تربیت جنسی کودک دختر سه ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 112 بازدید

سلام .دخترم سه سالشه الان یکسال و نیمه که عادت داره بدن خودشو به زمین میماله  که این رفتار پس از سه ماه رفت و پنج ماهی این رفتارو نداشت بعد دوباره شروع شد و سه ماهی باز این رفتارو داشت .مرتب یه مدت از سرش میافته و بعد باز شروع میشه .الان خودش هم فهمیده که حساس شدیم رو این رفتارش .وقتایی که قهر میکنه این رفتار رو انجام میده .الان دیگه روش حواس پرتی فایده ای نداره چون میدونه بخاطر این رفتار هواسشو پرت میکنیم .ممنون میشم روشی برای ترکش پیشنهاد بدید که وقتی این کار رو کرد من چه رفتاری داشته باشم؟ نادیده بگیرم که تا چند دقیقه مدام انجام میده .هواسشو پرت کنم که میدونه بخاطر چیه یه مدت موقع این رفتار بغلش کنم بگم درد داری اذیتی؟ و ناز و نوازشش کنم نظرتون چیه؟اینجورحساس نمیشه؟

اطلاعات تکمیلی

سن سه سال جنسیت زن وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور کودک و نوجوان

سلام وقت شما بخیر 
کودک ۳ ساله شما به هر دلیلی کشف کرده که این کار لذت بخش است و حالا هشیارانه اینکار رو انجام می‌دهد .
و شما به گونه‌ای واکنش نشان داده اید که دخترتان فهمیده شما روی اینکار حساس هستید.
اینجا باید گفت خیلی شیوه‌ی حواس پرت کردن جواب نمی‌دهد،چرا که احتمالا با جلب توجه‌او همراه بوده.
الان در حال حاضر باید هم روی رابطه و تعامل تون با فرزندتان کار کنید که کمتر زمینه ای پیدا کند که بخواهد این کار را انجام دهد . 
به طور مثال به او یاد بدهید که با قهر کردن مشکل حل نمی‌شود و هیچ کس نمی‌فهمد که شما از چی ناراحتی و از او بخواهید که با شما حرف بزند (حتما هم اگر او اشتباهی مرتکب شد ،به او نگویید که باهاش قهر هستید)
و خیلی به شدت نسبت به این رفتارش بی تفاوت شوید و اصلا توجه نکنید ،چون بخشی از هدف فرزند شما جلب نظر شماست.
در عوض نمی‌خواهید که چندین دقیقه هم این کار را بکند ، به طور مثال به نحوی هیجان انگیز پدرش را صدا می‌کنید و می‌گویید بیا این پرنده رو ببین چقدر کوچولو هستش ! 
یا هر چیز دیگری...
این کار همان حواس پرت کردن است ،اما دیگر مستقیم به کودک اشاره نمی‌کنید و غیر مستقیم هیجان را در او بوجود می‌آورید.
اصلا از بغل کردن و یا جملاتی مثل درد داری ،اذیت هستی ،ناز و نوازش استفاده نکنید ،چون تمام اینها ناخواسته موجب تقویت و تثبیت این رفتار می‌شود !!!
با سپاس

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha