نامزدم گاهی نماز نمیخونه چیکار کنم؟

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 92 بازدید

سلام. دختر معتقدی هستم و یک ساله نامزد کردم(غیر عقد) جوون مسجدی و هیئتی و خوش اخلاق ولی اخیرا متوجه شدم قبلا تجربه رابطه جنسی نامشروع داشته. بعد سعی کردم شناختمو کامل تر کنم فهمیدم ایشون با وجود اینکه هرزه و چشم چرون نیست اما اگر منم تو این مدت نامزدی روی خوش نشون میدادم و چراغ سبز میدادم و خیالش راحت میشد که از دستم نمیده با منم رابطه نامشروع برقرار میکردن. تا حالا چند موردی متوجه شدم که با گرفتن دست نامحرم مشکلی نداره البته نه هر کسی. اهل روابط دوستی و اینا نیست. ولی آدمی که بگه چون خدا گفته این نامحرمه نباید دستشو بگیرم نیست نه با من نه دخترداییش که قصد ازدواج داشته نه اون دختری که باهاش رابطه نامشروع داشته. تو تحقیقات بعدی هم متوجه شدم برخلاف ظاهرش گاهی اوقات که حالش خوب نباشه و ناامید باشه نماز نمیخونه. روزایی حالش خوبه اتفاقا از منم سر وقت تر میخونه ولی مثلا یک ماه اخیر که حرف از جدایی میزدم خیلی بیشتر نمازش قضا میشد.همین مدت بهش گفتم برای من خیای مهمه و ازش خواهش کردم که نمازشو همیشه بخونه ولی دیشب که ازش پرسیدم نماز خوندی گفت نه.گفتم برو بخون گفت نمیخوام الان حوصله ندارم اگرم بخونم چیزی نمیفهمم ازش. راستش بعد این ماجرا خصوصا در مورد گذشته ایشون دلم دیگه باهاش نیست انگار یعنی احساس میکنم دوسش ندارم دیگه. برای من مهمترین ملاک اخلاق و ایمان فرد بود هر چند خوش اخلاق به نظر میان اما نسبت به ایمان ایشون به شک افتادم اوایل که تصمیم گیری برام سخت تر بود استخاره هم گرفتم که ازدواج با ایشون بد اومد. لطفا منو راهنمایی کنید با توجه به کفویت در ایمان و مسائل دیگر آیا از نظر اسلام بهتره من این نامزدی رو بهم بزنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن 22 جنسیت زن شغل معلم وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور مذهبی

سلام
​​​​مطالبی که گفتید نشان می‌دهد ایشان از نظر دین و ایمان مشکل دارد و باتوجه به اینکه این گزینه برای شما مهم است، ادامهٔ مسیر برایتان سخت‌تر می‌شود. 
بهتر است در همین دوران کمی بیشتر تحقیق و تأمل کنید. 
ضمناً گفتید استخاره برای ازدواج با ایشان بد آمده است. اگر به استخاره اعتقاد دارید و کسی که استخاره کرده، بلد بوده، باید به استخاره عمل کنید. 
ظاهراً شما کفو هم نیستید. و بعدها مشکلات بیشتری خواهید داشت؛ چون ایشان پایبند نیست و پایبندی برای شما مهم است.
البته کمی بیشتر تحقیق کنید و اگر می‌توانید به یک مشاور خوب، مراجعه کنید. چون در مشاوره هر دو طرف باید حضور داشته باشند. 
​​​​​​

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha