2726
عنوان

لیله الرغایب و یک دنیا آرزو… آرزوی تو چیه ؟

| مشاهده متن کامل بحث + 36414 بازدید | 3086 پست
حضرت محمد صلى الله عليه و آله : إنَّ أعجَزَ النّاسِ مَن عَجَزَ عَنِ الدُّعاءِ .[الأمالي للطوسي : 89/136 .]
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : نا توانترين مردم كسى است كه از دعا كردن ناتوان باشد .


«عشق_بی_نشان ♥لبیک یا صاحب الزمان🤚»تمام وجودم سرشار از یقین به خـــــــــــدا وظهـــــــور شماست.«اللّهم عجـــــــــــل لولیک الفرج» 

ببین برای منم همین پیش اومده بود دقیقا!!!😥

 من از یکی از پزشکای دکترساینا ویزیت انلاین گرفتم از خونه و خیلییییی خوب بود. بیا اینم لینکش ایشالا که مشکلت حل میشه 💕🌷


«امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»:

 

عَلَیکُمْ بِالدُّعَاءِ فِی اَدْبَارِ الصَّلَوَاتِ فَإِنَّهُ مُستجابٌ.🤲

 

بر شما باد بعد از هر نماز دعا کنید. دعا بعد از نمازها مستجاباست. (خصال، ج ٢، ص ٨٥)🌱🌷🌱

⛅️اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج⛅️  خــــ🫶🏻ــدای مــن !     چقدر زیباست امید به رحمتت ! و چه زیباتر اجابتت .....!جانا ! بهتر شدن روز به روز حال روحی ام را تنها از قدرت و مهر بی کرانت میبینم ...تو را سپاس.خدای مهربانم !...من عشق و آرامش و شادی را در زندگی ام تنها از تو و دستان پر مهر و قدرتت می بینم‌🌱💚
سلام خواهرای‌ عزیز . لطفا برای خواهرم دعا کنید معدلش‌ ۱۹ بیاد پایه نهمه  و چون دوماهه‌ درگیر ...

تورو خدا دعاش کنید خیلی نگرانم خودشم خیلی بیقراره‌ براش دعا کنید معدلش‌ ۱۹ بیاد 

یه مدت تعلیق...                                                                   توجه❌اسمم(یلدا) نیست چون شب یلدا اینجا عضو شدم گذاشتم(کاربر یلدایی) کاربری دست چند نفره😎
2728

سید ابن طاووس حدود 800سال پیش مینویسد :

مبادا ❗مبادا❗موقع دعا کردن احدی را بر امام زمانت مقدم بداری... 

یک وقت خیال نکنی که مولایت به دعای تو نیازی دارد.. 

هیهات! هیهات! 

اگر چنین عقیده ای داری تو در اعتقادات مریض هستی. 

اول اینکه برای او دعا کنی سبب می‌شود که در های اجابت که با گناهت قفل خورده باز شود. 

به آنچه که گفتم عمل کن  «اول دعا کردن برای امام زمان» حقیقتی واضح است. 

 فلاح السائل 

ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده 🤲اگه دوست داشتین بگین تو تاپیک های مهدوی تگتون کنم💓

بسم الله الرحمن الرحیم.

بيان حاجت و اظهار گدايی- و اعلام اين معنا كه ای مهربانترين مهربانان، من جز فقر چيزی نيستم و غير گدايی از پيشگاهت كاری نمیدانم و جز اشك و آه و اميد و دلگرمی سرمايه ای ندارم- مطلوب حضرت مولاست، و در حقيقت مطلوب اطاعت و فرمانبرداری از حضرت اوست؛ مگر نه اين است كه در قرآن مجيد فرمان به دعا داده و اجابت دعا را خود ضامن شده است

«أُدْعُوني أسْتَجِبْ لَكُمْ». غافر (40): 60.

مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم.

در آيه شريفه «اُدْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ» بين دعا و اجابت، فاصله ای قرار نداده و استجابت را منوط به دعا نموده است.

منبع فيض بینهايت، دريای بی ساحل كرامت، فراهم آورنده فضای هدايت، نازل كننده سفره دانش و حكمت، حضرت ربّ العزّت در قرآن مجيد میفرمايد:

«قُل مَا يَعبَأُ بِكُم رَبّی لَولا دُعَاؤُكُم» فرقان (25): 77.

