2737
2734

سلام دوباره

خواستم بگم من بچه دومم تازه به دنیا اومده و یک ماهشه

خانمهایی که نی نی کوچولو دوم دارین و با دوتا بچه کوچولو( پسرم چهارساله و نیمه) چطوری کارها تون رو مدیریت می کنید؟

من واقعا نمیدونستم بچه دوم اینقدر سخت باشه  

سلام دوباره خواستم بگم من بچه دومم تازه به دنیا اومده و یک ماهشه خانمهایی که نی نی کوچولو دوم داری ...

سلام عزیزم قدم نینیت مبارک

به زودی کارهات روی روال میفته الان طبیعیه که نتونی شرایط رو مثل همیشه مدیریت کنی

من در جریان دوتا بچه و شرایطش نیستم اما برای خونه مدتهاست از برنامه زیر استفاده میکنم و واقعا هم فشار کمی بهم وارد میشه هم خونه همیشه مرتبه

شنبه:سر و سامان دادن کمدها و کشوها

یکشنبه:روز یخچال و کابینت هر هفته یه کابینت

دوشنبه:گاز و فر و هود و سرخ کن

سه شنبه:گردگیری اساسی

چهارشنبه:سرویسها

پنجشنبه:روز اصلی نظافت و طی کشی

جمعه:استراحت. البته لباسهارو هم میندازم توی ماشین تا برای شنبه که کمدهارو تمیز میکنم آماده باشن


بچه ها باورتون میشه!!!

دیروز جاریمو بعد مدت ها دیدم انقدر لاغر شده بود از خواهر شوهرم پرسیدم چطور انقدر لاغر شده، بهم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم گرفته، من که از کافه بازار دانلود کردم و شروع کردم لینکشو میزارم شمام شروع کنید تا الان که راضی بودم.

سلام دوستان عزیزم. از همراهیتون خوشحالم و به دوستان جدید هم خیر مقدم می گم.

طلا جان منم قبلا مشکل شما رو داشتم. یادمه دوست خوبم سهیلا جان توصیه کردن که عصر ها از نوشیدنی و شربتهایی که بهمون انرژی میده مثل شربت زعفرون استفاده کنیم. برای من این توصیه شون خیلی خوب بود. البته من بیشتر آب خنک می نوشم چون نوشیدنی های شیرین رو زیاد دوست ندارم و تا وقتی واقعا به انرژی زیادی احتیاج ندارم سراغشون نمیرم. دیگه اینکه اگر عصر ها فرصت دارید یه خواب کوتاه کمتر از ۴۵ دقیقه هم می تونه خیلی سرحالتون کنه. من چون صبح ها زود بیدار میشم طوری برنامه ریزی می کنم که همون صبح به بیشتر کارهام برسم و عصرها بیشتر کارهای آروم تر رو انجام میدم که نیاز به فکر و تمرکز زیاد نداره. مثلا اگر لباس برای اتو کردن داشته باشم همیشه میذارم برای زمان هایی که انرژیم کمتره اینطوری هم به اون کارها می رسم و هم اینکه حس نمی کنم خستگی باعث شده وقتم تلف بشه. اکثرا بعد از انجام یه کار بدون فکر و آروم سرحال تر هم میشه به خصوص اگر در زمان انجامشون آهنگ یا فایل های مورد علاقه ام رو هم گوش بدم. دیگه اینکه شبها تا جایی که بتونم سعی می کنم زود بخوابم تا روزها انرژی کافی داشته باشم.

کارنلین عزیز به این تاپیک خوش اومدی. امیدوارم برات مفید باشه.

دریا جان، بله، من همه کارهام بجز درست کردن شام رو قبل از ساعت ۵ انجام میدادم. اما این ترم به خاطر شرایط جدید کاریم دیگه نمی تونم بهش پایبند  باشم و راستش رو بخوای الآن تا حدی هم بی نظم هستم و هنوز دستم نیومده با این تغییرات چه روندی بهتره. البته تو خونه نظم ظاهری برقراره ولی خودم به خاطر تغییر ساعت انجام کارهام دیگه مثل قبل راحت نیستم. الآن دیگه ساعت ۷ رو برای خودم ساعت پایان دادن به کارهام گذاشتم. و فقط گهگاهی بعد از این ساعت به کارهایی می پردازم و امید دارم که به زودی دیگه نیازی به انجام کارها بعد از این ساعت نداشته باشم. من همیشه سعی می کنم کارهامو سریع و در حد کفایت انجام بدم و از ۶ صبح تا ۵ عصر برام تا حالا کافی بوده و الآن هم که دو ساعت بیشتر براش درنظر گرفته ام.  ولی این روزا خیلی خسته میشم و امیدوارم که تا آخر این ترم بتونم از عهده ش بر بیام. البته اینم بگم که من چون شرایط شغلیم ثابت نیست، انعطاف بیشتری دارم. شاید اگر می خواستم هر روز از صبح زود تا عصر سر کار باشم نمی تونستم اینطوری برنامه ریزی کنم.


راستی دریا جان چه تصمیم خوبی گرفتی. منم رفتم تو فکر که برای وقتی که کاری ازم برنمیاد فکر و خیال فایده ای نداره. صحبتهای شما تلنگر خوبی بود برام. ممنونم دوست خوبم.


حلما جان، چه برنامه خوبی برای خونه داری. عالیه! در مورد کتاب هم من چند سال پیش کتاب هنر ایجاد انگیزه رو خوندم. کتاب خوبی بود. نویسنده و انتشاراتش یادم نیست. یه کتاب دیگه هم کتاب اعتماد به نفس برتر بود که دید مثبت تری بهم داد. یه کتاب دیگه هم بیندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل بود که خیلی کمک کرد که تو زمینه های مختلف مثبت تر فکر کنم.

در مورد کنترل خشم من کتاب زیاد خوندم ولی هیچ کدوم کمکی نکرد به خاطر همین کتاب خوبی رو نمی شناسم که معرفی کنم. وضعیت من تغییری نداشت تا زمانی که به این نتیجه رسیدم که عصبانی شدن از خشمگین بودن جداست و من اجازه دارم خشمگین بشم ولی اجازه ندارم عصبانی بشم و به دیگران یا خودم آسیب برسونم. شاید این مدل فکر کردن به شما هم کمک کنه. یه دوستی به نام سارگل تو همین نی نی سایت یه بار بهم گفت که فکر کنم عصبانی شدن مثل دست تو دماغ کردن کار خیلی بدیه. این استعاره ش رو یه مدتی همیشه با خودم تکرار می کردم. خشمم رو ابراز می کنم ولی به خودم اجازه نمیدم خشونت به خرج بدم و عصبانی بشم. جالبه الآن راحت تر می تونم از حقم دفاع کنم و موقع خشمم حرف می زنم و ابرازش می کنم و نتیجه بهتری هم می گیرم نسبت به زمانی که به دلیل خشم عصبانی میشدم.

در مورد کارهایی هم که با توجه به رشته تحصیلیت می تونی انجام بدی، لازمه خودت مشخص کنی از چه کاری بیشترین لذت رو می بری. محدودیتی برای کارهایی که می تونی انجام بدی نیست فقط بهتره با علاقه خودت از بین این بیشمار انتخاب کنی. خودت بهتر از هر کس دیگه ای می تونی در این مورد ایده بدی. توصیه من اینه که هر کاری به ذهنت می رسه روی کاغذ یا توی یه دفترچه یادداشت کن و هر وقت حس کردی یه ایده بهت انرژی مثبتی میده دست بهکار سو و انجامش بده. من هنوز دفتر ایده هامو دارم و هر چند وقت یه بار می خونمش و گاهی ایده های جدیدی یادداشت می کنم. از تلفیق چند ایده و انجامشون کارهای الآنم شکل گرفته اند.

پریسال جان، خوشحالم که این تاپیک براتون مفید بوده. و پایان دوره دکترا رو هم بهتون تبریک می گم. من در مورد دو تا کوچولو تجربه ای ندارم ولی یه کتاب به نام فرزند دوم از انشارات صابرین خوندم که به نظرم مطالبش مفید بودن و ممکنه برای شما هم مفید باشه.


دوستان عزیزم، شب خوبی داشته باشید.


مسئولیت همه اتفاق های زندگیم برعهده خودمه :)
سلام دوباره خواستم بگم من بچه دومم تازه به دنیا اومده و یک ماهشه خانمهایی که نی نی کوچولو دوم داری ...

سلام 

منم دوتا بچه دارم.اوایل بسیار هماهنگی سخت بود.بچه کوچیکم نیاز به مراقبت داشت ،اولی توقع داشت مثل قبل براش وقت بذارم و خودم هم که خیلی خسته و درد داشتم و...

این بین کمکهای همسرم در بازی کردن با پسربزرگم و مامانم  که میومد کمکم یا من میرفتم خونشون و یه استراحت میکردم.خیلی کمک کرد.

یکن باید این وضعیت رو تحمل کنی به خودت روحی و جسمی برسی.تا بهار این شرایط برات هست بعدش میتونی پسربزرگت رو کلاس بذاری و تو اون زمان به کارهات برسی.

این نیز بگذرد...                                                       
2731
شادی جان، از اونجایی که خودش هم علاقه نشون میده، می تونی بیشتر در معرض زبان انگلیسی قرارش بدی. می تو ...

مامان پرنیا جان ممنون از توضیحات کاملت.فقط یه چند تا سوال برام پیش اومد یکی اینکه چه سی دی های فیلم اموزشی و چه کتاب هایی برای سن پسر من مناسبه(6 ساله) که برای آموزش زبان براش بخرم.تجربه ای در این مورد ندارم و دوم اینکه تا چند تا کلمه جدید در هفته میشه توی این سن به بچه 6 ساله آموزش داد؟

شادی جان، از اونجایی که خودش هم علاقه نشون میده، می تونی بیشتر در معرض زبان انگلیسی قرارش بدی. می تو ...

در مورد خودم هم میخوام یه تصمیمی بگیرم ولی دلهره دارم.میخوام یه دوره سه ماهه در یکی از زمینه های مرتبط با رشته کاری ام برم خارج از کشور دوره ببینم.البته هنوز جرقه اولیه اش خورده و هنوز با هیچ استاد و دانشگاهی صحبت نکردم.چند تا مشکل دارم یکی اینکه روال کار رو خوب بلد نیستم.دوم زبانم ضعیفه و سوم ممکنه همسرم نتونه باهام بیاد و تنهایی نمیدونم اوضاع چه جوری پیش بره.میخواستم راهنمایی کنید و نظرتون رو بدونم و اینکه اصلا ارزش داره روی این کار انرژی بذارم یا نه؟به سختی و دردسرهاش می ارزه؟

ببخشید دستم خورد و پستم نیمه کاره ارسال شد:( ادامه اش اینجاست: و یه نفر به نام مل رابینز برگزارش ...


امیدوارم با تدبیر و برنامه ریزی عالی ای که دارید کارهاتون بهتر از قبل روی روال بیفته.


ممنون از کتابها و دوره ای که اینجا معرفی کردید.  

2738

خیلی ممنونم کارنلین جان و بقیه که راهنمایی کردن

این روزها کتابی میخونم به نام تله شادمانی ( البته روزی یه ربع تا بیست دقیقه)

کتاب خیلی خوبیه برای دستیابی به رضایت و شادی عمیق و درونی

اگر فرصت کردین بخونین مطالب مفیدی داره

سلااام به دوستای گلم.خوب هستید.وای خدای من چه تصادفی.من امروز بعد از یه سال اومدم نی نی سایت.من سهیلام .قبلا اینجا دوستتون بودم ها 😂.بعد اکانتم پرید کلا دیگه اینجا نمیومدم .امروز خیلییی اتفاقی اومدم یه چیزی سرچ کنم تاپیک خودمون اومد.چه قدرم حلال زاده م مامان پرنیا اسمم رو اورده.من باید بشینم ببینم چه کار کردید همه تون و بخونم همه رو.چه قدرررر دلم باز شد.خیلی دوستتون دارم .. 

سلام دوستان عزیزم. از همراهیتون خوشحالم و به دوستان جدید هم خیر مقدم می گم. طلا جان منم قبلا مشکل ش ...

یک دنیا ازت ممنونم دوست خوبم

مثل همیشه از راهنماییهای ارزندت استفاده کردم


سلااام به دوستای گلم.خوب هستید.وای خدای من چه تصادفی.من امروز بعد از یه سال اومدم نی نی سایت.من سهیل ...

عزیزم شما سهیلا ۶۴ نبودی واسه پزشکی میخوندی؟ چی شد از خودتون بگین که چکارا کردین

بحق الحسین (ع)                                                                  اللهم عجل لولیک الفرج                                                          🖤🖤🖤🖤
2706
ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

2687