آموزش دستشویی رفتن به کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 38 بازدید

با سلام دخترم ۳ سال و ۱۰ماهه است و با وجود اینکه تو ۳سالگی بهش رفتن به دستشویی رو یاد دادم و بعد یک هفته یاد گرفت ولی از اون موقع پی پی اش را نمی گه تو این مدت هم من یک یا دو روز در میان که احساس می کنم می برمش دستشویی و با اصرار میشینه و پی پی می کنه کلا پی پی اش رو نگه می داره یه مدت پودر پیدرولاکس استفاده کردم ولی انگار بی اختیارش کرده بود و شلوارش رو کثیف می کرد و هیچی هم نمی گفت. الان یه مدته موقعی که پی پی داره شروع می کنه به دویدن و اگه من حواسم باشه بهش میگم بریم دستشویی و میاد پی پی می کنه. خیلی هم کم غذاست الان ۳ روزه هر روز به پلوش کره اضافه می کنم و هر روز بهش میوه میدم (به سختی) ولی باز هم تو این ۳روز که پی پی کرده خودش نگفته امروز بعد از اینکه کمی تو شلوارش کرد بهم گفت . هزار جور قصه و داستان هم بهش گفتم ولی باز هم یاد نگرفته که خودش پی پی اش رو بگه. البته چند وقته که جیشش رو هم دقیقه نود میگه ولی میگه. یه پسر ۶ ماهه هم دارم که چون رفلاکس داره و بیقراری می کنه خیلی وقتم رو میگیره نمی دونم چیکار کنم که از این لحاظ مستقل شه؟ 

لطفا راهنماییم کنید...

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۸ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و بین فردی

سلام 
اگر به لحاظ فیزیولوژیک بررسی کامل شده و مسئله یبوست در میان نیست .
تایم هایی رو در طول روز مشخص کنید مثلا هر ۱ساعت یکبار و در این زمان ها بدون اینکه کودک چیزی بگه و یا دستشویی داشته باشه به سرویس ببرید و فرایند رو انجام بده حداقل یک ماه این کار رو منظم انجام بدید تا جایی ک در اون زمان ها اجابت رو انجام بده و به مرور تعداد رو در طول روز کاهش بدید ‌.
و پی پی گفتن زو به عنوان یک قرارداد رفتاری برای کودک خود مطرح کنید و به ازای هر ۳مرتبه گفتن حتما جایزه بدید و جدول جایزه نیز تعیین کنید و البته این جدول به کمک خود کودک انجام شود. نکته آخر اینکه حضور کودک ۶ماهه شما و بذل بیشتر توجه شما به او ممکن به لحاظ روانی باعث ایجاد مشکلاتی برای کودک اول شما شود این مسئله را بررسی کنید .

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha