2703
2553
عنوان

اشپزی*کیک*دسر*انواع سالادها*نهارخوشمزه*شام بامزه*ژله*شیرینی

| مشاهده متن کامل بحث + 597824 بازدید | 5782 پست
سلام صبح بخیر  من قراره فامیل های شوهرم بیان خونمون حدودا 30 نفر هستیم جوان هم زیاده تو جمع ما ...

سلام خوبی

ظهر شما بخیر

به سلامتی مهمونی خوبه

غذای سنتی میخوای یا مدرن با قاطی پاتی؟

چون جوون زیاد هستید اگر دوست داری از این منو استفاده کن

حلیم بادمجان ، لازانیا ، سالاد مرغ یا الویه ، خوراک جوجه هم با مخلفات خوب و راحته ، ته چین 


خدای مهربانم شکر برای هر آنچه دادی و ندادی

اینم برای طرفدارای غذاهای با طعم  متفاوت : کتلت با پودر جوانه 

  • پودر جوانه: 200 گرم معادل ده قاشق غذاخوری سر پر
  • تخم مرغ: دو عدد
  • نمک: یک قاشق چایخوری
  • بکینگ پودر: یک قاشق مربا خوری
  • ادویه نسبتا تند: یک و نیم قاشق مربا خوری
  • آب: به مقدار لازم
  • تمامی مواد را با هم مخلوط مینماییم. آرام آرام همزمان با همزدن توسط چنگال آب را به حدی اضافه میکنیم که از حالت سفت شدن در بیاید. همزمان مراقب باشید که خمیر زیاد شل نشود. با مقداری روغن ماهیتابه را گرم نموده و قاشق قاشق مواد اولیه کتلت را درون ماهیتابه ریخته و پخت نمایید. بگذارید اندکی سرد شود و با تزیین و چاشنی های مورد نظر خود میل نمایید . نوش جان! طعم و بافت این کتلت بسیار متفاوت و نو است ، در عین حال غذایی سالم ، نسبتا ارگانیک ، گیاهی و سیر کننده و مقوی است.

http://javanesaz.ir/recipe-items/کتلت-رژیمی-با-میکس-انواع-جوانه/

Www.javanesaz.ir اطلاعات  جوانه ساز   

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥 

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود و حتی توی تعطیلی های عید هم هستن. 

بیا اینم لینکش ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

سلام دوستان. یه پیشنهاد داشتم برای شب عیدتون. برای خرید آجیل عیدتون میتونید از سایت گل جیل سفارش بدید. حتی میتونید سفارش تلفنی هم بدید. تنها کافیه با تلفن 44073545-021 تماس بگیرید تا به طور رایگان براتون ارسال بشه

http://goljil.com/

ابتدا برنج را کمی می خیسانیم ، سپس یک قابلمه پر از آب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری نمک داخل آب می ریزیم سپس برنج را داخل قابلمه می ریزیم. سیب زمینی را نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا نیم پز شود.

گوشت مرغ را به همراه مقداری آب و زردچوبه داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا مرغ تقریبا بپزد. پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا پیاز نرم شود سپس گوشت مرغ را از استخوان جدا و خرد می کنیم.

گوشت مرغ را به پیاز اضافه می کنیم و کمی مواد را تفت می دهیم. در مرحله بعد گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مخلوط پیاز و مرغ اضافه می کنیم. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مواد را تفت می دهیم تا آب اضافه آن تبخیر شود.

در پایان سیب زمینی سرخ شده را به همراه مقداری نمک و فلفل به سس استانبولی اضافه می کنیم و مواد سس را خوب مخلوط می کنیم. زمانی که آب برنج به جوش آمد سس را به قابلمه برنج اضافه می کنیم و با برنج مخلوط می کنیم.

پس از اینکه آب موجود در قابلمه کاملا تبخیر شد کمی آب و روغن به برنج می دهیم و درب قابلمه یک دم کنی قرار می دهیم تا برنج دم بکشد. پس از آماده شدن استانبولی پلو آنرا به همراه ترشی گل کلم یا سالاد شیرازی سرو می کنیم.

2456
2714

ژله ویترینی

یک نوع از ژله با ظاهری بسیار زیبا که برای مهمانی و مجالس می تونید از اون استفاده کنید



مواد لازم :

  • ژله آلوئه ورا : 3 بسته
  • شیر یا بستنی وانیلی : 2 لیوان
  • آب جوش : 3 لیوان
  • آب سرد : 1 لیوان
  • قالب ژله (هر مدلی که دارید)
  • روغن : یک الی دو قظره برای چرب کردن قالب
  • پاستیل یا میوه های خرد شده : به مقدار لازم

مراحل پخت :

  1.  ابتدا دو بسته ژله آلوئه ورا را با دو لیوان آب جوش کاملا مخلوط کنید. باید این مخلوط را آنقدر هم بزنید تا کاملا خنک شود.
  2.  دو لیوان شیر ( یا دو لیوان بستنی آب شده ) را به آرامی مایع بالا اضافه کرده و آنقدر هم بزنید که با هم مخلوط شوند.
  3.  قالب ژله را با قلمو کمی چرب کرده و مخلوط شیر و پودر ژله را درون آن بریزید.
  4.  قالب ژله را درون یخچال بگذارید تا ژله کامل بسته شود.
  5.  یک بسته ژله آلوئه ورای مانده را با یک لیوان آب جوش و یک لیوان آب سرد درست کنید.
  6.  با چاقو نوک تیز به آرامی 3 یا 4 تکه از ژله را بریده و از قالب ژله خارج کرده و درون ظرف فلزی بریزید.
  7.  فضاهای خالی را با میوه های فصل خرد شده و یا پاستیل پر کنید.
  8.  ژله آلوئه ورا را به آرامی با قاشق روی میوه ها و پاستیل ها بریزید تا کامل پر شود. سپس دوباره قالب را درون یخچال بگذارید.
  9.  ژله های مخلوط با شیر را روی بخار کتری مجدد گرم کنید تا کامل آب شود.
  10.  بعد از بسته شدن قسمت های خالی مجدد قالب را از یخچال خارج کرده و ژله آب شده مخلوط با شیر را درون قالب بریزید و مجدد درون یخچال بگذارید.
  11.  بعد از 2 ساعت ژله شما اماده است و می توانید آن را درون ظرف سروتان برگردانید.
  12.  راه دیگر
  13.  بر عکس این مراحل را انجام دهید.یعنی ابتدا 1 بسته ژله آوئورا را طبق پاکت تهیه کرده و داخل قالب بریزید تا خودش را بگیرد.سپس میوه ها و یا پاستیل های مورد نظر را روی کل سطح ژله بریزید.سپس عین مرحله 1 و 2 یعنی دو بسته ژله و شیر یا بستنی را با هم مخلوط کرده و مایع به دست آمده را روی میوه ها بریزید.اگر هم نخواستید می توانید کلا شیر یا بستنی را حذف کرده و فقط از ژله بی رنگ استفاده کنید تا میوه ها به خوبی معلوم شوند.
سلام دوستان ، میشه خواهشنا دسر عالی و خوشمزه واسه مهمون داریم همراه غذا و دسر برای پذیرایی چی ها پیش ...



سلام


💎 واسه قیمه بادنجون بورانی کلم ، بورانی کرفس ، خیار ماست ، سالاد مکزیکی خیلی خوشمزه س ومناسبه


💎همراه مرغ( ترش یا مجلسی) ، بورانی بادنجون ، خیارماست ، ماست کاهو  خیلی خوشمزه س


💎واسه فسنجون ، زیتون و سبزی خوردن عالیه


💎واسه قورمه سبزی سالاد شیرازی و پیازخام و ترشی مناسبه


✔دستور بورانی کلم👈 کلم قرمزا رو برگ برگ کنیو و تمیز بشورید و داخل آب و نمک بذارید ده دقیقه بعد شستشو داخل صافی تا آبش بره حالا با سبزی خورد کن خوردشون کنید و با پودرسیر و نمک و یه خورده نعنای خشک ب ماست اضافه کنید

این بورانی باید غلیظ باشه


✔دستور بورانی بادنجون👈 بادنجونا رو بشورید و با پوست روی شعله ی گاز بذارید تا کباب شه 

وقتی جنگال بزنید داخل و احساس خالی بودن داشته باشن دیگه درست شدن ، مراقب باشید نسوزن😉

سرد ک شد پوستشون رو بکنید(اگه خوب درست شده باشن پوست بادنجون ازگوشتش جدا شده و تیکه تیکه میفته) و خوب بکوبید و با یکی دوتا سیر رنده شده ب ماست اضافه ش کنید(اگرم خواستید خوشمزه تر شه یه پیاز خوب خوب ریز کنید و کاملا سرخش کنید و ب ماست اضافه کنید)


✔دسور بورانی کرفس👈 ساقه های کرفس رو بعد شستشو خورد کنیدوبدون روغن بذارید پخته و نرم و آبپز شه. بعد درست شدنشون خوب بکوبید تا له شن حالا یه پیاز کوچیک براش خورد کنید و کامل سرخ کنید و یکم فلفل سیاه بزنیدو ب کرفس له شده اضافه کنید و کرفس رو تفت بدید چند دقیقه حالا با پودر سیر و یکم گشنیز تازه ی ساطوری شده ب  ماست اضافه ش کنید


✔دستور ماست کاهو👈 کاهو رو ریز خورد کنید و ب همراه پودر سیر و نمک و فلفل سیاه ب ماست چکیده اضافه کنید


دستور ماست مجلسی👈 گردوی خورد شده (تیکه هاش در حد یه نخود) و کنجدبو داده و  کشمش و پودرسیر و نمک رو ب ماست چکیده اضافه کنید


خیارماست👈 خیار نگینی خیییلی ریز (رنده خوب نیست) و یه سیر رنده شده و گشنیز تازه ی ساطوری شده و نمک و فلفل سیاه ب ماست چکیده اضافه کنید( میتونید واسه خوشمزه شدنش پیاز داغ هم واسه ش درست کنید😋)


✔سالادمکزیکی👈 ذرت آبپزشده ی نرم(کنسروش خیلی خوشمزه تره) و هویج نگینی ریز و پخته شده و فلفل سبز ریز شده ی پخته شده رو مخلوظ کنید و ماست چکیده و سس مایونز و آبلیمو(حتما) و فلفل سیاه و یه خورده شنبلیله( بی نظیرش میکنه😋) بهشون اضافه کنید و خوب هم بزنید 


مراحل روشنفکری در اروپا:                                         1-تحصیلات عالیه2-مدارک معتبر3-مطالعات گسترده4-اطلاعات عمومی بسیار بالا5-جامعه شناسی6-نوشتن کتاب7-نوشتن مقاله8-نظریه های تایید شده9-سفر به نقاط مختلف دنیا10-شخصیت و انسانیت بالا11- احترام به تمامی مذاهب و عقایدمراحل روشنفکری در ایران:1- کشیدن سیگار و خوردن قهوه2-مخالفت با دین و مذهب3-خواندن جملاتی چند از نیچه و...4-طلاق گرفتن5- موزیک خارجی گوش کردن6-سفرهای مكرر به تایلند7-نگهداری از سگ یا گربه و آن را به اندازه فرزنده نداشته عزیز شمردن8-مخالفت با چيزي كه بقيه موافقن9-موافقت با چيزي كه بقيه مخالفن😐😂😂   
سلام 💎 واسه قیمه بادنجون بورانی کلم ، بورانی کرفس ، خیار ماست ، سالاد مکزیکی خیلی خوشمزه س ومنا ...


راستی اون ماست و کاهو یکی از مواد اصلیش کنجد بو داده ی شور شده س  ک یادم رفت بنویسم😄


هرچی کنجدش بیشتر باشه خوشمزه تره😉

مراحل روشنفکری در اروپا:                                         1-تحصیلات عالیه2-مدارک معتبر3-مطالعات گسترده4-اطلاعات عمومی بسیار بالا5-جامعه شناسی6-نوشتن کتاب7-نوشتن مقاله8-نظریه های تایید شده9-سفر به نقاط مختلف دنیا10-شخصیت و انسانیت بالا11- احترام به تمامی مذاهب و عقایدمراحل روشنفکری در ایران:1- کشیدن سیگار و خوردن قهوه2-مخالفت با دین و مذهب3-خواندن جملاتی چند از نیچه و...4-طلاق گرفتن5- موزیک خارجی گوش کردن6-سفرهای مكرر به تایلند7-نگهداری از سگ یا گربه و آن را به اندازه فرزنده نداشته عزیز شمردن8-مخالفت با چيزي كه بقيه موافقن9-موافقت با چيزي كه بقيه مخالفن😐😂😂   
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687