یاد دادن مرزبندی به دخترم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 77 بازدید

با سلام. دختر من 6 ساله است و یک پسردایی 10 ساله داره دختر من هر وقت این پسرداییشو میبینه او رو میبوسه خیلی صمیمی باهاش رفتار میکنه و بهش ابراز علاقه میکنه بعضی وقتها به ما میگه من پسر داییمو دوست دارم من میخوام باهاش ازدواج کنم من و همسرم از این رفتارهای دخترم بسیار ناراحت هستیم گاهی با مهربانی با دخترم حرف میزنیم و بهش میگیم پسرداییت هم سن تو نیست و هم اینکه پسره تو باید با دخترها دوست باشی با همسن و سال خودت بازی کنی گاهی وقتها وقتی خیلی رفتارش بد میشه با عصبانیت گاهی با قهر خلاصه با همه رفتاری بهش میگیم این کارش درست نیست و ما اینکارشو دوست نداریم ولی دخترم همون لحظه قبول میکنه کارش اشتباهه ولی دوباره وقتی پسر داییشو میبینه همون رفتار رو داره من واقعا حرص میخورم خواهش میکنم منو راهنمایی کنید. در ضمن دختر من یه برادر 9 ساله داره که ما بهش میگیم تو باید با داداش خودت خیلی دوست باشی لطفا خیلی زود بهم جواب بدین با تشکر از شما.

اطلاعات تکمیلی

سن 36 جنسیت زن شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور کودک و نوجوان

سلام وقت شما بخیر 
باید خدمتتان عرض کنم که دوست داشتن و ابراز علاقه در سن ۶ سالگی با آنچه ک.ه ما به عنوان بزرگسال در ذهن داریم کاملا متفاوت است .
کودکان بوسیدنشان، بغل کردنشان فقط از روی علاقه است و آن نگاه جنسی را به یکدیگر ندارند.
اما در کنارش هر خانواده‌ای ساختار ویژه‌ و حد مرز های تعیین شده‌ی خود را دارد‌.
برای اینکه این رفتار را در دخترتان بخواهید کمرنگ کنید  اولین و مهمترین اقدام اینکه اصلا به این رفتار توجه نکنید و خیلی بی تفاوت از کنار آن عبور کنید.
شما چه با لحن خوش،جه با ناراحتی و عصبانیت در این رابطه با کودکتان حرف بزنید ،دارید به این رفتار توجه ویژه می‌کنید و این باعث تقویت و شدت گرفتن موضوع می‌شود.
در کنار بی تفاوتی ، اگر زمانی باز به شما گفت که پسر دایی اش را دوست دارد ،از او بپرسید که چه چیزی او را انقدر دوست دارد ؟ ببینید فرزندتان جذب چه رفتاری شده ؟ 
بعد هم اگر انقدر برای شما این مطلب مهم است ،الان با وجود ویروس کرونا و ممنوعیت رو بوسی و دست دادن بهترین فرصت است که فاصله را ایجاد کنید و با خود و اطرافیان تصمیم بگیرید که از تماس خیلی نزدیک جلوگیری کنید .
ولی دیگر هیچ وقت مستقیم به این موضوع اشاره نکنید و اجازه دهید برایش عادی شود .
برعکس رفتار های دیگرش را مورد توجه و تشویق قرار دهید ،به طور مثال اگر می‌گوید او را دوست دارد. برایش توضیح دهید می‌تواند برایش نقاشی بکشد یا کار دستی درست کند .
تا این علاقه و دوست داشتن برایش شبیه بقیه دوست داشتن‌ها شود.
این را به یاد داشته باشید که کودکان نگاه و نگرش والدین خود را دنبال می‌کنند ،چنانچه این ابراز علاقه کودکتان را بد و متفاوت ببینید ،او هم همین حس را پیدا خواهد کرد .
با سپاس

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha