2703
2553

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش

ایشالا مشکلت حل میشه 💕🌷

سلام دوستان امیدورام همگی همراه خانواده خوب خوب باشید
بسیار مطالب خوبی بود فقط چون زیاد بود کامل نتوانستم بخوانم
یک موضوع مهم در مورد مهد برای من پیش آمده که خیلی نیاز به کمک دارم
خواهش می کنم کسی تجربه دارد به من هم بگوید
پسر من یک ماه پیش شد دو سالش همین یک فرزند را دارم نوه اول درخانواده خودم در خانواده پدری نوه هست ولی چون پدر شوهر مادر شوهرم به رحمت خدا رفتن خیلی خیلی کم همدیگر را می بینیم یعنی پسرم ایلیا فقط بچه ها رو در حد پارک می بینه از همان 3ماهگی با همه احساس غریبی می کرد خیلی هم بدجور که خوب حالا بهتر شده ول باز هم... تا دوسالگی پیش مامانم بوده که خیلی هم دوستش دارن اما خوب مادرم خودش نیاز به مراقبت داره و ایلیا بسیار وابسته به مامانم تصمیم گرفتم از دوسالگیش بگذارم مهد چون شاغلم
خوب می دانستم اخت شدنش زمان می بره واز روز اول هم مهد فهمید. تا 2 هفته با او حتی درکلاس هم میرفتم با همکاری مهد ومامانم خوب خیلی هم استقبال می کرد جدا سازیش که شروع شد با 20 دقیقه تا حالا که شده 2 ساعت. خوب با مربیش هم جورشده و زود می رود پیشش البته با گریه .راستش از رفتار مهد خوشم آمده. ولی موضوع مهم این هست که از همان ابتدای جداسازی گاهی صبح ها دچار تهوع می شود دربدوورود به مهد. شاید 1 دقیقه هم طول نکشد و بعد هم راحت می شود.
خوب با جستجو در اینترنت خود مهد ودوستان ومشاور وپزشک فهمیدم ایلیا تنها این جور نیست.
وباید صبر کنم تا حل شود خواهش می کنم اگر تجربه ای پیشنهادی دارید مرا راهنمایی فرمایید.
2456
هدفم از نوشتن این موضوعات این هست که مادرها رو از وضعیت غیر استاندارد مهد کودکهای تهران با خبر کنم و از همه مادرهایی که این موضوع براشون مهمه خواهش کنم تا دست به دست هم بدیم و کاری برای بچه هامون بکنیم.
محبوبه جان به نظر من مشکل پسر شما روحی هست. و این تغییر بهش خیلی فشار اورده. به نظر من اول از شرایط مهدش مطمئن شو . مطمئن باش که باهاش مهربونند و بازی می کنند. بعد براش بیشتر وقت بزار . هر چقدر که نیاز داره. 1 ماه 2 ماه .بزار دوست پیدا کنه و به محیط عادت کنه.
پیدا کردن مهد کودک با کیفیت کار ساده ای نیست .
اگر می خواهید فرزندتان راضی باشد و از او به خوبی مراقبت شود ,لازم است محل را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید کسانی که از کودکتان مراقبت می کنند و محیط و برنامه مهد با استانداردها مطابقت می کند.
پس لازم است حداقل 2 روز در مهد حضور یافته و محیط را کاملا بررسی کنید.
هیچ چیز نمی تواند جای بازدید شخصی شما را بگیرد ، چون ملاکهای افراد برای تشخیص مهد کودک با کیفیت ، متفاوت است.
مهد کودک با کیفیت هرگز زمان بازدید شما را به زمانهایی محدود نمی کند که کودکان حضور ندارند و یا در خواب به سر می برند.
هنگام بازدید یک کاغذ و قلم بردارید و برداشتهای خود را یادداشت کنید.
سوالهای زیر می تواند به شما برای ارزیابی مهد کودک کمک کند.
2714
- اولین برداشتهای شما درباره مهد کودک چیست؟
2- آیا به نظر می رسد بچه ها با شادی مشغول بازی هستند؟
3- آیا به نظر می رسد که مربیان از وجود بچه ها لذت می برند و با آنها به راحتی تعامل می کنند؟
4- آیا مربیان در کلام و رفتار خود عشق و محبت نشان می دهند؟
5- آیا کودکان برای بازی فعالانه , فضای کافی دارند؟ جایی برای بازی با تاب و سرسره و یا اسباب بازیهای بالا رفتنی
6- آیا جایی برا بازی با ماسه و فضای کافی برای دویدن و پریدن هست؟
7- آیا محیط تمیز است و به خوبی از آن نگهداری می شود؟
8- آیا هنگام بازی کودکان به خوبی بر آنها نظارت می شود؟
9- آیا برای فعالیتهای گوناگون بچه ها فضایی وجود دارد؟
• گوشه ای برای بازیهای ساختمانی Lego (دقت کنید بچه ها در این محل چگونه بازی می کنند.آیا با هم همکاری و تلاش و کوشش کی کنند یا در استفاده از آنها با هم مشکل دارند)
• محلی برای خاله بازی. (در این محل وسایل و لباسهای بزرگسالان و عروسکها و اسباب بازی های مربوطه وجود دارند.)
• پازلها و بازیهایی که دستها را تقویت می کنند.
• گوشه قصه یا استراحت (فضای راحتی که بچه ها بتوانند به تماشای کتابهای مصور بپردازند یا زمانی را در آرامش و سکوت بگذرانند.)
• محوطه کارهای هنری (جایی که بچه ها بتوانند با خیال راحت با رنگ و وسایل هنری استفاده کند و محیط محوطه را کثیف کند.یعنی بدون نگرانی )
• زمانهای مخصوصی که در برنامه مهد کودک گنجانده شده است چیست؟
o زمان رسیدن: وقتی بچه ها به مهد کودک می رسند آیا یکی از مربیان به استقبال آنها می رود و جلوی نام آنها علامت حاضر می زند؟
آیا به بچه ها فرصت داده می شود از والدین خود خداحافظی کنند؟

o زمانهای تغییر فعالیت: آیا مربیان برای شروع فعالیت جدید به بچه ها کمک می کنند؟ آیا از آیین هایی مانند شعر خوانی یا بازیهای خاص استفاده می کنند؟ اگر کودکی مقاومت می کند باید او را کمک کنند نه سرزنش.
o زمان قصه خوانی یا گردهمایی : بعضی بچه ها نیاز دارند به هنگام گوش کردن بایستند یا به این سو و آن سو بروند. آیا از بچه هایی که دائم وول می خورند در گروه استقبال می شود؟

o زمان صرف میان وعده یا ناهار :آیا از نوع غذا یا روش پذیرایی رضایت دارید؟
10- سیاستهای مهد کودک برای حفظ سلامهی و بهداشت چیست؟
• آیا مهد کودک برای حفظ بهداشت بچه ها از مسئولین و بچه ها می خواهد که دستان خود را بعد از رفتن به توالت و قبل از دست زدن به خوراکی ها بشویند؟
• آیا سرویس بهداشتی مهد و محوطه تعویض پوشک ضد عفونی می شود؟
• آیا آب بینی بچه ها پاک می شود و حوله تمیز یا دستمال کاغذی در اختیار آنها قرار می گیرد تا بتوانند دستها و صورت خود را خشک کنند.
• آیا رختخواب هر کودکی به طور مجزا و تمییز نگه داشته می شود؟

11- آیا محیط داخلی و خارجی مهد کودک به طور کامل برای بچه ها ایمن سازی شده است؟ آیا مواد خطر ناک در کمد های قفل شده قرار دارد؟ آیا سیمهای برق و مواد شوینده و لوازم آشپزی در جایی امن قرار داده شده اند؟ آیا تعداد مسئولین ناظر برای رویایی با فوریتها کافی است؟ آیا برای خروج بچه ها از مهد به هنگام بروز آتش سوزی یا بلایای دیگر برنامه ریزی شده است؟

12- مهد کودک با کیفیت خوب از شما می خواهد هر وقت که خواستید سر بزنید چون بهترین مراکز می خواهند که والدین روش کار آنها را ببینند و درک کنند که مسئولین و مربیان مهد هر روز و در تمام روز ، کار خود را به نحو احسن انجام می دهند.


بعد از انتخاب مهد کودک ، باز به او سر بزنید . همه مهد های کودک باید همیشه از بازدید والدین استقبال کنند و محدودیتی قایل نشوند. هر مهد کودکی که دستیابی والدین را به خود محدود می کند برای کودک شما جای امنی نیست.
ستاره جون از تاپیک خوبی که گذاشتی واقعاً ممنون.

حقیقتاً پیدا کردن مهد کودکی که شرایط استاندارد و ایده ال رو داشته باشه کاریست بس دشوار. من خودم مدتیه که درگیر این قضیه ام و هنوز تنونستم مهدی که به ایده آلهای خودم نزدیک باشه رو پیدا کنم. آخه سخته که یه مادر جگر گوشش رو دست هر کسی و توی هر محیطی بسپاره. امیدوارم هممون بتونیم مهد مناسبی برای کوچولوهای عزیزمون پیدا کنیم.
ساره جون قبلا تاپیکهای دیگه ای دیدم که مهد کودکها رو دسته بندی کرده بودند ولی به نظر من چون معیار دسته بندی کامل نبوده ، ارزشیابی هم اشتباه بوده. من از شما و همه مادرهایی که به سلامت روح بچه هاشون اهمیت خواهش می کنم ،توی این تاپیک جمع بشند تا فکری به حال اوضاع غیر استاندارد مهد کودکها در تهران بکنیم. و مطمئن هستم که می تونیم.
تجربه کودک در سنین خردسالی از مهد کودک باید احساس شور و اشتیاق ، کنجکاوی و اعتماد به نفس نسبت به توانایی یادگیری را ایجاد کند. این مرحله به منظور قرار دادن کودک در مسیر سریع موفقیتهای تحصیلی طراحی نشده است ، زیرا کودکی که در سنین بسیار پایین تحت آموزش دروس مختلف قرار داده شود ، اغلب به اضطراب و نگرانی و دلزدگی از تحصیل دچار می شود.

دامنه فعالیتها باید در حدی باشد که کودکان با تواناییهای متفاوت و دامنه های توجه متفاوت از آنها لذت ببرند.

یکی از مهمترین آیتم های رشد جسمانی ، شخصیتی و ذهنی کودک بازی هست و به خصوص بازی پر تحرک.

تحقیقات نشان می دهد که رابطه مستقیمی بین محرومیت از بازی آزاد و ابتلا به افسردگی و خودکشی و خودشیفتگی وجود دارد.

مهدکودکی که فضای مناسبی برای بازی آزادانه کودکان (چه به صورت فردی و هم گروهی)ندارد. جای مناسبی برای کودک شما نیست.
امروزه فرستادن بچه ها به مهدکودک امری از روی میل شخصی نیست؛ بلکه مثل مدرسه رفتن ضروری شده!

پدر و مادر کارمند یا خانه دار و شاغل هم نمی شناسد. انگار که آموزش های مهد کودک، پایه شروع آموزش های مدرسه است. مهم تر از آن، پله ای است برای ورود به جامعه و اجتماعی شدن. اما انتخاب یک مهدکودک خوب، کار ساده ای نیست؛ چرا که بچه ها در این سن هنوز حق و حقوق شخصی شان را نمی شناسند و نمی توانند از آن دفاع کنند و حتی ممکن است بعضی از اتفاق ها طبیعی به نظرشان برسد؛ اتفاق هایی که نه تنها طبیعی نیستند، بلکه ممکن است سلامت آنها را هم به خطر بیندازند.

شما که قصد دارید فرزندتان را در یک مهدکودک ثبت نام کنید، پیش از ثبت نام به چه نکاتی توجه می کنید؟ اینکه مهدکودک نزدیک محل کار یا منزلتان باشد؟ بزرگ باشد یا کادر آموزشی خوبی داشته باشد؟ یا اینکه یکی از دوستان یا آشنایانتان در آن مهدکودک مشغول کار باشد؟ تمام اینها می توانند معیارهایی برای انتخاب یک مهدکودک خوب باشند اما پیش از ثبت نام حتما این ۱۲ نکته را هم به خاطر بسپارید تا فرزندتان ساعات خوشی را دور از خانه سپری کند.

۱) بهتر است محل مهدکودک داخل کوچه باشد

بهتر است مهدکودکی که انتخاب می کنید، داخل یک کوچه باشد؛ نه خیابان اصلی. سروصدا و حرکت سریع ماشین ها در خیابان اصلی، ممکن است فرزند شما را بترساند و او را از رفتن به مهدکودک منصرف کند.

۲) از فرزندتان هم نظر بخواهید

در انتخاب مهدکودک حتما از فرزندتان هم نظر بخواهید تا فکر نکند که شما می خواهید او را برای ساعاتی هم که شده از سر خود باز کنید.

۳) وابستگی کودک را کم کنید

اگر شاغل نیستید و فکر می کنید که می توانید خودتان تمام مدت از فرزندتان نگهداری کنید، باز هم بد نیست که چند ماه یا حتی یک سال پیش از ورود به مدرسه، فرزندتان را در یک مهدکودک ثبت نام کنید تا وابستگی اش به خانواده کم شود؛ به خصوص اگر کودک شما تک فرزند است.

۴) مربی ها را ببینید

اگر دیدید که مربی ها پرخاشگر هستند، بچه ها را تحقیر کرده و به آنها توهین می کنند یا توجه شان تنها بر عده خاصی از بچه هاست، بهتر است قید آن مهد را بزنید؛ وگرنه، فرزندتان خیلی زود از آنجا دلزده خواهد شد.

۵) به کلاس ها سر بزنید

از مدیر مهدکودک بخواهید که پیش از ثبت نام به شما اجازه بدهد که سری به کلاس ها و مربی هایشان بزنید و ببینید که رفتار آنها با بچه ها چگونه است؟

۶) نظر دیگران را هم بپرسید

پیش از ثبت نام در مهدکودک موردنظرتان با چند تا از بچه ها و والدین آنها که در آنجا هستند صحبت کنید و ببینید که نظر آنها در مورد آن مهدکودک مثبت است یا منفی.

۷) ساعت کاری تان را کنترل کنید

اگر شاغل هستید و می خواهید فرزندتان را در ساعت های خاصی به مهدکودک ببرید و بیاورید، مطمئن شوید که آنجا نیم ساعت قبل و یک ساعت بعد از ساعت کار شما باز است. به هر حال ممکن است بعضی روزها مشکلی برایتان پیش بیاید و نتوانید سر وقت برسید.

۸) سرویس مهد را بررسی کنید

اگر خودتان نمی توانید دنبال فرزندتان بروید مهدکودکی را انتخاب کنید که سرویس داشته باشد و حتما از سلامت راننده سرویس هم مطمئن شوید. در ضمن از مدیر بخواهید که فرزندتان را غیر از کسانی که خودتان معرفی می کنید، به فرد دیگری تحویل ندهد.

۹) امکانات مهد را بسنجید

فرزند شما قرار است چند ساعت را در یک محیط جدید سپری کند بنابراین از وجود امکانات و زمین بازی مناسب و ایمن در مهدکودک مطمئن شوید و بعد او را ثبت نام کنید.

۱۰) از وعده های غذایی بپرسید

اگر قرار است فرزندتان از صبح تا بعدازظهر در مهدکودک بماند، پس ناچار است که ناهارش را هم همان جا میل کند. بنابراین اگر نمی توانید هر روز برایش غذا بگذارید او را در مهدی ثبت نام کنید که به بچه ها ناهار هم می دهند اما بهتر است که خودتان چند عدد میوه یا یک پاکت شیر را به عنوان میان وعده برایش بگذارید.

۱۱) بچه ها باید بیمه باشند

از اینکه مهدکودک مورد نظرتان، فرزند شما را بیمه می کند یا نه، حتما مطمئن شوید. بچه ها هنگام فعالیت های کلاسی یا بازی کردن در محوطه، ممکن است به یکدیگر آسیب برسانند و این امر اهمیت بیمه بودن فرزند شما را پررنگ تر می کند.

۱۲) برای فرزندتان دوست پیدا کنید

اگر فرزندتان تمایلی به مهدکودک رفتن از خودش نشان نمی دهد، بهتر است از بچه یکی از دوستان یا نزدیکان تان که به مهد می رود بخواهید با او در این باره صحبت کند. بالاخره بچه ها حرف یکدیگر را بهتر می فهمند.

مهدکودک های مناسب با همدیگر متفاوت هستند. برنامه آموزشی با توجه به زمینه ها و علائق بچه های مهدکودک متفاوت است. ولی تمام مهدکودکهای خوب در یک مساله مشترک هستند : توجه به توسعه کودکان در تمامی ابعاد. 1- بچه ها با متریالهای مختلف کار می کنند یا با بچه های دیگر بازی می کنند. بچه ها بی هدف مجبور به نشستن و ساکت ماندن برای مدت طولانی نیستند. 2- بچه ها در طول روز به فعالیتهای مختلف دسترسی دارند مانند بلوکهای خانه سازی ، بازیهای تخیلی ، کتابهای عکس ، نقاشی ها و ابزار هنری و اسباب بازیهای رو میزی نظیر لگوها و پازلها. همه بچه ها در زمان یکسان ، کار یکسانی را انجام نمی دهند. 3- مربی ها در زمانهای مختلفی از روز ، با بچه ها به صورت گروههای کوچک یا به طور فردی هم کار می کنند. مربی ها تمام وقتشان را با تمام گروه سپری نمی کنند. 4- کلاس با کاردستی های خود بچه ها تزیین شده است. با دست نوشته های خود آنها و قصه هایی که خود بچه ها ساخته اند. 5- بچه ها اعداد و الفبا را در زمینه فعالیتهای روزمره خود می آموزند. در خلال فعالیتهایی مانند کشف طبیعت و دنیای گیاهان و حیوانات ، آشپزی. مراقبت کردن از حیوانات و گیاهان و آماده کردن میان وعده ها همه فعالیتهایی با معنی و مفید برای بچه ها هستند. 6- بچه ها مدت کوتاهی صرف فعالیتهای نشستنی می کنند ( حداکثر یک ساعت ) و بقیه وقتشان به بازی و کشف کردن می گذرد. پر کردن کاغذها نباید فعالیت اصلی آنها باشد. 7- بچه ها هر روز شانس بازی کردن در فضای بیرون را با توجه به شرایط هوای بیرون داشته باشند. بازی در فضای آزاد هیچ وقت نباید قربانی فعالیتهای آموزشی شود. 8- مربی ها برای بچه ها در طول روز کتابهای قصه بخوانند و این فعالیت مختص زمان خواب بچه ها نباشد. 9- برنامه آموزشی ، بین کودکانی که در آموزش جلوترند و آنهایی که نیاز به کمک دارند ،قابل تطبیق باشد. برای اینکه کودکان در زمینه ها و تجربه ها با همدیگر متفاوتند و همه آنها در زمان یکسان ، مسائل یکسان را فرا نمی گیرند. 10 - والدین باید از فرستادن کودکانشان به مهدکودک احساس خوبی داشته باشند. بچه ها باید شاد باشند. آنها نباید گریه کنند یا اینکه معمولا مریض باشند.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2712
2687