی می شوند تأثیر اندکی روی لاغری می گذارند.
در مورد قرص های سبوس ( سبوس برنج، سبوس گندم ) باید بگوییم که تأثیر اصلی آن ها در راحت کردن دفع است و یبوست را از بین می برند. در واقع تأثیر لاغری آن ها قابل مقایسه با فیبرهای طبیعی نیست.

آیا لازم است که برای لاغری در هر وعده ی غذایی از فیبرها استفاده شود؟
برای این که تأثیر لاغری فیبرها بیشتر شود بهتر است که در هر وعده غذایی فیبر لازم را مصرف کنید. زمانی که شما تغذیه متنوعی داشته باشید مطمئن باشید که فیبرهای مختلفی را نیز جذب می کنید که خواص تکمیلی دارند.

چگونه مصرف کنیم؟
برای صبحانه نان کامل و یک واحد میوه میل کنید. سعی کنید برای صبحانه یک واحد میوه را حتماً مصرف کنید.
برای ناهار و شام حتماً برای پیش غذا و یا به عنوان غذای اصلی سالاد سبزیجات میل کنید. از مصرف نخود و لوبیا سفید نیز غافل نشوید. می توانید برای این وعده ها پاستاها و یا برنج کامل نیز میل کنید.
دسرهایتان را پر میوه میل کنید. به جای کیک های شکلاتی، تارت سیب بخورید. سبزیجات و میوه ها را در هر وعده ی غذایی تان بگنجانید.

برای لاغر شدن میزان ایده آل فیبرها چقدر باید باشد؟
*سبزیجات :
برای صبحانه و همین طور شام حداقل ۲۰۰ گرم سبزیجات مصرف کنید. سبزیجات پخته، خام، تازه، خشک، کنسروی و غیره.
*میوه :
روزانه یک تا چهار واحد بر حسب میزان گرسنگی و میلتان میوه مصرف کنید.
اگر مواد غذایی نشاسته ای مثل نان، پاستاها و برنج مصرف می کنید حواستان باشد که از نوع کامل آن ها استفاده کنید. سبزیجات خشکی مثل لوبیا قرمز و لوبیا سفید را فراموش نکنید. اگر با مصرف این قبیل مواد غذایی دچار نفخ و مشکلات گوارشی می شوید تنها راه چاره این است که آن ها را به تدریج وارد برنامه ی غذایی خود کرده و کم کم میزان مصرفتان را بالا ببرید.

فیبرهایی که در مواد غذایی گیاهی وجود دارد، به وسیله ی روده ها جذب نمی شود. از این گذشته این فیبرها حاوی هیچ نوع کالری نبوده و دفع را راحت تر می کنند. این فیبرها در سبزیجات سبز رنگ و حبوباتی مثل لوبیا قرمز ، لوبیا سفید و غیره، میوه ها و همچنین غلات کامل به طور چشمگیری وجود دارند.
مکانیسم های مختلف نشان می دهد که داشتن تغذیه ای سرشار از فیبرها دریافت کالری ها را محدودتر می کند. توجه داشته باشید که سبزیجات یا میوه ها که از منابع مهم فیبرها محسوب می شوند جز کم کالری ترین مواد غذایی موجود محسوب می شوند.
فیبرها به جویدن بیشتری نیاز دارند و برای همین باعث می شوند که ما آرام تر غذا بخوریم و بنابراین کم تر می خوریم.

چرا فیبرها جلوی انباشته شدن چربی ها را می گیرند؟
زمانی که فیبر بیشتری مصرف می کنیم کالری ها کم تر مجال انباشتگی می یابند. می پرسید چرا ؟ به خاطر این که :
۱ فیبرها ترشح هورمون انسولین که باعث انباشتگی کالری ها می شود را کاهش می دهند.
۲ فیبرها از طریق مدفوع بخشی از چربی های موجود در غذاها را دفع می کنند. توصیه می کنیم برای پیشگیری از انباشتگی کالری ها و تجمع چربی ها فیبرها را دریابید.

وزنتان هر چقدر که می خواهد باشد، فیبرها لاغرتان می کند
حتماً شما هم افرادی را دیده اید که رژیم های سخت می گیرند و خودشان را هلاک می کنند و لاغر می شوند اما بعد از مدتی به وزن اولیه خود و گاهی بیشتر از آن بر می گردند؟ این موارد در مورد لاغری با فیبرها اتفاق نمی افتند. در واقع مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات نه تنها شما را لاغر می کنند بلکه باعث می شوند که شما
خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷

2728
5 نوشیدنی برای کاهش وزن
همه می دانیم آب یکی از بهترین عوامل کمک به کاهش وزن است.
همه می دانیم آب یکی از بهترین عوامل کمک به کاهش وزن است.

اما شاید با خود بگویید: «نمی شود که همیشه آب نوشید!» شاید حرف شما صحیح باشد. اما اگر می خواهید نوشیدنی شما علاوه بر سلامتی منجر به افزایش وزنتان نشود، آب گزینه ای عالی است. می توانید برای تنوع بخشیدن به طعم آب، چند قطره از یک لیمو را در آن بچکانید. حتی ترکیب مقداری آب گوجه فرنگی با آب نیز می تواند نوشیدنی ای سالم، خوش طعم و گوارا باشد. امتحانش کنید.

راز کاهش وزن، این نیست که تنها به محتویات بشقاب غذا نگاه کنید. نوشیدنی های محبوب زیادی هستند که بخاطر وجود کربوهیدرات فراوان، کار را خراب می کنند. برخی آبمیوه ها و نوشابه های انرژی زا از این جمله هستند. اما در این مطلب قصد داریم به معرفی پنج نوشیدنی مطلوب و خوش طعم بپردازیم که به کاهش وزن شما کمک شایانی می کنند.

۱- آب
همه می دانیم آب یکی از بهترین عوامل کمک به کاهش وزن است. اما شاید با خود بگویید: «نمی شود که همیشه آب نوشید!» شاید حرف شما صحیح باشد. اما اگر می خواهید نوشیدنی شما علاوه بر سلامتی منجر به افزایش وزنتان نشود، آب گزینه ای عالی است. می توانید برای تنوع بخشیدن به طعم آب، چند قطره از یک لیمو را در آن بچکانید. حتی ترکیب مقداری آب گوجه فرنگی با آب نیز می تواند نوشیدنی ای سالم، خوش طعم و گوارا باشد. امتحانش کنید.

۲- آب سبزیجات
آیا می دانید که فیبر موجود در سبزیجات، یکی از بهترین گزینه ها در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن، به حساب می آید؟ آب سبزیجات، می تواند علاوه بر تامین فیبر بدن می توانند بخاطر داشتن طعم های تند و مخصوص، حس چشایی شما را در جهت مثبت، تحریک کند.

۳- چای شیرین نشده
قدرت چای سبز در افزایش میزان سوخت و ساز بدن و کمک به کم کردن وزن، ثابت شده است. می توانید آن را به صورت سرد یا گرم، به همراه مقداری عسل و یا شیرین کننده دیگری که قند کمی دارد، بنوشید. البته چای قرمز و اولونگ (چای سنتی چینی) هم همانند چای سبز، حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند علاوه بر کمک به کاهش وزن، سموم انباشت شده در بدن را پاکسازی کنند.

۴- قهوه
نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح می تواند منجر به افزایش کافئین و سرکوب احساس گرستگی شود. البته مصرف مقدار زیاد آن زیاد خوب نیست، اما مصرف آن به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. همچنین اضافه کردن شیر و مقدار بسیار کمی شکر به قهوه، توصیه می شود.

۵- شیر کم چرب
شیر، یکی از بهترین نوشیدنی ها برای بدن است. منبعی عالی از پروتئین ها، ویتامین D و کلسیم که می تواند به رشد و استحکام استخوان ها کمک شایانی نماید. البته شیر کم چرب و بدون خامه.

اگر با مصرف شیر مشکل دارید، می توانید آن را به همراه مقدار کمی قهوه و یا کاکائو مصرف کنید. شیرکاکائو بهترین نوشیدنی انرژی زا است.


خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.
جان من نتتزکون.بذارید همه استفاده کنن.
کوچه ها را بلد شدم.خیابان ها را .مغازه ها.رنگهای چراغ راهنمایی را.جدول ضرب را.و دیگر در راه هیچ مدرسه ای گم نمیشوم.اما هنوز گاهی میان آدم ها گم میشوم."آدم ها را بلد نیستم"
جان من نتتزکون.بذارید همه استفاده کنن.
کوچه ها را بلد شدم.خیابان ها را .مغازه ها.رنگهای چراغ راهنمایی را.جدول ضرب را.و دیگر در راه هیچ مدرسه ای گم نمیشوم.اما هنوز گاهی میان آدم ها گم میشوم."آدم ها را بلد نیستم"
تخم کتان غذائی منحصر به فرد برای داشتن شکمی صاف
شاید با مصرف دانه های کتان دستیابی به شکمی صاف دیگر تنها یک رویا نباشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دانه کتان یک بسته مغذی و سرشار از "چربی غیر اشباع با باند یگانه" است که بیشتر از آنچه تصور می شود برای بدن مفید است.

چربی غیراشباع با باند یگانه برخلاف چربیهای اشباع که چربی بد نیز نامیده شده و در هله هوله به وفور یافت می شود، نه تنها سطح کلسترول را پایین می آورد بلکه میزان چربیهای بدن را نیز کاهش می دهد و مخصوصا با مصرف آن می توان شکمی صاف و خوش فرم داشت.

از سوی دیگر، مصرف این دانه به مشکل نفخ و یبوست کمک می کند و به دلیل دارا بودن فیبر زیاد سیستم هاضمه و فعالیت آن را تنظیم می کند.

بر این اساس توصیه می شود یک قاشق تخم کتان را به صبحانه و یا سالاد ناهار خود بیفزایید و در نهایت پیامد آن را در کاهش چربی های شکمی ببینید....
خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.
به راحتی شکم‌‌تان آب می‌شود اگر...

تغذیه > رژیم- همشهری آنلاین:
یکی از مشکلات چاقی تجمع چربی‌ها در ناحیه شکم است اما گاهی اوقات بدون آن‌که چاق باشید شکمی برجسته دارید. اگر دچار این مشکل هستید این توصیه‌ها را جدی بگیرید.
حتی اگر دوست ندارید/آب بنوشید

نوشیدن آب احتمالا آخرین کاری است که دوست دارید وقتی شکم‌تان در حال انفجار است انجام دهید اما مصرف آب به میزان کافی در طول روز باعث کنترل میزان سدیم موجود در سطح بدن شده و دیگر در شکم خود احساس بزرگی و نفخ نخواهید داشت.

آب باعث تصفیه خون و بهتر کار کردن دستگاه گوارش می‌شود و جلوی نفخ شکم را می‌گیرد. حتی می‌توانید به جای مصرف نوشیدنی‌های مختلف که قندهای مصنوعی نیز دارند از آب استفاده کنید؛ یک نوشیدنی کامل، طبیعی و بی‌ضرر. برای مزه‌دار کردن آب، مقداری آبلیموی تازه می‌تواند پیشنهاد بسیار خوبی باشد. کافی است یک‌بار امتحان کنید و اثرات بسیار خوب آن ‌را در سلامت بدن‌تان ببینید. میوه‌ها و سبزی‌های آبدار هم، منابع خوبی برای تامین آب مورد نیاز بدن و کاهش نفخ‌های شکمی هستند.

بدون نمک مزه‌دار کنید/نمک، دشمن سلامت

مواد‌غذایی آماده و فست‌فودها سرشار از نمک و میزان پایین فیبر هستند که هر 2 ایجاد نفخ می‌کنند. هنگام خرید مواد‌غذایی آماده و کنسروها حتما به محتویات آن توجه کنید. اگرچه همیشه متخصصان تغذیه خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها را به ما توصیه می‌کنند اما به یاد داشته باشید مصرف سبزی‌ها با سس فراوان و نمک زیاد نیز باعث بزرگ‌شدن شکم و افزایش نفخ می‌شود.

هیچ‌وقت میزان نمک موجود در مواد‌غذایی را از طریق مزه کردن آن‌ها اندازه‌گیری نکنید. برای اطلاع از میزان نمک در مواد‌غذایی که خریداری می‌کنید حتما برچسب‌های روی بسته‌بندی‌های آن‌ها را مطالعه کنید. برای مزه‌دار کردن غذاها هم نیازی به نمک فراوان نیست، می‌توانید غذاهای خود را به‌راحتی با مقداری آبلیمو، پودر سیر، پودر نعنا و ریحان، عصاره گشنیز، جعفری یا سایر سبزی‌هایی که با ذائقه شما و سایر اعضای خانواده جور است، طعم‌دار کنید.


بفرمایید موز- انبه/پتاسیم فراموش نشود!

بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها منابع خوب پتاسیم هستند اما بعضی از آن‌ها از نظر میزان این ماده معدنی غنی‌تر و کامل‌تر هستند؛ موز، انبه، هندوانه، سیب‌زمینی، اسفناج، گوجه‌فرنگی، مغز بادام، پسته و....آب میوه‌های طبیعی هم منابع خوب پتاسیم و قند طبیعی هستند، خوردن آن‌ها را فراموش نکنید. پتاسیم می‌تواند ورم شکم و نفخ را کمتر کند.

این نوشیدنی‌ها ممنوع هستند/نوشابه‌های گازدار نخورید

شیرین‌کننده‌های مصنوعی که جایگزین مواد قندی شده‌اند در موادی که با عنوان مواد بدون قند وارد بازار می‌شوند هم وجود دارند. محصولات بدون قند، کالری کمتری را جذب بدن می‌کنند اما در روده انباشته شده و باکتری‌های بسیاری از آن‌ها تغذیه می‌کنند. نتیجه چه می‌شود؟ افزایش نفخ و احساس بزرگ‌شدن شکم.

آن‌ها را سر سفره بیاورید/ با لبنیات دوست شوید!

لبنیات منبع بسیار خوب کلسیم و سایر مواد معدنی است. قند موجود در مواد لبنی هم یک قند طبیعی است اما بدن بعضی افراد آنزیم مورد نیاز برای هضم لاکتوز را به میزان کافی ندارد و این کمبود آنزیم و هضم نشدن لاکتوز بعد از مدت زمان طولانی باعث ایجاد نفخ می‌شود.

بنابراین اگر خوردن شیر به مقدار زیاد شما را اذیت می‌کند، از مقادیر کم شروع کنید و کم‌کم میزان آن ‌را افزایش دهید. نیازی نیست که از همان ابتدا روزی 3 لیوان شیر بخورید و بدن خود را با مشکل روبه‌رو کنید. اجازه دهید تا بدن‌تان ابتدا به هضم شیر و مواد لبنی به میزان اندک عادت کند سپس میزان آن ‌را افزایش دهید.

اگر با هضم لاکتوز مشکل دارید می‌توانید از محصولاتی که لاکتوز آن‌ها کم شده استفاده کنید. درصورتی که کلسیم مورد نیاز بدن از مواد لبنی تامین نشود باید آن ‌را از طریق سایر مواد حاوی کلسیم مانند شیر سویا یا آب پرتقال و میوه‌های طبیعی تامین کنید.

وعده‌های بیشتر، سرعت کمتر/کم بخورید، همیشه بخورید!

به جای ۳ وعده غذایی کامل از وعده‌های متعدد و کوچک‌تر استفاده کنید؛ این کار باعث می‌شود علاوه بر جلوگیری از نفخ، میزان قندخون و گرسنگی نیز کنترل شود بنابراین به ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک‌تر در روز و مواد مغذی توصیه شده رو بیاورید.

در ضمن سریع خوردن غذا بدون این‌که خوب آن را بجوید باعث قورت دادن هوا و نفخ معده می‌شود. غذا خوردن باید حداقل ۳۰ دقیقه طول بکشد. توجه داشته باشید هضم غذا از دهان شروع می‌شود و با جویدن بیشتر می‌توانید نفخ معده را کاهش دهید. یک ویژگی دیگر آهسته خوردن، احساس سیری زودتر است. بررسی‌ها و تحقیقات پزشکی نشان داده هرچه کندتر غذا بخورید، مقدار کمتری غذا خواهید خورد چراکه زودتر احساس سیری می‌کنید.

آرام آرام عادت کنید/سبزی‌ها و انتخاب صحیح آن‌ها!

در انتخاب سبزی‌ها دقت کنید. ممکن است با خوردن سبزی‌هایی مانند کلم بروکلی و گل کلم، با نفخ مواجه شوید البته این به این معنی نیست که آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید بلکه آن‌ها را کم‌کم به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن به این ترکیبات که برای تمام دستگاه‌های بدن مفید هستند عادت کند.

بدنسازی کنید/دست به کار شوید، چرا نشسته‌اید؟!

هر چند افراد به طرق مختلف وزن خود را کاهش می‌دهند اما محققان می‌گویند انجام ورزش شکم در طول روز عضلات شکم را تقویت می‌کند. تقویت عضلات شکم به‌شخص، ظاهر لاغرتر با عضلات قوی و حالت بدنی بهتر می‌دهد.

نفخ معده و بزرگ شدن شکم در بیشتر موارد موضوع خطرناکی را با خود به همراه ندارد اما به‌دنبال حاد شدن این موضوع و روز به روز وخیم‌تر شدن آن، به پزشک خود مراجعه کنید تا راه‌های درمانی موثرتری را به شما پیشنهاد کند.

خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.
گریپ‌فروت و کاهش وزن

تغذیه > رژیم- همشهری آنلاین:
گریپ‌فروت دارای آنزیم‌های چربی سوز است که با جلوگیری از ذخیره شدن قند و نشاسته در بدن به کاهش وزن کمک می‌کند.
به گزارش برنا، نوید عطار مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: گرچه این میوه طعم ترش و اسیدی دارد، اما می‌تواند پس از هضم غذا یک واکنش آلکالین تولید کند که برای درمان حالت اسیدیته در دستگاه گوارش مفید است.

عطار با اشاره به این‌که نوشیدن آب گریپ فروت تازه به تسکین گلو درد کمک می‌کند، افزود: یکی از معروف‌ترین رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن، رژیم گریپ‌فروت است که در این رژیم غذایی توصیه می‌شود، روزانه حداقل سه لیوان آب گریپ‌فروت مصرف شود چون این نوشیدنی می‌تواند در بدن کالری بسوزاند.

وی تصریح کرد: گریپ‌فروت منبع غنی از ویتامین C است که علاوه بر کمک به حفظ حالت انعطاف‌پذیری سرخرگ‌ها، موجب تقویت انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌شود.

مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: این میوه به دلیل داشتن ترکیبی موسوم به پکتین از تجمع ذرات مضر داخل سرخرگ‌ها می‌کاهد و مصرف منظم آن با برنامه مشخص به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

عطار، کاهش علائم بی‌خوابی و کاهش تورم پاهای زنان باردار را از دیگر فواید این میوه برشمرد و افزود: همچنین مصرف گریپ‌فروت به علت وجود خواص آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده، از بروز سرطان جلوگیری می‌کند

خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.
آشنایی با روش تهیه اسموتی هلو برای کوچک کردن شکم

تغذیه > نوشیدنی‌ها- همشهری آنلاین – شهره فرجی:
اگر می‌خواهید شکمی صاف و تخت داشته باشید مصرف این نوشیدنی را به شما توصیه می‌کنیم.
مواد لازم برای یک نفر:


شیر بدون چربی: یک پیمانه

هلوی یخ‌ زده: یک پیمانه

روغن تخم کتان: 2 قاشق چای‌خوری (سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است)

طرز تهیه:

• شیر و هلوهای یخ زده را درون دستگاه همزن ریخته و به مدت یک دقیقه دستگاه را روشن کرده و آن‌ها را مخلوط کنید.

• مخلوط تهیه شده را درون لیوان مورد نظر ریخته و روغن تخم کتان را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

خدایا من را ببخش که درهائی را کوبیدم که خانه تو نبود.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730