جیغ و گریه کودک هشت ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 18 بازدید

سلام دکتر

من دخترم هشت ماهشه گاهی وقتا صداشو میندازه ته گلوش و داد میزنه، در طول روز زیاد بهونه میگیره و نق میزنه دندون هنوز در نیاورده.

من فکر میکنم یا برای دندونش هست یا وقتای گرسنگی، خستگی یا خواب آلودگی این کارو میکنه اما همسرم میگه لوس شده و میخواد ما زیاد بهش توجه کنیم برای همین سرش داد میزنه یا میذارتش تو یه اتاق درو روش میبنده به منم میگه نباید بری پیشش تا بس کنه، من همه جا خوندم بچه ها تا 3 سالگی تربیت پذیر نیستن.اما همسرم از من نمیپذیره و خیلی ناراحتم که با دخترمون این کارو میکنه.نظر شما چی هست؟ چیکار باید کرد?

پاسخ مشاور

مشاور کودک و نوجوان

سلام وقت شما بخیر 
با توجه به اینکه فرزند شما ۸ ماهه هست و هنوز قادر به صحبت کردن نیست ،با گریه و نق زدن می‌خواهد شما را متوجه خودش و نیازش کند .
و چنانچه شما فرزندتان را با توجه به سن اش به اتاق بفرستید ،او دچار نا امنی می‌شود و این موضوع می‌تواند در آینده برایش به شدت آسیب زا باشد .
به جای تنبیه های این چنینی فقط کافی است که حواسش را به موضوع دیگری پرت کنید تا خیلی زود آرام شود .
به طور مثال با لحن کودکانه در مورد یکی از عروسک هایش حرف بزنید و کاری کنید که گریه اش را کنار بگذارد .
یا روز هایی که کمتر نق می‌زند و گریه می‌کند را خیلی تشویق نمایید و کنارش باشید و بگوئید که چقدر خوشحالی که او آرام است و لبخند می‌زند‌.
بنابراین باز هم تاکید می‌کنم که با تنبیه فرزند تان احساس نا امنی ،ترس و اضطراب را در او ایجاد ننمایید،چون کوچولوی شما تنها ۸ ماه سن دارد و درک کامل و درستی از تنبیه اش و علتش نمی تواند داشته باشد،.
بلکه تنها احساس می‌کند پدر و مادرش او را دوست ندارند و می‌خواهند او را آزار دهند و به شما هم بی اعتماد می‌شود. 
با سپاس 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha