2726
عنوان

پخش سریال پر سروصدای نور

19841 بازدید | 12 پست
سریال معروف و دیدنی نور با دوبله فارسی از شبکه فارسی mbc هر شب از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 پخش میشه.
این سریال چند سال پیش از شبکه های عربی پخش شده بود.
نگاهی به داستان:
مهند زنی را که دوست دارد در تصادفی وحشتناک از دست می‌دهد و اینک دلزده از زندگی است. نور دختری که در کودکی دوستش داشته است برای ازدواج به او پیشنهاد می‌شود، اما مهند در شب عروسی می‌گریزد و شکیبایی و اندوه و انتظار برای نور بجا می‌گذارد...
نور
سریال نور (Gm?) ساخت ترکیه، محصول سال ???? و در ژانر ملو درام ساخته شده است. کارگردانی این سریال را "کمال اوزون" بر پایه نوشته ای از "کیلیم کانبولات" و "سیما ارگینکون" بر عهده گرفته است.

بازیگرانی همچون سونگول اودان، کیوانتش تاتلیتوگ، اکرم بورا، گنگور بایرک، عمری کارایل، سویدان سویداس، لاسین سیلاس، سردار اورچین، هلال یوسین، ایشه والیر، سیونش جلسین و کامل گولر نقش ایفا می کنند.

اجراهای سریال در شهر استانبول ترکیه روی می دهد. قهرمان سریال که نقش آن را " کیوانتش تاتلیتوگ" ایفا می کند، پس از مرگ همسر و عشقش که "هلال یوسین" نقش او را بازی می‌کند، وارد گردونه ای از غم و اندوه شد. "اکرم بورا" که نقش پدر بزرگ "کیوانتش تاتلیتوگ" را بازی می کند، برادر زاده خود را که دختری زیبای روستایی است و نقش او را "سنگول ادان" ایفا می کند به همسری نوه اش در می‌آرود. او از کودکی عاشق نوه عموی خود بود. اما " کیوانتش تاتلیتوگ" در شب عروسی با به یاد آوردن عشق اولش اقدام به فرار می کند. این اقدام همسر او را افسرده و غمگین می کند. اما به مرور " کیوانتش تاتلیتوگ" در دل عاشق "سنگول ادان" جای می‌گیرد اما این عشق را مخفی می‌کند. بدین ترتیب این زوج ماجراهای پر فراز و نشیبی از عشق بین خود و از مشکلاتی که در پیش می آید را پشت سر می‌گذرانند.
اینم خبرهایی از این سریال :


دیدن سریال های ترکیه حرام است





به گزارش شیعه آنلاین، در فتوای صادر شده توسط علمای وهابی عربستانی، پخش سریال‌های ترکی از سوی شبکه های ماهواره ای "مبارزه با خدا و پیامبر اسلام(ص)" معرفی شده است...
در همین راستا از سوی دیگر شیخ "عبدالله بن سلیمان بن منیع" از اعضای هیئت بزرگان علمای عربستان گفت: هدف این گونه سریال‌ها منحرف کردن بشر و منهدم کردن انسانیت است زیرا بیننده را به روی آوردن به هوا و هوس می‌خواند و انسان را به آزادی کامل و مطلق و خارج از هرگونه قید و بند دعوت می‌کند و بی شک بدین ترتیب شهوت و هوا و هوس بر انسان غلبه خواهد کرد و حلال و حرام در هم مخلوط می شود...
نکته قابل توجه اینست که این فتوا در حالی صادر شد که طی یکی دو سال اخیر بسیاری از شهروندان عربستان سعودی به مشاهده سریال های ساخت ترکیه روی آورده اند و به شدت از آن استقبال می کنند.
ناگفته نماند برخی از این سریال‌ها داستان‌های عاشقانه ای را دنبال می‌کند که به دلیل تأثیر آن بر زندگی و خانواده های عربستانی، طی چند ماه اخیر مشکلات فراوانی را در میان بسیاری از زن و شوهرهای این کشور به وجود آورده است.
برای نمونه دو سریال "نور" و "سالهای گمراهی" که به زبان عربی از سوی شبکه MBC پخش شد، به شدت مورد انتقاد محافل فرهنگی و غیرفرهنگی عربستان قرار گرفت زیرا موجب طلاق‌های زیادی در عربستان و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شد...


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

سریالهای آموزنده و خانوادگی بر روی صفحه شبکه ام بی سی‌!