«ای پيامبر رحمت، به مردم» بگو: اگر دعای شما نباشد، پروردگارم هيچ اعتنا و نظری به شما نكند.

دعا، وسيله جلب اعتنای خدا و زمينه جذب رحمت الهی به سوی دعا كننده است.

اعتنا و نظری كه سفره شقاوت را از خيمه حيات انسان برمیچيند و مائده سعادت و خوشبختی را برای دعا كننده میگستراند.

انتظار هميشگی انسان از معبود و بزرگ خويش، آن است كه خواسته او را برآورده كند تا از اين طريق، ارتباطش قوّت يافته و نسبت به باور خود دلگرم شود.

خداوند حكيم و قادر متعال نيز اين خواسته طبيعی بندگان را به نحو احسن تدارك ديده، به گونه ای كه بين دعای بنده و اجابتِ خواسته او هيچ فاصله ای قرار نداده.

محبوب محبان، معشوق عاشقان، انيس ذاكران، جليس شاكران، ياور بندگان، تكيه گاه صاحبدلان، در قرآن مجيد میفرمايد:

«وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ» بقره (2): 186.

هنگامی كه بندگانم درباره من از تو سؤال كنند، [پاسخش اين است ] كه من يقيناً نزديكم، دعای دعا كننده را چون مرا بخواند مستجاب میكنم.

خدای مهربان در این آیه به انسان میآموزد كه با تمام شوق به درگاه من روی آور و با دست طلب به درگاه من بكوب و جز به دريای فضل و رحمت من دل مبَند.

خداوند مهربان به نزديك بودن خويش با بنده اش تصريح كرده و علاوه بر آن، در بيان نحوه اجابت دعای بنده خويش، هيچ فاصله ای بين «أُجِيبُ» و «إِذَا دَعَانِ» قرار نداده است.

دعا، محبوب خدا و معشوق سالكان، نور چشم عارفان، راز و نياز مشتاقان، چراغ شبِ دردمندان، تكيه گاه مستمندان، و نور قلب نيازمندان است.

آری، جز خدا هيچكس به بندگان نزديك نيست. او نزديكی است كه انسان را به وجود آورده، و او را در رحم مادر پرورش داده، و از رحم مادر به دنيا انتقال داده، و در دنيا، سفره مادی و معنوي اش را برای اين مهمان با كرامت گسترده،

و انبيا را برای هدايت او به سعادت دنيا و آخرت برانگيخته، و نعمت بی نظيری چون قرآن و امامان معصوم عليهم السلام را برای او قرار داده،

و درد تشنگیش را با آب زلال و صاف درمان میكند و رنج گرسنگیش را با غذای مناسب و گوارا برطرف میسازد.

بيماریهايش را به درمان میرساند. تنهاييش را با زن و فرزند و دوستان و ياران جبران میكند. برهنگی اش را با انواع لباسها میپوشاند. محبّتش را در دلها مینهد. مشكلاتش را هرچند شديد و سخت باشد میگشايد. سلامتش را تداوم میبخشد. به ارزش و اعتبار و آبرويش می افزايد و اين همه را جز خدا چه كسی میتواند برای او فراهم آورد و چه كسی چون خدا به تمام احوالات و نيازمندیها و حاجات او آگاهی دارد؟

آری، او از همه به انسان نزديكتر است. تا جايی كه در قرآن مجيد فرموده:

«وَلَقَد خَلَقنَا الإِنسانَ وَنَعلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفسُهُ وَنَحنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِن حَبلِ الْوَريدِ» ق (50): 16.

هر آينه انسان را به وجود آورديم و آنچه را نَفْس او به آن وسوسه میكند میدانيم و ما از رگ گردن به او نزديكتريم.

وجود مبارك حضرت حق، بندگان را در تمام حالات، به دعا كردن فرمان داده و از آنان خواسته در خوشیها و ناخوشیها به پيشگاه عزّتش پيشانی ذلت سايند و به درگاه رحمتش دست به دعا بردارند و با دلی فروتن و اشكی مايه گرفته از قلب شكسته، نيازهايشان را از او بخواهند و به وعده قطعی و حتمی و يقينی او در مورد استجابت دعا اميدوار باشند.

احسان و فضل حق نسبت به همه موجودات به ويژه انسان، فراگير است و سفره رحمت بینهايتش گسترده، و لطف و مهربانی و كرمش برای همگان آماده است.

