2726
عنوان

رحم دو شاخ

256812 بازدید | 8460 پست
سلام دوستان خوب و همراه. من بارداری اولم به دلیل داشتن رحم دوشاخ و عدم اطلاع از اون در سه ماهگی متوقف شد و بعد از اون عمل کردم و حالا دوس دارم در این مورد تجربه خودم رو در اختیار کسانی قرار بدم که مشکلی مشابه من دارند.


بچه ها باورتون نمیشه!  برای بچم از «داستان من» با اسم و عکس خودش کتاب سفارش دادم، امروز رسید خیلی جذذذابه، شما هم برید ببینید، خوندن همه کتابها با اسم بچه خودتون مجانیه، کودکتون قهرمان داستان میشه، اینجا میتونید مجانی بخونید و سفارش بدید.

2728


ناهنجاریهای رحم را می توان به گروه های زیر تقسیم نمود:

1- رحم دیواره دار

2- رحم دو شاخه

3- رحم قوس دار

4- رحم تک شاخه

5- اوتروس دی دلفیس (رحم دوتایی)



اوتروس دی دلفیس (رحم دوتایی):

عدم جوش خوردن دو مجرای مولری منجر به مضاعف شدن تنه رحم و سرویکس می شود. این بیماران معمولا مشکلی در قاعدگی و مقاربت ندارند، به جز زمانی که یک سپتوم طولی میانی در واژن نیز وجود داشته باشد. گاه یک سمت مسدود بوده و باعث بروز علائم می گردد. همچنین رحم دوتایی گاه با انسداد یک نیمه واژن همراه است. تشخیص و برداشتن زودررس سپتوم مسدود کننده واژن باعث حفظ باروری می شود. در بیمارانی که به طور مکرر دچار پیامدهای نامناسب بارداری می گردند، یکی کردن دو حفره اندومتر توسط متروپلاستی اندیکاسیون دارد.



رحم تک شاخ:

رحمتک شاخ، نوعی ناهنجاری یک طرفه است که به وضوح حاصل عدم تکامل یکی از مجاری مولری (احتمالا عدم مهاجرت یکی از مجاری مولری به موقعیت مناسب) است.

ممکن است یک شاخ بدوی وجود داشته باشد که لانه گزینی در آن با نرخ بسیار بالای حاملگی لوله ای و از دست رفتن محصول بارداری همراه است. این شاخ بدوی می تواند یکی از علل دردهای مزمن باشد. با این حال اکثر شاخ های بدوی فاقد علامت هستند زیرا این شاخ ها با جایی ارتباط نداشته و اندومتر آن فاقد عملکرد است.

رحم دو شاخ:

جوش خوردن ناقص دو مجرای مولری باعث ایجاد یک رحم منفرد همرا با درجات متغیری از تفکیک دو شاخ رحمی می گردد. این ناهنجاری نسبتا شایع است. در این ناهنجاری، پیامد بارداری معمولا نزدیک به حالت نرمال گزارش شده است.

در صورت وجود تاریخچه ای از تکرر پیامدهای نامطلوب بارداری، متروپلاستی جراحی شایان توجه است.



رحم دیواره دار و رحم قوس دار:

برداشته شدن ناقص دیواره میانی بین دو مجرای مولری منجر به اختلالات فیبرو ماسکولاری می شود که از باقی ماندن یک دیواره بسیار کوچک میانی (حفره قوس دار و قلبی شکل) تا تقسیم قابل توجه حفره اندومتر در خط وسط متغیر هستند. این اختلال از علل ناباروری محسوب نمی شود اما در زمان بارداری، هر چه سپتوم بزرگتر باشد خطر سقط خودبه خودی مکرر(بویژه در سه ماهه دوم بارداری) بیشتر است. در صورت درمان با هیستروسکوپی پیامد بارداری عالی است.
من حدود 7 ساله که ازدواج کردم. مرداد امسال متوجه شدم که باردارم. البته ناخواسته چون اصلن قصد بارداری نداشتم و تازه یه سری چکاپ و سونو برای اطمینان از سلامتی عمومی و رحمم انجام داده بودم. چکاپ دندان پزشکی رو هم انجام دادم و هفت تا عکس رادیولوژ از دندونام گرغتم.... یه سری کارای خیلی بد دیگه هم کردم که بماند. و بعد همه اینا فهمیدم که باردارم...
اوففففففففففففف
منم نمیدونستم باردارم دو بار دندونامو رادیولوژی کردم ولی فکر میکنم تاریخ لقاح دو سه روز بعد از رادیولوژی بود طبق محاسبه
آینده ای بساز که گذشته ات جلویش زانو بزند ..
خلاصه رفتم پیش دکترم و اون سونو کرد و گفت همه چیز مرتبه... و گفت یه قانون هست به اسم همه یا هیچ.. که اگه کارای بد من بخواد تاثیری رو جنینم داشته باشه قلبش تشکیل نخواهد شد .. و خیال منو راحت کرد که ناقص نخواهد بود اگر قلبش تشکیل شه.
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730
پربازدیدترین تاپیک های امروز