دو سریال ترکی دوبله شده به زبان عربی " نور" و "سالهای گمشده" که از شبکه ام بی سی وابسته به عربستان سعودی پخش می شود موجب شده تا خانواده های زیادی در کشور های عربی از هم پاشیده شود. یکی از این سریالها داستان دو جوان با نامهای "نور" و "مهند" است که ظاهرا یک سریال اجتماعی است ولی در حقیقت دارای آموزه های غیر اخلاقی و گفتگوها و روابط عاطفی نزدیک بین دو جنس است که محور اصلی سریال می باشد.
این سریالها آنچنان تاثیری بر روز زنان عرب برجا گذاشته که موجب غیرت و حسادت همسرانشان و بوجود آمدن اختلافات خانوادگی و در نهایت طلاق عده ای گردیده است . بر حسب اخبار رسیده از خبرگزاریهای مختلف ، از دلایل این طلاقها که گزارش شده درخواستهای غیر معقول زنان از همسرانشان برای برخورد عاطفی با آنها همانند قهرمانان مرد این سریالها است...
یک روزنامه محلی اردنی نیز گزارش نموده که که مردی همسر خود را پس از مشاهده تصویر " مهند" قهرمان سریال " نور" بر روی موبایل همسرش طلاق داد زیرا این کار را اهانت به خود و احساسات خود تلقی نموده است.
اما در سوریه نیز گزارش شده که ? مورد طلاق در شهر حلب سوریه به خاطر " مهند" اتفاق افتاده ، و یکی از این موارد در حین تماشای سریال و درگیری بین زن و مرد اتفاق افتاده که منجر به طلاق آن دو گشته.
مورد دیگر داستان زنی بوده که در حین مشاهده سریال ، از روی شوخی به همسر خود گفته من آرزو می کنم اگر یک روز از عمرم باقی باشد بتوانم با مهند ازدواج کنم! و با شنیدن این جمله مرد بلافاصله همسر خود را طلاق می دهد و او را از خانه بیرون می کند!
موردی دیگر مردی بوده که با ورود به اتاق خواب تصویر "مهند" را به جای تصویر خود می بیند و به دنبال آن همسر خود را طلاق می دهد. و دو مورد دیگر نیز طلاق در حین تماشای سریال بوده!
حتی زوجهای یمنی نیز از این سریال در امان نبوده و آمارهای اخیر حاکی از حداقل دو مورد طلاق در بین زوجهای جوان یمنی می باشد.
لازم به ذکر است که هنرپیشه نقش اول زن این سریال یعنی " نور" هم اکنون در دادگاههای ترکیه در حال طلاق از همسر خود می باشد. همسر "نور " در پی پخش این سریال از صفحه های تلویزیون نتوانست خشم خود را از ابراز روابط عاطفی همسرش با بازیگر مرد فیلم تحمل و از دادگاه تقاضای طلاق کرد. وی معتقد است روابط این دو بیش از آنچه در سریال مشاهده می شود بوده است...
محتوای فیلمهای سینمایی شبکه ام بی سی در غالب موارد تخریب کننده و بی محتوا و ترویج دهنده خشونت و عادات زشت غربی و بر خلاف عرف و عادات جامعه عربی و مسلمان بوده و مشکلات زیادی را برای خانواده ها به وجود آورده بطوریکه موجب اعتراضات و انتقادات زیادی در بین فرهیختگان عرب گشته است...
لازم به ذکر است که هر ساله و در ماه رمضان پخش این سریالها سیر صعودی جنون آمیز به خود گرفته بطوریکه بیش از یکصد سریال و فیلم و برنامه مستهجن در اوج ماه مبارک رمضان که ماه دعا و نماز وبهار قرآن است از این شبکه ها پخش می شود تا مردم را با مشغول کردن به این برنامه ها حتی از نماز جماعت و سایر عبادات بازدارند!
2728
رقابت تلویزیونی ایران و ترکیه ...حدود دو سال پیش سریالی ترکی در شبکه ماهواره‌ای MBC پخش شد که نقش اصلی آن را کیفانش تاتلیتوج، بازیگر سرشناس ترک برعهده داشت که با نام مهند نقش ایفا می‌کرد. اما اخیرا حامد کمیلی بازیگر جوان ایرانی نیز که در سریال ماه رمضانی اغماء نقش ایفا کرده، بقدری در میان اعراب محبوب شده که به او نیز لقب مهند را داده‌اند. این سریال در کشورهای عربی الوهم نام گرفته و هر روز هفته از شنبه تا چهارشنبه از طریق شبکه MBC پخش می‌شود. بازیگرانی همچون: امین تارخ، شیرین بینا، لعیا زنگنه نیز در این سریال نقش ایفا کرده و سیروس مقدم کارگردانی آن را برعهده داشت. به نوشته صفحه عربی تابناک، در همین حال پایگاه اینترنتی شبکه ماهواره‌ای MBC اخیرا یک نظرسنجی برگزار کرده و در آن نظر اعراب نسبت به مهند ایرانی و مهند ترکی را جویا شده است. نتایج بدست آمده در این نظرسنجی که همچنان ادامه دارد، نشان می‌دهد که فاصله میان این دو بازیگر بسیار اندک است بطوریکه گاهی وزنه به سمت حامد کمیلی سنگین شده و گاهی نیز کیفانش تاتلیتوج جلو می‌زند...
