2733
2734
عنوان

چجوری میتونم راجع به امام حسین بیشتر بدونم؟

| مشاهده متن کامل بحث + 3580 بازدید | 137 پست


 «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» ، حالا ما تو سپاه یزید ایستادیم یا در صف یاران امام حسین؟
چرا که خود خدا در قرآن گفت بین حق و باطل گزینه دیگری وجود نداره «ُّ فَما ذا بَعْدَ الْحَقِّ إِلاَّ الضَّلالُ »یونس-32   "و بعد از حق چه چیزی ست جز گمراهی؟"
.
خیلی از این مطالب برای خودم جدید بود ،ان شاالله برای شما هم مفید باشه .
امام حسن (علیه السلام) در دوران حیات خودشون مجبور به صلح با معاویه شدند که دلایل این صلح هم خیلی جالبه که الان بهش نمیپردازیم( مثل خسته شدن مردم از جنگ و قیام و درگیری!!! نفاق معاویه !عدم همراهی مردم با حضرت تا اونجایی که وقتی به گله ای گوسفند با تعداد کم رسیدن اشاره کردن و گفتن اگر به تعداد این ها یار داشتیم ساکت نمیموندم!! و .... )
.

هرچه دلم خواست نه آن می‌شود/ هرچه خدا خواست همان می‌شود. ممنون میشم اگر برای سلامتی نی نی هام صلوات بفرستید❤️

سال 50 با شهادت امام حسن (ع) پرچم امامت در دست امام حسین(علیه السلام ) قرار گرفت . در این زمان معاویه هنوز زنده بود و امام حسین (ع) از آنجایی که شرایط تغییری نکرده بود ناچارا به صلح برادرشون ادامه دادند و تا سال60 (ده سال) که معاویه از دنیا رفت پایبند به صلح بودند( پس شرایط هست که تکلیف رو مشخص میکنه ، و چه بی انصافن کسایی که میگن امام حسن اهل صلح و سازش و مدارا و امام حسین اهل قیام و انقلاب بود .)

در سال 60 که با مرگ معاویه ، یزید سر کار اومد شرایط تغییر کرد ، یزید حتی مثل پدرش سعی در حفظ ظاهر دین هم نداشت .

یزید،  حاکم مدینه -ولید بن عتبه- را مامور کرد تا برایش از 3 نفر یعنی امام حسین (ع) ، عبدالله بن عمر و عبدالله بن زبیر بیعت بگیرد. و اگر بیعت نکردند سر ازتن آنها جدا کند.

از کوفه هزاران نامه به امام آمد که ما از جور این ها خسته شدیم و اگر بیای در کنارت هستیم ، امام مردم کوفه را میشناخت و دیده بود با پدر و برادرش چه کردند اما وقتی حجت ظاهری بر وی تمام شد نامه ای نوشت و به دست مسلم بن عقیل سپرد که به کوفه برود و اگر صدق خواسته مردم برای او ثابت شد به سویشان حرکت کند .

مسلم در کوفه با استقبال عجیب مردم و بیعت آن ها روبرو شد و به امام نوشت که این مردم آماده و منتظر تو هستند

امام حسین در مکه بود اما چون نمیخواست بیعت یزید را بپذیرد و از طرفی به حریم کعبه هم تعدی نشود از مکه بسوی کوفه خارج شد و حج را نیمه تمام گذاشت .

اما در کوفه ، ابن زیاد در میان مردم شایعه انداخت که لشکری عظیم از شام (از طرف یزید) در حال حرکت به سمت شماست ، که اگر برسند به شما رحم نمیکنند و خشک و تر را میسوزانند و زنان و دختران را در میان خویش قسمت میکنند ، این شایعه بزودی بین مردم چرخید و زمانیکه مسلم قیام را آغاز کرد به سرعت همه از اطرافش پراکنده شدند تا آنجا که تنها ماند و به شهادت رسید


امام حالا در راه بود و مردم کوفه زیر عهد خود زدند و .... شد آنچه نباید

هرچه دلم خواست نه آن می‌شود/ هرچه خدا خواست همان می‌شود. ممنون میشم اگر برای سلامتی نی نی هام صلوات بفرستید❤️

بچه ها باورتون میشه!!!

دیروز جاریمو بعد مدت ها دیدم انقدر لاغر شده بود از خواهر شوهرم پرسیدم چطور انقدر لاغر شده، بهم گفت از اپلیکیشن زیره رژیم گرفته، من که از کافه بازار دانلود کردم و شروع کردم لینکشو میزارم شمام شروع کنید تا الان که راضی بودم.

ارسال نظر شما

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت قوانین و مقررات نی‌نی‌سایت می‌باشید

جدیدترین تاپیک های 2 روز گذشته

کدوم اسم خوبه؟

hamnava | 34 ثانیه پیش

شخصیت وابسته

raha7072 | 40 ثانیه پیش
2687
پربازدیدترین تاپیک های امروز