درگاهش درگاه نوميدی نيست، و پيشگاهش پيشگاه بخل و طرد كردن نمی باشد.

فضل و جود و كرم و بخششش دائمی است و دست عطايش برای عطا كردن به همگان باز و چشم انتظاريش برای روی آوردن بندگان به درگاهش هميشگی است.

به حضرت داوود عليه السلام خطاب فرمود:

«زمينيان را بگو: چرا با من دوستی نمی كنيد كه سزاوار دوستی منم؟ من خدايی هستم كه با من بخل نيست، با داناييم جهل نيست، با صبرم ناتوانی نيست، در صفتم تغيير نيست، در گفته ام تبديل نيست، رحمتم فراگير است، از فضل و كرم برنگردم، در ازل بر خود رحمت نوشتم، عود محبّت سوختم، دل بندگانم به نور معرفت افروختم، من دوست آنم كه مرا دوست است، رفيق آنم كه مرا رفيق است، همنشين آنم كه در خلوتِ ذكر با من است، مونس آنم كه به ياد من انس دارد.

داوود، هركه مرا جويد، مرا يابد، و او كه مرا يابد سزاوار است كه مرا نبازد.

داوود، نعمت از ماست، شكر ديگری میكنند؛ دفع بلا از ماست، از ديگری میبينند؛ پناهگاهشان حضرت ماست، به ديگران پناه میبرند؛ میگريزند ولی عاقبت باز میگردند!!»

محجّة البيضاء: 8/ 58.

چنين متن زيبا و پرمعنايی در كتاب های با‌ارزش اسلامی، فراوان به چشم میخورد.

منبع: شرح دعای کمیل علامه حسین انصاریان.

بسم الله الرحمان الرحیم. سلام. نابینا هستم. صفحه‌خوان nvda, همه نوشته های متنی جز عکسنوشته ها رو در کامپیوتر میخونه. امروز برای سلامتی و ظهور امام زمانت دعا کردی؟ صلوات فرستادی؟ برای فرج و رفع غربت هزار ساله امام معصوم و مهربانت چه کردی؟! امام زمان هر لحظه دعاگوی ما و آمینگوی دعاهایمان هستند. همه هستی و وجودمون و نعمتهایی که داریم به برکت وجود حضرته. ما خلیفه الهی در زمینیم. معتقدم خدا ما رو آفریده که کانال رحمتش در عالم باشیم. تاپیکهام همشون امیدبخشن. من به خاطر عهدی که با خدا بستم، از سال چهارصد اومدم اینجا و موندگار شدم. عهدم با خدا اینه که به همه امید بدم و همه رو با تاپیکهام و کامنتهام، دعوت کنم سر سفره پرمهر خدا و اهل بیت.

لطفا اخر همه دعاهاتون برای منم دعا کنید این ماه باردار بشم دیگه بریدم ........انشالله حاجت روایی همگی 

خدایا تو رو خدا ....گرچه آهو نیستم اما پر از دلتنگیم ضامن چشمان آهوها به دادم میرسی ..

آرزو اصلا چی هست؟

هممون شدیم پر حسرت 

سیسیتونم از ۱۵سالگی اینجام، نومزدم و پاییز ۱۴۰۳ عقد میکنم یه دوره طولانی افسردگی و پنیک داشتم و کم کم  دارم به زندگی برمیگردم 💚🌱

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ.»

هنگامی که بندگانم از تو درباره من بپرسند، [بگو:] یقیناً من نزدیکم، دعای دعا کننده را زمانی که مرا بخواند اجابت می کنم؛ پس باید دعوتم را بپذیرند و به من ایمان آورند، تا [به حقّ و حقیقت] راه یابند [و به مقصد اعلی برسند].

سوره بقره: آیه 186.



بسم الله الرحمان الرحیم. سلام. نابینا هستم. صفحه‌خوان nvda, همه نوشته های متنی جز عکسنوشته ها رو در کامپیوتر میخونه. امروز برای سلامتی و ظهور امام زمانت دعا کردی؟ صلوات فرستادی؟ برای فرج و رفع غربت هزار ساله امام معصوم و مهربانت چه کردی؟! امام زمان هر لحظه دعاگوی ما و آمینگوی دعاهایمان هستند. همه هستی و وجودمون و نعمتهایی که داریم به برکت وجود حضرته. ما خلیفه الهی در زمینیم. معتقدم خدا ما رو آفریده که کانال رحمتش در عالم باشیم. تاپیکهام همشون امیدبخشن. من به خاطر عهدی که با خدا بستم، از سال چهارصد اومدم اینجا و موندگار شدم. عهدم با خدا اینه که به همه امید بدم و همه رو با تاپیکهام و کامنتهام، دعوت کنم سر سفره پرمهر خدا و اهل بیت.

✨جانم فداے نام تو

❤️يا صاحب ‌الزمان


✨قربان آن مقام تو

❤️يا صاحب ‌الزمان


✨جان ميدهم بخاطر

❤️يڪ لحظہ ديدنت


✨دل عاشقٍ سلامِ تو

❤️يا صاحب ‌الزمان


❤سلام امام مهربانم 

  صبحت بخیر💚


🕌🚩 @abasaleh_1

⛅️اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج⛅️  خــــ🫶🏻ــدای مــن !     چقدر زیباست امید به رحمتت ! و چه زیباتر اجابتت .....!جانا ! بهتر شدن روز به روز حال روحی ام را تنها از قدرت و مهر بی کرانت میبینم ...تو را سپاس.خدای مهربانم !...من عشق و آرامش و شادی را در زندگی ام تنها از تو و دستان پر مهر و قدرتت می بینم‌🌱💚

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم💚

آروزم اینه عاشق بشم... عاشق خدا و امام زمان عج الله 

آرزوم شهادت هست ... مردن برای کسی که عاشقشم 

آرزوم لبخند روی لباشه ... 

آرزوم اینه صدام کنه با اسم کوچیک و برام دعا کن 😭


🇵🇸 القدس لنا ...👇کلیک کنیداین تاپیک تدبر در قرآن رو دنبال کنید دنیاتون با آیات قرآن روشن میشه این مرده دل ...💔این خسته جان.... 😔 دارد تمنای تو را یا صاحب الزمان عج الله ❤ دوستای عزیزم اگه دوست داشتید بگید تاپیک های مهدوی تگتون کنیم ❤  اللهم عجل الولیک الفرج به حق زینب کبری سلام الله علیها🤲🏻🥀درد بی درمان شنیدی؟! حال من یعنی همین 💔بی تو بودن درد دارد... میزند من را زمین 😭 یا صاحب الزمان عج الله ادرکنی 

💌 #ڪــلام‌شهـــید


🌹شهـــید بابک نوری:


به تو حسادت میکنند تو مکن، 

تو را تکذیب میکنند آرام باش، 

تو را می ستایند فریب مخور، 

تو را نکوهش میکنند شکوه مکن، 

مردم از تو بد میگویند اندوهگین مشو

همه مردم تو را نیک میخوانند مسرور مباش، 

آنگاه از ما خواهی بود، حدیثی بود که همیشه در قلب من وجود داشت از امام پنجم…


🌤أللَّھُمَ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪَ ألْفَرَج🌤


💞@abasaleh_1

⛅️اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج⛅️  خــــ🫶🏻ــدای مــن !     چقدر زیباست امید به رحمتت ! و چه زیباتر اجابتت .....!جانا ! بهتر شدن روز به روز حال روحی ام را تنها از قدرت و مهر بی کرانت میبینم ...تو را سپاس.خدای مهربانم !...من عشق و آرامش و شادی را در زندگی ام تنها از تو و دستان پر مهر و قدرتت می بینم‌🌱💚

🇵🇸🇮🇷یا مهدی ادرکنی❣️السلام علیک یا صاحب الزمان عج❤️ اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب الکبری سلام الله علیها 💙یا اللّهُ یا رَحمٰنُ یا رَحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک 💚یا صاحب الزمان همیشه هوامو داشته باش و رهام نکن. اگر دوست دارین بگین تاپیک های مهدوی تگتون کنم.💙

🇵🇸🇮🇷یا مهدی ادرکنی❣️السلام علیک یا صاحب الزمان عج❤️ اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب الکبری سلام الله علیها 💙یا اللّهُ یا رَحمٰنُ یا رَحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک 💚یا صاحب الزمان همیشه هوامو داشته باش و رهام نکن. اگر دوست دارین بگین تاپیک های مهدوی تگتون کنم.💙
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687
2730