در دنیای عرب "غوغای سریالهای ترکی" ادامه دارد یکی از این سریالهای موفق تلویزیونی، سریال Gm? (نور) است که از کانال MBC4 پخش میشد. این سریال پس از موفقیت در ترکیه توانست رکورد بیننده را در کشورهای عربی نیز بشکند. این سریال که محتوایی خانوادگی دارد، با داستانهای جالب و آموزنده ی خود همراه با صحنه های رومانتیک بسیار زیبایش در دل خانواده‌های عرب جای خاصی برای خودش باز کرده است. طوریکه اخبار شگفت انگیزی در روزنامه های مختلف دنیا پیرامون این سریال منتشر می‌شود. خبر طلاق زنهای عرب از شوهرشان بدلیل عشق به بازیگر نقش اول مرد سریال، و قربانی کردن حیوانات و فروش حیوانات خانگی و هجوم توریست های عرب به ترکیه. بازیگر مرد سریال K?van Tatl?tu? در ایفای نقش خود بسیار ماهرانه عمل کرده است، بطوریکه این امر و در کنار آن زیبایی مثال زدنی این بازیگر باعث شده تا علاقه ی شدید دختران و زنان عرب را بخود جلب کند، تا جائیکه نانسی عجرم - خواننده معروف لبنانی- نیز از علاقه اش به نوع بازی و زیبایی ظاهری کیوانچ سخن به میان آورد و کار به جایی رسید که بالاخره رولا سعد، خواننده ی معروف و زیبای عرب پیشنهادی ??? هزار دلاری به این مدل و بازیگر ترک برای ایفای نقش در کلیپ جدید خود بنام (ناویهالو) داد. به این ترتیب کیوانچ رکورد بیشترین دستمزد را در بین سایر مدلهایی که در کلیپهای عربی بازی میکنند،بخود اختصاص داد. این کلیپ هم اکنون از کانالهای موزیک عربی پخش می‌شود. اما قضیه از این ها هم فراتر رفت. طوریکه بگفته ی روزنامه? انگلیسی Financial Times، سریال Gm? "حسرت عشق در زنان عرب" را زنده کرد. این روزنامه از موفقیت سریال و نقش آن در افزایش توریستهای عربی بخصوص عربستان صعودی در ترکیه سخن گفت. و اما روزنامه ی ایرانی "تهران تایمز" نیز در اینباره ساکت ننشست. اما این روزنامه ی ایرانی که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، پخش سریالهای ترکی از کانالهای عربی را دارای هدفی سیاسی عنوان کرد و افزود: ترک ها با استفاده از زیبایی طبیعت کشور ترکیه و بازیگران خوش چهره ی خود، سعی در تبلیغ فرهنگ خود و کم رنگ نمودن نقش ایران در خاورمیانه دارند. (البته شایان ذکر است که پیش از این، سریالهای ترکی در کشورهایی چون یونان و ایتالیا طرفداران زیادی پیدا کرده بود. امیدواریم دولت ایران هم بجای حسادت ورزی به فکر کارهای مفید فرهنگی در جهت معرفی کشور خود باشد.)
هشدار جدی مراجع دینی دانشگاه الزهر مصر! مراجع دینی دانشگاه الازهر مصر هشدار دادند که سریال ترکی Gm? آمار طلاق در کشور را افزایش داده است. گویا زنان عرب با دیدن صحنه های رومانتیک فیلم، مرد ایده آل خود را به نقش اول سریال یعنی K?van Tatl?tu? نزدیک دیده اند و از رفتار خشک شوهران خود انتقاد کرده اند که این موضوع خشم مردان عرب را برانگیخته است. در سایتهای مختلف عربی این بازیگر زیبای ترک با براد پیت تحت عنوان "کدامیک زیباترند؟" مقایسه می شود. اضافه میکنم که کانال MBC در نظر دارد مجموعه های تلویزیونی با بازی بازیگران خوش چهره ی ترک بسازد. رئیس آموزش و پرورش کویت از بازیگران سریال Gm? به "سربازان شیطان" تعبیر کرد! از آنجائیکه این سریال توجه خانواده های کویتی را نیز بخود جلب نموده، دانش آموزان کویتی از همراه داشتن کیف و قلم و کتابچه هایی که عکس بازیگران این سریال را داشته باشند، منع شدند!
ارسال نظر شما
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز