سلام. ببخشيد همسر من از موقعی که عروسی کردیم علاقه به نزدیکی نداره درحدود شانزده ساله که عروسی کردیم من خودم خونگرمم ولی همسرم خیلی خونسرده اصلا ميل به رابطه نداره لطفا راهنماییم کنید و دو تا دختر سیزده و چهار ساله دارم؟


اطلاعات تکمیلی

سن 40 جنسیت زن شغل آزاد وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و زوج درمانی

با سلام وقتتون بخیر
سردمزاجی اصطلاحی است که برای کاهش یا فقدان میل جنسی به کار برده می شود. و اصطلاح درست همان «کاهش میل جنسی» است. کاهش میل جنسی یا سردمزاجی یک اختلال جنسی است اختلالات جنسی هم در مرد و هم در زن دارای طیف وسیعی هستند و نباید آنها را با همدیگر اشتباه نمود.

مثلا حدود 20 نوع اختلال جنسی در مردان وجود دارند ولی اختلالات جنسی عمده در مردان به سه دسته تقسیم می شوند: اختلال نعوظ، اختلال در انزال،اختلال در میل جنسی.

سردمزاجی و یا کاهش میل جنسی از نظر علمی دارای تعریف است و صرف ادعای یک فرد دلیل بر بیمار بودن وی نیست. میل جنسی رابطه مستقیم با سن افراد دارد. با افزایش سن در هر دو جنس میل جنسی کاهش می یابد منتهی شدت آن در افراد مختلف متفاوت است.

اینکه تعداد روابط زناشویی طبیعی در یک زوج چند بار در هفته باشد، از نظر علمی عدد مشخصی برای آن وجود ندارد. آن بستگی به نیازهای طرفین دارد. ممکن است در دهه سوم زندگی نیاز یک زوج به سه بار رابطه جنسی در هفته و یا یک بار در دو هفته باشد. معمولا یک عدم تقارن نسبی در نیازهای جنسی زن و مرد در داخل خانواده وجود دارد ولی طرفین باید با تعدیل به تعادل برسند. گاها این عدم تقارن خیلی زیاد است و در عمل سبب ایجاد مشکل شده و گاها کار به وجود مشکل می شود. 

بنابراین اطلاع از نیازهای طرفین در دوران قبل از ازدواج اهمیت زیادی دارد. گاها مشاهده می شود که نیاز جنسی یکی از زوجها به داشتن رابطه هر روز است و طرف مقابل برعکس بزور هر دو هفته یک بار و یا بیشتر نیاز جنسی پیدا می کند. در این موارد است که مشکلات خانوادگی شروع می شوند. که احتمالا این در مورد شما صدق میکند.
لذا جهت بررسی بیشتر این موضوع بایستی بیشتر توضیح دهید تا بررسی کنیم آیا همسرتان اختلال دارد یا نیاز جنسی او کم است.؟
اگر نیاز جنسی او سطح پایین تری نسبت به شما دارد بایستی از دوران شروع رشد هورمونهای جنسی و تربیت جنسی او در خانواده مورد بررسی قرار گیرند و اگر اختلال جنسی دارند درمانهای سکس تراپی با کمک طب جنسی مداخله کنند جهت درمان.

تجربه شما

login captcha

تامیتونید خوراکی با طبع گرم بش بدید